/spanien/barcelona/forum/8504.aspx/spanien/barcelona/forum/8504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-09-25 14:41
Essienesque

"Fast nu var det väl ändå inte arenabygget som förstörde Valencias ekonomi? Arenabygget startades ju 2007 och de hade väl inte en fläckfri ekonomi innan dess? "

Nej Valencia hade ingen bra ekonomi innan dess, men det kommer vi troligen inte heller att ha när vi bygger eller renoverar arenan. Dessutom kostade deras arena drygt 250M€. Vilket är både billigare än vårt renoverings- eller byggprojekt.

Men du har rätt i att en ny arena skulle dra in en massa pengar också.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-25 14:40
Barca lär inte köpa en mittback i vinter, men man kan ku alltid hoppas. Song upp på mitten igen och Mbiwa ansluter till backlinjen.. Det vore kalas. Bara Bartra inte glöms bort mer. Men med puyol skadad för jämnan ser det tunt ut där bak, och jag vill ha Songito på mittfältet!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
2012-09-25 14:07
!Sergio_ Busquets!

Fast nu var det väl ändå inte arenabygget som förstörde Valencias ekonomi? Arenabygget startades ju 2007 och de hade väl inte en fläckfri ekonomi innan dess? Visst att arenabygget inte förenklade deras ekonomiska situation men att endast skylla på det blir nog fel. De har ju räddat ekonomin på ett bra sätt nu utan att ha de ekonomiska musklerna som Barca har.

Sen får du ju räkna med att en ny arena skulle generera en massa pengar också. Man har även möjligheten att sälja ut arenanamnet etc.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-09-25 13:53
Vi har Fontas och Bartra två mittbackar som jag ser är bättre än Song och Mascherano i mittlåset. Jag tror också att Tito ser det så, men han föredrar rutin förre dessa talanger. F&B hade vart fantastiskt att se och jag tror ärligt talat att dem skulle inte göra bort sig grovt. Det är sjukt när vi har två talanger av högsta rang tillgängliga för spel och vår tränare väljer istället två defensiva mittfältare. Ett plus för F&B är att dem förstår varandra utmärkt då båda var ordinarie i B-laget.

Man behöver inte vara ett f***ing geni för att lista ut det. Herregud, två defensiva mittfältare som mittbackar och inte vet vad ordet positionssspel är spelar ändå. Det är inte deras fel utan snarare Titos då som sagt att han väljer dem pga rutinen medan han har två hungriga spelare som jag är helt 100% säker på att dem skulle göra det bättre än M&S.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-09-25 13:37
Angående arena bygget

Jag är inte så jätte insatt angående vår ekonomiska situation det lilla jag vet är att vi i slutet på 2011 låg på en skuld på ungefär 364M€ och året innan låg skulden på 430M€, en minskning på 15%(Enligt Javier Faus). Jag har ingen aning om hur skulderna ligger till just nu men jag antar att de är över 320M€.

Som jag har förstått (det jag läst här på forumet) så har Rossel kommit med förslaget att antingen bygga en ny arena (600M€) eller renovera Camp Nou (300M€), detta kommer att ske om två tre år.

Frågan är nog inte "Ska vi verkligen byta arena?" eller " Ska vi verkligen renovera en så klassisk/historisk arena?" frågan borde vara, har vi råd med något av dessa två förslag.

Om skulderna fortsätter att gå ned med 15% varje år (väldigt osannolikt) till 2015 (då omröstningen är) kommer vi fortfarande ligga på en skuld på över 260M€. Addera sedan 300€ eller 600M€ på den skulden så kommer vi att ligga någonstans emellan 560M€ - 860M€ i skuld om vi renoverar eller bygger en ny arena.

Det var precis ett liknande misstag som Valencia gjorde. Om Valencia inte hade valt att bygga en ny arena så hade inte fått sina mega-skulder, vilket ledde till försäljningar av deras bästa spelare. Om inte Los Che hade haft stora skulder skulle de kunna konkurrera i ligan nu, på riktigt. Tänk er ett lag med Villa,Silva,Mata, Alba och alla spelare de redan har.

Jag vill inte att vi hamnar i en liknande situation. Så jag röstar NEJ på ny arena och NEJ på renoveringen. Tyvärr har jag ingen röst :(

Men hoppas Barca tänker innan de agerar, för de gjorde inte Valencia.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-09-25 13:34
Smogen Han kanske är tillbaka till jul, men man måste ta med i beräkningen det lär ta några veckor, kanske månader innan han är tillbaka i matchform.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-09-25 13:30
Vi kan glömma allt vad mittbackar heter när det handlar om Barca. Klubben verkar ju helt strunta i dessa spelartyper. Inte ens de egna talanger får ju spela.
Barcelona Hetfield
2012-09-25 13:22
Mbiwa är en väldigt duktig mittback, men jag föredrar Ogbonna. Vilken mittback och talang, om ett par år är han en av världens bästa mittbackar.

Lägg till att han kan spela som vänsterback. Annars så finns ju Sakho som inte får så mycket speltid i PSG, även Rami.
Barcelona Smogen
2012-09-25 13:22
Abidal siktar ju på att vara tillbaka vid jul, man kanske avvaktar läget där förts....
Barcelona Essienesque
2012-09-25 13:11
Barcelona are closely following Montpellier centre back Mapou Yanga-Mbiwa (23), who was born in Central African Republic. [md]

Ja tack! En ordentlig mittback som även kan spela på de båda ytterbackspositionerna. Agera i Januari dock, nästa sommar är han säkerligen såld för ett högre pris med ännu fler som jagar honom.
AndreD - General Pardon
2012-09-25 12:42
westinho

Omröstningen kommer ske 2014/2015 sen om förslaget om att bygga ny arena går igenom kommer det ta några år tills den är klar, så det är nog lugnt för de flesta :)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-25 12:08
Spelar ingen roll vad Rosell & Co håller på att planera. Det är medlemmarna som ska rösta om vad klubben ska göra och styrelsen, oavsett vilka som sitter där, för anpassa sig till det beslutet.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-09-25 11:57
An important part the board, including president Rosell, is in favour of building a new stadium. Two locations are being considered. [catr]

De som ännu inte varit på Camp Nou får kanske börja planera en resa innan det är för sent..:P
Barcelona BB-Barceloneta
2012-09-25 11:24
Rambla~ el chico dorado Tack för länken, mycket trevlig läsning! Det ska ju verkligen bli oerhört intressant att följa denna supertalang, han har så mycket potential och man verkligen hoppas att han kan få ut den till fullo. Visst finns farhågorna om att han ska bli en ny Bojan, Giovani eller kanske ännu värre, som Gai Assulin. Men det är något som säger mig att han är annorlunda, han verkar ha ett orubbligt självförtroende och det kan hjälpa honom framåt.
Barcelona Shaappaa
2012-09-25 11:11
Läste nyss att wesley sneijders kontrakt löper ut 2013/06.. sjukt att Inter inte har sålt honom under den senaste transfer.. men framförallt att det har varit så tyst om honom under sily season , undra vem som kommer plocka honom gratis om han nu inte säljs under januari
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-09-25 11:04
En mycket läsvärd artikel om Gerard Deulofeu.
Barcelona Deulofeu
2012-09-25 10:22
Någon som vet hur det funkar med gula kort i Spanien? Förra året var det ju avstängning vid 5 gula men jag har för mig att de har ändrat till 3 någon som vet?

När är då nästa avstängning?

Tacksam för hjälp har inte hittat det själv.
,Sami
2012-09-25 10:16
PSG was told by Santos that Neymar will join Barcelona. There's a private contract with a 40M penalty if he in the end doesn't join. [sport]
,Sami
2012-09-25 10:16
PSG was told by Santos that Neymar will join Barcelona. There's a private contract with a 40M penalty if he in the end doesn't join. [sport]
Barcelona Deulofeu
2012-09-25 08:45
Ibland har man svårt att leva i nuet det är väl ett problem som jag lider av eftersom jag alltid varit intresserad av ungdomsfotboll.

Vilka är de nya stora stjärnorna osv.Detta har lett till extremt mycket tid som lagts på detta inte alltid så positivt dessvärre.Men vissa säger att det är tur att man har en hobby man brinner för.

Jag önskar att det bara vore så.Nu till saken jag läste på Sport i morse att Neymar mer eller mindre säkert kommer till oss.Det är oerhört kul och lite halvgalet.

Jag tillhör skaran som vill ha en Brassestjärna i laget jag har älskat alla våra offensiva Brassar vi haft(inte Geovanni tex ) men jag tänker på Romario,Ronaldo,Rivaldo samt Ronaldinho det är helt sjukt vilka brassar som huserat på Camp Nou.

Jag vill ha en Brasse i laget jag vill ha Neymar jag vill också ha Deulofeu och de andra ynglingarna som är på gång Ebwelle samt Adama på sikt.Alla kommer inte få plats.

Jag ser dock större potential i dem än i Tello samt Cuenca.

Nu till det jag tycker är så intressant jag vet inte om någon mer haft det uppe på tapeten tidigare men nu kommer det.

Ronaldinho var mentor till Messi.En brasse som hjälper den nya stjärnan och till slut ta klivet och peta ned honom från tronen.Det är oerhört stort och generöst.

Det blev tyvärr inte så många säsonger för dem två ihop när de båda var som bäst.Det tuffa beslutet Barca tog när de ansåg det vara dags för Messi att fylla Ronaldinhos kostym var oerhört stort och blev ju succe.

Det var dock en tuff tid för Messi.Tänk er själva när en av era bästa vänner försvinner ur från klubben och ni får ta över hans tröja och ska leverera.

Ronaldinho har aldrig sagt ett ont ord om Barcelona vi har honom att tacka för mycket.Jag kommer ihåg Messi säga till Ronaldinho att han vill bli lika bra på frisparkar som han(han är på god väg nu) då skall Ronaldinho ha svarat att se först till att bli lika bra på straffar som jag...

Det skiljer sju år mellan dem en Brasse och en Argentinare nu är det snart dags igen.Messi ska snart spela med Neymar och samma resa skall ske fast med Messi som mentor.

Messi har dock flera år kvar på tronen men som jag ser det nu är det Neymar som kommer ta över och Messi ska hjälpa honom på traven.

Ska bli kul att se Messis storhet när det gäller detta också att ta Neymar under sina vingar och se till att han får ut all potential han har.

Barcas anfall är iallafall i trygga händer och dagen de spelar ihop kan inte komma snart nog.

Men först mot 6 raka segern borta mot ett pånyttfött Sevilla.
Barcelona Hetfield
2012-09-25 01:52
Den här underskattningen stör mig. Om Granada lyckades kontra mot Barcelona, så har jag svårt att se att bättre lag inte får fler chanser.

Det blir två defensiva mittfältare som försvarare de kommande matcher, man får väl bara sitta och hoppas att mittfältet gör sitt jobb. Men man måste väl vara positiv.
AndreD - General Pardon
2012-09-25 01:05
FCB_Cule

Hahaha ingen av dem briljerade. Rayo spelade också bättre vissa delar av matchen och förtjänade minst ett mål.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-25 00:42
Barcelona FCB_Cule
2012-09-25 00:26
Jag läste precis på svt 1s text tv att di Maria och Christina briljerade på kanterna . Jag själv såg inte matchen men stämmer det eller ska jag ta det med ett lastbilsflak med salt ??
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-24 23:49
Sevilla vann borta mot Deportivo och Sevilla ser grymt starka ut. Jag tror att vi kryssar borta mot Sevilla. Ska vi vinna över Sevilla så bör alla spelare vara riktigt taggade och ha hunger för att vinna. Hoppas bara att Villa får starta för han måste komma igång för vi lär behöva honom. Tippar, Sevilla - Barcelona, 2-2.
AndreD - General Pardon
2012-09-24 23:47
Mina damer o herrar, låt mig presentera "världens bästa spelare".
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-24 23:36

Synd om Deportivos målvakt vid 2.a målet.
Sevilla ser starka ut iår såhär långt iallafall.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-09-24 23:20
Irak möter Brasilien den 11:e oktober kl 20:30 på Swedbank stadion och biljetterna släpps nu på onsdag kl 09:00 så passa på!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-24 22:44
Det viktigaste i slutändan är att Tito litar på de spelarna han har. Tror inte det hade betytt något om klubben hade värvat en mittback som Tito inte hade haft något förtroende för. De mittbackarna som han nog ville ha, som Javi Martínez t.ex., var omöjliga att fixa och bestämde sig man för att täcka Keites roll.

Man ska också komma ihåg när Pep hade Gabi Milito att tillgå, men valde ändå att hellre låta Busi gå ner och agera mittback när de övriga mittbackarna var skadade eller avstängda. Det jag vill säga är att tränare alltid komme låta de man litar på få spela, trots att det finns spelare att tillgå som är mer vana vid att spela på de positionerna som dras med skador och liknande.
Barcelona Hetfield
2012-09-24 22:21
Jag ska säga att Mascherano är en väldigt viktig spelare för laget och jag gillar hans inställning, men man måste inse att han inte är en mittback. Man måste inse det.

Han är väldigt bra på att brytningar och att passa, men han saknar positionsspel. Det blir alldeles klart när man möter kontringsstarka lag.
Annons: