/spanien/barcelona/forum/8531.aspx/spanien/barcelona/forum/8531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Riiio!!
2012-09-19 00:37
det är ett INDIVIDUELLT pris för fan! Arbeloa vann ju både ligan och Em, ska han kanske vara topp tio världens bästa spelare iår?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-19 00:33
Unnar Malaga en kväll som denna, verkligen.

Imorgon är det vår kära barca och det är bara och decka.

god natt :D
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:30
Barcaholic, definitivt inte Messi i alla fall. Hellre Iker, som både vann EM och La Liga än Messi. Dock vet vi alla redan nu att Messi vinner. Eftersom det är Messi. :)
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:28
Josep Guardiola, vad är det sedan för argumentationsteknik? Zidane som under sin aktiva period var utan konkurrens var den bästa spelaren i världen. Vann han den år in och ut? Då spelar det ingen roll hur bra Zidane är. Gör någon annan en bättre säsong. Ja, då vinner den spelaren. Dock verkar detta inte gälla Messi. Eftersom Messi är bäst genom alla tider och alla måste underkasta sig hans storhet. Det är väl så du tycker :)? Om du kanske skulle fokusera på vad du skriver än kommentera andras stavning hade du gjort dig själv en bamsetjänst.
Barcelona Barcaholic
2012-09-19 00:26
Qendil-R.I.P Morosini!

Vem förtjänar Guldbollen enligt dig om inte Messi?
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:23
Josep Guardiola, jag dyrkar inte Messi. Kanske är det en av orsakerna till din irritation. På vilket sätt var han bättre? Bara pga att han är Messi :)? Nej det håller inte. Du kanske ska prova vara objektiv för en stund och ta av dig Barcelona-glasögonen?
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-19 00:18
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Är du dyslektiker eller vadå, Messi är den bästa och var även det 2010. Det var inte ens snack om saken att Sneijder skulle få priset EFTERSOM HAN VAR EN BÄTTRE SPELARE.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:13
Josep Guardiola, på vilket sätt var han det den säsongen? För att Barcelona vann ligan och Inter som vann trippeln? Nej, Messi var inte bättre. Kanske bland dom mest inbitna Barcelona supportrarna och de som vill se Messi bäst genom alla tider :). Vinner Messi priset i år, vilket han säkerligen gör. Så kan dom lika gärna sluta ge priset framöver, då man vet vem som kommer vinna enligt "experterna". Förr vann spelare som faktiskt gjorde något stort för sina klubblag eller landslag. Dom absolut största får priset för både sitt landslagsprestation och klubblag. Dock för en viss Messi räcker det enbart lira bra i klubblaget. Av alla individuella utmärkelser Messi vunnit som den "bästa" har enligt mig enbart 1 varit rättvis. Det hade varit lika ironisk om CR7 som vann skytteligan för någon säsong sedan och Real endast vann spanska cupen skulle blivit framröstad. Det fungerade inte för CR7, men det kommer fungera för Messi. Är det inte fel?
Barcelona Mangi
2012-09-19 00:12
Tycker allt Real hatande här inne börjar lite patetisk måste jag säga. Bara för att det sker på i Puertan behöver vi inte lägga oss på samma nivå. Real matchen var enligt mig en fantastisk match och sen måste jag även passa på och faktist hylla Madrid, framförallt CR7 som Gör en mkt bra match. Måste dock stark ifrågasätta Citys försvarsspel, att spela en mot en på Ronaldo utan att dubbla honom i ett sådant avgörande läge??!! Jag hoppas grabbarna är taggade inför vår debut ikväll, Viva Barcelona!!
Barcelona MissyaPep
2012-09-19 00:05
Om dom har vaknat så har dom gjort det lite försent. Det e fortfarande plus 8 ;) och vem hade inte räknat med att real inte skulle gå vidare i gruppen? Så att real vann ikväll struntar jag fullständigt i. En underhållande match för mig iaf. Det är imorgon kl 20.45 som våran resa börjar i CL. Som jag längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2012-09-19 00:04
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Men då är Messi fortfarande en bättre spelare än Sneijder.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:03
rob.Barca har jag påstått att Yaya Touré är bäst i världen :)? Messi kan vinna utmärkelsen till världens bästa spelare genom att endast vinna spanska cupen. Vart fan är fotbollen på väg (dvs absoluta topp fotbollen)? I för sig när Sneijder som vann allt med Inter den säsongen inte vinner priset som den bästa. Som istället Messi vinner helt oförtjänt, ja, då kan man nog konstatera att någon spelare favoriseras grovt. Jag har inte sett maken till något som liknar dagens Messi-dyrkan. Om Messi som vinner spanska cupen, kan bli bäst i världen, då bör även Touré som vinner PL kunna det. Inte sant? :)
Barcelona rob.BARCA
2012-09-18 23:55
man blir knappast bäst i världen genom att vinna en ligatitel. i så fall så kan lika gärna Helsingborg titulera sig bästa laget.. suck
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-18 23:51
Varför skulle inte Yaya kunna tycka så som han gör? Det är väl hans personliga åsikt. Har han inte rätt att tycka det? Eller är det fel för att han är en ex-Barca spelare? Det var Barcelona som gjorde sig av med honom för att Pep då föredrog Busken som är Katalan framför urkraften Touré. Om det är fel eller rätt beslut låter jag vara osagt. Touré har därför ingen förpliktelse att säga att Barcelona är bäst i världen. Man blir ansedd vara bäst när man vinner titlar. Undantag från förra CL då ett icke-fotboll vann med Chelsea som segrare. Dock får även Barcelona skylla sig den matchen. Om inte en speciell herre vid namn Messi hade missat straffen mot Chelsea hade Barcelona blivit CL mästare. Sedan är Buskens miss på öppet mål svårt att glömma.
2012-09-18 23:50

Skitsamma de Yaya, vi älskar honom 3
Barcelona rob.BARCA
2012-09-18 23:49
ingenting att bry sig om vad toure säger. alla spelare som inte platsar i Barca och inte får va kvar snackar jämt skit om oss osv..
Barcelona den närkingska älgen
2012-09-18 23:39
Ska bli kul att se Real i serielunken på lördag igen. Vallecano är ett bra lag, men matchen är ju inte i närheten av dagens drabbning rent storleksmässigt. Hittills i år har Real bara spelat bra i de riktigt stora matcherna, supercupen och idag.
Barcelona Walee
2012-09-18 23:38
Så komiskt varje gång man ser Yaya och sen veta att vi petade detta monster !!
Barcelona Smogen
2012-09-18 23:33
Säger han det där så är det ju för att peppa sina medspelare för att dom spelade jämnt mot det där laget. Fast det är klart, man kanske inte ska ljuga som Yaya i så fall gör....
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-18 23:30
Nä nu är det dags att sova. Imorgon börjar CL på riktigt. Att man kan längta så efter att se ett lag lira...
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-09-18 23:25
@laliga_news Yaya Touré: "Real Madrid are the best team in the world"

Om Yaya sa det här, så har han förlorat min respekt
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-18 23:16
L.A.M Nr 10 tycker inte att Silva var så värst bra idag. Han blev nog vinkad för han är spansk landslagsman och väldigt omtyckt. Madrid fansen drömmer nog få honom till Real. Det kan också vara en bidragande orsak. Annars håller jag med, Silva är bättre än Özil.

De som var bra i City:
Yaya Touré
J. Hart
Dzeko
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-09-18 23:15
Ursäkta Xavi, men för tillfället är Toure den tredje bästa spelaren i världen efter Messi och Iniesta. Villket jävla monster. Real-spelarna såg ut som p12:or.
Barcelona Rambla~
2012-09-18 23:10
Ja Malaga är verkligen inne i bra trend för tillfället. Ska bli intressant och se hur det ser för dom framåt jul. Hur slitna är de då? De har inte precis någon bredd trupp längre. Topp i ligan och CL på det lär slita rejält.
Barcelona DM1982
2012-09-18 23:09
Sedan så är Svenskafans lika bedrövligt som Viaplay när det är CL-matcher. Segt som sirap, vad sägs om att skicka en del av reklamen som tynger ner sidan? Viaplay var pinsamt dåligt, känns lite sjukt att man betalar pengar för det där.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-18 23:02
Qendil

Om man jämför Silva och Özil denna match var det klasskillnad, även om de inte var på planen samtidigt och Özil bara fick ett inhopp. Men jag har alltid tyckt de har en identisk spelstil. Rörelsemönster är exakt likdant, ser otroligt elegant ut. Men idag dominerade Silva, han blev väl till och med applådera av Realpubliken när han gick ut?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-18 22:58
Annars i CL då. Kul att Málaga vann med 3-0. Trodde jag faktiskt inte, då Zenit är ett mycket bra lag. Milan fick endast ett kryss med sig så för Málaga var det en fantastisk öppning på CL-äventyret. Milan fortsätter att underprestera, 0-0 hemma mot Anderlecht är bara pinsamt.

Arsenal och Schalke vann båda, den gruppen känns rätt klar angående vilka som tar sig vidare. PSG vann överlägset och Porto vann. Dortmund tog tre poäng mot Ajax så för Citys del var dessa resultat idag inga höjdare. Nu har de press på sig kommande matcher.

Imorgon går vi in i turneringen. Fan vad man längtar! Hoppas det inte blir lika spännande som idag, utan hoppas vi fortsätter med vår fina form och tar en stabil seger.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-18 22:56
Real ska tacka att Benzema bytes in. Annars hade korpspelaren Pipita fortsätt sin vana trogen missa klara målchanser. Om Real vill göra Barcelonas resa till titlar lätt så ska Mourinho fortsätta bänka Benzema i förmån för Pipita. Ironisk hur mycket ett lag kan missa. Det var så när att det kostade dom alla pinnar.

Özil vilken sopa. Vad gjorde han förresten när han kom in? Gömnde sig bakom spelare. Det finns också folk i Puertan som ser honom som tredje bäst i världen. Modric var inte heller über bra, men till skillnad från Özil uträttade han något.

Yaya Touré vilken spelare och människa. Punkt och slut!
Barcelona rob.BARCA
2012-09-18 22:54
vem fan bryr sig om det ska vända för real? dom oroar inte ett jävla skit faktiskt. inte konstigt att dom vänder när city i princip skiter på sig så fort from tar ledningen, ungefär som patetico alltid gör.. varför inte bara fortsätta ånga på som Sevilla gjorde..
Barcelona Barca4eva
2012-09-18 22:53
Nice att Malaga vann.
Annons: