/spanien/barcelona/forum/8484.aspx/spanien/barcelona/forum/8484.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2012-09-22 23:59
Nu är det vila till nästa match som är mot Sevilla. Spelar Sevilla som de gjorde mot Real och vi som vi gjorde mot Granada så blir det slakt på Barcelona.

Nu kommer väl världens sämsta ursäkt men matcher efter CL brukar se rätt ruttna ut. En veckas vila (träning) bör göra att vi ser ett annat Barcelona mot Sevilla...hoppas jag.
Barcelona fiskfot
@vampiro jag drömmer fortfarande mardrömmar om Javi varaz
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
Hur var det nu med Song som mittback gott folk? Tito gjorde helt klart rätt val med tanke på hur matchen utspelades.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-22 23:58
Man kan väl säga att försvaret var vårt minsta problem ikväll ;) skönt att bollen gick in tillslut, när vi äntligen började spela fotboll... Efter ca 75min. Song gjorde det riktigt bra som mittback. Det är trots allt skönt att se att han håller där - bara han fortfarande kommer att få gott om speltid på mitten också. Och Bartra i mittlåset. Mycket som måste bli bättre, men det orkar jag inte älta nu. Det var en satans skön seger! Att vinna så ofta i matchens slutskede är en styrka i sig, och en egenskap jag saknade ifjol...
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-22 23:58
Rambla Nej jag tycker bara att de ska visa lite entusiasm när de spelar och hitta tillbaks till glädjen! Vi kan klart inte vinna med 5-o varje match. Det förstår alla hoppas jag. Men åtminstone om vi ska förlora eller vinna med marginaler visa lite HJÄRTA! GLAD FÖR VINSTEN, DAGS O LÄSA PUERTANS PATETISKA KOMMENTARER. Lol:p
Barcelona Keite
2012-09-22 23:57
Gillade Song idag. Man kan summera honom med det Eto'o sa när han kom till Barca.
"Voy a correr como un negro para vivir como un blanco"
- Jag ska springa som en svart för att leva som en vit.

:)
Barcelona NoGo™
2012-09-22 23:57
Stör mig så fruktansvärt mycket på Cesc alltså, killen bidrar inte med nånting! Han slår bort bollar, trampar på bollen och är allmänt seg i allt han gör. Vi spelar sämre med han på planen!
Barcelona Naknooo
2012-09-22 23:55
Fy fan vad långt inne den där satt, flera spelare måste rycka upp sig det här är inte okej, Men en vinst är alltid en vinst och det är skönt.

I fortsättningen vill jag se Alexis centralt då jag tycker han gör ett bättre jobb där än va han gör ute på högerkanten, han utmanar mer och vi slipper se hans hemåt pass som han lägger 99/100 gånger ute på höger kanten.

Visca 3
Barcelona Qanii
Skönt med 3 poäng idag! Fabregas är verkligen urform förstår inte varför Thiago ska bytas ut istället för Fabregas. Spelar vi så här mot Sevilla så kan vi räkna med torsk! Hoppas att vi är på tårna och vi skapar fler chanser och sätter dom också. Messi var sig inte lik idag. Tycker verkligen om Song men han håller inte som mittback än, och jag hoppas verkligen Gerad är tillbaks till Clasico. Song spela inte dåligt idag men man märker att han är lite ovan med att försvara mot kontringsspel. Men jag minns att masken var likadan i början och han är ju hur bra som helst nu. Så det väldigt bra att han får spela mittback mot sämre lag Song.
Barcelona Barclasico
Skönt att se Song spela grymt bra idag !
jawwa
Vad tar man med sig från matchen? Jo!

1) Alexis skall EJ spela på högerkanten, antingen vänster eller spjutspets.
2) Messi bör ej spela i mitten om det inte finns minst 2 djupledslöpande forwards på plan.

3) Villa får agera supersub, han kommer inte till sin rätt på kanten och bör spela centralt när han väl spelar.
4) Varken Cesc eller Thiago är i närheten av att kunna axla rollen på mitten, småfruktar dagen då xavi el maestro lägger skorna på hyllan
AndreD - General Pardon
Éluc

Song är definitivt också godkänd. Mycket bra match av honom.
Barcelona Rambla~
2012-09-22 23:54
Hoppas spelarna tar lärdom av kvällens match. Det går inte att ha huvudet långt upp i arslet fortsättningsvis. Jag hoppas också att tjafset stannar kvar på planen och att man drar ett streck över det hela. Pressen lär iaf frossa i det, var så säkra.
Barcelona DM1982
Barcelona spelade riktigt dåligt men lyckades till slut vinna, det visar på styrka. Det var samma mot Spartak, dåligt spel men vinst.

Dagens trista, Messi och Villa skäller på varandra. Å andra sidan så är de vuxna och bör kunna reda ut det där som just vuxna.

Fabregas är tyvärr inte Barcelona-material, det känns som om hans högsta nivå är att briljera i Arsenal och det är skillnad på lagen om man säger så. Jag var emot det köpet hela tiden, känns inte som om jag har anledning att ändra åsikt. Han tillför väldigt lite som kreatör och han kan inte göra mål på 20 lägen.

Song som mittback funkade väldigt bra, han räddade laget några gånger. Det är han och Mascherano som gäller tills de ordinarie är tillbaka, hur tråkigt det än kan vara.

Vi kunde ha förlorat idag men Valdes räddade oss.
Barcelona Vamos Blaugrana
AHHHHHHHH så jävla underbart, det är såna här vinster man behöver och ska ta ifall man ska vinna ligan. Vi spelar i vissa stunder uselt och vi missar alldeles för många chanser. Älskar att Puertan brinner :D !
Barcelona basaric - "el guaje"
Spelarna brukar ta med sig matchbollen efter att dom ha avgjort en CL-final, eller efter att dom gjort 3-4 mål i en viktig match. Busquets tar hem matchbollen efter att Xavi avgjort en ligamatch i den 87 matchminuten mot Granada. Värt att notera. Vi har endast spelat fem matcher i ligan. Vilken jävla kung du är Busquets.
Barcelona Alexsong thegunner
2012-09-22 23:53
alla som var negativa mot song vad säger ni nu efter denna match ? ska bli intressant att höra..
Barcelona Vampíro
Toño fick en att tänka på Javi Varas match förra året på Camp Nou, Madre mia vad han räddade.
Barcelona Éluc
Xavi, Busquets, Alves och Pedro är dem enda som får godkänt ikväll. Allting i första skapades ju egentligen genom Alves fina bollar. Xavi kommer in och lugnar ned spelet och sätter även den förlösande 1-0-målet. Busquets är stabil matchen igenom och Pedro inger energi med sitt inhopp, även om han borde ha suttit 2-0 när han chippar över målvakten.
Barcelona Barclasico
2012-09-22 23:52
Tono är absolut matchens lirare!
Barcelona Mäktiga Messi
2012-09-22 23:51
känn på de där Messi gjorde alla Messi haters
Barcelona fiskfot
Jag väljer att se det positivt. Jävligt starkt att lyckas vinna trots ett dåligt spel. Det är sånt som kännetecknar ett mästarlag
Barcelona NoGo™
Fyfan vilken jävla skit match! Patetiskt dåligt!

Cesc på läktaren tills nästa match TACK!
Barcelona MissyaPep
Min kropp skriker om glädje. Nu måste jag tända den. :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
Messi var allt annat än bra idag! Jag gillar verkligen inte hur han..handen på hjärtat...verkar vara jävligt målkåt! Det är inte alltid att det är positivt, flera gånger är det medspelare som har mkt bättre lägen men han envisas med att gå själv.

Sen måste jag säga att Tono gör en sjuk jävla match. Det kvädes ett otagbart Xavi havlvolleyskott och ett omöjligt självmål för att överlista honom idag...fyfan! Planens gigant idag
Barcelona Keite
haha fyfan va en sån här seger är 1000000x skönare än en manita tex.
Rambles vrålar av glädje, Puertan kokar av ilska. Hela Camp Nou sjunger och spelarna firar som det vore CL semifinal.

UNDERBART!!! :D
AndreD - General Pardon
2012-09-22 23:50
Tono matchens lirare utan konkurrens.
Barcelona LeoMessi
Det lustiga är att vi inte spelar bra förrän vi har gjort mål. Det är då dom inser att det är kul att göra mål
Barcelona Blaugrana91
Barca 13 skott på mål
Granada 3...

Hade vi inte vunnit idag hade det varit hemskt...
Barcelona Xavi#6
Det satt långt inne.. Grande Xavi! Dags och lyfta sig framöver efter ett antal tveksamma insatser.Men skönt att vi reder ut det och vinner med den flyt i slutet.
Annons: