/spanien/barcelona/forum/8522.aspx/spanien/barcelona/forum/8522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2012-12-01 14:25
@Adrigol:

Haha, så jävla dålig! Det räcker med att man trycker på "El Pasillo" och sedan på ditt nya namn "Adrigol" för att inse att det är samma profil.

Men maränger är väl inte kända för att ha hög IQ...
Barcelona MQUC
2012-12-01 14:11
@ 7th Heaven:

bra ju! så länge de syftar på tobak ;-D
Barcelona Adrigol
2012-12-01 14:03
Tack gubbar! Har hört om Rojadirecta förut men aldrig provat att ladda ned. Får satsa på det, går det segt att få ner matchen kan jag alltid kolla imorgon. Blir jobbigt att hålla mig ifrån livescore under kvällen ;).

Såg faktiskt både 5-0 mot Real och Messis show (4 mål) mot Arsenal några timmar efter slutsignalen. Minns hur min yngre bror över telefon sade så här till mig ang 5-0-matchen innan jag sett den

"det var en händelserik match"

han kunde dock inte dölja glädjen helt så nog misstänkte jag något bra ;).
Barcelona Andresito
2012-12-01 13:48
@Adrigol:

Rojadirecta brukar lägga upp matcherna för nedladdning, de är även bra på att inte spoila matchens resultat medan man klickar sig fram i forumen för nedladdning

Kolla länken när matcherna spelats klart, där dyker de upp.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-01 13:41
@Adrigol:

Testa med sidan i länktips, vet dock inte hur snabba de är på att ladda upp matcher...
Barcelona 7th Heaven
2012-12-01 13:37
Haha sluta rök med Barca ;D
Barcelona Adrigol
2012-12-01 13:33
Jag är inte El Pasillo, no worries! Anyway, någon som har fler tips ang repris av kvällens matcher?
Barcelona zick9
2012-12-01 13:23
Vad gör El Pasillo i vårt forum? :S
Barcelona El Pasilllo
2012-12-01 13:07
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Åh fan, tack! Har ingen av de kanalerna dock. Antar att det inte kommer finnas streams då matcherna sänds på svenska kanaler. Grämer mig något enormt över det faktum att Cmore är så värdelöst jämfört med Viasat. Viaplay är BILLIGT, bra, fungerar på iPhone, iPad osv klockrent, medan Cmores variant är snordyr och kass....

Vad i hela helvete, det går inte ens att skaffa Cmore play om man inte har rätt operatör... Herregud. Några andra tips?
Barcelona S91
2012-12-01 13:05
Det här med statistik kan vara klurigt. LFP säger att Messi har gjort 13 assists i ligan, medan andra sajter säger att han gjort 5 st. Även LFP skriver att Messi har gjort 5 st "intentional shot assists", vilket jag antar är de "riktiga" assisten. UEFA:s hemsida är desto rakare med assistligan just i CL, men enligt andra seriösa sajter så finns andra siffror. UEFA säger tex att Messi stått för 3 assists i CL, men enligt länktips så har han gjort 2 st. Det kommer bli klurigt att fixa till assistligan :/
2012-12-01 13:04
Athletic coach Bielsa said they'll play with: Iraizoz Ramalho Ekiza Amorebieta Aurtenetxe Iturraspe Susaeta Herrera DeMarcos Muniain Aduriz.

Det blev Aduriz.

MCUQ

Annars kan du ju börja med Arsenal - Swansea (Engelska Barcelona) 16.00 följt av stormötet i bundesliga mellan Bayern och Dortmund 18.30 :-)

El Pasillo

01.00 på C More Live kan du se Barca, och 03.00 Madridderbyt på C More fotboll
Barcelona El Pasilllo
2012-12-01 12:58
Tja gubbar! Ska iväg på glögg ikväll och missar både Barcas och Reals matcher, katastrof! Vet någon var jag kan se repriser (hela matcherna) inatt?

STORT tack på förhand. Den som hjälper mig får en virtuell pepparkaka.
Barcelona MQUC
2012-12-01 12:42
Hola alla blåröda vänner...

Satt nyss och funderade om man ska ta en riktig Primera Division lördag!

16:00 Getafe - Malaga
18:00 Valencia - Real Sociedad
20:00 Barcelona -Athletic Bilbao
22:00 Real Madrid -Atletico Madrid

=)
2012-12-01 12:41
Ska bli intressant att se om Bielsa väljer att fortsätta med Llorente på topp nu när Aduriz är tillbaka igen efter avstängning. Llorente gjorde ju mål i veckan i den uppskjutna europa-leaguematchen.

Annars saknar Athletic ytterbacken Iraola och mittfältaren Gurpegi.

Känns ändå lite som att de år på gång, hade hellre mött dem för en månad sedan, även om statistiken talar för Barca från de flesta perspektiv.

Det ryktas om att Adriano är tveksam pga sjukdom, någon som vet mer om detta? Det gör ju att Montoya i så fall får chansen igen då Alves är skadad.

MVP på topp, eller kommer Tito fortsätta med Iniesta på kanten och Cesc på mittfältet? Villa spelade ju hela matchen i i cupen direkt efter skada, så jag tror han får börja på bänken.

Ha en bra eftermiddag culés!
Barcelona Andresito
2012-12-01 12:15
Verkar dött här i Les Rambles..

Vilket mål har ni tittat på flest gånger?
För mig måste det vara Iniestas golazo på Stamford Bridge. Har nog sett den över 100 gånger på alla möjliga språk, man får ju aldrig nog heller, lika vackert varenda gång
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-12-01 11:57
@zakiz:
Jag tycker att han överdriver lite där. Platini är verkligen ingen sån trångsynt person. Han sa ju för några dagar sen att om Messi vinner den igen så är det för att han förtjänar det och ingenting annat. Sen är ju Platini en Messi fantast, han har berömt honom många gånger genom åren. Hade han fått bestämma hade Messi redan vunnit men vi får se sen när de lägger ut rösterna.
Barcelona Smogen
2012-12-01 11:01
Sett till tabellen så vore ju det bästa om Real vinner ikväll, sett till allting annat så skulle jag njuta något oerhört om Atletico för en gångs skull tvålade till Real!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2012-12-01 08:11
Jag kan lixom inte bry mig om madrid derbyt för ens mitt kära barca gör sitt jobb. Gör dom det då jävlar haha.
Poängen är att barca ska göra sitt jobb först innan man fokuserar på annat.
Mot tre poäng ikväll visca barca
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-12-01 01:26
Vore bara synd om Cristiano om han vinner den. Skiljer det 7 mål nu så lär det skilja 17 i slutet av säsongen om Cristiano vinner guldbollen, då lär inte Messi spara på några mål. Det känns redan som att Messi kommer vinna nästa Ballon D'or ifall Ronaldo ska hamna så långt bak och Barca vinner ligan. Vinner Messi 2 ggr till så har han 5 och Cristiano 1, det kan mycket väl kunna hända och det lär svida!
Barcelona zakiz
2012-12-01 01:21
Har någon tänkt på det här? @barcastuff: Hristo Stoichkov (Ballon d'Or 1994): "Michel Platini has 3 Ballons d'Or. Maybe Messi won't win this year because he'd overtake him." [rac1] Skulle inte förvåna mig alls..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dradrian
2012-11-30 23:45
Ronaldos bästa match någonsin i Real? Titta själva... :O. Vad fan hander.

"Här är Cristianos bästa match i real, spelmässigt, enligt mig.
Hemma mot Villareal 2009.
2 Länktips:
www.youtube.com/watch?v=5_s5d1zTy5A...."

Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-11-30 22:53
Ryo Miyaichi

Du får absolut dela dina tankar här och det är skoj att diskutera med dig och läsa dina inlägg det leder till en bra diskussion osv men att skriva top 3 balon'dor är som att diskutera Messi vs Ronaldo, det leder absolut till ingenting. Jag menade absolut inget illa när jag skrev det förra inlägget.

För övrigt så tror jag att vi mosar Athletic imorgon, minst 4-0 om inte mer.
Ryo Miyaichi
2012-11-30 22:31
Jordi Alba Ramos #18

Ok, tyckte att jag hade lite intressanta tankar jag ville dela med mig utav men jag ska försöka att hålla tillbaks på den fronten.

Ha en trevlig kväll.
Barcelona Barca4eva
2012-11-30 22:20
@enko:

En guldboll och tre FIFA World Player of the Year.
Barcelona enko
2012-11-30 22:08
Har Zidane vunnit guldbollen tre gånger eller bara en gång? Ab hade en lista med alla namn och där såg jag att han vann bara en gång men trodde faktiskt att han gjort det tre gånger? Vem vet?
Barcelona enko
2012-11-30 21:38
@Piqué:

Omröstningen till guldbollen slutade 1 november, och just efter den har Ronaldo slutat att leverera till skillnad från Messi. Hade man väntat med röstningen hade Ronaldo inte ens varit med bland tre bästa.. Tror Zlatan kunde ha tagit ronaldos plats..
Barcelona Hetfield
2012-11-30 21:08
Om Atletico inte tar poäng mot Real Madrid så har jag svårt att se de göra det efter det heller. Atletico har ett starkare lag än på flera år.

Matchen mot Athletic kommer att bli tuff, men det är inte samma lag som förra året. Det ska bli intressant att få se om de backar hem eller kör för fullt.
Barcelona Piqué
2012-11-30 20:57
Och ändå fortsätter de jämföra honom med Messi
Barcelona AndreD
2012-11-30 20:54
Diar Iniesta Shekha

Atletico tar poäng imorgon :)
Barcelona B-Guden
2012-11-30 19:34
hur ser skadeläget och avstängningar ut för Rayo Vallecano
Annons: