/spanien/barcelona/forum/8511.aspx/spanien/barcelona/forum/8511.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-09-24 14:10
Fan mår illa med alla "nya" grejer Rosell försöker göra. Han är en bra ekonom det kan man inte förneka men han ändrar ju nästan allt, först var det med att alla inte kan bli medlem i klubben, sen tröjsponsor för Qatar och nu ny arena? Camp nou har så mycket historia, det är som att pissa på det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
2012-09-24 13:43
Jordi Alba Ramos #18

Det är nog inte så lätt som du tror. För det första kan jag tänka mig att det kommer bli en oerhörd dyr historia att renovera Camp Nou till den grad att den ska konkurrera med dagens moderna arenor. Låter nästan som en omöjlighet. Därför tror jag att det rent ekonomiskt vore vettigare att bygga en ny arena då en renovation av Camp Nou också blir en extremt dyr historia. Läste igår ett citat från Barcas vicepresident som menar att Camp Nou som den är idag håller i MAX tio år till. Så ett beslut måste fattas snarast menade han.

Med en ny arena finns det även möjligheten till att göra arenan mycket kompaktare och liknas vid moderna arenor på det sättet. För stämningen på arenan hade detta varit stort enligt mig, känns som att publiken skulle kunna sitta närmare planen än de gör idag, speciellt kortsidorna.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-09-24 13:07
Hur svårt är det att renovera Camp Nou och göra om den till en modernare arena? Jag hoppas att man inte slänger iväg pengara på en ny arena,känns bara värdelöst att bygga en ny.
Barcelona den närkingska älgen
2012-09-24 13:00
Om vi bygger en ny arena, exakt vart i Barcelona ska den ligga? Alla vi som varit i Barcelona vet att staden är sjukt tätbefolkad och att det verkligen inte finns plats för en ny arena med plats för 100 000 åskådare i närheten av så pass centralt som Camp Nou ändå ligger. Jag menar, man vill ju inte spela halvvägs till flygplasten som Espanyol gör.
Barcelona Messidinho_10
2012-09-24 12:51
Oki vad är det för fel på Nou Camp? Den har en historia som ingen annan arena i världen har och är rätt så modern i mina ögon. Så jag röstar på hellre renovera än att bygga nåt nytt!
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-09-24 12:12
Jag tror att det bästa för Barcelona skulle vara att statsa på en ny stadio. En renoverad Camp Nou kan aldrig konkurrera med en modern arena.

Om Barcelona ska kunna hänga med ekonomiskt på de engelska klubbarna måste klubben ha en arena som kan dra in mycket deg. Idag är Camp Nou en av de billigaste arenorna i Europas stora ligor att lösa säsongskort på samtidigt som det är den dyraste att köpa lösbiljetter på.

Som det är nu får de som bara går på matcher ibland betala för att klubben ska kunna hålla nere säsongskorten. Med en nybyggd arena kan klubben dra mycket mer i matchdagsintäkter samtidigt som man kan sälja loger till företag.

Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-24 11:13
Camp Nou "fyller" 55 år idag. Hoppas att klubbens medlemmar röstar för att renovera arenan istället för att bygga en ny den dagen folkomröstningen kommer ske!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-09-24 11:04
Valdés/

Håller med till 100%, att ta 15 av 15 möjliga poäng när spelet hackar är jävligt starkt. Skönt också att vinna borta mot både Getafe och Osasuna där vi förlorade förra säsongen.

Dagens Barça känns jämnare än förra säsongen vilket är positivt. Då kunde vi inte ta 3-poängare på bortaplan under hösten medans vi typ hade målskillnad 55-0 på hemmaplan.

Det kommer att vara vissa matcher där bollen inte vill in, där bolltempot är lågt och där rörelsen bland spelarna är dålig (minns 2-2 mot Sociedad, 0-0 hemma most Sevilla osv). Att vinna dessa matcher är nyckeln till framgång. Förra säsongen vann vi inte dessa matcher, så här långt denna säsongen ser det bättre ut. Bara att hoppas att det fortsätter så.
Barcelona den närkingska älgen
2012-09-24 10:25
Känns väl som att Ultras-spåret är rätt hett när det kommer till vem som kapade kablarna igår. Om jag slängt dyra pengar på en säsongsbiljett men ändå blivit tvungen att betala 25 euro extra bara för att Real Madrid eller Barcelona kommer på besök hade jag också övervägt att plocka med mig saxen. Jag menar, Spanien är ju inte Europas rikaste land heller.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-09-24 10:18
Ahh okej, då förstår jag :-)
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-09-24 09:56
Barca - crème catalana öppen klubbdag kanske är ett bättre ord, läste det som snabbast på FK... en möjlighet för alla att se laget spela även om man inte har säsongskort. kan förstå att det är opopulärt bland Rayos säsongskortsinnehavare att gå miste om sin plats mot självaste Real. och när jag skrev "ikväll" i mitt inlägg igår så menade jag givetvis imorgon kväll, dvs idag. ;)
Barcelona Valdés
2012-09-24 09:45
Fantastiskt att ha lyckats ta 15 poäng utan att ha spelat bra.

Många kritiserade Messi efter senaste matchen, trots det stod han för flera frispelningar (bland annat två till Fabregas) och oroade själv vid ett flertal tillfällen. Trots att Messi har en dålig dag så är han fortfarande, i mina ögon, vår klart bästa forward vilket tyvärr säger en del om kvalitén hos övriga (och Messis överlägsenhet).

Det har varit alldeles för mycket bolltittande hos så gott som samtliga spelare istället för att sätta press på motståndarna. Och lugnet i försvarsspelet är helt borta. Älskar Mascheranos inställning men tyvärr spelar den mindre roll när han upprepar knattemisstag i positionsspelet i VARJE MATCH. Vi spelar inte längre som ett lag utan det är väldigt mycket upp till individen i såväl försvar som anfall och i senaste matchen var det extremt tydligt att laget inte heller verkar känna sig som ett lag med tanke på hur man uppträder mot varandra. Trots att flertalet spelare är kvar från säsongen 2010/11 kan man se att nivån sjunkit avsevärt och dagens lag hade förmodligen fått storstryk mot den årgången (Barcelonalaget 2010/11 är i och för sig det bästa lag jag någonsin sett). Villanova har lite att jobba med.

Det är dock inte nu man skall vara som bäst och det är som sagt fantastiskt bra att ha lyckats vinna samtliga matcher utan att ha spelat bra.
Barcelona Deulofeu
2012-09-24 08:56
Tw Pique: "And there's the Super Cup final in basketball Barcelona-Real Madrid!! I'm not leaving the couch today!!" [@3gerardpique]

Pique du ska ju köra rehab med Puyul...
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-09-24 08:14
Hur fan är det "fri dag" om man måste betala för biljetten? Lol
2012-09-24 07:18
matchen skall tydligen spelas idag för övrigt.
2012-09-24 07:17
DM1982 läste något om att det var "fri dag" av något slag igår vilket innebar att säsongskortsinnehavare också var tvungna att pröjsa för sina biljetter. det kanske var därför?
SoN_Un
2012-09-24 07:07
blir så irriterad. Real får vila en extra vecka. plus att Rayo kommer säkert tappa till dom får spela matchen, trodde verkligen på dom igår. sjukt! blir inte ett dugg förvånad ifall d var reals hundar som gjort det där för små pengar. real vet hur man utnyttjar arbetslösa i spanien. dom agerar säkert som nån slags arbetsförmedling, dock me svarta cash. sabotage= snabba cash
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-24 05:35
Oxfilé.

För att du ska ha något att fråga om.
Barcelona LeoMessi
2012-09-24 04:20
Garå är så jävla kass. Hon är väldigt duktig på att lyfta fram det negativa hos Barcelona. Vi skulle kunna vinna en CL-final med 10-0 och hon skulle påstå att det inte är imponerande och sen påstå vi låg under tills vi gjorde 10-0 målet.
Barcelona oxfilé
2012-09-24 01:52
Visst Garå är verkligen inte bra och inte i närheten av att vara en expert. Men varför sitter ni och snackar skit om henne? Om det är någon ni ska klaga på så borde ni vända er till de som har anställt henne.
Barcelonistas
2012-09-24 01:26
Garå är så sjukt dålig haha stackarn vet inte vad hon pratar om. Hon bara rabblar upp massa skit som inte stämmer. Någon som är förvånad att hon inte nämner Reals kaotiska start på ligan? Garå-Knubbfelt är TV4 allvarlig? Herregud jag hade gjort ett bättre jobb än dessa. Den sist nämnde onanerar så fort Milan har bollen inom laget.... Och Garå då, seriöst jag fattar inte hur hon fick det här jobbet för honey verkligen sämst? Kanske säljer hon sig själv varav jobbet som hon har nu?.
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-24 01:24
Garå.. Garå.. GARÅÅÅ!

Avgå
AndreD - General Pardon
2012-09-24 00:58
Man börjar fan sakna Kåmark
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-24 00:34
Johanna Garå är så förbannad dum så jag hittar bara en person som är lite dummare Miss Kaljic. Johanna Garå, "Dem låg under med 0-0" ;-). Hahahhahahahahhahahhaha
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-24 00:11
@LionelMessiTheHandOfGod:

Hon gör det avsiktligt.
Barcelona Villa#7
2012-09-24 00:05
Mourinho klippte kablarna! Real var inte redo för matchen än! Finns ingen annan förklaring. :)
Barcelona Mäktiga Messi
2012-09-23 23:34
hur kan man ligga under med 0-0 under fotbollsmatch ? ja har fan aldrig hört det uttrycket förens nu av klantskallarna på TV4
Barcelona Rambla~
2012-09-23 23:32
Tv4 alltså, kan ni inte hitta en seriös representant för La Liga kan vi lika bra vara utan. Garå är så jävla dålig att jag vill spy så fort jag ser fanskapet. Ta hellre in Kviborg dom åtminstone vet vad han pratar om. Jag orkar inte mer. :P
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-23 23:28

Ett tips också är att hon patrasket ska sluta upp med att ljuga om att Messi och Villa säger svordomar åt varandra, herregud inget emot brudar som pratar fotboll men den här bruden är helt blåst...
Barcelona Bästelona
2012-09-23 23:26
Nej han sa inte passa mig passa mig, han sa passa i första läget, och nej han sa inte jag passade, utan han sa du va inte där då. Och nej man kan inte ligga under med 0-0, och ja du kan inget om fotboll.
Annons: