/spanien/barcelona/forum/8480.aspx/spanien/barcelona/forum/8480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-02 19:45
PUYOL är tillbaka!!!!!! Skiter i om vi torskar, bara att Puyol är med igen är som en vinst för mig:)
Barcelona påfågeln
2012-10-02 19:44
Vad härligt med Puyol tillbaka! Tagga matchen nu, och lägg ner alla meningslösa Messi-jämförelser. En liten video med kaptenen, bara för att tagga till lite.

En regel mot meningslösa jämförelser? :)
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 19:43
Barcadinho., jag tycker Messi är riktigt bra. Han tillsammans med några till dominerar världsfotbollen de senaste åren. Jag njuter av se honom. Den bästa klubblags fotbollen jag sett var under Arsenal (under Bergkamp/Henry/osv), Real (Galacticos) och Barcelona (somliga tycker dagens och jag föredrog tiden då Etoó spelade). Om jag var "fanatiker" eller envis som somliga här skulle jag aldrig kommit med sådana yttringar.

Messi är en fantastisk lirare. Hur kan man hata honom? Det jag ogillar är den persondyrkan av många Barcelona fans här. Inte bara fansen här, utan Barcelona som klubb också.

Jag vidhåller dock det jag tidigare påpekat Messi har ännu inte lyckats bevisa något i landslaget. Eftersom han med stor sannolikhet aldrig kommer lämna Barcelona blir hans landslagsspel av extra betydelse. För mig skiljs pojkar från män under spel som VM. Finns inget större än VM. Därför är Messi fortfarande en pojke i mina ögon.

koeman92, bryter jag mot regler så bör moderatorerna här slänga ut mig. Jag har inga invändningar.

Vi kommer nog aldrig få slut på Messi vs alla andra diskussion. Precis som ni inte kommer ge er, så kommer heller inte jag. Dock för att ni ska njuta av er Benfica match uppmanar jag att ni tar diskussionen som efterföljer via mitt PM.

Observera jag kommer för idag inte svara någon mer. Det får räcka för idag. Börjar bli tröttsamt behöva upprepa sig.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-10-02 19:42
Oj,Puyol startar! Vågat drag av Tito, nu får vi bara böna och be att han inte skadar sig.

LeoMessi

Ja.
Barcelona LeoMessi
2012-10-02 19:42
Är iniesta med i truppen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-02 19:40
koeman92

Man kan ju inte banna honom för att han har en annan åsikt. Han håller ändå en hög nivå på sina inlägg även om jag inte kan förstå hur mycket han måste hata Messi för att inte inse hur stor han är.
Barcelona koeman92
2012-10-02 19:38
Någon som vet när Piquè är tillbaka?
Barcelona xoro international
2012-10-02 19:36
Ole Ole Ole Ole idag kör vi på Benfica med 1-5
Barcelona xoro international
2012-10-02 19:36
barcetia - ¡Javi Martinez, por favor! (Barcelona) : ojämna nivå? Fan du ser ju enbart på att han spela i real Madrid ingen kan ta vm guldet och em guldet från honom zidane förblir min bästa mittfältare genom tiderna trotts att han spelade i real , har bara sett iniesta spela som honom zidane förblir kung oavsett vad
Barcelona Éluc
2012-10-02 19:32
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Puyol Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Alexis

Puyol är tillbaka!
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-10-02 19:31
Zidane räknas inte till en av destörsta pga sin ojämna nivå.
Barcelona Éluc
2012-10-02 19:27
Det finns ju verkligen inget mer intetsägande än ytterligare en diskussion mellan Messi och en legend. Kan vi inte bara lägga lock på det här nu?
Barcelona koeman92
2012-10-02 19:26
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Seriöst när ska den här idioten raderas?? Han kommer alltid in här för att skapa kaos och bråk med sina dumma kommmentarer och admins här gör inte ett skit åt saken!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-02 19:25
Vad har hänt med forumet? En timme kvar till CL-match och bara massa diskussioner om Messi vs Zidane ellr vad det nu är.
Barcelona Barcadinho.
2012-10-02 19:25
Qendil-R.I.P Morosini! -

Din lista innehåller spelare som är pensionärer nu för tiden. Just IDAG är det Messi som briljerar och du väljer att snacka skit om en så jäkla stor fotbolls konstnär.

Bara för att det finns idag CR o Zlatan (eller tidigare stjärnor) så innebär det inte att Messi är en nolla. Och inte heller att Z eller CR är nollor för den delen. Du tycker att en annan är bäst, inga problem. Men respektera andra som tycker annorlunda. Du verkar vara lika envis som dem du klagar på.

Synd för dig. Jag tycker att såna gnällspikar i grund och botten saknar passion för sporten. Det är därför de är blinda.
Kan du VERKLIGEN inte se Messis storhet? Shit man, jag tror att du har hamnat i fel sport.

Ursäkta om jag är otrevlig. Men jag är hård mot dig eftersom jag vill väcka dig från din envishet. Njut av Messi idag innan det är för sent. Njut bara, utan att tänka bäst eller näst bäst och berätta i framtiden trevliga historier för dina barn om honom och inte löjliga historier.
Det är så du kommer göra dem intresserade av sporten, genom att berätta trevliga historier av stora spelare från för i tiden.
Och de eller andra unga människor kommer att fråga dig om Messi om 10-20 år. Bli säker på det.
Njut idag innan det är för sent !
Barcelona Qanii
2012-10-02 19:20
Moment 22 över denna jäkla diskussion! Det är CL match snart släppa detta nu för f*n
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 19:16
MESSI.CORLEONE, basha keko. Jag ska ej ta er tid mer för idag. Lycka till i er match mot Benfica.

Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 19:13
Hmm mitt senaste svar till Barca o Mort! raderats. Varför förstår jag inte. Det skrivs massa strunt om Zidane på detta forum av många. Jag förstår varför. Han spelade trots allt för Real. Det räcker nog för att många här inne. Helt omöjligt för mig veta vad alla medlemmar skrivit om Zidane här. Dock är det skitsnack att han bara var bra på finalen. Låt oss säga att den här medlemmen råkar bevisa hur dålig Zidane var 98 VM och "bara" var bra på finalen. Är det inte själva grejen att vara som bäst när man som mest förväntar sig av en i dessa sammanhang? Vad Zidane gjort i finalen mot Brasilien i VM 98 är mer än vad Messi gjort hela sin karriär för Argentina. :)

Nej det var många i Argentina som var bra senaste VM. Tevez, Mascherano, Higuain och Veron när han han fick spela.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-02 19:10
Qendil

Hewal, vad är ditt problem? Vi anser Messi är störst. Du gör inte det. So what?
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 18:59
Josep Guardiola, problemet att Zidane inte erkänns av alla som den absolut största är pga skallningen mot skitstöveln Matrix och fuskar Italien (dom hade inget och göra i final.). Hade han inte skallat svinet så hade han vunnit VM för andra gången. Räkna då också in en EM titel. Att vinna VM åt ett lag med idiotisk tränare som får Maradonas tränaregenskaper framstå som genialiska lyckas endast Zidane med. Om du undrar vilken idiot till tränare jag syftar så är det Domenech.
Barcelona Arsenal
2012-10-02 18:57
Ärligt talat så ligger det til såhär. De som väljer att blunda för Messis storhet är avundsjuka. Messi är enligt mig tidernas bästa spelare. Kanske inte störst än, men bäst !

:)
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-02 18:54
Qendil

Sämre kanske, det är smaksak. Men fotbollen är mycket mer svårspelad idag med alla taktiska bitar som kommit till.

Vann Zidane VM98 år Frankrike? Nu var jag vara 6 år gammal när det spelades och jag minns bara finalen. Men jag minns att någon på forumet tog upp det för något år sen att det var bara i just finalen han var bra i hela VMet.

EDIT: Sen har hela Argentinas landslag spelat dåligt och just Messi varit bäst där. Han kan väl inte vara bäst i världen samt målvakt och back på samma gång ? :)

En Maradona i dagens läge hade knappast dominera tror jag med dagens försvar jämfört med förr i tiden. Det är dock inget vi kommer få veta men det är något jag tror.
Det närmaste man kan komma att dominera one-man-show mot dagens parkerade bussar är just Messi!
Barcelona Josep Guardiola
2012-10-02 18:52
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Ok jag tycker också att Zlatan kommer i framtiden konkurrera med spelare som Pele och Maradona, jag vet att åsikten är värdelös precis som dina men den är tyvärr min och jag vill att andra ska respektera den.

Om alla var sådana..
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 18:52
Barca o Mort!, då kan jag kontra med att dagens fotboll är sämre än den som spelades under 90-talet och början av 2000-talet. Då bör vi inte räkna Messis framgångar. Om man nu ska tänka som dig. Då hans motståndare nu är sämre än dom som Ronaldo och Zidane fick tampas med. Maradona bar en Napoli och en hel stad på sina axlar. Ett lag sett till Barcelonas trupp bestod av högst mediokra spelare. Dock vann han allt med Napoli. Samma fanbärare var han med landslaget. Messi spelar i ett av historians bästa Barcelona lag som av en hel del anses vara ett av dom bästa lagen allmänt. Det självklart svårare uppgift att upprepa vad Maradona gjort än vad Messi idag gör. Messi har ännu inte lyckats i landslaget. Vi får se vad Messi lyckas göra i Brasilien 2014. Samma ålder eller ett år yngre var Zidane när han vann VM guld åt sitt Frankrike 98. Samtliga av dessa herrar har burit sina landslag och klubblag. Vi märkte hur värdelös ett så skickligt lag som Frankrike var när Zidane var skadad stora delar av VM 2002.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 18:43
Josep Guardiola, ja, detta kanske enligt din egna expertis. Messi har långt kvar innan han ens kan jämföras med dessa. Personligen tror jag han aldrig komma nå till dessa herrars nivå.

Onödigt vad vi skriver då den "ödmjuka" Messi inte bryr sig om individuella utmärker. För Messi är det viktigare vara trevlig prick. Hysterisk roligt. :)

Qani, fejd? Jag har redan framfört att helst inte vill diskutera guldbollen eller hur duktig herr Messi är. Dock envisas dina Barcelona kamrater att ta upp detta gång på gång. Märk själv att det var Josel Guardiola som kläckte ur sig påståenden om att Messi var bäst och att jag istället skulle komma med motreplik.

Jag har förstått vad många av era medlemmar tycker om Messi. Jag vet också att andras åsikter om Messi inte spelar någon roll. Ni har redan krönt honom som den bästa. Det är egentligen inte er fel på forumet, även Barcelona som klubb är lika besatta få Messi som genomtidernas bästa fotbollsspelare. Så jag förstår er (eller dom med samma åsikt), dock delar jag inte er åsikt.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-02 18:33
Josep Guardiola

Minst lika bra som Maradona också. Har inte sett allt för mycket med honom, han dominerade på sin tid men vadå var det inte de tiderna de flesta spelarna var träben och man glänste om man hade lite teknik. Försvarsspelet höll ju inte i närheten samma taktiska nivå och det var lättare att komma igenom då.

Som sagt nu såg jag inte på allt för mycket 80-tals fotboll.
Ronaldinho däremot hade dock högst högstanivå av alla tycker jag. Dock hölls han inte kvar på toppen kanske tillräckligt länge för att räknas in dit.

Tycker brasse Ronaldo faktiskt var bättre än Zidane även om denna också var gudalik!
2012-10-02 18:28
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Messi är minst lika bra som Ronaldo och Zidane vid 25 års ålder och närmar sig Maradona.

Gör om gör rätt
Barcelona Qanii
2012-10-02 18:28
Qendil-R.I.P Morosini! & CO släpp denna fejd om Messi är världens bästa eller inte! Ta det via PM istället i så fall.

Match mot benfica som brukar vara ruskigt bra på hemma plan, detta kommer bli en väldig svår match för Barcelona. Ska bli kul att se om Iniesta eller Carles får några minuter på plan också. Sen så känns som om folk börja tycka att det är jobbigt att Messi dominerar världs fotbollen. Jag menar Koeman och många till vill se Ronaldo vinna enbart för att Messi har 3 guldbollar redan. Nu kommer man sympati rösta på ronaldo för att messi har så många redan hahaha sjukt!

"Who would I give the Ballon d'Or to? How many has Messi got? Three? Then I would give one to Ronaldo," the former Netherlands internationa

"Messi is the best player in the world. However, Cristiano is also a great player like Messi, and he has been making the difference in Madrid."
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 18:09
Josep Guardiola:
Zidane
Maradona
Ronaldo (Brassen)

Dessa tre räcker nog för tillfället :).
2012-10-02 18:07
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Det är roligt jag trodde att du var ett barn som skulle gå på tvären och endast besvära andra, men du är ju nästan 30 och kan endå inte se och acceptera storheten i människor runtomkring dig.
Annons: