/spanien/barcelona/forum/8524.aspx/spanien/barcelona/forum/8524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Federer
2013-02-04 22:59
Var med Messi och hans tjej när hans son föddes. Jävligt trevlig är han måste jag säga. Stort.
Barcelona A - Marcelinho Huertas
2013-02-04 22:56
@Baronen:

Grymt kul och se att Messi fortfarande är lika jordnära efter sina guldbollar. :)
Var på grillfest på hans baksida för ca 5 år sedan, riktigt trevlig är han.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-04 22:56
Är det någon här som har extra biljetter till Swe-Arg som vill sälja? Behöver till en kompis. Isf Kan vi ta det på PM. Tacksam för svar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baronen
2013-02-04 22:49
Fick chansen att träffa Messi faktiskt. Vi åt middag tillsammans och samtalade i ca två timmar. Stort!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-04 22:44
Uppgjorda matcher handlar om spelsyndikat som tjänar pengar på resultat. Hur kan folk vara så tröga och tro att det har handlat om att ge ett lag fördelar (i det här fallet Barca)? Det är stora spelsyndikat som har betalat spelare/lag att prestera sämre, att lägga sig. Det handlar om mutor. Hur skulle det gynna Barca? Vadå, har barcaspelarna kanske mutats att prestera bättre eftersom de enligt vissa tydligen har gynnats? :P Ibland undrar jag hur det står till med vissa människors intelligens.
Barcelona koeman92
2013-02-04 22:40
Acrobat

Grejen är ju den att jag ska på bio imorgon med en kompis efter skolan och tänkte kanske hälsa på spelarna i hotellet efter filmen, men det verkar visst inte bli något om det är som du säger. :P
Barcelona Stoichkov~
2013-02-04 22:33
@Barca älskare124:

De bor på Sheraton Hotell, om du vet var det ligger.
Barcelona Baronen
2013-02-04 22:26
Nyhetsmorgon i morgon bitti, 07:50. "Sagan om Messi" ska det visst bli.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-04 22:26
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Om ”marshal” Tito inte kan fortsätta på grund av sin sjukdom är Bielsa det bästa valet för Barça. Han är en topptränare som dör med sin filosofi och övertygelse om att fotboll går ut på att vinna utan att du tappar din värdighet(läs Mourinho). Dessutom är han argentinare och är en av Peps läromästare.

Jag hoppas dock att Tito blir fullfrisk och kan fortsätta att träna Barça. Det vore det bästa.

Edit: Jag skulle vilja ha en medioker tränare som Luis Enrique och liknande som tränare i Barca.
Barcelona A - Marcelinho Huertas
2013-02-04 22:24
@Acrobat:

Men givetvis.. överallt, vart dom än åker så har dom massor av P12/F12:or som skriker och härjar.

Klart som fan man blir trött..
Låt människorna vara ifred.

Vill ni personligen träffa Messi så föreslår jag att ni bokar flyget med Norwegian som avgår Torsdag morgon 06.45 till Barcelona.
Messi är högst troligtvis ombord på det planet eftersom han ankom med Norwegian idag.

Kostnad: 845 SEK, välj säte långt fram.

Annars kan du när du är i Barcelona åka ut till Castelldefels och vänta utanför Messis hus. 14 Avinguda Tres-Cents Trenta-Set, Castelldefels
Ett stort gult hus är det.
Barcelona Acrobat
2013-02-04 22:21
@ Koeman92:

Jag vet inte vad Argentina har för rutiner, men Barcelona verkade i varje fall vara väldigt bestämda på att inte skriva autografer när de var i Göteborg i somras. De vinkade åt fansen, men gick i samlad trupp direkt in i spelarbussen och in på hotellet. Jag uppfattade det som att Messi tyckte att det var lite jobbigt med mycket folk som stod och skrek på honom och han var nog den som försvann snabbast in i bussen och in på hotellet. Jag var utanför deras hotell vid olika tillfällen under två dagar och såg de komma och gå sammanlagt fyra gånger. Det var samma visa varje gång... fansen skrek och viftade med autografblock, men det var knappt någon som ens vinkade.

Jag var även utanför Manchester Uniteds hotell och där var det några spelare som skrev autografer.

Nu vet jag som sagt var inte hur Argentina ser på saken, men jag hade nog inte förväntat mig att få autograf ifrån de största spelarna.

Barcelona Barca älskare124
2013-02-04 22:18
Vet någon vad det kommer att finnas för chanser att få träffa argentinarna personligen och ta bilder, autografer osv?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-04 22:10
Zubi träffade Bielsa idag. Det sägs att man pratade om Iker Muniain och Ander Herrera. Men något säger mig att mötet snarare berodde på Titos status borta i New York...
Barcelona Barca King -
2013-02-04 22:00
Pepe kan agera andra fiol bakom vår framtida första målvakt när valdes lämnar.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-04 20:55
Jag hoppas att folk skojar när de säger att de vill ha Pepe Reina till Barca. Han har varit rätt kass och hade det inte varit på grund av honom så skulle Liverpool ha 7-10 P mer. Jag har sett flera matcher med Liverpool i år när de mött topplagen och det har absolut inte varit lugnt med honom på plan. Liverpool hade säkert vunnit igår om det inte var på grund av honom, det var samma sak i höstas när Liverpol hade hemma. Reina är en målvakt som är på väg neråt i karriären och han har absolut inget och göra i Barca som krigar om alla titlar varje år.
Barcelona koeman92
2013-02-04 20:50
Vet någon vad det kommer att finnas för chanser att få träffa argentinarna personligen och ta bilder, autografer osv?
Barcelona BarcaChris
2013-02-04 20:29
Ehh Piques hands var den enda riktiga straffen enligt mig i semin mot Chelsea. Vad ska domaren göra? Han visste att han redan hade förstört våra chanser genom att ge Abidal rött kort. Han var inte ens i närheten av Anelka. Fransmannen borde ha fått rött kort för den filmningen (konstigt hur ingen någonsin nämner det felaktiga röda kortet i första halvlek när vi låg under). Chelsea hade chanser att avgöra men gjorde inte det, Iniesta tog sin chans och blev historisk punkt slut. Barcelona är inga fuskare. Dom har fått några beslut med sig, men även också emot sig. Så är topp fotbollen och så har den alltid varit
Barcelona Grande Barca
2013-02-04 19:42
äre bara jag som tycker att hamren och hans kollega känns som amatörer? zlatan borde ju fan vara tränaren oxå.. lyssna på hans kollega i slutet, "då hoppas jag att vi syns på friends arena, om någon av er tittar" haha wtf

http://www.fotbollskanalen.se/video/?videoid=2268923
Barcelonistas
2013-02-04 19:22
DM1982 - det var mycket som gick fel i semifinalen mellan Chelsea - Barcelona 2009. Men i det fallet så handlar det knappast om en uppgjord match utan om en domare som inte klarade av döma en match av den digniteten. Bara säsongen därpå så Dömde Ovrebo Bayern - Fiorentina där han missade en offside på 2 meter, samt visade ut en Fio spelare helt felaktigt...

Finns inte på kartan att vår match mot Chelsea 09 skulle vara uppgjord, hur förklarar man då utvisningen som Barca felaktigt åkte på?. Som även sker innan hands situationerna?.
Barcelona Barca King -
2013-02-04 19:19
Xavi är skadad och kommer missa matcherna mot Getafe hemma och Granada borta men han kommer vara tillbaka mot Milan i Champions League.

Vad som lär bli intressant är kommer Thiago ta Xavis plats i mittfältet eller flyttas Iniesta ner bredvid Cesc för att ge plats åt Villa.

Jag verkligen hoppas att någon sätter Messi på plats. Inte så att han gör ett dåligt jobb där han redan är! Men Messi behöver en nytändning för att börja tycka om det han gör men på olika sätt. Det var det som Pep gjorde han flytta runt Messi och Messi trivdes med nya utmaningar. Därför ska han ut på högerkanten med friroll. Då kan Alexis och Villa spela som spets. Det var det Pep gjorde!

Tito verkar ha vårt startelva klart för sig och oavsett vad är det den som gäller. Han måste våga bryta mönstret.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-02-04 19:10
De Chelseafans som tror att den uppgjorda matchen i England handlar om Barca-Chelsea borde läsa om Abramovichs väg uppåt i karriären, hans relation till Putin och hur hans pengar har sponsrat Putin i ett fuskanklagat val.

Jämför Barca, en organisation som inte ägs av privatpersoner och jämför det med Abramovichs affärer och gissa vilket som är mest misstänksam.
Barcelona DM1982
2013-02-04 18:35
@Acrobat:

Kan bara hålla med, det är jäkligt trist. Samtidigt så spekulerar alla fans till lag som har snurrats upp av Barcelona om att det måste gälla Chelsea-matchen -09. Jag finner det fullständigt osannolikt att det skulle gälla den matchen, det är snarare någon obskyr match i gruppspelet. Högprofilerade matcher är knappast rätt match att försöka påverka.

Haters gonna hate och när det kommer ett annat lag (Bayern Munchen?) som dominerar så kommer de åka på massa skitsnack.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-02-04 18:26
Se länk. En svensk tjej som hamnade på samma plan som Leo Messi från Barcelona till Stockholm berättar lite om "divan" Messi som vissa maränger framställer honom som.
Barcelona DM1982
2013-02-04 18:26
@S91:

Det är första gången Barcelona spelar tolv, det stämmer.

Generellt tycker jag att det är tråkigt med fotboll vid den tiden, det gäller vilka lag det än handlar om. Det är bara ett sätt för ligan att kunna visa matcher på vettiga tider för stora delar av den asiatiska marknaden så jag kan förstå varför de gör det.

Rent tittarmässigt är det trist när matchen spelas vid den tiden, känns som man knappt har vaknat till, om man tänker på fotbollen.

Men det är som det är, inget att göra åt saken.
Barcelona S91
2013-02-04 18:22
På söndag är det första gången (vad jag vet) som vi kommer att se Barca spela en ligamatch kl 12. Vad tycker ni om det? Känns det som något nytt och fräscht, eller är det så att Barca ska man se endast på kvällarna?
Barcelona Barcadinho.
2013-02-04 18:20
Laget har två matcher nu som öppnar möjlgheter för rotation, hemma mot Getafe och borta mot Granada.
Tito/Roura vilade Iniesta och Jordi mot Osasuna och det var bra.
En spelare som abslut måste vila är enligt mig Busquets. Ha täcker enorma ytor och behöver alltid vara på tå. Det är slitsamt. Jag ser hellre Song/Thiago istället mot Getafe för att börja med.
Fais
2013-02-04 18:18
MOUSSA SISSOKO!

Sänkte Chealsea på egen hand!!!!

Nya spelaren i Newcastle United. Vilken Beast!!!! Vilken speed, Touch, Skott och Teknik! Vad gör våra scoater när de köper Song som är lika snabb som Valdes.

Vilket fynd. Vi behöver en sån spelare i mitten. Änligt mig, bättre än Yaya Toure. Yes, i say it, and i mean it!!
Barcelona Acrobat
2013-02-04 17:52
Måste bara säga att det är för jäkla trist med den här nyheten om uppgjorda matcher! Visst kände man till sedan tidigare att det förekom, men oj vad det förstör för fotbollen! Så fort det blir ett resultat som överraskar så kommer man ju att misstänka fusk om det nu visar sig att påståendena stämmer.
Barcelona FCB_Messi
2013-02-04 17:44
Glömde säga att jag vill ha det så mot lite tuffare lagen .. Madrid o.s.v...
Barcelona FCB_Messi
2013-02-04 17:39
Ja han måste börja dra sig åt kanten när han märker att det samlas mycke folk på mitten . Messis senaste matcher har sett exakt likadana ut... Han håller sig på mitten , möter bollhållaren, tar emot passningen , gör en kroppsfint och kommer förbi sin första motståndare men bakom finns det 2 till , och då väljer han att slå ut den till vänsterkanten (aldrig höger)....... Ne fan , han måste börja variera lite nu . Alla har börjat läsa honom. Iniesta och Messi på kanterna , David villa som spets . Iniesta o Messi har ändå fri roll. Messi kommer loss på sin kant 9 av 10 gånger . Sen står villa där inne o bara petar in messis smörpassningar . Där har ni nya "vinnarkonceptet" :P....
Annons: