/spanien/barcelona/forum/8487.aspx/spanien/barcelona/forum/8487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2012-12-06 16:26
Qanii

Jag hade ju gärna sett en pass till Deulofeu i sekvensen innan då hade det blivit 1-0 garanterat.

Att han hinner tänka att nu ska jag minsann skjuta ifall det blir sista gången jag rör en boll på länge.

Hade ju varit coolt om han satt skottet och sedan klivit ut och därmed gjort lika många mål som Muller.

Glad är man dock att det inte var allvarligt.Jag har sovit riktigt illa inatt jag kommer ihåg som vissa här har nämt Eto`os skada.

Fösta beskedet lindrig sedan borta 6 månadert hua.
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-06 16:16
It is expected that Messi, who has a knee injury, will be able to play the Spanish league game against Betis on Sunday #fcblive [telecinco]

Bra nyheter :)
Barcelona Qanii
2012-12-06 15:49
Namn: Heywood Jablome - Andrés

Mycket bra sagt! Jag tror inte Neymar kommer anpassa sig till klubbens värderingar. Eller han kanske gör det men det kommer bli otroligt svårt för honom. Han är Lill Ronaldo kopia som älskar att synas.. Men det kanske är bra att ha olika personligheter i klubben bara han inte sticker ut allt för mkt och tror att han är större än klubben och spelarna runt om kring sig. Från att vara stjärna och få allt till att bli 4-5 största spelaren i laget kan vara svårt att hantera för vem som helst. Med det sagt säger jag inte han är en dålig spelare men jag hoppas det inte blir en Ibra affär av det hela.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-12-06 15:10
En intressant detalj jag reagerade på;

Under finalen i klubbVM i Japan när båda lagen hade anlänt gick Guardiola mot en av sina vänner och bad honom att ta en titt på Neymar.

Brasilianaren hade en speciell frisyr inför finalen, han hade också köpt en dyr klocka och hade dekorerat sina skor med japansk text. Guardiola bad sin vän att också ta en titt på Messi. "Titta på Messi. Bästa spelaren i världen, kanske i historien, men fortfarande bara Messi."

Jag är övertygad att Neymar kommer att representera Barcelona, men han måste anpassa sig själv till klubbens värderingar.

Barcelona har inte alltid varit en klubb där tatueringar och kaxigt beteende inte accepteras, men i boken som Guillem har skrivit menar han att Barcelona efter att spelare som Puyol, Xavi, Iniesta och Messi blivit ledarna är det deras personligheter som måste genomsyra hela truppen.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-12-06 14:55
I boken om Guardiola har redan en direktör i Barcelona diskuterat Neymar med Messi. Han, Dani Alves och Neymar brukar spela FIFA online. Och Messi har hintat att han vore glad ifall Neymar anländer.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-12-06 14:50
Såg ni Piques pass till Messi förresten? Kung!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-12-06 14:14
Diego Marad...förlåt Leo Messi
Barcelona Qanii
2012-12-06 14:07
Messi: "I finished the action with a shot because i was in pain and I thougt it'd be the last time I'd touch a ball for a long time."

Man såg på hans ansiktsuttryck att han hade ont när han försökte få iväg sista skottet. Hade det varit en annan spelare hade han förmodligen tänkt -Hur faller jag snyggt? Hur ser min frisyr ut?
Barcelona Baronen
2012-12-06 14:05
David Villa får lämna när han vill för mig. Neymar är en våt dröm.
Om inte Neymar kommer så ser jag gärna ett rejält försök till att värva
Kun Aguero.
Han och Messi är mycket goda vänner som skulle vara underbara att skåda tillsammans. Får för mig att Kun inte heller stormtrivs i City, får en spelare som Dzeko mer speltid är det inte heller svårt att förstå.
Barcelona -SAMI-
2012-12-06 13:57
Hetfield
Håller med dig. Själv hoppas jag på att Neymar kommer i sommar. Men då måste väl David Villa lämna?
Barcelona Hetfield
2012-12-06 13:46
Det jag ville få fram igår med Neymar var att förutom Messi så finns det ingen spelare som kan både göra mål och som är kreativ. Det är därför Messi är så viktig.

Messi är den enda i anfallet som kan skapa lägen åt andra och som är en målskytt, om han skulle bli skadad så finns det ingen spelare som är av hans typ i laget. Det Neymar kan erbjuda är just att han kan skapa lägen åt andra och göra mål, jag skulle känna mig mer säker med honom i laget.
Barcelona rANDOMhERO
2012-12-06 13:26
Var bara tvungen att lägga upp ett klipp på Ronaldinho :) se och njut!
Barcelona Deulofeu
2012-12-06 13:09
Lottningen är helt öppen i kvarten!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-12-06 13:04
Lottningen startar den 20:e december.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zakiz
2012-12-06 12:57
Mirzacule Har för mig att dom gör en ny lottning i kvarten också. Alltså kan man lottas mot tex real eller Valencia då. Men kan ha fel är inte helt 100
Barcelona mirzaculé
2012-12-06 12:54
Kommer dem lotta vem vi kan få i kvartsfinalen redan nu?
Barcelona socccerfan1
2012-12-06 12:50
Tp-Messi. Knä skador är det värsta som kan drabba en spelare.. Knäna tar mest belastning osv osv.. Orkar inte förklara för dig. Men du kan kolla upp det. Finns många dokumentärer om kärna och skador. Kunde lika bra varit minisken eller korsbanden som åkt. Men turen är på vår sida. Sen den svullnaden han kris hade går ner direkt, ett direkt slag mot muskeln gör att det bildas blod runt om och i/på skadade området. Därav svullnad. Det blir blått, och svullnaden går ner på några timmar. Inget farligt alls. Inte som knäskada iaf.
Barcelona Carles Puyol 1899
2012-12-06 12:40
Jag vill ha två nya spelar i Sommar och kan vi få in Neymar och Hummels då är vår trupp livsfarlig. Jag hoppas att en av dessa herrar skriver på för oss.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-06 12:37
Smogen

Galatasaray hade varit skönt att möta också. Dock blir bortamatchen riktigt tuff, rätt långt att åka och med fantastiska, passionerade fans som skulle motivera sitt lag enormt. Möter vi dem blir nog nyckeln att åtminstonde inte förlora i Istanbul, utan få med oss ett resultat som vi kan gå vidare på i returen, där vi sedan bara kan spela vårt spel. I och för sig är den metoden nästan alltid den bästa när man börjar borta i CL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-06 12:33
Haha, och Real Madrid som trodde det var bättre att komma 2:a i grppen än att vinna den. Nu finns det risk att de får möta Bayern, Juve, United, Schalke eller PSG. Blir det Juve eller Bayern tror jag att de åker, då de lagen jobbar väldigt mycket kollektivt och har duktiga spelare både defensivt och offensivt. Även United lär det bli svårt mot.
Barcelona TP-Messi
2012-12-06 12:25
Hehe, är Messi en jävla mes?
Barcelona Smogen
2012-12-06 11:59
Bryr mig inte heller så mycket, men Milan brukar ju växa några steg under stora matcher och Arsenal vill garanterat ha revansch så dom lär springa som aldrig förr. Hoppas nog på Galatasaray, härlig stämning men borde ändå vara förhållandevis enkla att slå. Tror dom är nöjdare än tex. Arsenal och Milan med att nå åttondelen, sådant brukar spela in.
Barcelona Blaugrana83
2012-12-06 11:44
Deulofeu

Tack så mkt
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-06 11:39
Porto, Arsenal, Milan, Shakhtar samt Galatasaray är lagen vi kan komma att ställas mot i åttondelsfinalen. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte nämnvärt vilka vi lottas mot, utan vi ska vinna ett dubbelmöte mot alla dessa lag, annars är det verkligen ett stort fiasko. Jag är glad att både Juventus och Bayern vann sina grupper, de lagen hade varit riktigt jobbiga att möta. Om jag ska välja ett lag av dessa ändå så får det nog bli Porto, nära att resa, spelar en teknisk, rolig fotboll men bör ändå inte vara några jätteproblem. Både Arsenal och Milan har vi mött väldigt många gånger de senaste åren, även Shakhtar stötte vi på någon gång i gruppen. Kul med lite variation.
Barcelona knoxxx
2012-12-06 11:21
På tal om Messis rekordjakt,

På hur många matcher gjorde Müller 85 mål? Och på hur många har Messi gjort 84?

Någon som sitter på statsen? Skönt att det inte var allvarligt med Leo iaf. Även om det hade varit spännande att se vem som tog ett kliv framåt om han nu hade varit långtidsskadad. Hade det släppt för Pedro kanske? Eller hade Villa kommit till sin rätt i central anfallsposition?
Barcelona -SAMI-
2012-12-06 11:20
Messi has arrived at the training centre, he doesn't have any apparent problems to walk #fcblive [via telecinco]
Barcelona Dale Paliza
2012-12-06 11:00
@enkos:

Frustration... De har inte spelat en final på över tio år och de har fortfarande inget riktigt projekt som kan leda till framgång på sikt. De trodde Mourinho skulle bli en genväg till segrar, men samtidigt tillåter inte madridpubliken köttmurar som under tiden i Chelsea och Inter... En återvändsgränd, undra på att de blir tokiga.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-06 10:34
Enligt el Mundo kommer Messi av försiktighetsskäl träna i gymmet idag och i morgon, på lördag kommer han sen att träna med resten av truppen för att se om knäet håller för spel redan på söndag mot Betis. Anims la Pulga!
Barcelona NoGo™
2012-12-06 09:57
Fyfan vad skönt att det inte var något allvarligt!! Vilken lättnad!
Barcelona enkos
2012-12-06 09:46
@la barca:

3 i ligan, och 1 i cupen som jag tror knappast att han spelar, även ligans match mot betis är tveksamt, så han har enligt mig de 2 sista matcher på sig..

Betis - FC Barcelona League - Round 15 Sun 12/ 9/201221:00
-
Copa del Rey
Córdoba - FC Barcelona Copa del Rey - 1/8 1st leg Wed 12/12/201220:00
-
League
FC Barcelona - At. Madrid League - Round 16 Sun 12/16/201221:00

League
Valladolid - FC Barcelona League - Round 17 Sat 12/22/201218:00
Annons: