/spanien/barcelona/forum/8459.aspx/spanien/barcelona/forum/8459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-01 18:19
Hetfield

Jaha du skrev i tidigare inlägg att Di Natale tjänade dubbelt mer än Milito. Sen spelare som Sanchez och Pastore var inte kända namn då vi värvade Milito.
Barcelona Cedqvist
2012-10-01 18:10
@Éluc:

Härlig läsning. Kul att se att han påpekar att det är just Abi, Mascherano och Pinto som är stora inspiratörer, alltid dem killarna som jublar högst...
Barcelona Éluc
2012-10-01 17:46
En intervju med Xavi från förra veckan. Han går verkligen alltid rakt på sak.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-01 17:41
Någon som vet hur det ser ut med Piqué?

Real Madrid enlekmedsiffror
2012-10-01 17:37
Några tankar kring Barcas vändning i lördags.
Barcelona petersays
2012-10-01 17:20
"Namn: BARCA-més que un club
Sänt: 2012-10-01 01:35
Garå fattar ni inte att hon har inte fått på länge ,
Hon behöver en FETT ¤-¤-¤
STÖRSTA SKÄMTET ÄR HON I TV fyrans historia.."

Och 12 likes på detta? Innebär alltså att det sitter åtminstone 13 misogyna idioter här och tycker dom är tuffa. Ett sådant idiotinlägg hade genererat spärr direkt om jag varit moderator. Väx upp!
Barcelona Bàckis
2012-10-01 17:19
Riiio!!

Kanske det ! Det sköna med årets trupp är att trots alla skador har vi så många olika spelare och alternativ att hur vi än ställer upp har vi ett väldigt starkt lag !
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-01 17:19
Hetfield Jaha, då missförstod jag dig. Ja i så fall så är det ju alldeles galet, men detta är ju enbart beroende på klubbarnas standard. Även om man borde titta mer på det prestationsmässiga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona10Messi
2012-10-01 17:07
Såg FK Europa imorse mot bättre vetande och blev helt mållös efter att ha hört Jesper dra ett sådant påstående om spelare som kommer till Barca. Han var en av få jag diggade under tiden 4:an sände La Liga men fy va det är borta nu. Skäms han inte seriöst? Att saken inte kunde bli värre, säger han något i stil med "jag vet det kan vara svårt att förstå om man är Barca fan." Jesper, det enda som är svårt att förstå är hur vi är det enda landet utan några vettiga s.k. experter! Du borde fan skämmas din wannabe italienare. Och vad är det för skitprogram vi ser. Ligan är jämnare än någonsin! Atletico, Malaga, Mallorca... Och det enda dem kan få ut är hur domarna är med Barcelona! Seriöst gott folk? Jag kunde inte bry mig mindre om dem påståenden men för fan lyft fram ligan lite istället. Det är därför jag älskar Fjäll! All cred till den människan. Pavlidis har inget i den stolen att göra. Somnar när han snackar. Hur som helst. Blev en galen mix här känner jag, haha. Nej, FK fortsätter att falla och falla...
Barcelona Hetfield
2012-10-01 17:03
BB-Barceloneta

Det är tvärtom. Milito tjänade runt 3 miljoner, Di Natale tjänar runt 1.5 miljoner i Udinese, lönestrukturen är helt galen i Barcelona.

Man kan ta det ett steg längre. Milito tjänade lika mycket som Pastore och Sanchez tjänade tillsammans när de spelade i Palermo och Udinese.
Barcelona Riiio!!
2012-10-01 16:59
Bàckis

Villa är fortfarande inte 100 och Pedro borde få chansen, han brukar göra bra matcher mot real. Sen in med Tello mot Benfica istället för just Pedro. Tycker Cesc kan spela istället för Iniesta mot Benfica också, för säkerhetsskull bara =)

Annars ser det jävligt bra ut..
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-01 16:59
Hetfield Jag håller också med om att det är lite fel fokus i värvningarna när man bara går efter dem dyraste spelarna på marknaden, både vad gäller spelarvärdet och lönen. Men samtidigt beror det ju också på vad marknaden har att erbjuda, jag kan inte komma på jättemånga spelare med en låg kostnad som förmodligen skulle hålla måttet för tillfället. Den det snackades mest om i somras som man skulle kunnat få för en mindre penning var väl Capoue, även om han förmodligen också skulle gått på uppemot 10M€. Sen vad gäller lönefrågan så är det i mina ögon ganska rimligt att en back som Milito i en klubb som Barcelona tjänar hälften av vad Di Natale tjänar som är stjärnan i en lite mindre klubb som Udinese, det är i mina ögon ganska rimligt. Så jag skulle inte säga att det är några konstigheter där.
Barcelona Bàckis
2012-10-01 16:53
Så här vill jag se elvorna mot Benfica imorgon respektive Real på söndag:

BENFICA

Valdes
Alves-Mascherano-Bartra-Adriano
Cesc-Song-Iniesta
Alexis-Messi-Pedro

REAL MADRID

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Alba
Iniesta-Sergio-Xavi
Messi-Cesc-Villa

Puyol&Pique vår vila och är 100% fräscha till Clasicot. Messi spelar som vanligt alla matcher, medans Alexis/Pedro slåss om inhopp-platsen till clasicot imorgon.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-01 16:48
Hetfield

Jovisst du har en poäng, men samtidigt är det oftast sådana spelare som skulle få hög lön i vilken klubb som helst vi värvar, därefter måste vi också erbjuda hög för att locka hit dem. Men visst håller jag med, vissa spelare hade kunnat få lite lägre.
Barcelona Hetfield
2012-10-01 16:45
Min poäng är att Barcelona inte behöver ge varje spelare i klubben en helt absurd lön, bara för att spelaren spelar i just Barcelona. Det är bara enkel ekonomi.

En spelare ska tjäna utifrån det han presterar. Jag har alltid stört mig på hur spelare som kommer till Barcelona får en helt galen lön. Jag har väl stört mig på Barcelonas ekonomiska sida, inte bara om lönerna, utan om värvningarna också. När var det sist man värvade en spelare för en liten summa och utvecklade en stjärna? Toure? Nu känns det som att alla man vill köpa måste kosta mer än 30 miljoner, annars så duger de inte. Man har så många försvarare att välja på, men man väljer att gå för försvarare som kostar mer än 30 miljoner. Man kan värva så många unga och lovande spelare för en mindre summa, istället går man för Sanchez och betalar 30 miljoner osv.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-01 16:39
Hetfield

Fast när Gabi kom till klubben så trodde man att han skulle prestera bättre. Efter hans succé säsong i Zaragoza vore det underbetalt att ge mindre än 3M till honom. Han var ändå en av La ligas mest dominanta backar innan han kom. Sen är kanske Di Natale underbetald också jämfört med hans skicklighet. Fast sen spelar han inte i världens rikaste klubb heller.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-01 16:35
Hetfield Vad är det du menar exakt? Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt, utveckla gärna.
Barcelona Hetfield
2012-10-01 16:26
På tal om något annat, är det bara jag som tycker att Barcelonas lönetak är helt löjlig? Det är inte så konstigt att Barcelona har en lönebudget som få lag har i världen.

Man kan ju inte ge alla spelare som kommer en monstruös lön. Om man tar det i rätt perspektiv, Gabi Milito tjänade runt 3 miljoner, det är då dubbelt så mycket som Di Natale tjänar.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-01 15:56
"Vi må hata real Madrid men alla här inne kan ingenting om fotboll alla leker experter hit och dit och kan garantera er att ni Max har kommit till korpen !"

Nja kan ju inte säga att jag kom långt inom fotbollen, spelade i ett av Málagas farmarlag som bäst då jag var 13-14. Där har du rätt. Men där du har fel är att man behöver fan inte spela fotboll på elitnivå för att veta något om fotboll.

Man kan vet jävligt mycket om fotboll utan att ha spelat alls. Det räcker med att älska sporten, vet folk som sitter kollar på matcher runt 30h per helg. Vet de inget om fotboll bara för att de inte utövar sporten på elitnivå?

Håller med om resten, men det där argumentet lät dumt i mina öron.
Barcelona Katalano
2012-10-01 15:46
xoro international

+1

Instämmer i det du skriver. Tyvärr blir det en ond spiral när båda forumen skriver att de andras stjärna är överskattad och "dålig" och ett behov att hävda sig, ge tillbaka skapas. Störtlöjligt i mina ögon.

Att vissa känner ett riktigt hat mot det andra laget ( Skriver så för att rikta detta mot både Culés och Madridistas) kan jag förstå, men att i var och varannan mening smutskasta andra laget och slänga in ord som smuts håller en väldigt låg nivå.

I guess I'm to old for that shit...
Barcelona xoro international
2012-10-01 15:15
Vi må hata real Madrid men alla här inne kan ingenting om fotboll alla leker experter hit och dit och kan garantera er att ni Max har kommit till korpen ! ni klagar på beslut straffar som delas ut när vi får och när vi inte får . Skallade medel cesc? Nej han skallade inte men cesc tog en chansning för vårt lag , ibland måste man ha alla sina tjuvknep för att vinna matchen . Vi har full pott ändå klagar ni , ni vill se show varje match och ni som spelat på en hög nivå förstår att prestera omgång efter omgång sliter på kroppen . Vi går in i en classico med 8 poäng försprång och vinner vi har vi 11 poäng vilket kan betyda att vi redan efter 6 matcher redan säkrat ligan , ligan är lång så håll ut och lägg ner skitsnacket om real Madrid vi ska respektera dom för att dom år efter år bjuder på motstånd som ingen kan göra . Cristiano Ronaldo ni säger han är skit han gör mål på straffar han filmar bl.a. Bl.a. Bl.a. Grabbar seriöst skulle vi ställa dom 11 bästa i denna forum skulle ingen ta bollen från han . Ronaldo kommer dö som legend medans Messi dör som helgon . Hade Ronaldo bäry våra färger hade ni dreglat efter honom. Jag var i camp nou 2009 på el classico inga jag träffade hade sån hat som ni har mot real . Låt oss visa på planen istället för att sjunka på deras nivå . FairPlay biaaaatttccchhh
Barcelona Pilmá Balletti
2012-10-01 14:59
@ Katalano. Thiago skadade sig i slutet av matchen mot Sevilla och blir nu borta upp till 8 veckor!
Barcelona xoro international
2012-10-01 14:58
koeman92 (Barcelona) :bättre att kolla med spanska kommentatorer ( ej från Spanien) goooooooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaalllll mitt i allt du får reklam på köpet gooooooooaaaaallllll
Barcelona LeoMessi
2012-10-01 14:44
Mido I Barcelona är det mest Adriano och iniesta skadebenägna och till viss del sanchez. Resten är inte så skadebenägna men vi har bara haft sjukt oflyt. Thiago är inte en som skadar sig ofta men nu har han bara haft otur
Barcelona Mido
2012-10-01 14:03
Är våra spelare så mesiga/svaga att de bli enkelt skadade eller är det normalt? Jag är inte irriterad på ödet jag är irriterad på spelarna själva, å särskild pique, fan bit ihop å kör på. Så fort de får en hård touch så är dom ute 3-7 veckor kom igen!!!
Barcelona Katalano
2012-10-01 12:52
Pilmá Balletti

Det har jag missat helt. När och hur blev Thiago skadad?

Edit: Nevermind, kollade på hemsidan.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-10-01 12:06
Verkligen riktigt sorgligt att Thiago kommer vara borta upp till 2 månader p.g.a knäskadan, Hatar alla dessa skador som uppkommer jämt hos oss denna säsong, sjukt irriterande minst sagt!
Barcelona koeman92
2012-10-01 10:57
Tur att man har Al Jazeera sports så man kan kolla på RIKTIGA fotbollsexperter som är utbildade och kan sin grej. Dessutom kan jag kolla på matcher med världens bästa kommentatorer :)
Barcelona koeman92
2012-10-01 10:57
Tur att man har Al Jazeera sports så man kan kolla på RIKTIGA fotbollsexperter som är utbildade och kan sin grej. Dessutom kan jag kolla på matcher med världens bästa kommentatorer :)
Barcelona Katalano
2012-10-01 10:34
Ryo Miyaichi

Tack så mycket för länken. Henry kan verkligen fortfarande. Det är 3 fantastiska prestationer från hans sida. 2 Briljanta assist samt ett underbart mål som grädden på moset.
Annons: