/spanien/barcelona/forum/851.aspx/spanien/barcelona/forum/851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-30 23:23
[QUOTE=Junta Dimision]Monchi verkar lämna Sevilla. [/QUOTE] Han är varmt välkommen!! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2016-05-30 22:57
Vem såg Ter Stegens dundertabbe igår? Killen gör väldigt många misstag som påminner om Pinto. Han ska absolut inte vara första målvakt nästa säsong på grund av hans nonchalans och hans benägenhet att göra misstag. Bravo är mycket säkrare och förtjänar sim startplats.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-30 22:53
Jävlar vilken frispark av Payet, varit världsklass denna säsong. Tråkigt att han fyller 30 nästa år för om han hade varit några år yngre så hade det ju varit en fantastisk spelare att se i Barca.
Barcelona enkos
2016-05-30 22:51
Kan Payet vara något för Barca ?
Barcelona Rambla~
2016-05-30 22:31
Barcelona full back Adriano (31) has a personal four-year deal with Lazio that will be activated if he can leave Barcelona for free. [md] Mycket som är gratis från den här klubben. Börjar bli irriterande.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-30 22:23
@enkos:

De kör inte med fastställda nummer under landskamperna verkar det som. Rooney körde t.ex. med nummer 19 i helgen medan Sterling hade nummer 10.
Barcelona enkos
2016-05-30 22:20
Varför har Pogba nr 15 på ryggen på landslagströjan?
Barcelona Junta Dimision
2016-05-30 21:56
Monchi verkar lämna Sevilla.
Barcelona the cameroonians
2016-05-30 21:03
@enkos:

Han spelade ju en hel del under januari och februari med 9 starter och ytterligare några inhopp. Därmed borde Lucho och sportchefen ha fått en rätt bra bild kring hans kapacitet och huruvida han kan tänkas ha potential att ta en mer frekvent roll även i större matcher framöver.

Efter att han skadade sig efter en träning när han skulle försöka sätta några snygga skott i en basketkorg så hamnade han i onåd hos Lucho och sedan dess har han inte fått en enda minuts speltid.

Så vi får väl se om det var bortkastade 22 miljoner eller om han kan/får tillföra något under nästa säsong. Han kommer med största sannolikhet att stanna med tanke på att Alves, Adriano och Douglas är på väg att lämna.
Barcelona enkos
2016-05-30 20:47
Vad ska hända med Vidal, ska han gå samma öde som Douglas och vara en spelare bara på papper?
2016-05-30 20:21
Nu är det visserligen Sport som är källan och de brukar ha noll koll.

Men jag blir inte förvånad om det till slut blir Cancelo.

Med tanke på att man med insikt och förståelse skrev in den här klausulen i Alves kontrakt förväntar jag mig att en ny högerback är klar inom en vecka från det att Alves aktiverat klausulen. I annat fall är det åter en brist i den sportsliga planeringen då man uppenbart inte haft någon plan för denna eventuella men ack så aktuella händelse.
Barcelona neymar JR
2016-05-30 20:21
Rafinha will miss the Copa America because of a muscle injury. He is expected to be available for the Olympic Games in August. [sport] Vi kommer snart inte ha några spelare tillgängliga till sommaren. Kan dom åtminstone få lite vila!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-30 20:06
Barcelona have sounded out Valencia on right back Joao Cancelo (22). He would cost around 20M. Halilovic or Tello could be included. [sport] Herregud alltså! Imorn kommer väl rykte om Arbeloa...
2016-05-30 19:55
Spanska FutbolDraft listar de 77 största talangerna i spansk fotboll.

Barcelona har följande med;

Målvakter
Jokin Exkieta -96
Iñaki Pena -99

Högerbackar
Sergi Palencia -96

Vänsterbackar
Marc Cucurella -98

Mittbackar
Juan Movilla -99

Mittfältare
Oriol Busquets -99
Carles Aleña -98

Anfallare
Jordi Mboula -99
Abel Ruiz -00

Totalt 9 spelare alltså.

Kan vara bra att ha koll på kommande generationer och stjärnor, men som alltid beror mycket på hur de hanteras och förädlas från talang till färdig produkt.

Hela listan i länktips.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-30 19:55
[QUOTE=Barclasico]Mario Gotze is allowed to leave Bayern Munich and is a possible option for Barcelona if he does leave the German club [md] Ro hit han!!!!!! [/QUOTE] Vad fan är det för spelare som ryktas till oss av Sport och MD. nästan så man tror de vill att vi Culés ska gå upp i taket.
Vlom
2016-05-30 19:49
Bellerins enda spetsegenskap är hans snabbhet, men det är allt.

Spanjoren har en hel del att förbättra sitt spel innan en flytt till oss blir aktuellt tycker jag.
Barcelona Blaugrana91
2016-05-30 19:37
Juves sportchef har bekräftat att man kommer värva Alves samt att man förhandlar om Mascherano. Vi kan nog förvänta oss att båda lämnar. Som ersättare till Alves bör vi plocka in Bellarin, var en av PL bästa högerbackar förra säsongen, dessutom Barcaprodukt. Vad gäller mittbackar så behövs nu två riktigt bra om även Mascherano lämnar.
Barcelona enkos
2016-05-30 19:26
Götze är inget för Barca. Han är lat och kämpar inte .
Barcelona enkos
2016-05-30 19:23
AS skriver att Juventus sätter press på Mascherano att han själv ska begära av Barca att bli såld och på det sätt underlätta för Juve att förhandla.
Barcelona enkos
2016-05-30 19:16
Man kan redan nu gissa vilka Real kommer att få och vilka Barca.
.
Reals grupp: Real, Porto, Kiev och Sparta Prag.

Barcas grupp: Barca , Dortmund, Tottenham och Roma
Barcelona Barclasico
2016-05-30 19:12
Mario Gotze is allowed to leave Bayern Munich and is a possible option for Barcelona if he does leave the German club [md]

Ro hit han!!!!!!
Barcelona enkos
2016-05-30 19:05
Idag blev det klart med seedningsgrupper inför höstens CL. Real som mästare är i seedningsgrupp 1 tillsammans med Barcelona.. Obs. Inte på svenska :) Första ): Real, Barselona, Lester, Bajern, Juventus, Benfika, PSŽ, CSKA Moskva. Andra (möjliga ): Atletiko Madrid, Dortmund, Arsenal, Mancester Siti*, Sevilja, Porto, Napoli, Leverkuzen. Tredje (möjliga ): Basel, Šahtjor**, Totenhem, Olimpijakos, Dinamo Kijev, Lion, Viljareal*, Ajaks**. Fjärde (möjliga): PSV Ajndhoven, Sporting Lisabon, Viktorija Plzenj**, Brugge Salcburg***, Menhengladbah*, Roma*, Fenerbahce*, Sparta Prag**, Seltik***, Steaua**, Monako**, Bešiktaš.
Barcelona II Barça II
2016-05-30 18:21
Fan va gött om vi blir av med äckel Qatar på tröjorna.
Barcelona Neymar N11
2016-05-30 18:18
Dani Alves (33) will sign a two-year deal worth 3.5M a year with Italian club Juventus. Announcement in coming 2-3 days. [gazzetta sms]
2016-05-30 17:55
Messi har vittnat inför domstol idag angående anklagelserna om skattebrott under 2007-2009 gällande bildrättigheter.

El Periodico har fått tag på vad som sas, och Messi vittnar om att emedan han skrivit under ett antal kontrakt, bl. a med Adidas och Danone, har han inte haft koll på vad han skrivit under utan litat på sin pappa.
Messi känner igen sin signatur på flera kontrakt som domaren visade upp, men säger att han inte kommer ihåg, eller ens brytt sig om, vad han skrivit under då han litat på sina rådgivare och familj.

Domaren bad flera gånger Messi att prata högre, vilket la Pulga till slut svarade följande på: "Det är mitt sätt att prata på". Domaren kunde inte låta bli att skratta till då, hehe :-)

Vidare sa Messi att han får en överblick varje år kring hur mycket han tjänar, men aldrig vetat var alla olika summor kommer ifrån.
"Jag dedikerar mitt liv åt att spela fotboll, inget annat"

Fortsättning följer redan denna vecka.

Trolgitvis kommer det bara att bli böter för Messi eftersom han sedan tidigare inte är straffad och därför enligt lag inte kan få fängelse för icke-våldsbrott - om jag förstått den spanska lagtexten rätt vill säga...
Barcelona Katalano
2016-05-30 17:53
Gabriel

Jag är inne på samma spår som du angående tröjorna. De som visats tidigare var riktigt snygga och jag har väntat på att få beställa en sådan. Nu när jag ser de nya så är jag jättebesviken. Jag tycker den är riktigt ful tyvärr.
Barcelona Den vise mannen
2016-05-30 17:42
Pengar kan inte vara några problem i den här klubben, då vi väljer att ge bort alla spelare som inte önskvärda. Jag är inte ngn utbildad ekonom men i min värld känns det väldigt ologiskt att jobba det sättet. Men vem är jag och ifrågasätta, en medel-Svensson, dessa professionella människor som ser till klubbens bästa i alla aspekter i dessa affärer.
Barcelona koeman92
2016-05-30 17:37
@Gabriel:

Haha ungefär så. Och så undrade folk varför jag var så "pessimistisk" för två dagar sedan angående framtiden. Anledningen är att jag numera bara kan bli väldigt, väldigt, VÄLDIGT positivt överraskad av denna ledning. Detta är exakt vad jag refererade till när jag konstaterade att vi är en mesklubb. Och idag fick vi det bekräftad än mer. Ja, jag vet att vi precis haft en relativt bra säsong. Nej, det är inte ledningens bedrift.
2016-05-30 17:35
Blir ni inte precis som jag irriterade över alla dessa kluasuler och tillägg i de kontrakt som skrivs med våra spelare? Vet inte om det är lika vanligt i andra klubbar, men det börjar bli lite parodi över det hela nu.

Man kan å ena sidan hävda att det är "fint" av klubben att släppa spelare som slitit och visat hjärta för klubben, men kan man å andra sidan köpa det om klubben uppenbarligen saknar finanser för att köpa ersättare, än mindre förstärka?

Dessutom: Nånstans visar det ju att vi inte längre värderar våra egna spelare, vilket såklart blir svårt i förhandlingar också med andra spelare.

Så, har det att göra med att ledningen vill hålla nere de fasta lönekostnaderna och få spelare att acceptera en mindre lön för att om han inte blir nöjd med sin situation kunna lämna lättare?
Eller har det att göra med att man inte tror att eventuellt intresserade klubbar har råd med spelarens lön och inte kommer köpa spelaren ifråga så att man tvingas låna ut denne istället?

Det här får mig oavkortat att tänka på att den här mentaliteten vid kontraktsskrivningar även har likheter med övriga kontrakt, t ex sponsorer.
Samma icke-transparenta avtal där medlemmarna inte får veta exakt vad som gäller. Man pratar om "confidentially clauses" där man av dessa "skäl" inte kan berätta om detaljer.
Vi såg det med Qatar där det talades tyst om namnbytet och rätten att matcha andra bud (first refusal), och det gör att man också börjar fundera över det nya avtalet med Nike.
Är det egentligen så bra som det sägs, eller finns det klausuler som gör att det i sammanhanget är "dåligt"?
Ta bara en sån sak som att klubben nu får en summa pengar av klädmärkesföretaget innan det nuvarande löpt ut. Titta sen på hur priserna på tröjan ökat en hel del och man inser att Nike kommer få igen de pengarna via försäljning.
Så egentligen är det vi fans som köper tröjan som indirekt ger klubben (ledningen) nya pengar att finansiera sin undermåliga sportsliga planering med. Ett betydligt dunklare sätt än att höja biljettpriserna va..?
Barcelona Davids3
2016-05-30 17:23
Notera hur äcklig Marcelo är som sätter fälleben på Juanfran precis innan 1-1 målet. Men han misslyckades "tyvärr".
Annons: