/spanien/barcelona/forum/8517.aspx/spanien/barcelona/forum/8517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis I #animsPuyi!
2012-10-08 00:13
Om vi vänder på förutsättningarna och säger att Real Madrid hade tvingats spela ett Clásico utan varken Ramos eller Pepe i mittlåset, samtidigt som Marcelo skadat sig, och formera backlinjen med typ :

Arbeloa-Albiol-Varane-Coentrao

Så hade nog Messi löst en ny Manita
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-10-08 00:11
Jag är så j*vla stolt över de här laget. Puyol och Pique saknades enormt det såg vi idag, Eftersom Real fick enorma ytor speciellt Ronaldo. Ja jag kan lova er att han hade aldrig gjort så enkla mål om vi hade haft vårt ordinarie backlinje.

De flesta ska berömmas förutom Adriano(Inte så konstigt då det är hans första match som mittback) Fabregas, Masch och Valdes. De andra var juu sjukaa!

Mou och Pepe kan suga av varandra eller något. Den straffsituationen som de snackar om är ju bara löjligt men Iniestas och Pedros är minst lika mycket straff. Menmen Man ser juu klart och tydligt att det svider när vi leder ligan med 8 poäng.

Men någon mer som lika förbannad som mig när det gällde Xabi? Killen borde ha blivit utvisad ett antal gånger och ändå så blev han inte det. Att Real ens påstår att vi fick domarhjälp är juu tydligt bevis på hur bra koll de har.

Men med den ordinarie startelvan och om vi spelar såhär så är väldigt nära trippeln, Sanna mina ord!

Visca Barca och Puta Real!
LionelMessiTheHandOfGod
2012-10-08 00:08

Haha fyfan vad blinda dom är på Puertan haha "Barca har fått stora problem med Madrid"

"Barca är inte som förr" bla bla osv..

Glömde dom bort att det var Montoya-Masken-Adriano-Alba som var den katastrofala backlinjen?

Haha vill inte ens tänka mig se Messi mot denna backlinje som inte ens håller bättre klass än bottenlagen i La Liga.

Chilla madridfans för det är nog ni som ska skita på er när ni har så stora problem med denna backlinje.
Barcelona Keite
2012-10-08 00:07
Btw (By he way)

Så sjukt roligt o se Pepe under matchen påpeka på Pedro (tror jag det var) om han är dum i huvet som går in på Ramos.

Alltså helt jävla seriöst! Lider han av alzheimers eller? Hur kan man ha sån "mucha cara" när han själv spelar Kung Fu fotboll och filmar.
Barcelonistas
2012-10-07 23:59
Alfredo Di Stéfano – 18 goals

Lionel Messi- 17 goals

Två mål till och Messi är förbi gubb jäveln.

Längtar redan till nästa Clasico och förhoppningsvis kommer vi med ett ordinarie lag och då ska vi se hur Real Madrid klarar sig. 8 poäng före Real Madrid, full pot i Champions :).

Keite - äntligen någon som förstår vad jag snackar om. Med ordinarie backlinje så är jag övertygad om att vi hade vunnit matchen. Det Barcelona jag vet gör inte dom misstagen i försvaret som vi gjorde idag mot Madrid. Ponera ett scenario där vi hade startat med Alves-Pique-Puyol-Alba så kan jag lova er att Ronaldo aldrig hade fått dom ytorna som han fick idag.

Nej Tito det är dags att maxa snart, få igång alla spelare till sin topp form så kommer vi få en framgångsrik säsong!.
Barcelona Keite
2012-10-07 23:59
Stör mig så sjukt mycket på att Barca inte kan köpa någon riktigt världsklass back!!!
Sen har man ju den enorma jävla oturen att Puyol, Pique och Abidal är skadade.
Bartra, Fontás får typa aldrig chansen eller håller inte. Muniesa skadar sig hela tiden.

Jag överskattade verkligen Madrid inför matchen. Hade vi haft våran ordinarie backlinje som i La Manita matchen hade Barca vunnit lätt!
Barcelona Vampíro
2012-10-07 23:53
Holy crap såg precis Juan Arangos mål för Mönchengladbach(stavning), vilken vänsterfot den mannen har.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-10-07 23:51
Haha Messi har helt ärligt gått om Ronaldo när gäller frisparkar:-) Ronaldos precision är inte lika bra. Men som sagt, han skjuter hårdare än Messi så han är mer komplett då
,Sami
Messi får lära Ronaldo hur man gör mål på frisparkar!
Barcelona NoGo™
Underbart att se Messis enorma glädje vid båda målen, man lyser upp själv när man ser på bilderna :P
Barcelona Riiio!!
2012-10-07 23:48
Tror faktiskt det är officiellt nu. Ronaldo är lite ledsen i ögat då han nu insett att Messi gått om honom i det enda han haft (förutom peta in-målen), nämligen frisparkarna!

Shiiit tror Ronaldo hade världens bästa vy ikväll då Messi seeeglade in den! Skönt med 8 poäng =)
Barcelona Keite
2012-10-07 23:48
Bra tajming av Pepe att säga så här om vem som är bäst mellan Ronaldo o Messi:

Det är två stora fotbollsspelare. Enligt mig är Ronaldo mycket mer komplett, han är mycket bra på frisparkar"

hahaha
Barcelona den närkingska älgen
2012-10-07 23:45
Fick ett jätteeargt PM från en maräng, det blev ju 3-2 till oss. Intre 3-1 som jag sa. Sorry.
Barcelona Gabriel
2012-10-07 23:38
Hur mycket mål hade Messi gjort mot oss om han spelade i Real Madrid? Och hur mycket mål hade Ronaldo gjort mot Real Madrid, med den uppvaktning som de ger Messi, om Ronaldo spelade i Barcelona. Hmm?

Messi hade rååååå******* oss!
Barcelonistas
2012-10-07 23:35
Man ser ju på fjollan Mou hur det brinner i arslet på honom, då han vet om att han gick miste om privilegiet 2008 att träna ett av tidernas bästa lag. Att få träna klubben Barcelona men framför allt den här upplagan med spelare som Xavi-Iniesta-Messi, det är en våt dröm för alla tränare i världen!.

Garå: El Claaaaaaaaaasicooooooo, seriöst bruden borde sökt sig till porr branschen istället haha.
Barcelona Andresito
2012-10-07 23:33
@tarrak:

+1
Barcelona LeoMessi
2012-10-07 23:26
Den där Garå hade jag straffkn*ll*t ordentligt
Barcelona tarrak
2012-10-07 23:25
Gick in i ligafemmans forum och där påstod det mest gillade inlägget att det var fel av Villanova att svara på Pepes kommentarer eftersom han bar shorts för några månader sedan.

Inte för att dissa någon, men finns det någon som förstår idiotiska som kan översätta till mig?

Edit: Nedanstående hann före att publicera detta högstående epos, frågan kvarstår dock. Vad menas?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-10-07 23:21
"Namn: Valdebebas - Marcelo, la alegría del vestuario
Sänt: 2012-10-07 22:59
Nu går Tito Villanova ut i ett försiktigt försök att underminera Pepe som fotbollsspelare genom att snacka om hur det "finns ett flertal videos med Pepes överträdelser".
Sedan när fick snubben luft? Han sprang runt i kortbyxor så sent som för några månader sedan."

Precis så som Mourinho sprang runt i kortbyxor som tolk i Barcelona för ett antal år sedan?
Barcelona DM1982
2012-10-07 23:20
Hoppas att Atletico Madrid bjuder upp på en fajt mot Real i derbyt, det brukar faktiskt se rätt lamt ut. Tror att det finns ett sjukt mindervärdeskomplex hos dem vilket i och för sig inte är så konstigt.
Barcelona S91
2012-10-07 23:17
Det blir ännu ett race mot Madrid denna säsong. Om ni tror att jag menar Real UFC så får ni nog tänka om :)
Barcelona Gabriel
-
Barcelona Gabriel
Xabi Alonso to the referees all around the world: "Hocus, locus I didn't touch him!"
Barcelona petersays
2012-10-07 23:16
Hoppas att alla läste denna också!
,Sami
2012-10-07 23:15
Atletico Madrid drar ifrån Real Madrid:P mohaha
Barcelona DM1982
Ser ut som om Atletico Madrid delar förstaplatsen med oss. Inte det Madrid-lag man trodde skulle vara i topp men lite kul är det faktiskt.
Barcelonistas
Säga vad man vill om Garå men jag hade fan inte bangat. Däremot så vet hon inte ett skit om fotboll :).
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-07 23:14
Om man ska lyfta fram några spelare ikväll lite extra, så är det Messi och Montoya.
Att Messi presterar såhär bra hela tiden, trots den enorma pressen han har på sina axlar är smått otroligt. Och att orutinerade Montoya hoppar in och presterar såhär bra IGEN mot Real Madrid, är också otroligt imponerande. Jag tror vi har en framtida världsback där... frågan är när han petar Arbeloa i landslaget?

Montoya är utan tvekan den canterano som Tito har mest tilltro till. Det finns inte längre något att tvivla på där. Han har spelat en CdR-final, 2 el clasicon - han håller på den nivån. Varför man inte ger Bartra samma möjlighet att skaffa sig erfarenhet, är lite underligt... kanske håller han inte samma klass som Martin, men av det man sett verkar han göra det. Kanske är det mer riskabelt att slussas in som mittback?
Hoppas bara hans tid kommer snart också. Det vore fantastiskt att kunna använda även honom i sådana här matcher snart.
2012-10-07 23:13
Dubbel. Sorry.
2012-10-07 23:13
Skön kille i Puertan skriver om att "Barca har insett att de inte kan slå oss". Dåligt närminne, såvitt jag vet vann Barcelona med 3-1 på Camp Nou i Supercupen.
Annons: