/spanien/barcelona/forum/8523.aspx/spanien/barcelona/forum/8523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-09-22 22:18
Palla med dessa jävla kassa linjedomare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-22 22:14
Keite

Har hört att Busi och Iniesta har hulkmuskler. Sen frågade du hellre en rutnierad song eller orutinerad Bartra? Ser inte hur Song är mer rutinerad som mittback.

Lite som att säga, ser ni hellre en orutinerad Bartra eller rutinerad Totti som mittback??

Song är en bättre spelare än Bartra, Bartra är en bättre mittback. Han har gjort bra ifrån sig varje gång han fått chansen, men han får aldrig chansen att visa vad han går för när säsongen drar igång.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-09-22 22:14
Jag fattar inte varför Tito låter Bartra starta, en gåta för mig.
AndreD - General Pardon
2012-09-22 22:11
Keite

Ja, Busquets är ju ett jävla muskelberg
Barcelona Keite
2012-09-22 22:11
Mascherano måste säga till Song.

"THE BALL TO ME EH!!!"
(som på Afellays video :P)

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-09-22 22:07
@Rambla~:

Japp, och än mer så med Cesc som ersättare. Mindre flyt i spelet blir det hur som helst, sen om det påverkar resultatet negativt är för tidigt att säga.
Barcelona Keite
2012-09-22 22:02
Veetle med spanska CANAL+
Barcelona Rambla~
2012-09-22 22:00
Det ska bli intressant och se hur vi klarar oss utan Xavi på mittfältet.
Barcelona Keite
2012-09-22 22:00
Nan är bara 21 och alldeles för klen. Måste bygga upp muskelmassa.
Barcelona NoGo™
2012-09-22 21:58
Pfff Song som mittback mot Real, blir ledsen...

VARFÖR är Bartra med i truppen för om man ändå aldrig kommer att spela med han?!!! EN gåta!
Barcelona Messinho
2012-09-22 21:57
AndreD tackar!!!
Barcelona NoGo™
2012-09-22 21:56
@Messinho:

Här..
AndreD - General Pardon
Messinho

sop://broker.sopcast.com:3912/79509

Keite

Om han inte är redo mot ett lag som Granada, när är han redo?
Barcelona Keite
Bartra är inte redo shit. Tare lungt vafan.
Hellre Song än Bartra. Song måste vänja sig för han kommer troligen spela viktiga matcher under säsongen då säkert någon ordinarie mittback kommer skada as usual.
Vad föredrar ni under en CL kvartsfinal tex. Song eller en orutinerad Bartra?
Barcelona Messinho
2012-09-22 21:55
sopcast stream till kvällens någon??? hd om de går?
Barcelona Rambla~
2012-09-22 21:52
Mourinho slänger in Varane mot City istället för Ramos trots denne inte var skadad, bara för att visa vem som är boss. Innan någon kommer med att Varane är en större talang osv, bemöda er inte. Hur mycket speltid hade han fått innan matchen mot City? Han bör ha varit rätt så ringrostig, trots det slänger Mou in honom direkt i hetluften mot ett dådant motståndet i CL. Vi möter Granada, med all respekt. :P
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-22 21:51
sorry för spam
Barcelona Pique y Puyol
Song är skit på mittbacks positionen. Punkt
Barcelona Pique y Puyol
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-22 21:50
Barcelona Pique y Puyol
Barcelona B-Guden
Då har vi slängt iväg 2 lovande talanger åt helvete enligt mig.
Båda Fontas och Batra hade mått bättre av att fortsatt i B-laget än att se sig bänkas av spelare som Song och Busquet, eller att en trebackslinje spelas istället för att ta in en av dom.

Så trött på det, nästan så man vill knäppa ledningen på fingrarna med att Batra och Fontas lämnar och blir världens 2 bästa mittbackar.

Förstår inte Granada på hemmaplan, när ska Batra få spela ? Copa del Rey ?
Han var kung hela försäsongen ju, sen Songs vilsna insats på moskva.
Barcelona Barcadinho.
2012-09-22 21:49
Essienesque - hoppas att du har rätt.

Hans första test mot Spartak gav inga bra indikationer.

Men jag kan försvara honom lite - situationen som uppstod var nog en överraskning för båda Song och Tito. Att plötsligt behöva slängas in till en lite ovan position.
Jag räknar med att Song har tränat nu på sin nya uppgift sen sista matchen och att han är mer förberedd mentalt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-22 21:47
Jag tycker det är dåligt att Bartra inte startar. Frågan är när han ska få spela om inte i ett möte med Granada hemma där Puyol och Piqué är borta? Det är rätt tydligt vem Tito valt mellan honom och Song.

Däremot så känns det som väldigt många verkligen är emot Song. Han verkar i så fall verkligen vara Keitas ersättare på riktigt. Men nu när han får chansen från start så ska man stötta honom. När man ser kommentarer som att man hoppas han skadar sig och att man hoppas han spelar dåligt så blir man helt chockad. Känslan är ju faktiskt tyvärr att folk inte ser han som en del av laget än. Som sagt, jag anser Bartra vara en grym mittback och tycker Tito gör fel, men samtidigt så startar Song nu och det är det enda jag bryr mig om. Det är i såfall bättre att redan nu satsa på en spelare inför El Clàsico än att rotera mellan de båda.

Och sen är det helt onödigt att börja älta den ständiga mittbacksfrågan. För det första är det flera månader till nästa Silly Season, för det andra så är värvningarna folk vill ha spelare som kostar 40M+. Och man ville ju också ha en spelare som kan spela pivote och kan ersätta Sergio.
Barcelona DM1982
2012-09-22 21:47
@grande jw:

Har du hört talas om att vara ironisk? Enkel fråga.
Barcelona den närkingska älgen
2012-09-22 21:46
Hur mycket fick Bartra, Fontas och de andra unga försvararna spela under Guardiola? Det här är knappast något nytt. Tråkigt, likväl.
Barcelona grande jw
2012-09-22 21:44
@DM1982:

"Sticker ut hakan och säger 3 pinnar" Snälla nån. Barcelona står i 1.05 i odds idag. Detta är således än match man ska vinna 95% av gångerna. Och nej det är nog ingen här som tror att Song kommer kosta oss segern. Det är just därför Bartra skulle fått spela och inte Song. Han kan spela utan press på sig och samtidigt få lite speltid vilket är jävligt nyttigt för honom. Finns inte en anledning till att Song ska gå före. För han ÄR INTE bättre som mittback.
Barcelona Essienesque
2012-09-22 21:38
LeoMessi

Nej, det gjorde han inte. Men han har spelat mittback för både Arsenal och Kamerun betydligt fler gånger än t.ex. Mascherano hade innan han omskolades i Barcelona. Att påstå att Song inte har egenskaper att klara av mittbackspositionen är befängt enligt mig. Han är en klasspelare rakt igenom och värvades just för sin mångsidighet: att både kunna spela mittfältare och mittback.
Barcelona Barcadinho.
2012-09-22 21:38
Har man problem i backlinjen mot svåra motstånd på bortaplan så kan man lösa det på ett annat sätt än bara kompensation på backlinjen. Det går t ex att spela mer defensivt i de övriga delarna.

Mot Madrid och/eller Sevilla kan man t ex starta med båda Bartra som mb, samtidigt som man kör med två defensiva mf (Song o Busq). Visst betalar man ett pris när det gäller kreativitet, men när man har vassa kort uppe i form av Messi, Villa o Alexis så kan det räcka till en vinst.

Det är så pep gjorde förut i en del borta matcher när han lät båda Keita och Busq spela.

och så klart kan man förbättra defensiven genom en betydligt bättre press än vad laget visat hittills den här säsongen, press av samtliga. Alexis gjorde en mycket bra press mot Spartak sist när han kom in. Han väckte tom Messi från sin dvala.
Barcelona DM1982
2012-09-22 21:37
Har ni kommit över den värsta chocken nu om Song? Kanske läge att släppa det, eller vad säger ni?

Jag sticker ut hakan och säger tre pinnar, inga skador eller avstängningar. Granada hemma ska vi bara ta och det vore kul att vara 11 poäng före Real med en match mer spelad.
Annons: