/spanien/barcelona/forum/8461.aspx/spanien/barcelona/forum/8461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
LionelMessiTheHandOfGod
2012-10-04 17:47
Hetfield

Om Barca ska köra 4-3-3 med en sårbar backlinje mot ett lag som är bäst i världen på just att kontra, ja då blir det förlust. Likt förra säsongen 1-2.

Barcelona Hetfield
2012-10-04 17:38
Barcelona kommer att spela som de gör, det ändras inte även om halva laget halkar och bryter arm eller ben. Det är styrkan med Barcelona.

Det är Real Madrid som får välja mellan vad de ska göra. Det gäller för försvaret att göra jobbet.
,Sami
2012-10-04 17:37
Barcelona don't plan to make an emergency signing of a centre back to cover for the injury of Carles Puyol. [mundo deportivo]

En fråga! Har Barca allergi för att köpa backar??
LionelMessiTheHandOfGod
2012-10-04 17:33

Valdes
Alves-Pique-Mask-Alba
---Busi-------Cesc---
Xavi---Messi----Iniesta--
--------David Villa------

Detta laget är perfekt då vi blir starka på mitten, plus att när Madrid kontrar blir vi inte lika sårbara. Och framåt blir vi farligare än någonsin. Jag tror jävligt starkt på denna uppställning. Hålla i bollen och tråka ut Madrid och vara taktiska då tror jag på en 3-1 vinst .
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-04 17:21
Gabriel

Tror också det är stor chans att Tito ställer upp så. Om det händer, så hoppas jag i så fall Cesc får en fri roll där han får löpa upp och ner. Det är där han enligt mig är som bäst. Det mest självklara är att Iniesta ska spela i mitten, han är bra överallt på planen men gudomlig på mittfältet brevid Xavi och Sergio.
Rivaldo Ferreira
2012-10-04 17:20
Om man är modig då kan man köra 3-1-3-3
Alves Mash Alba
-----Busquets-----
-------------------------
Xavi------------------Ini
------------Cesc-------
Pedro-----Messi-----Villa

Det skulle låta oss gå mer offensivt men fortfarande lösa upp försvaret.
Barcelona Gabriel
2012-10-04 17:16
Så här tror jag att Tito ställer upp laget, notera att det är vad jag tror, inte vad jag vill.

Valdes
Alves - Pique/Song - Mascherano - Alba
Xavi - Busquets - Fabregas
Pedro - Messi - Iniesta

Det skulle innebära att Fabregas får fortsatt förtroende efter sin "fina" form på sistone, i och med hans målfarlighet och att Iniesta drar ut till kanten. Tror också att han vill ha så många "bollinnehavsspelare" som möjligt på plan och då är detta det närmsta han kan komma. Personligen hade jag hellre sett att Iniesta går in i mitten där han är som bäst och att vi sätter in Sanchez på Iniestas plats.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-04 17:12
Det beror helt på vilket spelsätt Real Madrid använder. Om de avvaktar och satsar på kontringar så har jag inga problem med att vi också tar det lite lugnt. Däremot finns det stor chans att de också kör full fart framåt, och då kan det bli jobbigt. Jag tror dock inte det händer på Camp Nou, oftast brukar den där läskiga pressen första 20 minuterna komma på Bernabéu. Däremot vill jag inte se någon formationändring, all respekt Barcadinho men att ändra Cescs roll så mycket bara nu inför denna match hade inte varit att föredra.
Barcelona FCB_Cule
2012-10-04 16:59
Första gången på länge så känns det som att laget är fullt motiverade att vinna clasicot ! Vad tycker ni om pique och busquets som mittbackar ? Och song på mitten ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2012-10-04 16:58
Nu när Iniesta är tillbaka kommer ju en av Alexis eller Cesc att förpassas till bänken, och det troliga blir väl att den sistnämnda får infinna sig i det på söndag då Iniesta annars spelar på en kant. Pedro är nog given i startelvan och det ska han vara efter sina fina insatser den här säsongen trots en del uteblivna mål.

Hoppas dessutom att Tito "vågar" spela med Jordi Alba på vänsterbacks-positionen då vi alla sett hur han och Iniesta kombinerade i EM senast, och hur bra de två är på att luckra upp motståndarförsvar.

Valdés
Alves Piqué/Song Mascherano Alba
Xavi Busquets Iniesta
Pedro Messi Alexis

Det är väl ungefär så jag tror Tito vill ställa upp mot Real, och tyvärr verkar det på förhand som att Mascherano har en säker plats i startelvan och att det i sådana fall blir Song som får förpassas till bänken skulle Piqué hinna tillbaka i god tid. Med Song får vi inte bara mer längd i försvaret vilket skulle vara skönt på med tanke på Reals kraftiga övertag på fasta situationer, men också för att han har ett lugn i sitt spel som Mascherano inte har, trots att han endast hunnit spela ett fåtal matcher på den positionen hittills.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-10-04 16:47
barcadinho Bra elva! Förutom att jag hade tagit ut Cesc och flyttat ner xavi där och lagt Messi in på Xavis position och Villa på topp.
Barcelona Deulofeu
2012-10-04 16:44
El classico matchen måste Don Pedro starta han har gjort näst mest mål mot Madrid av alla i truppen tror jag.

Han är en lite udda spelare som avslutar sylvasst nät han får chansen.

Jag tror dessutom på en monstermatch av Messi.Mål eller inte han kommer definitivt vara avgörande igen.Svårt att ta ut laget då Fabregas varit i fin form på sistone och Sanchez var bra mot Benfica.

Det vore intressant ifall Barca inleder avvaktande vi behöver inte vinna bara vi håller avståndet.Man vill ju alltid se en kross men utan ordinare backar ser det tufft ut.

Det farliga med den taktiken är att får Real en hörna kan det bli ödestigert för oss.Hoppas Barca tränar mycket på fasta där är deras svaghet som störst.
Barcelonistas
2012-10-04 16:43
Gabriel - håller med om det mesta med ditt inlägg. Men frågan är om inte vi ska spela med Sanchez nu IOM hans fina form?.
Barcelona DM1982
2012-10-04 16:38
@Gabriel:

Instämmer, Pedro ska starta. Vi måste sätta hög press på Real och det är han riktigt duktig på.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-04 16:13
Dubbelpost...
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-04 16:13
Hoppas på följande startelva till El Clasico
Valdes
Alves Piqué Mascherano Alba
Xavi Busquets Iniesta
Pedro Messi Villa

Barcelona Gabriel
2012-10-04 16:07
Förvånar mig att så många vill se Pedro på bänken på söndag. Enligt mig är han given i startelvan.
Barcelona totalvotboll
2012-10-04 16:01
sköööön köpte precis en biljett till el clasico, vilken glädje att jag äntliga lyckades tänkte dela med er barcelona älskare.
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-04 16:00
Ursäkta! Var inte heller meningen att skriva 4 inlägg haha.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-10-04 15:48
FcBarcelona#10

Du behöver inte spamma forumet med din blogg/ hemsida. :)
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-04 15:46
Som de flesta har sagt här. Real kommer att pressa högt för att vinna boll på vår planhalva. Men håller vi stabilt i bollen och dom får springa och jaga, kommer vi köra över dom i slutet, om vi inte har släppt in några mål.
Barcelona Fcbarcelona#10
Som de flesta har sagt här. Real kommer att pressa högt för att vinna boll på vår planhalva. Men håller vi stabilt i bollen och dom får springa och jaga, kommer vi köra över dom i slutet, om vi inte har släppt in några mål.
Barcelona Fcbarcelona#10
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-04 15:44
Som de flesta har skrivit här, så kommer Real pressa högt och försöka vinna boll högt på våran planhalva. Men spelar vi fin fotboll och rullar ut dom, så kommer dom inte orka med i slutet av matchen, då får vi övertaget.
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-04 15:43
Som de flesta har skrivit här, så kommer Real pressa högt och försöka vinna boll högt på våran planhalva. Men spelar vi fin fotboll och rullar ut dom, så kommer dom inte orka med i slutet av matchen, då får vi övertaget.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-10-04 15:23
Släpper vi inte in något mål de första 20 vinner vi matchen!
Barcelona LeoMessi
2012-10-04 15:06
Real pressar högt och intensivt första 25-30 min och då gäller det att vi inte släpper inte något mål. Trött på att vi skiter ner oss varje gång real pressar högt. Vi snackar alltid om hur real bara försvarar och när dom väl anfaller så får vi k*k i oss för att vi inte kan försvara för fem öre.
Barcelona Barcadinho.
2012-10-04 15:01
Jag skulle spela 4-2-3-1 om det var upp till mig. Detta pga bristen i backlinjen.
Real kommer dessutom att sätta press på våra backar och Valdes. De har gjort det jämnt på de senaste matcherna, i alla fall i början på varje halvlek.

Och på plasten framför backlinjen skulle jag placera Busq och Cesc. Det innebär att Cesc går neråt på banan. Cesc är bra på att försvara, alltså bättre defensiv. Han är också bra på att hålla bollen i fötterna, vilket hjälper till att lösa upp den höga Real pressen. Vi kommer säkert försöka spela ur pressen och inte köra med långa bollar så ofta. Det är bra att man har en extra man som är bra på det nära backlinjen.

Det blir alltså.
Alv-Masch-Song- Jordi/Adriano.
Busq-Cesc
Alexis - Xavi- iniesta
Messi.

Real spelade väldigt avvaktande och långsamt första halvleken mot oss på Camp Nou. Men de skruvade farten rejält andra halvleken genom att spela med ett tillslag. Och matchen fick båda fart och flera mål. Intressant att se hur Mou väljer. Jag tror att han var mer nöjd med andra halvleken då Real fick flera farliga målchanser.

Valet mellan Jordi o Adriano är svårt - Adriano vara katastrof på SB fram till det röda kortet. Men han spelade högerback, alltså samma kant som CR. Kommer kanske funka bättre som VB nu till helgen.
Barcelona DM1982
2012-10-04 14:19
Ska bli intressant att se hur Real spelar på söndag. Det som de egentligen absolut inte får göra är väl att förlora, ett kryss är kan de leva med. Kanske kommer de spela defensivt och hoppas på att Barcelona tappar fler poäng än vad de gör under ligan. Om de förlorar så är det oerhört svårt för dem, de lär väl gå all in på CL redan nu i så fall.

Det är i alla fall inte helt säkert på att de verkligen kör för vinst på söndag.
Fais
2012-10-04 14:01
Gabriel

Jag tycker att vi är på samma nivå med taktiken på söndag. Allt det där är p.g.a att man inte värvade någon mittback. Men du glömde en faktor till. Ni har säkert märkt att Messi inte gör jobbet längare som han brukar göra när gäller att pressa och hjälpa laget vinna bollen tillbaka.

Jag är säker på att om han börjar springa/ ta djupledningslöpningar och slita som alla andra gör kommer det lösa sig stället för att promenera där i mitten och vänta som han har gjort senaste matcherna.

Jag vill gärna ha Alexis som matchen mot benfica. Desstutom var inte bara han som tog de löpningarna.
Annons: