/spanien/barcelona/forum/8473.aspx/spanien/barcelona/forum/8473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 16:51
LeoMessi, har jag ens gått in nu i diskussion med dig om guldbollen? Gör om och gör rätt. Ska jag recitera dig igen?
Barcelona LeoMessi
2012-10-02 16:50
Qendil-R.I.P Morosini! (Barcelona) Jag tänker inte anstränga mig för att argumentera seriöst med dig. Spec då du verkar tycka att det fullkomligt löjligt av mig när jag påstår att guldbollen ska baseras på individuella prestationer och inte kollektivets. Så säg mig vem presterade bättre än Messi förra säsongen? Vill påminna dig att han gjorde 73 mål och typ 28 assist. Han gjorde flest mål, slog flest assist, slog målrekord i cl och i ligan. Gjorde flest mål någonsin i officiella matcher. Så vem var bättre?
Postat via SvenskaFans-appen
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 16:49
Gabriel, jag har redan förra gången poängterat att jag inte tänker diskutera det du ber mig diskutera. Huvudvärken då, vill jag inte uppleva på nytt. Jag har inte sett ner på dina svar. Dom håller en nivå som är värd att ta på allvar. Problemet är att ett svar till dig kommer även leda till andra konsekvenser. Andra kommer blanda sig in och då står jag där med brunstiga Barcelona fan emot mig själv igen :). Nej tack. Vill du jätte gärna föra den diskussionen kan vi göra det via PM.

Iniesta som jag värderar högst i Barcelona och som är en personlig favorit. Ska LeoMessi även attackera Iniesta pga att han faktiskt tyckte att Ibra inte var en i mängden? Han var ju tillsammans med Messi bäst i Barcelona enligt sig själv.

Varför ska då LeoMessi attackera Ibra som kanske ej anser Messi förtjänar priset? Är det så att man inte attackerar Iniesta för dennes uttalanden för att han spelar i klubben och är omtyckt? Medan Ibra var en utlänning och klubbens dyraste värvning som Barcelona ville beskylla för det årets CL uttåg (bland många andra orsaker).
Barcelona Gabriel
2012-10-02 16:37
Qendil-R.I.P Morosini!

Du verkar koncentrera dig på att svara dem som går emot dig snarare än att svara mig som erbjuder dig en ärlig, respektfull diskussion. Hur ska du ha det? Du klagar på folks argumentationsbrister men undviker en diskussion med någon som är villig till att de en, på ett moget sätt.

Sen stör jag mig lite på att du säger "att försöka övertyga er vore som att försöka lära en gammal hund att sitta". Vad är det som säger att just din åsikt är korrekt? Folk hade lika gärna kunnat säga samma sak till dig - "att försöka övertala dig om att Messi är bäst vore som att försöka lära en gammal hund att sitta". Du kan inte förvänta dig att bli mottagen med respekt om du inte tilltalar med repsekt och har en lite mer ödmjuk attityd när du skriver.

Just sayin'!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 16:31
LeoMessi, tusen tack ditt svar bara stärkte mina argument. Det lyckades du helt omedveten göra. Tack! :)
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 16:28
Frodo, haha, vilken sköning du är. Visste att min vistelse i Puertan skulle komma på tal. När argumenten inte håller så är det enklast komma med rabiata försök till bonuspoäng.

Anledning jag blev "kickad" därifrån var helt enkelt jag kritisera dom som man därborta inte borde kritisera. De klarade inte av tanken att jag inte såg mig som Madridista utan jag har alltid varit en Raulista. Klubben Madrid bryr jag mig lika mycket som en tjockis bryr sig om motion.

Jag har hållit på Arsenal sedan Wenger blev tränare för klubben. Då jag älskar karl och Arsenal är bland dom få toppklubbarna i världen med rent mjöl. I en sport där, där sporten blir allt sjukare. Jag var medlem på Arsenal forumet för många år sedan, men har glömt mitt konto.

De som känner mig vet att jag håller på Livorno och Arselan mycket pga av Wenger. De vet också att jag är Raulist och håller på Roma endast för jag älskar när fascist klubben Lazio förlorar mot dom. Sedan är Totti en klasspelare.

Juste jag har aldrig varit Barcelona fan. Anledning jag har Barcelona tröjan är simpel då endast medlemmar får skriva här. Jag varken har mycket över för Barcelona eller Real som klubb. Däremot älskar jag Barcelona som stad och Katalonien. Som jag hoppas gör sig fri från centralmakten i Madrid.
Barcelona Gabriel
2012-10-02 16:24
Qendil-R.I.P Morosini!

Om du vill kan vi ta en personlig diskussion angående Balon D'or via PM och jag lovar att inte hoppa på dig oavsett vilka åsikter du än må ha, och oavsett hur mycket det lär skilja sig ifrån mina egna. Deal?

Sen vet jag ärligt talat inte vad du snackar om. Vem har saknat Zlatan, om ens i motgångar? Har inte hört någon som velat ha tillbaka honom till klubben. Personligen hade jag inte sett honom hos oss igen om ens jag så fick pengar för det.
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-02 16:21
Vad tror ni om dagens match? Blir det tre poäng hem till Barcelona tro? Vi har några försvarsjättar borta, men Song och Macherano kommer nog att göra detta bra ihop i kväll. Sen har vi ju alltid Messi där framme, som är världens bästa fotbollsspelare som gör vad han vill med försvararna.
Barcelona LeoMessi
2012-10-02 16:20
Qendil-R.I.P Morosini! (Barcelona) Jag tycker inte Zlatan är en större stjärna än iniesta, xavi och Messi. Jag tycker inte att Zlatan överglänste alla, hell no! Och sen snackar jag om att guldbollen är ett individuellt pris och att den borde baseras på ens egna prestationer. Inte lagets prestationer. Bojan är en liten talanglös nolla som kan sitta och värma bänk i Italien. Killen kommer aldrig bli något inom fotboll och han har bara sig själv att skylla. Det är ingen annans fel förutom hans. Så han kan gå och slicka röv på Zlatan
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 16:18
Gabriel, diskutera Balon D`or med medlemmar här på forumet tänker jag inte göra. Sist fick jag utstå den ena personliga påhopp efter den andra. Så nej tack. Anledning jag skrev har inget med detta och göra. Ni här får anse att Messi förtjänar det. Jag bryr mig helt ärligt inte. Då jag förstår att övertala er är som lära en gammal hund att sitta. Slöseri med energi. Det jag stör mig på är;"Förstår att Zlatan är trött på att se hans gamla klubbkamrater vinna alla möjliga priser:) Får honom att inse att han bara var en i mängden i Barcelona och inte superstjärnan.". Detta är inget annat är skitsnack.

Juste det ironiska med hela Ibra grejen härinne är förra säsongen när Barcelona blev utslagna ur CL. Oj vad många plötsligt sakna Ibra och blev Zlatanist. Många av dessa långt tidigare försvara Pep och Barcelona i Zlatan frågan. Är det så att många här inne blir påminda om somliga spelare när det går tungt för klubben?

Det är just därför jag skriver gång på gång att jag hoppas många här inne vaknar ur den djupa "vinter"-dvalan. :)
Barcelona Gabriel
2012-10-02 16:17
el Flaco

Oavsett hur kul jag hade tyckt att det skulle vara ifall Iniesta fick priset så kan jag inte säga något annat än att Messi förtjänar priset för den simpla anledningen att han helt enkelt är bäst i världen. Priset står för just det, bäst i världen. Xavi sa något liknande för inte så längesedan i en intervju.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-02 16:14
Gabriel/

Med tanke på att priset delas ut varje år måste man utgå från vem som har varit bäst just det året. Som om individuella prestationer eller vunna titlar väger tyngst lämnar jag osagt. Oavsett förtjänar Messi vara top 3-5, men jag hade personligen gett priset till Iniesta då han hade en avgörande roll i sommarens EM.
Barcelona Frodo
2012-10-02 16:13
Qendil-R.I.P Morosini!

Du måste vara en av svenskafans största clowner. Du höll på Real men blev mer eller mindre utkörd från Puertan och nu har du en Barcatröja vid ditt nick samtidigt som du numera verkar hålla på Arsenal.

Du verkar vara en paranoid jävel med psykotiska drag som tror att det är vi här på les rambles som har fel när det i själva verket är du som lever i din lilla bubbla. Faktum är att majoriteten av världens journalister, nuvarande och före detta fotbollsproffs samt experter håller Messi som världens i särklass bästa fotbollsspelare. Han jämförs med legendarer som Pele och Maradona vilket ingen annan spelare i dagens fotboll görs.

Och alla här gör inte allt för att försvara Messi. Det är bara att kolla tillbaka på hans lilla "incident" med Villa för att se hur många som lackade på hans beteende.

Fortsätt nu med din lilla propaganda på andra ställen. Du kommer att få medhåll på övriga Barcahatande forum och Aftonbladet. Sen kan du grina ut när Messi tar emot sin fjärde guldboll i januari.
Barcelona Gabriel
2012-10-02 16:09
Jag tror snarare att det handlar om att folk tolkar Balon D'or på ett sätt som åtminstone enligt mig tolkas fel utav dem. Balon D'or är ett individuellt pris som världens bästa spelare, och det har flera gånger delats ut till spelare som inte haft så stora framgångar med sina respektiva klubblag - just eftersom de varit världens bästa spelare.

Personligen ser jag mycket hellre att den mest överlägsna spelaren i världen får priset än en spelare som haft en one hit season med sitt klubblag.

Har sagt det förr och säger det igen; alla som argumenterar på det sättet att "man måste ha haft ett framgångsrikt år kollektivt för att vinna" argumenterar för ett pris som inte finns. Ni argumenterar för "most valuable player of the year" - då hade man kunnat argumentera för jävligt mycket andra spelare än Messi. Men just när det kommer till världens bästa spelare som Balon D'or ska stå för kan man inte argumentera på det sättet som somliga gör.

Balon D'or är priset för världens bästa spelare, inte priset för den bästa spelaren i det laget som haft det bästa året. Tolka priset rätt!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 15:55
Herrejävlar vad somliga är insnöade. Ni gör visst allt för försvara Messi? LeoMessi, du vet att självaste Iniesta på presskonferens sa det klart och tydligt Zlatan tillsammans med er Gud Messi var dom två största stjärnorna i klubben. Det var inte enbart Iniesta som påpekade detta. Så påstå något så ironiskt bara för försvara Messias känns ju verkligen enögd. Hur var det nu igen med Bojan? Bojan vill tydligen ge igen mot Barcelona för att denne inte platsa och därför tyckte att Barcelona behandla Ibra fel. Trots att Bojan till skillnad från majoriteten här är Katalan och är fostrad i klubbens akademi. Men visst sådant räknas inte om man vågar erkänna klubben begår eller begått fel. När ska ni vakna ur er dvala? Ni börjar fasiken bli lika pinsamma som Real fan som försvarar allt "The Special One" kommer med. Som jag tidigare förklara Puertan och Les Rambles många medlemmar är spegelbilder av varandra. Ni råkar bara hålla på olika klubbar annars är ni lika som bär.
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-02 15:49
Vad tror ni om matchen idag? Jag hoppas på en vinst, men det kan bli tufft att åka till Benfica och försöka ta tre poäng. De leder ju ligan där borta med.
Barcelona Dradrian
2012-10-02 15:26
Håller med till 100%. Folk verkar ha glömt att Messi gjorde 73 (73!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) jävla mål i tävlingsmatcher, på EN SÄSONG. Det finns inte ord för att beskriva den siffran... Plus alla sjuka assist, dribblingar med mera.....
Barcelona LeoMessi
2012-10-02 15:04
Zlatan tycker att Ronaldo ska vinna guldbollen i år. Eftersom Messi inte vann så mycket med sitt lag. Börjar bli irriterad på att folk tror att detta pris delas ut beroende på hur ditt lag har presterat och inte hur du har presterat. Jag tycker inte marginalerna är så små att det är titlar som avgör mellan Ronaldo och Messi. Om det är någon gång Messi ska vinna så är det nu, han slog alla möjliga rekord. Han var överlägset den bäste individuella spelaren förra säsongen. Förstår att Zlatan är trött på att se hans gamla klubbkamrater vinna alla möjliga priser:) Får honom att inse att han bara var en i mängden i Barcelona och inte superstjärnan.
Barcelona FCB_Cule
2012-10-02 12:05
Kan inte fatta att vissa här inne hellre ser llorente än neymar i Barca ? Är det något skämt eller har jag missat något ?
Barcelona Viva Barcelona 3
2012-10-02 11:24
hoppas han kommer till Barca!
Barcelona 1Barca
2012-10-02 11:09
Vad tror ni om matchen ikväll?
Barcelona Xavi the king !
2012-10-02 04:40
Sorry för stavfelen skriver ifrån en skit iPhone !
Barcelona Xavi the king !
2012-10-02 04:28
Vill gärna dela med mig min syn av Lorente vs Neymar. Jag personligen tycker att Lorente är en riktigt bra fotbollsspelare stark på huvudet. Som ni skriver han skulle behövas om vi gjorde mycket inlägg och han skulle va där inne i boxen och nicka ? Men resten jag personligen tycker inte att Lorente har kvalitéerna till att spela i Barcelona han passar inte in i spelsystemet med tici taca. Men man kan alltid säga jo han lär sig ? Men vad har hänt med spelare vi köper som inte läser dom sätter vi på bänken och säljer dom igen. Jag tycker att Neymar är mer en kille som skulle passa inte i vårt spelsystemet. En kille som kan utmana bra på en mot en, viktigaste av allt en kille som löper i djupet och öppnar ytor för både Messi och Iniesta. Tycker det är de som är riktigt bra med Alexis han löper och öppnar ytor men tycker det är synd att han inte har självförtroendet för att utmana nu men det kommer ! Så för mig gärna en Neymar-Messi-Alexis/Pedro med den formen han är i nu ! Likar med ett barca 08/09 med Henry-Eto'o-Messi mycket djupleds spel och Inte bara en kille som gör mål vill ha en till kille som kan göra riktigt mycket mål i en säsong tror Neymar är den killen, Lorente gör mål men han passar inte in ! Problemet med Neymar är att han måste förstå en grej det är Messi som är stjärnan i Barca ! Godnatt Cules !
Barcelona LeoMessi
2012-10-02 02:14
Barca - King / Busquets Tactical Genius (Barcelona) Håller med dig att sanchez ska spela vänsterytter eller centralt. Väldigt många gånger så får han spela på högerkanten där han faktiskt är helt hopplös
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-02 02:11
Plan B borde vara att sjunka ner med laget och låta det andra laget hålla i bollen för att kontra de i mellanåt. Då kan jag lova att Sanchez kommer till sin rätta. Med vår nyvarande tiki taka spel är det bra och använda honom som central anfallare och som vänster ytter.
Barcelona Keite
2012-10-02 01:20
Intervju med Messi där han pratar om sin karriär fram tils nu med 13 bilder.
Det på spanska.
Barcelona Grande Barca
2012-10-02 00:49
Skönt att jag och xavi delar samma tankar 3

Some argue that the team is missing a bit of intensity this season.

It’s very hard to play against a team that parks the bus. We go from one side to the other, trying to find some spaces, passing, giving the ball high, taking off marks, we try every possible way. What team plays well against a rival that parks the bus? It’s hard, they won’t come out, not even if they’re losing. During the first two or three years under Pep, teams would attack a bit more, but now all play at the back, waiting for a mistake. And they would have a dry pitch to stop the ball. And all 11 players at the back when they visit us.

And a little note of hope at the end. Xavi wanted to highlight Eric Abidal’s attitude and professionalism, by saying that “he’s impressive, an example for all of us. He’s training, getting stronger in the gym every morning, and every afternoon. I won’t say he’ll be ready in November, but he should be for December. He is the one who cheers us up, he is in charge of the music. He seems to be so happy, even after all he has been through. He is a guy who should stay at Barça as an example for the younger players. It is not necessary to be from La Masia to do so. Mascherano is another one who is an inspiration, in training, in his adaptation to the club, he is a leader on the field and in the dressing room. Pinto, another one too. This group of players is remarkable. Unique.”

Read more: http://www.totalbarca.com/2012/news/xavi-this-group-of-players-is-remarkable/#ixzz285fQUCKJ
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-10-02 00:47
Någon som har hört något nytt om Cuenca, saknar honom faktiskt. Tänk er llorente och cuenca och messi bakom = tror det hade varit en framgångsrik kombo i lite låstare matcher.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-01 23:38
Cedqvist Ja de såg lika starka ut idag, trots utvisningen, som de gjort hela säsongen. Spelare som Victor och Hemed har ju verkligen lett laget framåt och öppnat säsongen riktigt starkt med Mallorca mått mätt. Även om t.ex Hemed inte hade sin bästa match just idag.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-10-01 23:30
Imponerat av Fantv faktiskt istället för att prata om domaren så väljer man att hylla Barca för deras sjuka vändning istället. Där har vi människor som har en hel del kunskaper om fotboll så Fotbollskanalen Europa se och lär era överbetalda idioter!

Fantv borde fanimej ersätta Fotbollskanalen Europa! Tänk er highlights plus den kunskapen som Fantv har blir perfekt!

Annons: