/spanien/barcelona/forum/8456.aspx/spanien/barcelona/forum/8456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 16:04
Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel. Skriver från mobilen och det händer titt som tätt att jag råkar skriva fel
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 16:02
Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel. Skriver från mobilen och det händer titt som tätt att jag råkar skriva fel
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 16:00
Haha ja Aguero är bara önsketänkande, tyvärr. Har Silva några jävla skills förutom att slå passningar? Han slår dom bra men han slår iväg en jävla massa chanspassningar också. Killen kan varken dribbla, han är verkligen inte snabbt och han kan typ inte skjuta. Hur helvete kunde visa anglofiler få för sig att han är hästlängder bättre än xavi och iniesta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-11 15:59
Shanghai

Överdriv inte. Han kanske inte har haft sin bästa form men han är fortfarande Citys viktigaste spelare i offensiven. Han är deras playmaker, varje gång han får bollen händer något farligt. Att säga att han är kass känns helt fel.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-11 15:56
Fan har hänt med David Silva ? Han har varit kass sen januari 2012. Totalt usel!
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-11 15:56
Jag vill bara få bort en anfallare i Barca sedan ta in Aguero :). Han och Messi har sjuk samarbete tillsammans i Argentina. Bytesaffär med D.Villa sedan får vi Kun :). Våt dröm men vi får drömma vidare hahaha.
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:54
Aguero är den spelare som jag har varit mest sugen på att ha i Barcelona! En lite sämre version av Messi bara:P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-11 15:53
Aguero, hur kylig som helst, väntar in backen och skottfintar för att sedan rulla in den i bortre hörnet. Klasspelare.
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:53
Bra gjort av Aguero där:-)
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-11 15:52
kyligt av kun! tråkigt för spurs som hade lite otur i försvarsspelet där...
2012-11-11 15:52
City gör 1-1 via Kung Aguero :).
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:46
Borja Valero är en duktig mittfältare. Synd bara att inget lag i La liga värvade honom
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-11 15:43
Villarreals förre mittfältare Borja Valero gör lite som han vill mot Milan... alltid varit en riktigt vass lirare!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-11 15:42
På tal om Touré och Aguero, fantastisk cross av ivorianen som argentinaren inte kunde kontrollera, annars hade det varit helt fritt mot målvakten.
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:35
Det ska stå oförväntade, inte oförsäkrade :P jävla iPhone alltså haha
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:33
FC Barcelona - 1899 (Barcelona) Så här i efterhand så ångrar jag inte att Pep valde att satsa på Busi men jag förstår vad du menar. Med Yaya på plan så är det större chans att bryta mönstret och göra det oförsäkrade än med Busi. Sen så vet jag inte om han var väldigt svår att göra med och att han kanske hade många krav. Keita var som en Light version av Yaya enligt mig :P
2012-11-11 15:27
LeoMessi (Barcelona) Sant men killen är fan ett monster och det är inte många som kan komma förbi honom. Han är sjuk på att löpningar. Han drar isär Tottenham så att City ska kunna göra mål eller öppna ytor för City spelarna. Saknar honom i Barca. Han var påhittig i Barca men han vägrade spela på andra kanter för Pep hade Busket som Favorit.
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:24
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Håller med dig. När han spelade i Atletico så var han som en högerfotad Messi. Killen hade bra dribblingar, grym fart med bollen och bra bollkontroll. Han gjorde sällan bort sig när han skulle dribbla. Killen var en jävla mardröm att möta
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:21
socccerfan1 (Barcelona) Men dom filmar väl aldrig i PL? Adebayor är en riktig bitch och den mest pengakåta människan i historien.
Barcelona socccerfan1
2012-11-11 15:19
Leo Messi fc Barca. Han filmade ja, slängde sig bara. Sen så filmade han på kanten när aguero gled. Den blev frispark som sedan resulterade i mål. Sen så ska zaba ha straff för stängning.. Men domaren är inte bra alls.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-11 15:19
Agüero var kung i Atlético. Han var exakt en Messi kopia, alltså kunde dribbla förbi hur många som helst. Jag har alltid sagt det till mina vänner och skriva det här, den ände som alltid har/hade lekstuga mot Puyol är Agüero. Varje gång han hade bollen så dribbla han förbi honom. Han är den ände och siste som Puyol har haft svårt med.

Nu i City har killen blivit mer som en målskytt, än den dribblern som vi vet. Han påminner mycket om Ronaldos situation. I United kunde portugisen åtminstone dribbla förbi sina spelare, men när han flytta till Real har han blivit en måltjuv som Inzaghi.
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:18
FC Barcelona - 1899 (Barcelona) Yaya var svår att behålla med tanke på att Busi var en bättre Pivote i Barcelona än Yaya var. Yaya är mer lik Keita, han tyckte om att ta offensiva löpningar och det kunde leda till härliga kontringar för motståndarna om vi inte var vaksamma:P Har också för mig att han ville spela på en offensivare position i barcelona, ej säker. Hur som helst, jag skulle älska att se honom i Barcelona igen. Killen är ett odjur! Inte många som matchar hans styrka :-)
2012-11-11 15:14
LeoMessi (Barcelona) Där måste man hålla med dig annars är man bara dum i huvet :D. En sak jag verkligen inte kan sluta tänka på, hur i helvete kunde Barca sälja Yaya Toure ( stavning?).
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:11
Jag tycker att Aguero var bättre i Atletico än i city faktiskt.
2012-11-11 15:02
socccerfan1 (Barcelona) Måste hålla med dig. Agüero skulle ha fått straff för Gallas tog bollen med handen. Alla spelare som inte är Engelsmän dem drabbas hårt mot domarna. Medan Engelska spelare får med sig nästan allt från domarna. Tråkigt faktiskt.
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 15:01
socccerfan1 (Barcelona) Tyckte du också att Adebayor filmade så zabaleta fick gult kort? Jag tycker iaf det
Barcelona socccerfan1
2012-11-11 14:50
Tittar på city Tottenham och jag måste säga att det ligger något i att pl domare dömer mot "utlänningarna" i ligan...
Barcelona B-Guden
2012-11-11 14:41
Om jag fick bestämma elva

Alves Batra Pique Alba
Xavi Busquet Cesc
Pedro Messi Villa

Fatta vad Alves Messi Cesc Villa, kan göra, alla riktiga poängspelare, lägg till Alba på det och Xavi som styr mittfältet, Pedro springer skiten ur sig, sen 2 riktiga mittbackar, orgasm förfan
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-11 14:30
Undra om Piqué får chansen direkt idag. Det blir också intressant att se hur rangordningen bland mittbackarna ser ut, det hade varit lite trist och inte kännts rätt om Piqué och Mascherano får spela tillsamans nu direkt. Bartra har gjort det bra, Mascherano har varit väldigt tveksam, till och med Adriano och Busquets har till och med gjort det bättre än argentinaren i början av denna säsong, vilket säger en hel del. Jag tycker speciellt Bartra ska få starta en hel del framöver, men det viktigaste är att både skapa en kontinuitet men även behålla rotationen. Enligt mig bör inte Adriano, Sergio eller Song spela något mer i mittförsvaret, såvida det inte kommer till någon mer skada, vilket förmodligen lär hända. Bartra, Masken och Piqué bör få rotera där de bästa ska spela, och just nu känns faktiskt ynglingen i bäst form.

Min elva för idag: Valdés;
Montoya, Bartra, Mascherano, Alba;
Cesc, Busquets, Iniesta;
Pedro, Messi, Villa

Nu är jag 100 % säker på att den här inte kommer spelas. Aldrig att Tito skulle starta med Bartra och Montoya samtidigt, och jag tror dessutom att Piqué, om han är redo lär ersätta Bartra. Enligt mig bör man vänta med honom tills nästa vecka, men om han verkligen ska spela bör han ersätta Mascherano istället.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-11-11 14:22
Väldigt svårt att jämföra Ronaldinhos betydelse contra Abidals. Medan Abirey varit den jämnaste försvararen samt personifierat ordet inspiration, så var Bro-Ron den som fick ansvara för den tunga bördan och bära ett helt lag på sina axlar. Och självklart var även han en inspiration för en hel fotbollsvärld och hans stora leende påminde oss alla om att fotboll är något roligt. Båda har varit väldigt viktiga, men i slutändan var det signor Gaucho som hyllades/beskylldes efter matcherna och det säger en hel del.
Annons: