/spanien/barcelona/forum/8492.aspx/spanien/barcelona/forum/8492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2012-12-05 21:12
Fattar inte varför folk blir lacka på laguppställningen, vi är redan gruppetta och har ett av få tillfällen att vila spelare och testa nya ungdomar klart som fan att Tito tar den chansen. Det är ingen cirkus där man ska få se underhållning varje kväll, det är inget nytt att vi vilar spelare i sista gruppspels matchen. Sen så tror jag inte Tito bryr sig det minsta om Celtic, Barcelona är inte skyldiga att spela med bästa laget bara för att spelarbussen ska ha bättre chans att gå vidare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2012-12-05 21:08
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Barca ska väl ändå inte anpassa sina uttagningar efter nåt annat lag, vi är klara, vi har råd att ge reserver och B-lagspelare chansen, klart dom ska få spela såna här matcher när ska dom annars spela ?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-05 21:07
Lite väl B-betonad elva av Tito kan man tycka. Det är liksom inget dussinlag man möter, dessutom ett lag som är taggade till tusen eftersom de vill vara kvar i turneringen. Nä, lär av läxan Tito.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-12-05 21:05
Tello missar som vanligt . tur att de e offside
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-05 21:04
Jag hade lackat ur som Celticfan om jag fick se vilket lag Barca mönstrar ikväll och vilken inställning man verkar ha till matchen.
Barcelona enkos
2012-12-05 21:03
Lekstugan av Benfica, bara tur att det inte är 0-2 redan
Barca har inget framåt inte en enda skott på mål, ingen hörna medan benfica 5
Undrar om Tito inte ångrar sig nu...
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-12-05 21:00
Är det bara jag eller påminner Tito om Sylvester Stallone när han är ute vid sidlinjen och skriker ?
Barcelona S91
2012-12-05 20:58
Titos lite rakare spelstil bör man undvika med denna elva, värdelösa långbollar blir ju resultatet. Se och lär av BATE-matchen från förra året!
(Benfica är absolut bättre än BATE. Men denna startelva är ju lite bättre än förra årets.)
Barcelona Barca4eva
Skakigt, skakigt. Benfica pressar bra.
Barcelona enkos
Hoppas Juventus vinner sin match så Barca slipper dem i åttondel,,, det enda laget jag skulle vilja slippa..
2012-12-05 20:56
Denna backlinje vill jag aldrig se i viktiga matcher. Särskilt inte med Pinto i mål. Ser inte bra ut :P
Barcelona Baronen
2012-12-05 20:56
Jag ser matchen på Viaplay, har dock ingen kommentator.
Någon som upplever detsamma?
Barcelona enkos
2012-12-05 20:53
Vilken skillnad mellan Barca a och b lag,
Med a-laget är motståndarna alltid pressade och det spelas på motståndarnas planhalva, nu ser jag kvällens lag bli pressad av benfica..

oj vilken chans för benfica, missar friläge..
Barcelona AndreD
2012-12-05 20:51
Ingen offside...
Barcelona enkos
2012-12-05 20:44
Såg biljetpriserna för denna match och de var inte så billiga, från 70 euro till 119 euro, och kan tänka mig att en del är besvikna med tanke på startelvan..
Man ser också att många lediga stolar..
Barcelona kev
2012-12-05 20:38
Dock låter som att de snackar Arabiska.
Barcelona Andresito
2012-12-05 20:34
Skönt med spanska kommentatorer på Viasat xtra!
Barcelona R.Gaucho 10
2012-12-05 20:34
Kul att se Rafinha från start idag :) Förstår dock inte att Deulofeu får sitta bänk. Hade velat se honom från start.

Visca :D
Barcelona M Shadows
2012-12-05 20:33
Jag tycker det är bra att Messi inte startar. Han behöver inte spela den här matchen som för oss inte har någon egentlig betydelse. Roligt att bröderna får spela tillsammans! Men något som förvånar mig är att J. Dos Santos får sitta på bänken i denna betydelselösa match. Grabben har A-lagskontrakt men ändå går flera B-lagsspelare före han. Detta känner jag är en bekräftelse på att Tito inte räknar med J2S. Lite synd att han inte riktigt får chansen men vad vet jag, Tito ser han dagligen på träningarna så han vet bättre.
2012-12-05 20:31
Bara Rafinhas nya frisyr gör ju honom förtjänt av en startplats ikväll
Barcelona påfågeln
2012-12-05 20:31
Bara bra att Messi får vila, han kan fast slå det där rekordet i ligan. Viktigare att alla får speltid. Hoppas Sergi Gomez får komma in mot Adriano, han borde inte spela två matcher i rad, i varje fall inte 90 min.
2012-12-05 20:28
@addeh:

Jag tycker precis som du! Det är bara gött att Tito inte drar sig för att vila Leo emellanåt. Hoppas dock både han och Deulofeu byts in i andra.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-12-05 20:25
snälla någon med stream tack .
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2012-12-05 20:19
Piqué y Puyol

Självisk eller inte? Vem som helst hade nog velat slå rekordet om man var två mål ifrån den oavsett man heter Ronaldo, Messi, Puyol, Xavi, eller Anders Svensson. Det handlar absolut inte om hur självisk man är, man ska bara spela när man är så nära ett sånt rekord. Min åsikt, sen förstår jag vad du menar med att vi inte enbart är beroende av Messi. Men just nu ska han spela oavsett.
Barcelona enkos
2012-12-05 20:19
Jag har en känsla att Barca kommer få straff medan Messi sitter på bänken...
Men den här laget som startar ikväll har jag svårt att se att de kan slå Benfica..
Celtic kommer skylla på Barca i fall man missar ta sig vidare och kommer känna sig svikna av Barca.
Barcelona Acrobat
2012-12-05 20:18
På ett sätt är det bra att man vilar Messi. Då skickar man ut en bild av att individuella rekord inte är viktigare än laginsatsen, men att Messi trots det slår rekorden. Det hade nästan varit löjligt att låta Messi spela alla matcher utan betydelse bara för att få göra fler mål. Det hade visat på desperation. Messi kommer att slå Mullers rekord och det blir bara större av att man sparar honom i sådana här matcher.
Barcelona -SAMI-
2012-12-05 20:18
Äh Messi kommer in och gör 2 mål direkt! Ett till sig själv och ett mål kan han ge bort till Ronaldo:)
Barcelona Piqué y Puyol
2012-12-05 20:15
Herregud sluta whina om att Leo inte spelar. Det här bevisar ju att vi inte är helt beroende av Messi!

Messi är inte hela laget och är inte självisk som en viss Cristiano skulle varit om han hade 2 mål ifrån att slå ett historiskt rekord.
Atlético addeh
2012-12-05 20:13
Seriously, varför är ni irriterade på att Messi vilas? Ur ett längre perspektiv är det alldeles ypperligt. Låt han komma in mot tröttkörda försvarare sista halvtimmen och sätta två i stället. Det räcker så.

Däremot lite trist att Deulofeu inte startar. Men han lär väl också äntra i andra.
2012-12-05 20:11
Nolito från start hos Benfica. Kul!
Annons: