/spanien/barcelona/forum/8481.aspx/spanien/barcelona/forum/8481.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-23 20:24
Grabbar ni behöver inte bli uppspelta över att vi har 15 när Real Madrid ändå i praktiken har inkasserat 12 poäng i 4 matcher mot Patetico och Espanol.

Verklig tabell:

Real Madrid: 16
Barca: 15
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-23 20:24
LAM nr 10

Så kändes iofs Real efter segern hemma mot Granada också. Påväg mot formen alltså... men jag tror också de kommer bli stabila nu framöver. De kan bara inte fortsätta såhär :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-23 20:18
10 eller 11 poäng vore en dröm efter bara 5 omgångar. En dröm. Då hade jag faktiskt inte brytt mig ett skit om vårt dåliga spel, utan ligaledningen. Faktum är att vid 10 poäng så har vi ett fantastiskt utgångsläge speciellt inför El Clàsico.

Dock lär det stanna vid en dröm. Rayo hade kunnat vara en tuff motståndare, vilket de även var förra säsongen men just idag tror jag faktiskt lillebror(vilket är Real) vinner rätt enkelt. Känns som de är påväg tillbaka och i form. De lär inte tappa många poäng framöver.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2012-09-23 20:07
@Éluc:

Man kan alltid hoppas att Rayo skräller.
Barcelona ElTriplete
2012-09-23 19:53
Gör som jag, grabbar. Kolla på Reals match fram tills att de gör 1-0/tar ledningen, då är det läge att stänga av. :)
Barcelona ElTriplete
2012-09-23 19:53
Gör som jag, grabbar. Kolla på Reals match fram tills att de gör 1-0/tar ledningen, då är det läge att stänga av. :)
Barcelona Éluc
2012-09-23 19:31
,Sami

Jag har verkligen svårt att se Real tappa poäng efter insatsen senast mot City som säkerligen gav en otrolig injektion till laget.
,Sami
2012-09-23 19:22
Vad tror ni om Reals match idag mot Rayo Vallecano? Själv tror jag på 1-1.
Barcelona Gabriel
2012-09-23 19:20
Barcelonistas

Håller inte riktigt med dig, tycker Hart gjorde en väldigt bra match mot Madrid. Benzemas mål var nästan in mot stolproten om jag inte minns fel, så den var väldigt bra placerad. C.Ronaldo's mål var snarare Kompany's fel än Harts.
Barcelona Bernie
2012-09-23 18:32
7 oktober blir minsann en häftig dag. Titta bara på matcherna som spelas då..

Fc Barcelona - Real Madrid
Olympic Marseille - Paris Saint Germain
Ac Milan - Inter Milan
Manchester City - Manchester United

Oh dear god. :P
Barcelonistas
2012-09-23 17:47
Man njuter av att se tabellen där vi har 15 poäng, medans smutsen från Madrid har 4 skitiga poäng :). Jag tror på poäng tapp för Los Blancos, som sagt vad har dom presterat den här säsongen? En Cl match mot City där Hart var mer fokuserade på att kolla på halvan inne än själva matchen mot Real Madrid. Benzemas mål ska hart ta alla dagar i veckan, samma sak gäller målet som Barbie dockan gjorde.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2012-09-23 17:28
Masheranos positionsspel vid Pedros ingripande i defensiven är verkligen förskräckligt dåligt. Varför väljer han att gå bort från Pedro när han uppenbarligen behöver understöd samtidigt som det finns ytterligare en Granada-spelare helt omarkerad? Mascheranos brytningar, passningsfötter är väldigt bra för att vara en mittback, men han saknar det absolut mest vitala för att lyckas i Barcelonas mittförsvar, och det är just positionsspelet.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2012-09-23 17:24
@koeman92:

Song som spelade mittback var över hela planen medans man bara såg busqetes där bollen kom mot honom, song var absolut mer delaktig i spelet än ba busken va
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-23 16:59
Visst är det bra att vinna matcher även när man spelar dålig. Däremot kan man inte lita på det och tro att man kan gå runt och lalla en hel match bara för att det kommer ordna sig. Det är faktiskt oroväckande hur pass dåligt vi faktiskt spelat den senaste tiden. Spartakmatchen var tydligen inget undantag, och det här är en trend vi måste vända på snabbt. Det är två ligamatcher där spelet verkligen flöt på och det var mot La Real och Getafe, även första El Clàsico-mötet spelade vi otroligt bra. Annars så blev vi sönderpressade av Real och även Osasuna stora delar. Mot Spartak och Granada såg det bara riktigt slött ut. Valenciamatchen var ändå helt okej.

Det här måste sluta. Tyvärr tror jag det behövs en förlust för att väcka laget, för känslan spelkarna har just nu är att allt fixar sig till slut ändå. De tre nästkommande matcherna är Sevilla borta, Benfica borta samt Real. Tre matcher vi knappast lär vinna om vi fortsätter såhär.

Och jag måste bara säga en sak om Cesc. Han har gjort en bra match den här säsongen och det var mot Getafe. Vad hände då? Jo, han spelade som falsk nia istället för Messi. Det är enligt mig hur tydligt sdom helst att han ska spela längre upp i planen, det är där han presterar bäst.

Och Messi är inte någon man känner igen just nu tyvärr. Mot Spartak räddades han av två mål men faktum är att han spelmässigt var direkt dålig med hans mått. Skärpning, det jobbiga är att han spelat två dliga matcher efter han blev bänkad, något jag trodde skulle göra honom ännu hungrigare.

Nåja, 15 poäng på fem matcher är naturligtvis trots allt ett fantastiskt facit. Dock tycker jag man ska se allting från ett större perspektiv, många går runt och tror att det är frid och fröjd bara för att vi vinner men det är det inte. Man kan vinna utan bra spel i några matcher, ja ganska många kanske men ser man långsiktigt måste spelet funka. Och det snart. Vill det sig illa så är Real nästan ikapp efter El Clàsico.
Barcelona MissyaPep
2012-09-23 16:32
United hade sån tur. Valencia filma till sig en straff.
Barcelona LeoMessi
2012-09-23 16:09
Fan vad jag lider med Liverpool. Dom har spelat ut United och United fick årets billigaste straff. Valencia faller utan kontakt. Van pussy känner sig som en kung när han med nöd och näppe sätter straffen. Han har ingen anledning att känna sig grym när han har varit helt jävla osynlig
Barcelona Grimaldo
2012-09-23 16:07
Och där blev Agger skadad mot United. Och folk i forumet ville ha glasliraren...
Barcelona koeman92
2012-09-23 15:58
Varför hyllade ingen Busquets igår? Han var ju grymt bra, en av matchens absolut bästa spelare om man kollade på honom! Grande Sergio
AndreD - General Pardon
2012-09-23 15:33
Shanghai - SHOOT ME $12

Svår jämförelse. När Real gjorde skitmatcher fick de hjälp av domarna och vann matcherna. Vi får aldrig hjälp av domarna.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-09-23 15:33
Gåshud, Gerrard!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-09-23 15:24
Jag gillade vinsten mot Granada igår. Det är dem matcherna som gör oss till ligavinnare. Ta Real som exempel förra säsongen. Visst hade Madrid-laget domarna med sig varje match, men i slutändan vann dem så kallade "skit matcher" och vann ligan.

Barcelona Barcelona10Messi
2012-09-23 15:14
Hitman blir utvisad i Liverpool. Skitkass.
Barcelona Gabriel
2012-09-23 15:12
I slutändan är det omöjligt att prestera guldfotboll i 38 liga matcher. Vi har vunnit våra "skit matcher" och det är det som betyder något. I slutet av säsongen är det ingen som bryr sig eller kommer att minnas "hur vi vann" mot Granada så länge vi står där som ligamästare.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-23 15:03
ALLA I MADRID LÄGRET ÄR SMEAGOLS OCH REAL ÄR DERAS PRRRRRRREAACIOUS! HAHAHA
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-23 14:48
Jag har sagt det många gånger och säger det igen. Varför tar ni åt er vad dem i Puertan skriver? Vem fan bryr sig om vad de tycker? Gå inte ens in där. För enligt de existerar bara Real Madrid på denna jord och inga mer.
Barcelona LeoMessi
2012-09-23 14:29
Fabregas kan inte styra spelet på samma sätt som xavi. Xavi får många fler bollar att jobba med och laget litar så mycket mer på honom än på Fabregas. Det gör att Fabregas inte har riktigt samma möjlighet att styra spelet. Man märker ju hur alla söker xavi på mittfältet. Sen så är xavi mer rutinerad, tålmodig och så har han ett kortpassningsspel Fabregas inte är i närheten av än så länge.
Barcelona Cataloniaboy
2012-09-23 14:26
Det positiva är ju att poängen trillar in trots lite sämre spel. Det Pep misslyckades med har Tito lyckats med, och det är sådant som är avgörande i slutet av säsongen. Man har inte råd att tappa poäng mot lag som Getafe, Osasuna mfl, vilket vi gjorde förra säsongen.
Barcelona Éluc
2012-09-23 14:22
Det briljanta med Xavi är att när han kommer in så sänks det genomsnittliga tempot med något snäpp. Däremot är han så fantastiskt bra att vid rätt tillfälle välja att höja tempot och således få laget att sätta ett tryck mot straffområdet. Det blir helt enkelt mer organisation och tanke bakom våra tempohöjningar med Xavi på plan.
Barcelona LeoMessi
2012-09-23 14:19
Man kände verkligen hur alla blev tryggare igår när xavi kom in. Han sprider sånt lugn på planen. Som att alla vet att han drar det stora lasset på mittfältet så att dom andra kan koncentrera sig på det dom är bäst på.
Barcelona Éluc
2012-09-23 14:08
Xavi har varit vår tveklöst bästa spelare den här säsongsinledningen, tätt före Busquets. Det finns verkligen många offensiva spelare som kan höja sig flera snäpp till sin normala nivå.
Annons: