/spanien/barcelona/forum/8508.aspx/spanien/barcelona/forum/8508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2012-09-22 21:38
Har man problem i backlinjen mot svåra motstånd på bortaplan så kan man lösa det på ett annat sätt än bara kompensation på backlinjen. Det går t ex att spela mer defensivt i de övriga delarna.

Mot Madrid och/eller Sevilla kan man t ex starta med båda Bartra som mb, samtidigt som man kör med två defensiva mf (Song o Busq). Visst betalar man ett pris när det gäller kreativitet, men när man har vassa kort uppe i form av Messi, Villa o Alexis så kan det räcka till en vinst.

Det är så pep gjorde förut i en del borta matcher när han lät båda Keita och Busq spela.

och så klart kan man förbättra defensiven genom en betydligt bättre press än vad laget visat hittills den här säsongen, press av samtliga. Alexis gjorde en mycket bra press mot Spartak sist när han kom in. Han väckte tom Messi från sin dvala.
Barcelona DM1982
2012-09-22 21:37
Har ni kommit över den värsta chocken nu om Song? Kanske läge att släppa det, eller vad säger ni?

Jag sticker ut hakan och säger tre pinnar, inga skador eller avstängningar. Granada hemma ska vi bara ta och det vore kul att vara 11 poäng före Real med en match mer spelad.
Barcelona Essienesque
2012-09-22 21:36
addeh

Tur att vår tränare inte romantiserar spelarna från det egna ledet som dig i alla fall. Ja, vi försöker spela in en av de mest orutinerade i vår genom att spela honom i denna omgång, då är han säkerligen redo för Sevilla på bortaplan och El Clasico.

Haha, hur ni resonerar...
Barcelona Alexsong thegunner
fyfan vad negativa alla här inne är, jag vet hur bra song är, har följt honom i arsenal ända sen han kom dit. negativa kan ni vara efter matchen om han har gjort en dålig match isf....
Barcelona Rambla~
Om nu Song värvades pga av sina egenskaper som mittback så kan jag redan nu konstatera att det var en idiotisk värvning. Snubben är inte tillräckligt bra som mittback och lär aldrig bli det vilket även Wenger ganska så snabbt konstaterade. Slänga ut 19m för honom känns bortkastat. Jag hade hellre sett att de pengarna investerats i en riktig mittback. Även om han är bra som mittfältare så känns det som om vi har bra täckning där. Montoya på läktaren. Varför?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-22 21:35
Alexsong thegunner

Kolla i barcastuff det kommermassor av streams där.
Barcelona LeoMessi
Essienesque (Barcelona) Spelade Song regelbundet som mittback i Arsenal? Song är klasspelare på mittfältet men varför chansa med honom? Om vi ska betala 25 miljoner för en mittback så ska man inte köpa en mittfältare. En mittback som kostar 25 miljoner euro är bättre än mittfält för samma summa.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
Alexsong thegunner

Kolla i barcastuff det kommermassor av streams där.
Länktips: t
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-22 21:33
Det enda som kan få mig på got humör nu är om Bartra byts in efter 45 min så han och Song får varsin halvlek där bak. Kameruanen får gärna bli kvar på planen i andra, men på mittfältet isåfall.
Atlético addeh
2012-09-22 21:33
Jag antar att ni, precis som jag, känner en kittlande känsla varje dag när Barça ska spela på kvällen. Speciellt om matchen spelas på Camp Nou. Man tänker att det kommer bli en riktig fest, och man förväntar sig strålande spel.

I dag var det lite annorlunda för mig. Jag tänkte mer; fasen vad skönt att äntligen få se Bartra komma in i laget på allvar nu och visa upp sina kvalitéer. Jag tror stenhårt på honom, och i kväll kommer han visa omvärlden hur bra han är.

Just nu hade jag inte gått fram och bett Tito Vilanova om en autograf om jag sett honom på stan.
Barcelona Essienesque
2012-09-22 21:32
Jadu, då kan du inte ha sett Song spela mycket. Snälla någon, Bartra är en oprövad 21 åring, med vad, mindre än tio a-lags matcher i bagaget? Och du jämför honom mot en 25 årig klasspelare som har över 200 matcher i Arsenals a-lag. Sluta stirra er blinda på spelarna i från det egna ledet, att påstå att Bartra är en bättre mittback än Song är skrattretande.
Barcelona Alexsong thegunner
2012-09-22 21:30
ngn vänlig själ här som vet ngn bra stream med engelsk kommentator?? skulle uppskattas!!
Barcelona Grimaldo
2012-09-22 21:29
Istället för en riktig mittback så köper man in en mittfältare i Song och sätter honom som mittback. Det känns att han bara kommer bara få speltid som mittback för att konkurrensen i mittfältet är för hård.

Så varför inte köpa en riktig mittback som en ersättare? Då kan man använda av deras maximala förmåga.
Atlético addeh
2012-09-22 21:29
1.70

Han kompletterar ju Mascherano betydligt bättre än Song i alla fall. Som du nämner har han snabbheten, längden och framför allt ett säkert passningsspel.
Barcelona LeoMessi
2012-09-22 21:28
Våra tränare äter hellre sitt eget skit än låta unga mittbackstalanger få en ärlig chans
Atlético addeh
2012-09-22 21:28
Det är tur Bartra är U21-landslagsman, så han överhuvudtaget får någon speltid under säsongen.
Barcelona barca show
2012-09-22 21:27
jag tycker inte heller det är så bra o inte använda bartra men alla vet att song köptes in som ersättare för keita samt att spela mittback så den elvan är bra tycker jag och hoppas ingen spelar dåligt spec song som måste komma in i laget och vårt spel. Dom som nämner poängtapp eller song ska göra bort sig är verkligen helt ute och cyklar. Vi är fans och ska inte hoppas på dåligt spel av någon spelare pågrund av att tränaren väljer en annan spelare än den man "trott eller vill ska spela" Fokus på matchen nu och så ska vi kötta granada rejält och song ska vara kanon. Skönt med Villa , Thiago ,Cesc , Sanchez från start hoppas alla verkligen spelar bra och att sanchez spelar suveränt som senaste inhopp. VISCA BARCAAAA
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-22 21:26
Mascherano och Song vore brutalt dåligt att ställa emot Real Madrid.
Men Bartra hade, trots sin orutin känts ganska OK. Han har allt som krävs för att klara av uppgiften. Snabbhet, längden, positon-och passningsspel och en djävulsk vilja. Lägg där till ett enormt barcahjärta. Hade kunnat känna mig säker med honom och Masche som mittlås. De kompletterade varandra utmärkt i somras.

Och nu är jag rädd att Song kommer bli mer eller mindre bofast där bak. Jag älskar att se honom på mitten, där är han fantastisk. Men han har å sin sida INTE vad som krävs för att bli en riktigt bra mittback. Sabotera inte två spelare nu, snälla Tito...
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-09-22 21:26
@Essienesque:

Det är klart att vi förstår att han vill spela in Song som mittback. Det är just det vi är upprörda över ju. Jag ser hellre Bartra som mittback mot Sevilla & Madrid än Song. Bartra är bättre.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-09-22 21:22
Tito bekräftade på presskonferensen igår att man inte värvade Song enbart för positionen som pivote, utan även för mittförsvaret.

Men Bartra är värd att få spela före Song oavsett, eftersom den sistnämnde inte bevisat jack shit än.

Varför göra om en spelare om du redan har en annan som visat att han vill och presterat? Doesn´t make sence. At all. Det är så jävla lågt och orättvist, och dessutom inte ett enda dugg bättre.

men men, Tito får denna matchen att motbevisa mig.
Barcelona LeoMessi
Vi skolar hellre om mittfältare till mittbackar än att använda sig av våra egna backar. Det kvittar om det kostar oss ligan, tydligen är man en bättre back om man är 25 år och mittfältare än om man är 21 år och mittback from topp till tå.
Atlético addeh
"Stackars Bartra, hur måste inte han känna sig nu?"

Eller hur, det här är helt absurt. Vi har redan förstått att Tito väljer Song före Bartra med tanke på bytet senast, men just den här matchen råder inga tvivel om att Bartra skulle spelat. Vi har fortfarande två matcher utöver den här innan det är dags för Madrid. Nu kommer Tito ge Song fullt förtroende i de nästkommande matcherna också, för att han skall vara "redo".

Nej, det här är alldeles absurt.
Barcelona grande jw
2012-09-22 21:21
Folk som säger att Song är hästlängder bättre än Bartra på mittbackspositionen har nog inte sett mer än 3 fotbollsmatcher i sitt liv.. Herregud
Barcelona DM1982
2012-09-22 21:20
@westinho - Sergio #16:

Åldern spelar roll så tillvida att man inte ska stressa med de yngre. Song kommer nog klara av det här alla tider, lugna ner er nu.
Barcelona Rambla~
2012-09-22 21:19
Jag blir ju inte precis förvånad att Song går in som mittback. Inte efter Titos kommentar efter matchen mot Spartak där han sa att Song inte enbart värvades som mittfältare utan just för att kunna täcka upp som mittback. Jag gillar verkligen inte den här fixa idéen som både Pep och Tito har att tvunget göra om mittfältare till mittbackar. Jävla skit är det rent ut sagt, de håller inte mot toppmotstånd. Ännu mer korkat blir det när inte våra riktiga mittbackar ens får chansen mot sk enklare motstånd. Stackars Bartra, hur måste inte han känna sig nu?
Barcelona Essienesque
Har folk allvarligt svårt att förstå att Tito försöker spela in Song till El Clasico och viktigare möten? Allvarligt talat, det viktiga är att göra honom bekväm i mittbacksrollen till Pique och Puyol är redo eftersom det verkar som både missa clasicot.

Song är hästlängder bättre än Bartra, oavsett positiion så det är självklart logiskt att Song behöver få speltid på mittbackspositionen för att vara redo för tyngre möten än Granada.
Barcelona Éluc
Det verkar inte vara en 3-4-3-uppställning enligt hemsidan, men man får väl vänta tills matchen börjar innan man får en bekräftelse.
Barcelona Blaugrana91
2012-09-22 21:18
Hmm jäkligt konstigt att Tito väljer att bänka Barta och istället spela Song som mittback.

För det första är Bartra bättre som mittback och han behöver speltid, denna match är väl perfekt?
Song är bättre på mittfältet, vi har ju sett att han imponerat då han spelat där.
Busquets kan väl få vila?

Tydligen inte...

Hoppas vi blir positivt överaskade.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-09-22 21:17
@DM1982:

Saken är att Song inte ens är bra som mittback. Alldeles för seg och dålig positionsmässigt. Bartra är en ordentlig mittback, en jävligt bra sådan. Åldern ska inte spela någon roll.

Hoppas i så fall det är som 1.70-ligan säger, en 3-4-3 uppställning.
Barcelona MissyaPep
2012-09-22 21:17
Men lugna ner er vafan. Visst hade jag också velat ha Bartra i mitten ist för Song men vi behöver inte leka att vi kan bättre än Tito. Han kommer få speltid det e jag säkert på. Varför ska vi underskatta Granada? Vi vet ju hur jobbiga dom var senast på Camp Nou. 5--3 matchen.
Annons: