/spanien/barcelona/forum/8493.aspx/spanien/barcelona/forum/8493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Keite
2012-09-24 20:20
@Barcelonistas:

snälla, inte sånt :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-24 20:17
Jävligt nära där
,Sami
Den var fan inne!!
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
Helt jävla sjukt är det när ett lag som Rayo ska försöka styra in bollen i mål medans ett stortlag.som real ska gå på kontringar. Det är deraa såkallade "filosofi". Inte undra på varför de vinner skrattretande lätt! Fyfan vilken chans Rayo brände nyss!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Keite
2012-09-24 20:16
asså herregud!!!!
2012-09-24 20:05
Det är inte jul varje dag grabbar :P
Barcelonistas
2012-09-24 20:01
PUTA REAL MADRID, PUTA REAL MADRID.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-09-24 19:57
Patetiskt mål
,Sami
2012-09-24 19:52
Någon här inne som kollar på Reals match? Kom ihåg det kommer sluta 1-1.
Barcelona Keite
2012-09-24 19:40
Stream.
Canal+ España.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-09-24 19:18
Tvivlar på att Camp Nou skulle ha något slags "bäst-före" datum. Vi lever ändå i 2000-talet och fullt kapabla ingenjörer hade säkert kunnat renovera arenan till ett bättre skick.
Sedan förstår jag inte hur man kan ta sig an ett sådant projekt med tanke på klubbens och landets ekonomi. Publiksiffrorna har väl redan börjat dippa och det lär ju knappast bli bättre inom den närmsta tiden.

Nej, jag röstar helt klart för en renovation om det skulle bli aktuellt.
Barcelona Smogen
2012-09-24 19:17
Golden Barca Var vänlig och ha inte den tonen mot mig, ok? Montjuic är knappast Espanyol land bara för att dom hyrde den arenan under några år. Och sist, jag förespråkar inte ens att man ska bygga en ny arena, jag säger bara att man bör kolla på alternativen innan man börjar skrika "Rosell är en idiot och vill själa Barcas historia". Ibland kan nytt vara bra.
Barcelona ALEX SONG
2012-09-24 19:07
Ni som förförande vill ha Camp Nou,, någon i styrelsen sa att Camp Nou håller Max 10 år, vet inte vad han menar med detta, men jag tolkar det som om denna kommer att kanske rasa och därför måste renoveras eller byggas en nya arena. Jag är faktiskt för att bygga en nya arena, jag tror att camp Nou ser ut som kyrkogård beror på att publiken sitter långt ifrån gräset, och det därför jag vill ha en nya stor arena med publiken nära spelarna som att det bli vild stämning likt de engelska arenorna
Barcelona Gabriel
2012-09-24 18:29
Håller med alla andra som är emot en ny arena. Det känns bara smaklöst och som att pissa på hela Camp Nou's historia. Rosell tar bort mer och mer av vår identitet för varje dag som går.

Usch!
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-24 18:20
Själv förstår jag inte hela idén. Är det bara för att Rosell vill lämna efter sig något är det egoistiskt. Vad är det för fel på Camp Nou? Den håller inte på att rasa direkt. Vi har en av Europas finaste arenor. Om den behöver renveras lite visst gör det. Men att bygga en ny? Kommer inte på tal!
Med tanke på kostnaderna så finns det säkert 10 andra saker som vore vettigare att lägga pengarna på.
Barcelona Golden Barca
2012-09-24 17:58
Är du dum i hela huvudet Smogen. Riva OS arenan.? Bygga nya Camp Nou i Espanyol land. Nu får du faktiskt skaka runt dina stackars grå..........Rosell är desperat på att lämna något efter sig när han avgår/Sparkas. Han kommer driva igenom en renovering som i dag troligt kostar närmare 2 miljarder kronor ELLER så köper han/klubben mark i centrala staden och bygger nytt summa troligt mellan med markköp runt 5 miljarder kronor,,,,,,,,Men han kommer troligt möta stenhårt motstånd ju närmare sanningens ögonblick vi kommer.
Barcelonistas
2012-09-24 17:50
Jag kan säga så här att som läget är just nu så kommer vi vinna ligan. När vi spelat både bra och dåligt så har vi plockat dom här poängen som vi inte gjorde föra säsongen. Däremot så blir Cl svårare då vårat defensiva spel är under all kritik för dåligt. Så fort motståndarna får omställningar så blir det alltid farligt numera. Något är allvarligt fel med vårat försvar, vi har även lyckats med att göra 2-3 självmål....

Masken ska bara inte få spela som MB, hur jävla många chanser ska man få? Snubben gör misstag i varenda jävla match och gjorde även ett super självmål mot Getafe. Mittfältet samt Anfallet håller minst lika högklass som tidigare, men defensiven är så jävla dålig att jag blir frustrerad inombords.

Tito gör något!.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-09-24 17:47
Jag är inte direkt insatt i Camp Nou och den eventuella nya hemmaarenan (Nuevo Camp Nou?" men talades det inte tidigare om att man ville bygga arenan ute på havet? Eller var det bara skitsnack från katalansk media?

Någonting om att det skulle byggas en konstväg på havet och sedan bygga arenan där ute. Låter häftigt men osannolikt.
Barcelona Smogen
2012-09-24 17:39
Angående arenan, som jag (och någon mer) skrivit tidigare, riv gamla OS arenan på Montjuic och bygg den ungefär där, fast lite närmare stan så man får mer utsikt. Nu är det möjligt att det är en total omöjlighet att få bygga vid gamla OS arenorna, men tänk vilken jävla plats att ha Barcelonas hemmaarena på. Bygg den sen som man byggde nya La Masia med jätteskärmar på sidorna så kan man spela upp grafik som hela stan kan se.
Barcelona Mido
2012-09-24 17:28
Inte alls lik Messi dom kunde bättre
Barcelona Keite
2012-09-24 17:05
Messis vaxfigur i Madame Tussauds
2012-09-24 16:23
Jag tror nog inte att det spelar någon roll. Visst matchen skjuts upp en dag, Rayo får med vila så.. Det lär väl bli 8 poäng igen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-24 15:10
Sjukt med Reals match igår. Frågan är om det är till deras fördel eller nackdel att den spelas idag istället? Tror inte det är sådan stor skillnad. Hur som helst så hoppas vi Rayo kan ställa till det för lillebror rejält ikväll istället.
Barcelona Essienesque
2012-09-24 14:39
Blaugrana són els colors!

Även jag var emot tröjsponsorerna från början men nu såhär i efterhand kan jag tycka att det var lite larvigt. Störs någon av att tröjan nu har sponsorer? Inte jag, i alla fall. Det är mycket jag inte tycker om med Rosell men hans sätt att tänka framåt för klubben tycker jag har saknats och är viktigt. Han ser hur andra klubbar rustar upp och moderniseras och måste därför hänga med genom att hitta nya vägar för inkomster och ett eventuellt arenabygge hade enligt mig bara varit ett sätt att bygga vidare på något historiskt.
Barcelona Gothica Ramblas
2012-09-24 14:31
Om det nu mot förmodan skulle byggas en nya arena till Barca, vart tror ni att den skulle byggas nånstans?. Jag tror då man överger Maria Cristina och bygger den vid Montjuic.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-09-24 14:10
Fan mår illa med alla "nya" grejer Rosell försöker göra. Han är en bra ekonom det kan man inte förneka men han ändrar ju nästan allt, först var det med att alla inte kan bli medlem i klubben, sen tröjsponsor för Qatar och nu ny arena? Camp nou har så mycket historia, det är som att pissa på det.
Barcelona Essienesque
2012-09-24 13:43
Jordi Alba Ramos #18

Det är nog inte så lätt som du tror. För det första kan jag tänka mig att det kommer bli en oerhörd dyr historia att renovera Camp Nou till den grad att den ska konkurrera med dagens moderna arenor. Låter nästan som en omöjlighet. Därför tror jag att det rent ekonomiskt vore vettigare att bygga en ny arena då en renovation av Camp Nou också blir en extremt dyr historia. Läste igår ett citat från Barcas vicepresident som menar att Camp Nou som den är idag håller i MAX tio år till. Så ett beslut måste fattas snarast menade han.

Med en ny arena finns det även möjligheten till att göra arenan mycket kompaktare och liknas vid moderna arenor på det sättet. För stämningen på arenan hade detta varit stort enligt mig, känns som att publiken skulle kunna sitta närmare planen än de gör idag, speciellt kortsidorna.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-09-24 13:07
Hur svårt är det att renovera Camp Nou och göra om den till en modernare arena? Jag hoppas att man inte slänger iväg pengara på en ny arena,känns bara värdelöst att bygga en ny.
Barcelona den närkingska älgen
2012-09-24 13:00
Om vi bygger en ny arena, exakt vart i Barcelona ska den ligga? Alla vi som varit i Barcelona vet att staden är sjukt tätbefolkad och att det verkligen inte finns plats för en ny arena med plats för 100 000 åskådare i närheten av så pass centralt som Camp Nou ändå ligger. Jag menar, man vill ju inte spela halvvägs till flygplasten som Espanyol gör.
Barcelona Messidinho_10
2012-09-24 12:51
Oki vad är det för fel på Nou Camp? Den har en historia som ingen annan arena i världen har och är rätt så modern i mina ögon. Så jag röstar på hellre renovera än att bygga nåt nytt!
Annons: