/spanien/barcelona/forum/8509.aspx/spanien/barcelona/forum/8509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-23 15:03
ALLA I MADRID LÄGRET ÄR SMEAGOLS OCH REAL ÄR DERAS PRRRRRRREAACIOUS! HAHAHA
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-23 14:48
Jag har sagt det många gånger och säger det igen. Varför tar ni åt er vad dem i Puertan skriver? Vem fan bryr sig om vad de tycker? Gå inte ens in där. För enligt de existerar bara Real Madrid på denna jord och inga mer.
Barcelona LeoMessi
2012-09-23 14:29
Fabregas kan inte styra spelet på samma sätt som xavi. Xavi får många fler bollar att jobba med och laget litar så mycket mer på honom än på Fabregas. Det gör att Fabregas inte har riktigt samma möjlighet att styra spelet. Man märker ju hur alla söker xavi på mittfältet. Sen så är xavi mer rutinerad, tålmodig och så har han ett kortpassningsspel Fabregas inte är i närheten av än så länge.
Barcelona Cataloniaboy
2012-09-23 14:26
Det positiva är ju att poängen trillar in trots lite sämre spel. Det Pep misslyckades med har Tito lyckats med, och det är sådant som är avgörande i slutet av säsongen. Man har inte råd att tappa poäng mot lag som Getafe, Osasuna mfl, vilket vi gjorde förra säsongen.
Barcelona Éluc
2012-09-23 14:22
Det briljanta med Xavi är att när han kommer in så sänks det genomsnittliga tempot med något snäpp. Däremot är han så fantastiskt bra att vid rätt tillfälle välja att höja tempot och således få laget att sätta ett tryck mot straffområdet. Det blir helt enkelt mer organisation och tanke bakom våra tempohöjningar med Xavi på plan.
Barcelona LeoMessi
2012-09-23 14:19
Man kände verkligen hur alla blev tryggare igår när xavi kom in. Han sprider sånt lugn på planen. Som att alla vet att han drar det stora lasset på mittfältet så att dom andra kan koncentrera sig på det dom är bäst på.
Barcelona Éluc
2012-09-23 14:08
Xavi har varit vår tveklöst bästa spelare den här säsongsinledningen, tätt före Busquets. Det finns verkligen många offensiva spelare som kan höja sig flera snäpp till sin normala nivå.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-23 13:29
Det är väl bara positivt om vi har full pott i både ligan och CL trots att vi underpresterar. Tänk då hur bra det ska bli när vi hittar formen!
Barcelonistas
2012-09-23 13:07
Sorry för rörig text.
Barcelonistas
2012-09-23 13:05
Ibland förstår jag mig inte på El Pasillo i puertan. Han säger att vi har varit dåliga den här säsongen vilket är långt ifrån sanningen. Visst våra 2 senaste matcher har vi under presterat grovt men i övriga matcher så har vi varit bra. Vad har Real Madrid presterat den här säsongen? En halv lek mot Barcelona, där man i andra halvlek blev rejält tillbaka tryckta av ett Barcelona med 10 man. Och sen City matchen där Real för första gången under säsongen gör en hel bra match. Hade jag varit Madrid fan så hade jag varit orolig,
Barcelona MVP - 2011
2012-09-23 12:10
Fattar inte hur Madrid-fansen har mage nog att kritisera vårt spel när deras eget lag ligger på fantastiska 14e plats i ligan, 11 poäng bakom oss och mindre mål än Messi.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-09-23 11:48
Det blev altså en 2-0 seger igår även om det satt långt inne, mycket på grund av en storspelande Toño i Granada målet. Ett tag var jag rädd att det var på väg att bli en ny Sevilla hemma á la 2011 där Javi Varas var ett monster i målet som det inte gick att få håll på. Monstret denna gång hette Toño, men det gick i alla fall att måla.

Vad gäller den lilla dispyten mellan Messi och Villa så tycker jag det inte är något att dra allt för stora växlar över, inga alls faktiskt. Det är två elitidrottsmän som är enormt frustrerade efter att kört fast mot ett lag som Granada (med all respekt) och då kan sådant där ske. Allt är inte "gulligull" i Barcelona hela tiden och jag tycker den där "godhetsstämpeln" blir lite överdriven emellan åt, att spelare tjafsar med varandra händer i Barcelona också. Punkt slut.

Överlag så kan man säga att vi för andra gången den här veckan gör en skitmatch men ändå kommer undan oerhört tacksamt och lindrigt, hade det velat sig illa så hade vi kunnat stå tomhänta efter dessa matcher men att vinna dem här matcherna tyder på enorm styrka. Jag vill till och med säga att det är dem här matcherna man vinner guldet på.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-23 11:40
Xavi har börjat säsongen riktigt bra, han har varit bra i nästan varje match och det känns som han bara blir bättre och bättre trots åldern. Jag trodde länge att det skulle bli kryss igår, det var en sån där match där alla missade igår och ja till och med Messi. Fabregas måste ta och skärpa sig, han har varit usel den här säsongen.. Han har missat väldigt mycket.. Iniesta lär vara tillbaka nästa match så han borde gå tillbaka till bänken. Jag tycker mittfältet är bättre när Thiago spelar där än Cesc.

Adriano är en bra spelare men man blir trött på alla hans jävla skador. Jag tycker synd om honom för att han har varit riktigt bra så här långt... Men nu är Alba tillbaka så vårt kantspel kommer bli bättre.
Barcelona Messi-Barca-10
2012-09-23 11:40
Någon som vet vart man kan se gårdagens match?
Barcelona Riiio!!
2012-09-23 11:16
Tycker vi ska spela med det vanliga mittfältet när tillfälle ges, dvs Busq-Xavi-Iniesta men sen om Fabregas ska spela så hade jag velat övergå i en lite mer 4-1-2-1-2 formation med backarna som vanligt, busq som defensiv, xavi o iniesta på mittfältet och fabregas framför dom. Precis bakom Messi och Pedro (formstarkast just nu). Lite som borta mot Real en gång under förra året.

En sak jag verkligen älskar med Fabregas är att hur dåligt det än går för honom så lever han sig verkligen in i matcherna och han blir lika glad när någon annan gör ett mål te.x
Barcelona ALEX SONG
2012-09-23 09:07
Är dt bara jag som tror att Fabregas inte spelar på med Xavi bredvid sig. Vi borde köra fabregas med Thiago eller iniesta, tror det som gör svårt för fabbe är att båda han och xavi vill ha kontroll över matchen och därför inte kan spela tillsammans
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-09-23 05:17
Ehh det med Villa och Messi är juu inget och bry sig om. Men det som stör mig är de svenska tidningar, Liksom de verkar som om de väntar på något fel i Barca ska komma fram så att man kan skriva en hel artikel om det, Avundsjuka j*vlar. Jag skäms över att komma ifrån samma land där Aftonbladet är den största tidningen.

Men iallafall något som oroar mig väldigt mycket är juu backlinjen och speciellt masch, gång på gång gör han misstag den här säsongen, La ni märke till när Granada fick friläge på slutet, Hade Masch följt sin gubbe så hade det inte hänt. Det är ju inte första gången han är ur position något måste göras!

Men men såna segrar behövs, 15 poäng av 15 möjliga visst måste spelet förbättrats men som en viss Hamren brukar säga hellre spela dåligt och vinna än och spela snyggt och förlora! Viscaa!
Barcelona grande jw
2012-09-23 03:45
Angående Neymar så tycker jag inte man ska jämföra honom med Alexis. Neymar är ett underbarn som kommer bli riktigt stor. Jaja det finns en hel som är obevisat tills han spelar i en större liga, men kollar man killens statistik och målfacit så förstår man att han är något helt extra. Han är bara 20 jävla år och ligger inne med några rätt så fina facit för sin ålder:

Senaste 50 matcherna för Santos: 42 mål
Brasilien Senior / Brasilien U23/U20: 39 matcher 26 mål.

Som 19åring (Säsong 2011/2012) spelade han 66 matcher klubblag / landslag och gjorde 41 mål / 12 assist. Som 19åring!!

Den som inte tror att Neymar kan tillföra något till dagens Barca.. Herrejösses :)

Något säger mig också att det kommer stå mellan oss och Real i kampen om honom. Så då kan man ju leka med tanken att vi skiter i Neymar, och där står Real Madrid med bankernas godkännande och ger honom ett saftigt kontrakt. Vad kul vårat försvar skulle ha mot Cristiano Di Maria Neymar.. Naaat!
Coach pep.
2012-09-23 03:01
@Culé - Messi y Alexis:

Man kan inte jämföra Alexis med Neymar. Den sistnämnde har bollen helt fastklistrad när han springer och dribblar, medan Alexis styrka ligger i kvickheten och kroppsvändningarna snarare än bollkontrollen. Han har ingen särskilt utmärkande bollkontroll till skillnad från Neymar som är unik på den punkten.

Inte för att jag förespråkar en värvning av Neymar men han är the real deal och skulle säkerligen göra bra ifrån sig i Barca. När det gäller Alexis så har jag personligen en väldigt taskig magkänsla gällande honom som jag inte riktigt kan förklara, men jag hoppas att han motbevisar mig.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-09-23 02:46
@!Sergio_ Busquets!:

Edit 2: Hittade en ny länk.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-23 02:45
Rivaldo_gudarnas gud

Neymar har inte imponerat på mig de gånger jag sett han spela i landslaget t.ex. Får se vad som händer när han kommer till Europa.

Neymar är en fantastisk fotbollsspelare å se på, men tycker också han är lite, lite överskattad.

Men varför köpa en Porsche och använda den som en Fiat? :P
Tror du helt ärligt att Neymar kommer ha den friheten i Barca som han nu har i Santos?

Men men, vi får se vad som händer.

(Kommer inte svara mer ang. denna diskussion.)

Bona nit! :)

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-23 02:43
!Sergio_ Busquets!

Tack så mycket för videon kamrat. Ray är bäst!!
Försök att vara aktivare här på Les Rambles. Du är en av forumets lagkaptener :)
Coach pep.
2012-09-23 02:41
Hade vi mött ett lite bättre lag än Granada hade vi inte tagit några 3 p ikväll. Granadas anfallsspel var väldigt uddlöst men ändock var det bedrövande att återigen se hur sårbara vi är mot kontringar, särskilt med Song och Masch. Det där kommer inte att hålla i längden. Båda är brytningssäkra men ingen av dem vet vad positionsspel betyder och därför kan jag inte begripa hur Bartra lämnas helt utanför i en sådan här match. Frågan är om Bartra inte är bättre än både Masch och Song som mittback. Dock så var det ganska coolt att se Song som agerade back, mittfältare och anfallare och allt däremellan i den här matchen, men det är en annan femma.

Senaste två matcherna har laget visat upp lite av "chill" attityden vi såg i borta matcherna förra säsongen som kostade oss ligan, men det är såklart ett styrkebesked att vi vinner tillslut igen. Det var värt 80 minuters undermålig fotboll för att uppleva Xavis sagolika träff som var ett riktigt konststycke.

Såg att vissa klagade på Messis attityd och ovilja att springa mera. Själv tycker jag det var ballt att se hans "bossiga" attityd. Trots att han är äldre än mig så har man sett honom växa upp från pojke till man. Tycker det är bra att han visar lite temperament. Anledningen till att han sen inte rör på sig lika mycket längre tror jag är för att han ska konservera så mycket energi som möjligt. Messi rör inte på sig särskilt mycket utan boll och ska ha den serverad på fötterna, så fungerar hans spelstil numera. Han har lite friare tyglar än sina anfallskollegor.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-09-23 02:41
Edit: Såg att videoklippet blev privat nu på efterhand, sorry

Försöker hålla den "oskrivna lagen" levande.

Här har ni highlights på gårdagens match med allas favoritkommentator, Ray Hudson

Barcelona grande jw
2012-09-23 02:21
Sedan måste man ju sitta och småle lite när man läser i Puertan där man målar upp Messi som djävulens påfund som förstör spelare på löpande band och är en otroligt hemsk människa.

Är det därför varenda klubb på hela planeten hade dödat för att ha honom i sitt lag? Blir liksom så otroligt komiskt när världens bäste spelare, som normalt sett verkar vara en otroligt jordnära och godhjärtad person gör någonting "oväntat" och ryter till lite.

Jag tror inte incidenten med Villa var något personligt för fem öre. Det var en blandning av frustration, irritation och vinnarskalle som förmodligen fick bägaren att rinna över när man kört fast mot ett skitlag som Granada. Då hade Villa oturen att vara den personen i just den situationen.

Finns otroligt många i fotbollsvärlden som jobbat eller spelat med Messi och poängterat hur stor vinnarinstinkt den killen har. Att man ryter till i stridens hetta då är ju verkligen inget personligt. Som tur är tog Villa det som en man och blev inte "ledsen" och började gråta i media som en viss annan iallafall.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-23 02:18
En grej till. Tackar vår store kapten för hans fenomenala balja. Skulle vi inte vinna den här matchen, vilket var väldigt nära, så skulle alla snacka om Messi - Villa incidenten. Men seger är det som alltid rankas högst. Och det fixade vi.
Barcelona oxfilé
2012-09-23 02:07
Vår käre Henrique Adriano Buss målade tidigare idag för sitt Palmeiras borta mot Figueirense.
Barcelona Keite
2012-09-23 02:02
Målen i HD
Barcelona Messidinho_10
2012-09-23 02:01
Dåligt utav Messi att ge Villa en sån utskällning mitt på planen när hela världen kollar på, även om man förstår honom. För tittar man på sekvensen noga så hade Villa kunnat släppa fram bollen enkelt och inte leka egoist o försöka själv. Hur som helst gillar jag inte alls såna gester och hoppas att det var sista gången man såg Messi göra det.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-23 01:51
Messi kanske fick reda på att han ska få en dotter =-O Dålig skämt jag vet. Jag tror Leo skulle prestera bättre om han ibland spelade som han gjorde tidigare - Högeranfallare. Han är ju alltid farlig när han skär in rätt med sin vänsterfot men han stoppas så lätt när han enbart spelar centralt. Det är bara att fälla honom när han har ferrari farten centralt på plan.
Annons: