/spanien/barcelona/forum/8506.aspx/spanien/barcelona/forum/8506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2012-09-19 22:59
Barca-Real-Bayern-Man United Favoriterna enligt mig, har inte sett mycket av Bayern den här säsongen men jag räknar med att dom tar sig minst till semi. Barca och Real stor favoriterna till guldet som vanligt. Chelsea måste bara ut, världens mest överskattade lag. Kan inte fatta att dom vann Cl föra säsongen, fy bara ett jävla lag med tur.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-09-19 22:58
Rambla

Om man kan betala runt 30 miljoner för en Alexis som har spelat bra i en säsong i Udinese, då kan man väl lika gärna betala mycket för en mittback.

Nu var inte Thiago Silva den jag syftade på, även om han är väldigt skicklig. Jag syftar främst på Hummels, men varför inte lite mittbackar som håller på att utvecklas?
Barcelona Barca-nist
2012-09-19 22:57
Shakira :As some of you may know, Gerard and I are very happy awaiting the arrival of our first baby! At this time we have decided to give priority to this unique moment in our lives and postpone all the promotional…
Barcelona Rambla~
Haha, fan vad kul för Pique. En liten waka-waka ska snart se dagens ljus. :P Barca borde investera i en mittback redan i januari på grund av detta. Pique kommer inte att vara sig själv på ett tag
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
Messi: "There are more important things than the Ballon d'Or, I'm not thinking about it. I want to win trophies with the team."

Kung!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-19 22:56
Barca o Mort!

Svennebanan tycker Zlatan och Ronald är bättre än Messi. Wowoah. Vilken fjortis.
Barcelona NoGo™
2012-09-19 22:55
Tw Shakira: "As some of you may know, Gerard and I are very happy awaiting the arrival of our first baby!" [@shakira]

Waka Waka ska bli far :P
Barcelona Rambla~
Hetfield

Hur mycket pengar ska man lägga på en mittback då? Ska man punga 42m för Thiago Silva tex? Du menar nog någon i mellanskiktet eller hur?
Barcelona L.A.M Nr 10
Rambla

Efter vad vi såg idag kan den här gruppen bli tuffare än vad vi trodde. Spartak borta är inte direkt en match man längtar till efter idag. Benfica är ett riktigt bra lag, plus att de spelar väldigt tekniskt så vårt försvar kommer helt klart få problem där. Celtic kan bli tuffa borta med deras brittiska rugby-spel och fansen i ryggen.

Men givetvis så ska vi bara komma 1:a. Allt annat vore ett stort misslyckande.
Barcelona Vampíro
Oh man ska Piqué få barn nu också? Som att han inte var yr nog redan nu. Skämt åsido grattis till honom och hoppas det på något sätt gör honom starkare.
Barcelona Rambla~
2012-09-19 22:53
Jag gillar heller inte det här med att skola om defensiva mittfältare till mittbackar. Det får fan vara nog nu. Ge Bartra chansen, vad fan finns han annars med i truppen för? Det samma gäller Fontas, vi dras med två mittbackar som ingen verkar ha något förtroende för. Hoppsa verkligen att Bartra får starta mot Granada i helgen.
Barcelona Hetfield
Hur tänker Tito? Ska vi ha fyra mittbackar hela säsongen, varav en brukar ha svackor, en är en defensiv mittfältare, en har just kommit från en skada och en är en yngling.

Jag förstår inte hur man kan lägga så stora summor på mittfältare och anfallare, men man kan inte ens köpa en ordentlig mittback. Det är bara irriterande.
SoN_Un
barca joe. du kan inte säga att messi är bättre nu. han va bättre 2 år. bara o va ärlig. blivit mer av en poäng spelare.förrut kunda han få ett topplag att se ut som knattar när han sätte igång. tyvärr så gör han inte det längre. vi får ba hoppas att det är liten svacka bara.
Barcelonistas
2012-09-19 22:52
Att vi vänder matchen trots dåligt spel visar stor styrka i laget. Glöm inte heller att vi leder ligan och har tagit 12 poäng medans Real ligger på 4 puntos :). Jag är inte orolig, föra säsongen hade vi aldrig klarat av att vända en sån här match.
Barcelona Napao
2012-09-19 22:52
Bra vinst idag men det kan bli problem med backarna för redan nu avslutas med två spelare med två omskolade spelare pga skador på backar så hoppas Barca gör nått åt det så det inte blir ett problem.
AndreD - General Pardon
2012-09-19 22:51
LeoMessi

Nämner man ens Zlatan i topp 10 är man verkligen efterbliven.
Barcelona Rambla~
2012-09-19 22:50
Bra att Benfica spelade oavgjort mot Celtic. Det känns som att vi har råd att tom förlöra mot dom borta. Vidare går vi ju ändå trots allt.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-19 22:49
HAHAHAHA Terry, vilken pajas.

OT

Tw Shakira: "As some of you may know, Gerard and I are very happy awaiting the arrival of our first baby!" [@shakira]
AndreD - General Pardon
2012-09-19 22:48
"The Camp Nou cheering for Catalan independence #fcblive #ucl"

Härligt!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-19 22:48
Jag hoppas Tito aldrig mer kör Song som mittback. Så jävla uselt. Det får fan räcka med att skola om spelare... Kör med BARTRA eller köp en mittback.
Barcelona Rambla~
2012-09-19 22:46
Haha, Terrys försök till offsidefälla på Quagliaterras kvittering. :P
Barcelona Isaac Cuenca
2012-09-19 22:46
Fortsätter vi spela som vi gjorde idag så kommer det gå riktigt dåligt i år.. Men tror på mitt lag!! Visca el Barca! 3
Barcelonistas
2012-09-19 22:44
Real? Åttondelslaget var fick ni luft ifrån? Real Madrid 0-2 Barcelona Bayern 2-1 Real Madrid Måste svida Enormt :)
Barcelona barca_joe
2012-09-19 22:43
Messi ser jättesliten ut enligt puertan. Helt annan spelare nu är för 2-3 år sen. Haha Messis säsong 2010/2011 gillar jag personligen bäst men säga att han är sämre nu för att han gör en sämre match? OROS
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-19 22:43
Vilken underbar seger. Så dåligt spel i 70 minuter men en grym slutforcering räcker till en knapp seger. Första 70 som sagt, katastrof. Ingen fantasi alls. Sen tycker jag Alexis Sánchez gör ett fantastiskt inhopp. Det är såhär han ska spela, han utmanade ofta och kom förbi sin back. Villa gör även han ett bra inhopp. Bytena ändrade matchen, inte bara att duktiga spelare kom in så blev det en helt annan rörelse från hela laget. Messi gör faktiskt en direkt dålig match men gör två mål ändå.

Messi i all ära, men matchens lirare var Christian Tello. Först visar han vägen med ett klassavslut och 1-0, sedan skapar han 2-2 nästan på egen hand vilket gör att Messi bara kan rulla in bollen, och det var det som började vändningen. Utan Tello hade vi aldrig någonsin vunnit den här matchen. Jag vet inte hur det är med er men jag ska tänka mig väldigt noga nästa gång jag kritiserar Tello. Kolla vad killen är kapabel att göra.
Barcelona B-Guden
2012-09-19 22:42
Real kan ju snacka om att Messi petar in bollen mest, men då kan dom ju bara söka Messis all goal på Youtube så får man upp alla hans mål förra säsongen 70+, och så kan dom göra lika dant med ronaldo så kan dom sedan avgöra vem som gör lättaste målen
Barcelona LeoMessi
2012-09-19 22:41
Efterbliven*
srki.
Tycker verkligen att det var detta vi saknade förra säsongen, att vinna även när man spelar riktigt dåligt! Andra matchen förutom Osasuna där vi plockar 3 poäng fastän inte laget är på topp. De enda jag är villig att klaga på är att Tito inte bytte in Bartra! Förstår inte det beslutet, speciellt eftersom det vore väldigt bra för hans självförtroende och rutin.

Men hursomhelst så är det verkligen underbart med vinst och nu kan blicka mot Granada.

Barcelona LeoMessi
Killen lär vara efter bliven om han menar att Zlatan är bättre än Messi. Alla hans jävla mål har typ varit på straff den här säsongen.
Barcelona Rambla~
2012-09-19 22:40
Vampíro Tänkte på det också när Messi gjorde mål. Gott av Juve. Chelsea investerar typ €100m i somras men kan ändå inte föra matcher ena hemma. :P
Annons: