/spanien/barcelona/forum/8469.aspx/spanien/barcelona/forum/8469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-09-30 13:57
Då är det bara Piqué kvar då!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-30 13:57
Official: Puyol, Adriano and Iniesta have recovered from their injuries and are available for Tuesday's game against Benfica #fcblive

Gött.
Barcelona Federer
2012-09-30 13:54
Official: Puyol, Adriano and Iniesta have recovered from their injuries and are available for Tuesday's game against Benfica
Barcelona Napao
2012-09-30 13:49
,Sami enligt Nasa så är svaret Mars,
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-09-30 13:38
Den som förnekar att både Real och Barca får mer fördelar än andra i ligan är oärlig. Därför tänker jag aldrig ta en sån diskussion med en madridista. Är de så jäkla bajsnödiga av rädsla och börjar skylla precis allt på Barca så är de inget mer än hycklande lögnare som istället borde fokusera sig på att få Marcelo att måla Ronaldos tånaglar så han blir glad igen.

Trodde att madridistas skulle få någon vinnarmentalitet efter deras ligavinst, men likt förbannat är de kvar i det stadiet att förneka precis allt och tro sig vara bäst i hela världen. 11 poäng cabrones!
Tänk på hur Mourinho kände sig efter Villas mål igår och njut av tanken! :)
ragnarök
2012-09-30 13:26
Pique y Puyol

Hycklare hela bunten. Vem minns inte alla fördelar som Haha Madrid fick i ligan förra säsongen? Redan den här säsongen har Real haft domaren med sig i ett par matcher. Filmare behöver vi inte ens tala om. Di Maria, Pepe och Penaldo är alla notoriska filmare. Minnet sviker tydligen för p12orna.
,Sami
2012-09-30 13:14
Pique y Puyol
Håller med det är helt sjukt. Det du hör eller läser. Kasta det ur direkt i örat och kasta det i toaletten och spola på hur mycket du kan. Allt snack de säger ligger långt långt nere i toan.
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-30 13:09
,Sami

Det är helt otroligt att de inte fick rött kort efter allt det där!
Och så sitter man och läser på Puertan hur de tycker att Cesc har smutsat ner hela ligan med den lilla filmningen när deras kära Higuain filmar efter att han sparkat en Sevilla spelare på vaden och Di Maria som lägger sig på marken och gråter som en liten flicka!!! FY FAN VAD MAN BLIR ARG!

EDIT: Hade vi förlorat matchen hade det inte varit sånt jävla ståhej över det hela. De ska alltid hacka på de bästa, precis som de i Puertan skriver om att Juventus (?) och Barca är världens smutsigaste lag. De måste ha glömt bort att när de vann med 11-1 (som de är så stolta över) kom polisen och hotade Barca spelarna med livet om de inte förlorade matchen.
,Sami
2012-09-30 12:58
Pique y Puyol
Här har du habibi. Real fansen är arga det Fabregas gör Men vad i helvete gör inte Ramos Pepe Di Maria Higuain???? Helt sjuuuuukt!!!
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-30 12:57
HAHA och smutsen säger att Fabregas filmning skulle vara rött kort!!
AndreD - General Pardon
2012-09-30 12:55
1.70-ligan

Korsband är ""cruciate ligament", så vi kan nog andas ut lite.
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-30 12:53
Kan någon skicka länktips när higuain sparkar en sevilla spelare när de förlora med 1-0
,Sami
2012-09-30 12:46
Barcelonito / Lucho Enrique 21
Hahahah
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-09-30 12:41
De letar fortfarande efter den!
Barcelona Éluc
2012-09-30 12:40
Låt Tello starta istället för Alexis, så kan även Pedro få spela på sin naturliga position till höger. Förhoppningsvis är Villa tillräckligt fit för att kunna starta mot Real nästa söndag.
,Sami
2012-09-30 12:38
Någon här inne som vet om Ramos skott har landat?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-09-30 12:34
@Pilmá Balletti:

Bra att du föstår. För många andra gapar Villa från start utan att ens tänka efter först. Att du vill ha in någon annan än Alexis kan jag köpa. :)
2012-09-30 12:34
Medel gör vad man brukar kalla en sk "markering" med skallen. Det brukar beivras och i de flesta fall ge rött kort oavsett om det träffar eller inte. Att Cesc skulle filma så överdrivet kan jag inte förstå eller gå med på. Ok överdriver en aning gör han väl men jag är övertygad om att han kände skallningen. Att överdriva enormt är att göra som skitungen di Maria gör på tarraks tidigare exempel, dvs tokslänga sig på marken och rulla runt i plågor.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-09-30 12:33
Jag förstår att Villa inte redo än för en hel match eller flera match på raken men Alexis ska förpassas till bänken till förmån av någon annan i truppen, spelar ingen roll vem, alla verkar vara i bättre form än sydamerikanen för tillfället!
Postat via SvenskaFans-appen
Coach pep.
2012-09-30 12:32
@Éluc:

Sedan tror jag Thiago med stor sannolikhet hade fått med sig bollen med bröstet ändå, även om den inte nuddat handen.
Coach pep.
2012-09-30 12:28
@Andrés V:

Enögd ska man icke vara, men nog fan ser det i alla fall ut som att Medel ställer sig på tå för att kunna skalla Fabregas!? (länktips).
,Sami
2012-09-30 12:26
Fyller år idag och fick bästa presenten igår. Underbar Barca seger!!
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-30 12:25
Garås nya nickname borde bli GÅÅRÅÅ HAHAH
Barcelona Éluc
2012-09-30 12:22
Jag ser förövrigt gärna att Alexis bänkas framöver. Inte endast för hans otroligt usla form för tillfället men också för faktumet att han verkligen lägger sig i varenda duell och således verkligen ger upp att försöka vinna bollen eller ta sig förbi sin motståndare på ett regelrätt sätt. Det är ju verkligen att spotta laget i ansiktet eftersom det verkligen blir direkt destruktivt för vårt spel.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-30 12:20
När thiago debuterade för Barca under några matcher så gjorde han det mycket bra. Det är tråkigt att han ska åka på en sådan skada. Vi får inte glömma att medel drog i messi annars skulle det stå 1-0 till oss. Han förtjäna gult på gult och rött.i REAL MARICONES pratar inte om hugos spark och di divers UFC tackling när de möte sevilla. Det svider när de förlorat och när laget som de älskar och hata vinner.
Barcelona Andrés V
Man får inte vara enögd när det gäller Medel vs Fabregas incidenten, för mig är det en klockren filmning av Fabregas som överdriver enormt, precis som Alexis igår som bara lägger sig efter en farlig kontring från Sevilla.

Jag har alltid ogillat filmningar oavsett om det är laget i mitt hjärta eller om det är ett litet pisslag, är vi världen bästa lag ska vi inte behöva vinna på domarens misstag eller ett par filmningar som resulterar i rött kort för motståndaren.
LionelMessiTheHandOfGod
Glömde länk.
Barcelona Éluc
2012-09-30 12:19
Jag har tidigare hört att en foul för hands endast avblåses om någon av följande två faktorer stämmer in;

1. Söker handen bollen eller tvärtom? Vid Thiagos situation så ligger handen helt stilla så domaren kan således inte blåsa hands utifrån denna aspekt.

2. Är handen i en onaturlig position vid vid kontakt? Hans arm hänger ju bara rakt ned och sticker inte ut på något sätt. Återigen kan domaren inte blåsa hands för detta.

Nu är jag dock helt övertygad att Lahoz från en bättre vinkel hade blåst hands oavsett, eftersom man i Spanien gör det så fort den ens nuddar armen, oavsett om det är medvetet eller inte.

Angående utvisningen kan man ju inte annat än att skratta lite hånfullt mot Medel som alltså först väljer att springa iväg med bollen (grov maskning, gult kort) och sedan kasta iväg den (inte ett andra gula men ändå) och väljer därefter att gå in med huvudet före mot Cesc (ett potentiellt andra gula) som självfallet förstärker situationen grovt och ska ha ett gult kort för det. Det går helt enkelt att vända på det och ändå argumentera för en utvisning på Medel men på andra grunder.
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-30 12:19

Grymt att göra en sån stor snackis efter matchen Garå.

Men vart var du förra säsongen då Madrid fick alla sina fördelar och Barca rånade på solklara straffar som var avgörande i många matcher?

Bra jobbat Garå men du får gärna skriva sådana fina artiklar om ditt kära Madrid också.
2012-09-30 12:14
Jo. När det gäller "medial collateral ligament in his left knee" så snackar vi korsband och annan skit. :(
Annons: