/spanien/barcelona/forum/8496.aspx/spanien/barcelona/forum/8496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-29 18:33
@Baronen
Tror du Messi skulle vilja ha honom efter detta?
Barcelona Andrés V
2012-09-29 18:30
Sitter och kollar på Malaga vs Betis och man måste beröma Malaga för sin attraktiva fotboll dom visar upp, leder redan med 2-0 efter mål av Javier Saviola. Athetico Madrid och Malaga kommer bli grymt svåra bortamatcher.
Barcelona Barcadinho.
2012-09-29 18:27
Lite ovanlig situation för Javi Martinez. Han gjorde allt för att lämna Bilbao men befinner sig ofta på bänken numera. Bara 120 min spel på 7 matcher.
Han lyckas inte peta bort Luiz Gustavo - tuffare konkurrent än vad han är van med tydligen.
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-29 18:23
Idag spelar Barca mot Sevilla och här står vi med våra 39 nya inlägg på vårt forum... har inte sett ett enda inlägg om Barcas startelva eller en trolig elva.
Barcelona koeman92
2012-09-29 18:12
@Josep Guardiola:

Håller med. Vill gärna ha revansch mot Chel$ea också så att vi kan visa de att fegt spel ej lönar sig!
Barcelona koeman92
2012-09-29 18:09
@Baronen:

Håller med, det vore en bra värvning. Men om Ramos kommer till Barca så ska han göra följande:

1. Brinna för sina färger och alltid försöka ge 100% varje match

2. Inte föra en dålig stämning i omklädningsrummet. Ha en bra relation med alla.

3. Vara ödmjuk och spela chysst. Inga utbrott/medvetet fult spel eller börja bråka vid förlust eller poängtapp.

Klarar han av ALLT det där är han mer än välkommen! Det är dessutom dags att ge igen efter F*go-affären.
Barcelona Shaappaa
2012-09-29 18:07
Någon som har länk till Barca B matchen??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baronen
2012-09-29 17:48
Jag vill verkligen att vi värvar Sergio Ramos. Vad fan han än gjort mot Messi så tycker jag det. Han är ändå en spelare man kan ha viss respekt för hos de vita avskumen. Och jag tror att han innerligt gillar Xavi, Iniesta och övriga spanska Barca spelare. Köp honom, om det så kostar 400 miljoner.
Barcelona Hetfield
2012-09-29 17:31
Om Chelsea hade varit en familj, så hade alla haft sex med varandra. Incest verkar vara en stor grej i den klubben.

Skämtåsido, jag gillar inte Chelsea, men att de vinner match efter match är ändå imponerande. Man ska aldrig räkna ut ett lag förrän de är ute.
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-29 16:10
Jag verkligen hoppas att Barca får Chelsea i Semi det här året och att vi sätter våra jävla chanser så att vi kan bevisa att deras defensiv går att;

penetrera.
Barcelona Cedqvist
2012-09-29 16:00
OT: Tråkigt att det fortfarande är väldigt många här inne som måste syfta till exempelvis "Äckel-Madrid". Om ni nu inte har vuxit upp med lite hyfs så bete er i alla fall lite gentlemannamässigt! Ni kallas er culés, visa det då...

Min tanke idag är att jag läste ett par inför-rapporter och överallt står just Real som det "bästa" alternativt det "svåraste" laget i Spanien just nu. Är det bara jag som känner att detta är skönt?
Visst att vi har våra krav på att laget ska leverera, men det är när alla tippar på Real som vi är som allra bäst. Sen kvarstår jag självklart humorn i att Real är bäst just nu då deras självförtroende är nästintill kört i botten medan vi har full pott hittills... Humor!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-09-29 15:54
Arsenal viker ner sig igen när det väl gäller. Chelsea är lika defensiva och tråkiga som förra säsongen, 9 spelare i försvaret. Skillnaden nu är att de har många nya yngre spelare som mycket snabbare kommer upp på offensiv planhalva vid omställningar än tidigare. De skapar dock inte så mycket målchanser trots det. Målen de gör är två fasta situationer fär Arsenal bjuder på målen.
Barcelona Smogen
2012-09-29 15:02
Hade Chelsea varit en familj hade dom varit den där norska familjen där tre olika personer vid tre olika tillfällen vunnit 6, 8 och 12 miljoner....maken till flyt senaste året....
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-29 14:55
LAM nr 10

Det är i alla fall inte som mittback den där grundpostionen ska vara för Songs del. Då skulle man gått efter en annan spelare i somras. Men Tito ville ha en som kan spela både på på mitten och i backlinjen. Song är en mittfältare i grunden, men kan även spela mittback. En bättre kombination än Keitas (sett till lagets behov) som endast funkade på de olika mittfältspositionerna.... detta sades åtminstone vara tanken bakom varför man värvade Song från början - och jag köper den rakt av. Hoppas bara man inte ändrar sig där... det vore slöseri utan dess like att låsa Song till mittbackspositionen!

---------------------------------------

Har för övrigt en god känsla inför kvällens match. Lite konstigt, när vårt spel sett knackigt ut och Sevilla gått ovanligt stabilt i år... men känslan är ganska stark och jag tror vi vinner.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-29 14:15
Kuriösa! De senaste 4 åren när Pep tog över rodret har Fc barcelona vunnit 2 champions league och förlorat 2 när de har åkt ut ur semifinalen. De 2 lagen som har vunnit Barca har även vunnit champions league. Det betyder att det lag som knockar ut Barca vinner Champions. Tur att vi slog ut äckel laget madrid då! Men när vi vunnit har vi alltid vunnit finalen och de båda mot United!
AndreD - General Pardon
2012-09-29 14:01
koeman92

koka
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-29 12:22
1.70-ligan

Det är ju också jobbigt för en spelare att rotera positioner så mycket. Det gör att han tappar positionsspelet på alla. Bättre att ha en grundposition för en spelare men att han sedan vid behov kan flytta ner, inte ändra varannan match. Återstår att se vad Songs position blir.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-29 11:48
Frodo

Jovisst och därför är det väl inget fel med att man lär honom hantera den positionen också. Bara man inte låser honom där, som man gjort med Mascherano. Song har alldeles för mycket kvalitéer längre upp i banan för att låta bli att utnyttja att spela honom där. Tycker man ska använda honom i alla roller från mittbacken upp till det centrala mittfältet, strax ovanför Busis position. Sen får skador/tillgängliga spelare avgöra vart nånstans han spelar mest.
Barcelona socccerfan1
2012-09-29 11:29
Damido. Nej, såg inte ut som att dem saknade någon. Men vi gör.. Många också:/.. Tyvärr.
Barcelona Damido
2012-09-29 11:16
Saknar Sevilla några spelare ikväll? Skada, kort?
Barcelona Frodo
2012-09-29 11:14
1.70-ligan

Det mest troliga är att Song får spela mer som mittback än mittfältare. Det är det mest logiska med tanke på att han annars hade fått starta max 15 matcher som pivote ifall Busquets lyckas hålla sig skadefri hela säsongen.
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-09-29 11:12
Ot, adda på ps3, andreasferreira Fullt me kärlek och rabonas... Visca barca
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-09-29 11:11
D
Barcelona ALEX SONG
2012-09-29 09:54
Ni som gillar FIFA 13 Igår ikväll körde jag min första säsong i kerier läge, jag tog över Barca-B och fick kanon start på säsongen med 4 raka vinster sen började jag halka neråt. Men efter säsongen slutade vi på en 11 plats och i anfallet satsade jag på Donguo och han gjorde 19 liga mål, och blev uttagen till det Kamoruns ladslag.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-29 09:42
Lauren (ex-Arsenal): "Song can play centre back, but it's not his natural position, you could see he made mistakes against Granada." [cope]

Lyssna på det Tito, gör inte om honom till mittback. Vänj honom bara vid positionen så att han håller där, men glöm inte bort att han är mittfältare i grunden - och att vi har en stor backtalang på bänken..!
Barcelona koeman92
2012-09-29 09:08
AndreD

Du behöver inte hålla på och rätta folk. Sluta vara dryg!
Barcelona Andrés V
2012-09-29 08:37
Bara jag som har reagerat på att el conejito Javier Saviola är tillbaka i la liga, riktigt roligt att han gjort ett flertal mål i malagatröjan också. Trots att han inte riktigt lyckades i barca så vart han ändå en favvo. Någon som vet om han är på lån eller är han helt och hållet en malagaspelare?
Barcelona Federer
2012-09-29 07:56
AndreD - General Pardon

Ja för du förstår ju inte vad jag menar när jag skriver Affelay eller hur? Dryga jävel.
Barcelona FCB_Cule
2012-09-29 02:14
Den videon dödar en. Fan vad jag saknar pep tiden :/..
Barcelona Siempre Barça
2012-09-29 01:36
Ni som har ps3 så adda mig så spelar vi match. Adda SiempreBarca99
Annons: