/spanien/barcelona/forum/8489.aspx/spanien/barcelona/forum/8489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-09-25 11:04
En mycket läsvärd artikel om Gerard Deulofeu.
Barcelona Deulofeu
2012-09-25 10:22
Någon som vet hur det funkar med gula kort i Spanien? Förra året var det ju avstängning vid 5 gula men jag har för mig att de har ändrat till 3 någon som vet?

När är då nästa avstängning?

Tacksam för hjälp har inte hittat det själv.
,Sami
2012-09-25 10:16
PSG was told by Santos that Neymar will join Barcelona. There's a private contract with a 40M penalty if he in the end doesn't join. [sport]
,Sami
2012-09-25 10:16
PSG was told by Santos that Neymar will join Barcelona. There's a private contract with a 40M penalty if he in the end doesn't join. [sport]
Barcelona Deulofeu
2012-09-25 08:45
Ibland har man svårt att leva i nuet det är väl ett problem som jag lider av eftersom jag alltid varit intresserad av ungdomsfotboll.

Vilka är de nya stora stjärnorna osv.Detta har lett till extremt mycket tid som lagts på detta inte alltid så positivt dessvärre.Men vissa säger att det är tur att man har en hobby man brinner för.

Jag önskar att det bara vore så.Nu till saken jag läste på Sport i morse att Neymar mer eller mindre säkert kommer till oss.Det är oerhört kul och lite halvgalet.

Jag tillhör skaran som vill ha en Brassestjärna i laget jag har älskat alla våra offensiva Brassar vi haft(inte Geovanni tex ) men jag tänker på Romario,Ronaldo,Rivaldo samt Ronaldinho det är helt sjukt vilka brassar som huserat på Camp Nou.

Jag vill ha en Brasse i laget jag vill ha Neymar jag vill också ha Deulofeu och de andra ynglingarna som är på gång Ebwelle samt Adama på sikt.Alla kommer inte få plats.

Jag ser dock större potential i dem än i Tello samt Cuenca.

Nu till det jag tycker är så intressant jag vet inte om någon mer haft det uppe på tapeten tidigare men nu kommer det.

Ronaldinho var mentor till Messi.En brasse som hjälper den nya stjärnan och till slut ta klivet och peta ned honom från tronen.Det är oerhört stort och generöst.

Det blev tyvärr inte så många säsonger för dem två ihop när de båda var som bäst.Det tuffa beslutet Barca tog när de ansåg det vara dags för Messi att fylla Ronaldinhos kostym var oerhört stort och blev ju succe.

Det var dock en tuff tid för Messi.Tänk er själva när en av era bästa vänner försvinner ur från klubben och ni får ta över hans tröja och ska leverera.

Ronaldinho har aldrig sagt ett ont ord om Barcelona vi har honom att tacka för mycket.Jag kommer ihåg Messi säga till Ronaldinho att han vill bli lika bra på frisparkar som han(han är på god väg nu) då skall Ronaldinho ha svarat att se först till att bli lika bra på straffar som jag...

Det skiljer sju år mellan dem en Brasse och en Argentinare nu är det snart dags igen.Messi ska snart spela med Neymar och samma resa skall ske fast med Messi som mentor.

Messi har dock flera år kvar på tronen men som jag ser det nu är det Neymar som kommer ta över och Messi ska hjälpa honom på traven.

Ska bli kul att se Messis storhet när det gäller detta också att ta Neymar under sina vingar och se till att han får ut all potential han har.

Barcas anfall är iallafall i trygga händer och dagen de spelar ihop kan inte komma snart nog.

Men först mot 6 raka segern borta mot ett pånyttfött Sevilla.
Barcelona Hetfield
2012-09-25 01:52
Den här underskattningen stör mig. Om Granada lyckades kontra mot Barcelona, så har jag svårt att se att bättre lag inte får fler chanser.

Det blir två defensiva mittfältare som försvarare de kommande matcher, man får väl bara sitta och hoppas att mittfältet gör sitt jobb. Men man måste väl vara positiv.
AndreD - General Pardon
2012-09-25 01:05
FCB_Cule

Hahaha ingen av dem briljerade. Rayo spelade också bättre vissa delar av matchen och förtjänade minst ett mål.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-25 00:42
Barcelona FCB_Cule
2012-09-25 00:26
Jag läste precis på svt 1s text tv att di Maria och Christina briljerade på kanterna . Jag själv såg inte matchen men stämmer det eller ska jag ta det med ett lastbilsflak med salt ??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-24 23:49
Sevilla vann borta mot Deportivo och Sevilla ser grymt starka ut. Jag tror att vi kryssar borta mot Sevilla. Ska vi vinna över Sevilla så bör alla spelare vara riktigt taggade och ha hunger för att vinna. Hoppas bara att Villa får starta för han måste komma igång för vi lär behöva honom. Tippar, Sevilla - Barcelona, 2-2.
AndreD - General Pardon
2012-09-24 23:47
Mina damer o herrar, låt mig presentera "världens bästa spelare".
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-24 23:36

Synd om Deportivos målvakt vid 2.a målet.
Sevilla ser starka ut iår såhär långt iallafall.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-09-24 23:20
Irak möter Brasilien den 11:e oktober kl 20:30 på Swedbank stadion och biljetterna släpps nu på onsdag kl 09:00 så passa på!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-24 22:44
Det viktigaste i slutändan är att Tito litar på de spelarna han har. Tror inte det hade betytt något om klubben hade värvat en mittback som Tito inte hade haft något förtroende för. De mittbackarna som han nog ville ha, som Javi Martínez t.ex., var omöjliga att fixa och bestämde sig man för att täcka Keites roll.

Man ska också komma ihåg när Pep hade Gabi Milito att tillgå, men valde ändå att hellre låta Busi gå ner och agera mittback när de övriga mittbackarna var skadade eller avstängda. Det jag vill säga är att tränare alltid komme låta de man litar på få spela, trots att det finns spelare att tillgå som är mer vana vid att spela på de positionerna som dras med skador och liknande.
Barcelona Hetfield
2012-09-24 22:21
Jag ska säga att Mascherano är en väldigt viktig spelare för laget och jag gillar hans inställning, men man måste inse att han inte är en mittback. Man måste inse det.

Han är väldigt bra på att brytningar och att passa, men han saknar positionsspel. Det blir alldeles klart när man möter kontringsstarka lag.
Barcelona Smogen
2012-09-24 22:20
När beräknas Puyol vara tillbaka i spel?
Barcelona Gabriel
2012-09-24 22:11
Barcelonistas

Jag håller med dig angående matchen mot Madrid på Camp Nou. Madrid kom undan väl lindrigt i den matchen och precis som du säger hade matchen mycket väl kunnat sluta 5-1 till oss. Men jag vägrar att blunda för våra defensiva problem som vi just nu besitter. Det har inte varit så här dåligt på riktigt länge vill jag minnas. Mascherano som mittback har verkligen blottats, och Pique gör ingen glad för tillfället men trots det är han ett avbräck pga avsaknad av andra mittbackar.

Jag kommer aldrig att förstå mig på beslutet av att inte köpa in en mittback i somras. Vi har och kommer alltid att vara våra egna största motståndare!
Barcelonistas
2012-09-24 22:02
Gabriel - det enda man kan klaga på är det defensiva spelet annars så har vi varit minst lika bra som tidigare säsonger. Våran match mot Real Madrid på CN var riktigt bra det är det spelet jag vill se om 2 veckor, det enda problemet i den matchen var defensiven. Men rent spelmässigt spelade vi ut Real Madrid och ett 5-1,6-1 resultat hade varit mycket mer rättvist.

Sen våran andra halvlek mot Real Madrid på SB med 10 man, jag blev väldigt imponerad hur vi spelade den andra halvleken. Vi hade 2-3 bra chanser att även sätta ditt 2-2 målet. När vi ställde upp med bästa försvaret så var vi så otroligt bra att stoppa Reals omställningar ( Alves-Pique-Puyol-Abidal) fan tider det!. Men jag tror ändå att vi i dagsläget är flera nivåer före Real Madrid vad gäller form, våran offensiv och mittfältet spelar ut allt just nu.
Rivaldo Ferreira
2012-09-24 21:58
Har någon länk till görans krönika om Valdes?
Barcelona Gabriel
2012-09-24 21:45
Barcelonistas

Jag tror dessvärre inte det lär bli så enkelt som du får det att låta med tanke på hur vårat försvarsspel ser ut f.t. Real Madrid må ha problem precis som du säger, men de har fortfarande anfallsspelare av absolut högsta klass, som kommer att ställa till det enormt för våran backlinje. Det kommer att bli en tuff match, var så säker.

Det är inte backlinjen från 5-0 vinsten som kommer att äntra Camp Nou.
Barcelonistas
2012-09-24 21:41
Helt seriöst man behöver knappast vara speciellt smart för att förstå dom problem som finns i Real Madrid. Föra säsongen var Madrid ett riktigt bra lag. Dom hade det bästa omställningsspelet i världen. Så som vi spelat innan matcherna mot Granada och spartan så ska vi bara klå sönder Madrid.
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-24 21:36
Xabi Alonso kommer undan så grymt lätt. Han ger en hemsk tackling sedan ska han lyfta spelaren och le efteråt helt otroligt. Han fick bara gult. Skandal är vad jag kallar det.
Barcelona Gabriel
2012-09-24 21:33
När det gäller Xabi Alonso så tycker jag att han utvecklats otroligt mycket sedan han kom till den spanska ligan. Var absolut inget fan utav honom när han spelade i Liverpool, men han har helt klart blivit en bättre fotbollsspelare sedan han gick till Real Madrid och det var något jag personligen först la märke till under EM där han faktiskt var en utav de bättre spelarna i landslaget (oavsett vad man tycker om Del Bosque's val att använda två defensiva mittfältare).

Hans krosspassningar och passningar inåt mot planen är bland de bästa i världen. Han kan skippa förbi en hel lagdel när han slår de passningarna. Sedan är disciplinerat duktig och taktiskt begåvad. Däremot tror jag inte han hade kunnat klarat av att spelat hos oss då han kan ha en tendens att vara rätt så klumpig med bollen när det kommer till Spaniens tiki-taka spel. Ofta är det han som förstör bollrullandet i det mittfältet.

Men överskattad är han inte, inte längre iaf.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-09-24 21:32
Penaldo does it again
Barcelona Smogen
2012-09-24 21:28
L.A.M Nr 10

Fast nu är det väl fotbollens regelvärk man ska följa och inte "din bok"? :)
och enligt den är det där absolut inte straff. Å andra sidan så har ju den spanska domarkåren som vana att alltid blåsa straff så fort bollen nuddar en hand innanför straffområdet. Jag kanske bara ska vänja mig att man har sina egna handsregler i spanien....
,Sami
2012-09-24 21:27
Någon mer än mig som längtar till El Clasicooooo:P
Barcelona Federer
2012-09-24 21:22
Verkar vara något allvarligt mellan Casillas och Cristina. Ännu en gång så firar inte Casillas Cristinas mål. Hoppas de fortsätter att bråka, bara bra för oss!

Måste även lägga till att Real Madrid spelar helt otroligt dåligt. Fy fan. 8 poäng.

Hoppas Özil och Cristina fortsätter spela lika dåligt som de gör just nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-24 21:20
Och det är klart det är hands. Han stoppar Ronaldos inlägg från att nå in framför målet. I min bok är det hands när man hindrar bollen från att nå motståndaren. Annars är det naturligtvis hands men känns hårt att blåsa straff om man verkligen inte förhindrar en målchans.
AndreD - General Pardon
2012-09-24 21:20
Världens bästa spelare Cristina missade helt öppet mål
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-24 21:19
Domaren är värdelös. Alonso kan göra exakt vad han vill men ändå komma undan. Den mest överskattade spelaren i Real Madrid, bara slår sidledspassningar och tackar motståndarna. Helt värdelös.

Och att marängerna har mage att jämföra honom med Xavi...
Annons: