/spanien/barcelona/forum/8472.aspx/spanien/barcelona/forum/8472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-10-02 00:47
Någon som har hört något nytt om Cuenca, saknar honom faktiskt. Tänk er llorente och cuenca och messi bakom = tror det hade varit en framgångsrik kombo i lite låstare matcher.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-01 23:38
Cedqvist Ja de såg lika starka ut idag, trots utvisningen, som de gjort hela säsongen. Spelare som Victor och Hemed har ju verkligen lett laget framåt och öppnat säsongen riktigt starkt med Mallorca mått mätt. Även om t.ex Hemed inte hade sin bästa match just idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-10-01 23:30
Imponerat av Fantv faktiskt istället för att prata om domaren så väljer man att hylla Barca för deras sjuka vändning istället. Där har vi människor som har en hel del kunskaper om fotboll så Fotbollskanalen Europa se och lär era överbetalda idioter!

Fantv borde fanimej ersätta Fotbollskanalen Europa! Tänk er highlights plus den kunskapen som Fantv har blir perfekt!

Barcelona Cedqvist
2012-10-01 23:29
@BB-Barceloneta:

Synd om dem, de såg ju väldigt starka ut och Getafe borta ska inte vara nån lätt match. Hade de fått behålla elva man på planen hade de nog lagt ytterligare en seger till bagaget idag...
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-01 23:20
Och precis där brast Mallorcas förlustfria svit, den stannade i 5 matcher, ändå imponerande. Att torska borta mot Getafe med en man mindre från matchminut 11' är inget att skämmas över.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-01 23:02
Neymar är en betydligt bättre spelare med större register, men han skulle inte erbjuda nåt då hans bästa egenskap är att ta sig förbi sina spelare och i andra sidan har vi Messi, Iniesta, Tello och kanske Sanchez om han kommer i Udinese formen så att värva Neymar är bara irrelevant.

Llorente då ? kommer han, så kommer vi att bryta mönster få en ny dimension i spelet som vi har saknat på länge och det är huvudspelet. Han är 1,96 cm lång med ett fantastiskt huvudspel och strålande bollkontroll.

En fråga till er ?

Om vi möter ett grisigt lag som försvarar med 11 spelare i straffområdet, Messi och Iniesta kommer ingenstans med sina dribblingar och vi säger Barca har både Neymar och Llorente på bänken. Vem ut av dem skulle hoppa in ? Enligt mig är det naturligtvis Llorente och jag tror att majoriteten håller med mig.
Barcelona El Legado Pep
2012-10-01 22:52
Jag skulle inte ha någonting emot att få Llorente till Barça redan i januari. De tuffaste matcherna ska spelas under våren, mars/april. Vi kommer väl ihåg när Inter, Chelsea och Real Madrid parkerade bussen. Dessa små lag. Det är våren allt ska avgöras. Har du en spelare som Llorente som kan nicka ner bollen så kan du vinna de svåra och täta matcherna.

Jag hoppas att han anländer billigt då. Han är inte en konkurrent till Neymar. Neymar är för framtiden. Llorente är en annan typ av spelare som Barca saknar. Basken är för bra och lär komma på en billig penning.
Barcelona Gabriel
2012-10-01 22:50
Är det någon här inne som sett Hummels spela tillräckligt för att göra en bedömning på honom? Och då menar jag inte enbart EM i somras. Personligen har jag svårt att säga något om honom då jag sett på tok för lite matcher. Det jag såg i EM var däremot bra.
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-01 22:47
Jag väljer Llorente för Neymar alla dagar i veckan. Ser hellre en sådan spelartyp ansluta till anfallet och det sätter inte käppar i hjulet för våra egna anfallstalanger på samma sätt heller. Sen behövs en mittback köpa sin också. Hummels och Neymar är inte realistiskt. Hummels och Llorente är det däremot... och det låter fruktansvärt bra i mina öron.
Barcelona Basuuka
2012-10-01 22:44
Hittade inte citatet men det var någon från styrelsen som sade att Llorente inte är ett alternativ p.g.a. hans höga lön som skulle sätta barcas lönestruktur i obalans.

Never say never
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-01 22:42
Vi pratar ständigt om att Barcelona inte har en plan B och så vidare. Med dagens trupp finns det ingenting vi kan göra åt saken. Vi har bara en plan.

Plan B skulle vara att värva in Fernando Llorente eller någon liknande typ som är bra på huvudet och kan ta ner långbollar. Tills dess får vi leva med att bara ha en plan tillgodo.
Barcelona Gabriel
2012-10-01 22:38
Hetfield

Samtidigt tror jag att han är fullt medveten om att han kommer att få agera inhoppare om han anländer och då borde det inte vara några problem. Kan inget annat än anta att klubben berättar vilka intentioner man har för en spelare när man värvar honom. Tvekar starkt på att man inte berättar för Llorente vid en eventuell ankomst att han först och främst kommer att få agera inhoppare. Om han sen är up for that eller inte är helt upp till han själv sen.

Personligen tror jag inte att han skulle ha allt för mycket emot det, men det är bara en känsla jag har.
Barcelona Hetfield
2012-10-01 22:35
Nästa sommar lär ju Neymar och Hummels vara de viktigaste att ta till Barcelona, jag har svårt att se att man har utrymme för Llorente. Det vore däremot kul att se.

Llorente är för bra för att agera som en inhoppare, vilket han lär bli i Barcelona. Jag skulle hellre vilja se honom i ett annat topplag där han är ordinarie.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-01 22:35
Så vackert av Diego Castro att hylla den avlidne Manuel Preciado som dog i somras. Castro hade Preciado som coach i Sporting Gijon.

Castro gjorde en liknande målgest som Andrés Iniesta gjorde i VM2010.

El Rey!
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-01 22:21
Gabriel

Kan bara hoppas att du har rätt..!
Barcelona Bästelona
2012-10-01 22:21
Någon som vet vart man kan fixa tryck på sin Barca tröja? :)
Barcelona Gabriel
2012-10-01 22:17
Även om Neymar är prio nr 1 till sommar tror jag inte att man blundar helt för möjligheten att signa Llorente. Han är helt enkelt för bra för att ignorera, framför allt när han kommer att vara grattis.
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-01 22:07
Llorente i Barcas träja har länge vart lite av en dröm för mig och ska den någon gång slå in är det väl nästa sommar. Då är han gratis... dessvärre verkar inte Barca, trots att man håller i plånboken, titta åt det hållet. Blicken är riktad mot snordyra Neymar.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-01 21:51
Hoppas verkligen innerligt att Barca värvar Llorente. Han och Bielsa är inte bästa vänner direkt. Det har ryktats sen sommaren så jag håller tummarna för att lejonet från Baskien anländer till Barca nästa sommar.

Jag skrev det här på forumet efter första matchen i CL mötet mot Chelsea. Vi behövde en centertank i denna match, då Alves matade med inlägg utan nytta. Hade vi haft Llorente där framme så skulle han vara ett ständigt hot mot stora och starka spelare. Som sagt vi får en ny dimension i spelet om lejonet kommer sen börjar Villa komma till åren.

Pedro - Llorente

- Messi

Givetvis skulle det inte vara preliminära anfallsuppsättningen, men hade han vart tillgänglig att använda så är det med en sån formation. Får gåshud när jag tänker på Llorente med en Barca-tröja.
LionelMessiTheHandOfGod
2012-10-01 21:31

Kommer det komma någon införrapport ikväll om matchen mot Benfica, som spelas imorgon?

Hade varit skönt att få läsa något nytt om laget redan ikväll.
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-01 20:40
Eluc

Ja, det har sett allt bättre ut för Song som mittback även om misstagen fortfarande finns där. Tycker det syns att han fortfarande tänker som en mittfältare och är lite väl aggressiv emellanåt. Det är dock kanon att han anpassar sig till två positioner, men jag tycker inte han är redo att spela mot Real redan nu. De hade nog varit duktiga på att locka fram misstag i de spelsekvenser där hans orutin fortfarande lyser igenom.

Tror egentligen Song passar sämst med Mascherano. Precis som argentinaren är han nog som bäst med en tvättäkta mittback brevid sig. I den miljön framstår Mascherano nästan som en värdlsback och jag tror detsamma kan komma att gälla Song.

Även Bartra har ju det genuina "mittbackstänket", även om han inte är en världsback ännu... hade gärna sett honom och Song tillsammans någon gång, mot lite enklare lag. Exempelvis för att ge båda speltid när ordinarie backar och Busquets är friska. Bartra i synnerhet hade nog vuxit av detta, om han fick agera ledaren.
Barcelona Éluc
2012-10-01 20:22
1.70-ligan

Bortsett från agerandet vid 2-0-målet mot Sevilla, där han dock skulle ha riskerat rött kort vid en eventuell tackling, så var han bra och stabil matchen igenom. Hans positionsspel såg betydligt bättre ut än innan mot Granada och Spartak, och det märks verkligen hur den aspekten i hans spel är mer utvecklad än hos Mascherano. Argentinaren har dock brytningar av världsklass men just som mittback är positionsspelet i mitt tycke det allra viktigaste.

Piqué - Song kanske vore ett mittbackspar att testa någon gång i framtiden, då båda är lugna i sitt spel och samtidigt väldigt tekniska för att vara mittbackar. Längden är det ju inte heller någonting fel på.

Satt och tänkte lite kring en eventuell startelva mot Real, och det känns som att Tito har en del frågetecken att klura på. Valdés, Alves, Busquets, Xavi, Iniesta, Pedro och Messi är dem enda sju givna i startelvan. Mittlåset kan ju innehålla egentligen vilken kombination som helst i nuläget och vänsterbacksplatsen känns inte heller helt självklar, även om jag hoppas på Jordi Alba där. Sist men inte minst vet jag inte huruvida Tito resonerar med Villa från start eller om han fortsätter ge Alexis eller möjligtvis Tello förtroendet? Jag skulle i nuläget föredra Iniesta på en kant med Cesc som mittfältare (hoppas han hittar sin form nu) än Alexis på kanten och Iniesta centralt. Det är verkligen som att spela med 10 spelare när vi har chilenaren på plan för tillfället, och filmningarna är verkligen ingenting som hjälper.
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-01 20:13
Vilanova: "Song can play both centre back and defensive midfielder, we'll see where he plays more. He's adapting faster than we expected."

Gött att höra Tito säga så igen och bekräfta att han inte ändrat sina planer för Songito
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-10-01 19:34
Den artikelserie som jag började med för två veckor sedan "Måndag hela veckan" kommer komma ut på fredag just denna vecka. Eftersom jag inte kan skriva nästa vecka så kommer jag att göra en special om el Clásico istället.

Läs gärna så länge Robins nya artikelserie om Tito...

Visca!! Otrolig vändning mot Sevilla...
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-01 18:19
Hetfield

Jaha du skrev i tidigare inlägg att Di Natale tjänade dubbelt mer än Milito. Sen spelare som Sanchez och Pastore var inte kända namn då vi värvade Milito.
Barcelona Cedqvist
2012-10-01 18:10
@Éluc:

Härlig läsning. Kul att se att han påpekar att det är just Abi, Mascherano och Pinto som är stora inspiratörer, alltid dem killarna som jublar högst...
Barcelona Éluc
2012-10-01 17:46
En intervju med Xavi från förra veckan. Han går verkligen alltid rakt på sak.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-01 17:41
Någon som vet hur det ser ut med Piqué?

Real Madrid enlekmedsiffror
2012-10-01 17:37
Några tankar kring Barcas vändning i lördags.
Barcelona petersays
2012-10-01 17:20
"Namn: BARCA-més que un club
Sänt: 2012-10-01 01:35
Garå fattar ni inte att hon har inte fått på länge ,
Hon behöver en FETT ¤-¤-¤
STÖRSTA SKÄMTET ÄR HON I TV fyrans historia.."

Och 12 likes på detta? Innebär alltså att det sitter åtminstone 13 misogyna idioter här och tycker dom är tuffa. Ett sådant idiotinlägg hade genererat spärr direkt om jag varit moderator. Väx upp!
Annons: