/spanien/barcelona/forum/849.aspx/spanien/barcelona/forum/849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2016-04-18 15:45
Himne del Barcelona

Var på matchen jag också och håller med dig. Även när vi släppte in andra målet så visade publiken sitt stöd och sjöng för att peppa spelarna.

För övrigt en riktig rollercoaster för känslorna igår. För 4 solklara chanser som vi borde gjort mål på, sedan gör Valencia mål på något som inte ens är en riktig målchans. Efter det började Valencia sinka tid vid varje möjlighet de fick, oerhört frustrerande. Inte nog med detta så lyckades de på 1a halvleks övertidsminut, som domaren lade till pga deras sinkande, själva göra mål.

Som andra varit inne på så visade spelarna i alla fall en riktig vilja att vinna och anfalla och sådana här matcher vinner vi 9/10 gånga annars. Vi är verkligen i en svacka just nu men tack vare inbördes möten mot båda Madridlagen så har vi fortfarande förarsätet mot ligatiteln.
Barcelona neymar JR
2016-04-18 15:44
GiO style För att han varken räcker till offensivt eller defensivt. Han har hamnat i ingenmansland och borde sakta men säkert ta sig an xavi rollen från förra året.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LennyRomario
2016-04-18 15:43
@Liunil Masse:

Absolut. Yaya var ett grymt fynd, fast det var ju innan Alba. Funderade på om vi gjort några efter Alba. Men som Neymar JR sa, Rakitic.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-18 15:41
Yaya Youré från Monaco? Gjorde det riktigt bra hos oss o såld för det dubbla vi köpte honom för.
Barcelona Gio Style
2016-04-18 15:40
Hur man kan tycka att Iniesta inte förtjänar att vara starter är bortom mitt förnuft.
Vi hade fan behövt ha två Iniestas på plan.
Barcelona neymar JR
2016-04-18 15:38
Sen måste jag faktiskt säga att adriano var en bra värvning med. Oavsett hur mycket jag ogillar honom och hur dålig han är nu. Så var han riktigt värdefull dom första åren.
Barcelona LennyRomario
2016-04-18 15:33
@neymar JR:

Sant, Rakitic går nog in i den kategorin.
Barcelona neymar JR
2016-04-18 15:30
Lenny Rakitic är väl ett fynd med? Billig klockren värvning.
Barcelona neymar JR
2016-04-18 15:29
Oh är det något verkligen som saknas så är det marquez kross bollar. Vette tusen om vi inte borde gå all in för hummels pga hans passningsfötter. Både pique och masken slår bort tok för många passningar.
Barcelona LennyRomario
2016-04-18 15:27
@Vampíro:
Det som var en härlig känsla på den tiden var att Barcelona hade sina egna fynd. Alla var inte världsstjärnor, alla var inte värvade för gigantiska summor (inte ens för den tiden). Det fanns en del spelare man kunde bli förvånad/imponerad av. Guily var ett litet (i dubbel bemärkelse) fynd. Larsson, Belleti, Edmilson, Marquez - samma sak. Värvningar i ett skikt som Barcelona inte tycks göra längre. Vidal kunde förstås blivit ett sådant värv, men verkar inte bli det. När man värvar superstjärnor så känns det som om man bara kan få vad man betalt för, eller bli besviken. Senaste "fyndet" jag kan komma på är Alba, eller glömmer jag en massa nu? Och ja, jag vet att hans form är inte precis är på topp i dagsläget. Men på längre sikt var det såklart ett fynd för ca 100 miljoner.
Barcelona Kröjff
2016-04-18 15:19
Himne del Barcelona

Värmande att läsa ditt inlägg och för ovanlighetens skull höra nånting positivt om Barcas publik på plats i Camp Nou. Om somliga härinne befunnit sig där och gjort sin stämma hörd på samma sätt som man skriver på Les Rambles, så skulle vi inte ha skiljt oss åt från den så föraktade publiken på Bernabéu . Då hade det buats så det stod "härliga" till gentemot både det egna laget i stort och diverse enskilda spelare.
Barcelona Illusionista
2016-04-18 15:08
Man vill hoppas och önskar sig:

Guardiola som President i framtiden i klubben och Xavi som tränare!

Drömmer gör jag, men möjligheten finns där!
Barcelona Himne del Barcelona
2016-04-18 14:59
Efter en rad matcher där inställningen har varit oacceptabel från Barcelonas sida, vilket har kostat så mycket fick vi åtminstone se ett Barcelona som gav precis allt för att vinna matchen. Visst det gick åt helvete ändå, men när man som igår ser hur spelarna bara fortsätter och fortsätter trots att de för tillfället har precis allt emot sig är det betydligt enklare att acceptera ett nederlag. Var på plats igår och det var så vackert att se hur publiken stod bakom sitt lag. Inte bara genom hela matchen utan även efter slutsignalen. När de flesta turisterna hade lämnat - ni vet de där som var på matchen för att det är inne att gå på Barca och som inte tog förlusten särskilt hårt utan mer var belåtna med den perfekta selfien de lyckats ta inne på arenan - var det många som stod kvar och applåderade Barcelona för insatsen. Det var smärtsamt att se fansens tomma blickar. Samtidigt var det på något sätt glädjande att se hur många det finns som bryr sig på rikigt och visar sitt stöd även när resultaten har börjat gå emot. Ingen ilska gentemot laget eller spelarna utan snarare en form av medlidande. Var på samma match förra säsongen då Barcelona vann med 2-0 efter en usel insats där Valencia sett till spelet borde ha stått som segrare. Har även uppleva euforin som uppstod efter ett sent segermål mot Sevilla på plats, men intrycket efter den här matchen är alltjämt mer bestående då det blev så uppenbart hur mycket Barcelona betyder för människorna som bor här.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-18 14:49
It's difficult to explain this collapse. Worst I can remember. 11 vs 11, Barça have scored 1 goal from open play in the last 4 games... On offence, Barça played with 9 players. The full backs were useless. They can't cross, they can't pass, they can't beat anyone... And I know Alba made an assist, but you put someone like Marcelo on the weak side with Messi passing to him and he scores 10 goals a year It's almost like Neymar forgot how to play football. Doesn't even take advantage of RBs being on a yellow. Bad decision after bad decision Some players are playing better than others, but this is a team thing. They have to regroup. They are too experienced to collapse mentally I understand why Luis Enrique doesn't make subs, the bench is crap, but man, you gotta make some adjustments at least. Try to change things The state of the bench is Luis Enrique's fault too though. He spent 60m on Arda (old, expensive, bad fit) Vidal (3rd choice RB right now) I'm a let football people make football decisions, but you can't spend 60 million without a sporting director. There must be a consensus You need a consensus because the coach has to think about next season, that's his job, but the sporting director must have a 3-5 year plan Elite coaches don't have the time to watch other teams either. That's why they are always biased towards the players they play against Look what happened at Chelsea. Mourinho sold De Bruyne or Salah and signed Pedro, Falcao on loan, etc. Financially, that's a disaster Pep asks for a winger and Bayern sign Douglas Costa for 30m. Atlético sell Arda for 41m and buy Carrasco for 17m. Would like to see that Sevilla are rubbing their hands with the idea that Barça will overpay for Gameiro (29 years old next month) Barça gotta be smarter Because the problem isn't just that the bench is crap, most of the backups are old and impossible to sale. Don't forget the new stadium Old players should take a pay cut to join Barça if that's what they want to do. Chance to win the CL, etc. Instead of that, huge contracts I didn't want to go on a rant, but I wish Barça/people understood this. I can't be the only one who thinks this model can't work long term What's going to happen when everyone in the squad is 30 and they have to spend 600 m on the new stadium? How do you remain competitive? Spot on från Migeru som vanligt.
Barcelona Nesto
2016-04-18 14:49
@Andresito:

Mja bevisat och bevisat. Inte så värst mycket vad jag vet men det hade inte Zidane,Simeone,Pep eller Lucho heller gjort som tränare (när dom tog över).

Dom tränarna som får sina spelare att kunna tända till när det väl gäller är ju dom som verkligen lever sig in i spelet, har taktiskt förmåga och kan ryta till.
Är jag fel ute?
Det har iaf Bielsa, Klopp, Simeone,Paco,Pep,Ferguson gemensamt.

Och just det att man måste ha bevisat något för att få/ha rätten till att skrika på stora stjärnor tycker jag bara visar vilka divor vi har i laget.
Svälj titlarna och lyssna på tränaren, blir du utbytt så acceptera det och jobba hårdare nästa träning.
Barcelona Vampíro
2016-04-18 14:38
Det är idag tio år sedan Giuly avgjorde första CL-semifinalen borta på San Siro. Wow, känns klyschigt att säga men jag kommer för fan ihåg det som on det vore igår. Ronaldinho i sin peak, Eto'o högg på allt och firma Rafa-Puyol krigade mot Kaká och Sheva. Det var också matchen där Iniesta fick chansen i Xavi(långtidsskadad) och Decos(avstängd) frånvaro och han snurrade verkligen upp Milans mittfält. Pep och Lucho i all ära men det laget var fan crack rakt igenom. Det var den första Barçaupplagan som fick mig att drömma på riktigt. På den tiden var det nog bara Ronaldinho och Puyol som var untouchables, alla andra gick att ersätta på nått sätt och laget var fortfarande minst lika bra. Ah, memories.
Barcelona Andresito
2016-04-18 12:46
[QUOTE=Nesto]Följer folk här inne verkligen Cocu och de Boer eller vill folk ha in dom för att dom är fd. Barca spelare? Paco hade jag gärna sett, han gör ett riktigt fint jobb med rayo,kan bli arg och verkar kunna tända till spelarna. Sen gör det inget att hans flint och skjortor påminner om Pep :D Sampaoli känns som att han lever kvar lite av Bielsas arv, men visst är han intressant. Jag hade personligen velat sett el Loco den sejour i klubben, helst istället för Tata. Mellanmjölk blir sällan bra och inga undantag vart det med el locos elev, Tata. Sätt lucho i Peps kläder 08/09 och vi hade slutat 3 i ligan. [/QUOTE] Tror att Paco hade tappat omklädningsrummet ganska snabbt, likt Benitez. Vad har han egentligen bevisat för att han ska kunna skrika på en slacker i laget som vunnit näst intill allt? Visst funkar det i mindre lag, men i ett lag med superstjärnor krävs det ett tyngre namn. Ancelotti, Pep, Zidane, Lucho eller Simeone är exempel på sådana. Tata och Benitez är negativa exempel.
Barcelona Nesto
2016-04-18 12:43
@neymar JR:
Följer folk här inne verkligen Cocu och de Boer eller vill folk ha in dom för att dom är fd. Barca spelare? Paco hade jag gärna sett, han gör ett riktigt fint jobb med rayo,kan bli arg och verkar kunna tända till spelarna. Sen gör det inget att hans flint och skjortor påminner om Pep :D Sampaoli känns som att han lever kvar lite av Bielsas arv, men visst är han intressant. Jag hade personligen velat sett el Loco en sejour i klubben, helst istället för Tata. Mellanmjölk blir sällan bra och inga undantag vart det med el locos elev, Tata. Sätt lucho i Peps kläder 08/09 och vi hade slutat 3 i ligan.
Barcelona Andresito
2016-04-18 12:33
Finner det aningen fascinerande men även provocerande av hur folk här inne år så extrema i sina åsikter. Allt är antingen svart eller vitt, och detta förändras med tiden. Kappvändare är det rätta ordet, man ändrar åsikt till det som underlättar för ens liv. Antingen är Neymar bäst i världen, före Messi, eller så är han en bråkstake med attitydproblem som bör säljas. Lucho är antingen bättre än Pep, eller en amatör som lever på MSN. Barcelona är tidernas bästa lag och ska vinna trippel efter trippel, annars är säsongen ett stort misslyckande och 60% av laget är slut, däribland Alves, Iniesta, Masche, Messi, Suarez och Rakitic för att nämna några av de som för mindre än ett år sedan ledde klubben till en historisk trippel. Här kommer mina åsikter. Neymar är en guldklimp. Han må inte ha lika hög potential som Messi och han kommer aldrig att nå upp till Ronaldos målfacit. Men han är ändå fotbollens allra hetaste namn. Och när resten av världen suktar efter en sån spelare så finns det bortskämda fans som vill kasta iväg honom i en tid då ett helt lag underpresterar. Han är trots allt bara 24 år gammal. Lucho är en begränsad taktiker. Han fick till receptet till framgång och har inte ändrat på det sedan dess, det har gett oss flertalet titlar och samtidigt har vi ena handen på ytterligare två titlar. Men nu när det svajar så har han svårt att komma med något nytt. Han lyckades dock en gång och jag tror att han kan lyckas igen. Folk räknar bort FC Barcelona så snabbt. Vi ligger etta i ligan och ska spela cupfinal. Allt är i egna händer. Om man ser det från den positiva sidan i denna smådystra tid så såg spelet mycket bättre ut mot Valencia än det gjort senast. Vad kan man dra för slutsats? Laget är på väg mot rätt riktning, man försöker resa sig och fightas igen. Jag tror att vi plockar två titlar i år. För jag vet att laget och spelarna har styrkan i sig att tro på en seger, vilket alla fans inte verkar göra.
Barcelona LennyRomario
2016-04-18 12:26
@Vampíro:

Syftningsfel från mig. Menade att vi ändå inte hade en lika djup formsvacka under Pep (resultatmässigt), men ändå kunde en hel spelmodell förklaras död. Det kan den inte när man inte har en lika tydlig modell. Oavsett så tror jag i stort sett aldrig att det är modellen som är död. Det är mer klyscha 1A när man ska förklara varför ett framgångsrikt lag inte längre är lika framgångsrikt.
Barcelona neymar JR
2016-04-18 12:23
Lennyromario En extremist med denna uppsättning av "divor" hade blivit kalabalik. Skulle man börja om på en helt ny kula så hade han varit intressant. Men har svårt att se honom beordra Messi/neymar att sjunga efter hans flöjt. Sampaoli är en lite mildare variant, men än så länge står jag bakom lucho. Men börjar sakta dra mig undan, inte pga resultaten utan pga att han verkar ha tappat omklädningsrummet.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-18 12:23
shkodran Mustafi bör vara ett alternativ i sommar. Helvete vilken match han gjorde igår. Grym!!
Barcelona LennyRomario
2016-04-18 12:18
@neymar JR:

Jag vill ha en extremist, fotbollsmässigt alltså. Cocu och De Boer sorterar jag inte in i den skaran, (det lilla jag sett av deras lag). Sampaoli är dock intressant.
Barcelona Vampíro
2016-04-18 12:17
[QUOTE=LennyRomario] Hade vi haft en liknande svacka under Peps sista säsong så hade var och vartannat inlägg här handlat om hur taktiken är sönderläst, Tiki-Takan är död. [/QUOTE] Eh... jag vet inte om du var aktiv här under den tiden med det var exakt så det lät. Folk glömmer nog hur svaga Barça var under den våren och hur mycket kritik Guardiola fick. Jag vet att folk gillar att glorifiera Peps tid i klubben, med all rätt men den sista säsongen var ingen dans på rosor. Det var konstiga laguttagningar, orörligt spel och en trebackslinje som gång på gång blev slaktad av motståndarnas kantspel.
Barcelona neymar JR
2016-04-18 12:14
Lennyromario Finns betydligt roligare och intressantare namn än Paco. Cocu, de boer & Sampaoli.
Barcelona LennyRomario
2016-04-18 12:08
I går spelade vi ändå rätt bra, skapade mycket chanser. Men det går inte att komma ifrån faktum - folk hoppades på att Lucho skulle växla upp, istället har hela jävla växellådan rasat ihop. Hade vi haft en liknande svacka under Peps sista säsong så hade var och vartannat inlägg här handlat om hur taktiken är sönderläst, Tiki-Takan är död. Det är en nackdel med att ha en extremt tydlig idé om hur du vill spela, fungerar det inte så kan folk peka och säga att hela konceptet är utdött. Om din taktik är något luddigare i kanterna så är det ganska svårt att säga att den är död, eftersom det är något oklart exakt hur du vill spela. Jag tycker fortfarande att det bästa vore om Lucho lämnar, men det tyckte jag å andra sidan i stort sett när vi vann CL också, så den åsikten är inte värd mycket. Samtidigt så vill man ju inte bli som alla andra klubbar, som byter tränare lika ofta som svensk press överskattar Zlatan. Och jag gillar generellt tanken med att gamla spelare tränar klubben. Paco Jemez på tre år? Efter honom tar Xavi över, som då gjort 1-2 år i B-laget? Skulle vara trevligt.
Barcelona neymar JR
2016-04-18 11:51
BRA will call up Neymar for the upcoming Copa America. Squad list will be announced on 5 May. [sport] Var det inte bestämt att han skulle spela OS? Eller kommer han nu spela bägge? Varsågod och sälj ifall han har lipat till sig det!!!!!!
Barcelona neymar JR
2016-04-18 11:29
Nu trillade poletten ner för mig, song&montoya kommer tillbaka från sina jävla utlåningar i sommar.
Barcelona neymar JR
2016-04-18 11:25
Du behöver inte ersätta en från MSN för att bli ett bättre lag. Med det sagt så behöver vi bli ett bättre lag över hela banan. För att göra rätt värvningar så kommer det behövas pengar, pengar som vi inte har. Messi är osäljbar och endast ifall han själv vill lämna så ska han säljas. Mittfältet är inte tillräckligt kreativt och det kan inte endast beskyllas på lucho utan även på spelarna. Men samtidigt så tvingas mittfältarna till att göra grovjobbet just pga MSN. Vi är helt felbalanserade i nuläget, det syns tydligare när alla inte gör jobbet längre. ; Detta är nog sista chansen att verkligen casha in på suarez med tanke på hans ålder. Men samtidigt så erbjuder suarez något vi har saknat länge. ; Neymar är ute och vandra och har attitydproblem. Vi hade kunnat få rejält med pengar för honom. Men han kan bli fantastisk spelare som leder Barcelona i framtiden. ; Arda måste säljas finns ingen plats för honom tyvärr, man gillar hans karaktär. ; Rakitic är ett högt uppskattat namn i Europa, man hade kunnat få bra betalt för honom. Dock så är han en publikfavorit och en framtida "legend" i Barcelona. Med ett starkt mittfält hade han kunnat bli än bättre. Munir/sandro- Inga lån utan buy-back korttids lån gör inga parter nöjda. Samtidigt som spelarna sällan får en riktig chansen i den nya klubben. Iniesta ser jag inte som startspelare längre, han bör sitta på bänken. Han måste ersättas med en värdig ersättare! Douglas, Alves, adriano, vermaelen, matheiu/bartra skall ut.
Barcelona Kingeen88
2016-04-18 11:09
Ni som vill sälja någon av MSN snälla göm er bara! Man hittar ingen bättre där ute i marknaden än just dessa tre spelare. Tänk om fotbollen var så att ett lag vann allt varje jävla år hur kul hade det varit? Bara för det inte går som man vill just nu ska man inte sälja hela laget och absolut ingen av MSN! Tycker vår mittfält är alldelles för seg i uppspelsfasen. Backlinjen verkar rulla boll med målvakterna mer än andra spelare längre upp i banan. Detta såg vi inte förra året då spelarna spelade rakare fotboll. Och vi vet hur det slutade då med en trippel i hamnen.
Annons: