/spanien/barcelona/forum/8453.aspx/spanien/barcelona/forum/8453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2012-09-30 12:46
Barcelonito / Lucho Enrique 21
Hahahah
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-09-30 12:41
De letar fortfarande efter den!
Barcelona Éluc
2012-09-30 12:40
Låt Tello starta istället för Alexis, så kan även Pedro få spela på sin naturliga position till höger. Förhoppningsvis är Villa tillräckligt fit för att kunna starta mot Real nästa söndag.
,Sami
2012-09-30 12:38
Någon här inne som vet om Ramos skott har landat?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-09-30 12:34
@Pilmá Balletti:

Bra att du föstår. För många andra gapar Villa från start utan att ens tänka efter först. Att du vill ha in någon annan än Alexis kan jag köpa. :)
2012-09-30 12:34
Medel gör vad man brukar kalla en sk "markering" med skallen. Det brukar beivras och i de flesta fall ge rött kort oavsett om det träffar eller inte. Att Cesc skulle filma så överdrivet kan jag inte förstå eller gå med på. Ok överdriver en aning gör han väl men jag är övertygad om att han kände skallningen. Att överdriva enormt är att göra som skitungen di Maria gör på tarraks tidigare exempel, dvs tokslänga sig på marken och rulla runt i plågor.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-09-30 12:33
Jag förstår att Villa inte redo än för en hel match eller flera match på raken men Alexis ska förpassas till bänken till förmån av någon annan i truppen, spelar ingen roll vem, alla verkar vara i bättre form än sydamerikanen för tillfället!
Postat via SvenskaFans-appen
Coach pep.
2012-09-30 12:32
@Éluc:

Sedan tror jag Thiago med stor sannolikhet hade fått med sig bollen med bröstet ändå, även om den inte nuddat handen.
Coach pep.
2012-09-30 12:28
@Andrés V:

Enögd ska man icke vara, men nog fan ser det i alla fall ut som att Medel ställer sig på tå för att kunna skalla Fabregas!? (länktips).
,Sami
2012-09-30 12:26
Fyller år idag och fick bästa presenten igår. Underbar Barca seger!!
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-30 12:25
Garås nya nickname borde bli GÅÅRÅÅ HAHAH
Barcelona Éluc
2012-09-30 12:22
Jag ser förövrigt gärna att Alexis bänkas framöver. Inte endast för hans otroligt usla form för tillfället men också för faktumet att han verkligen lägger sig i varenda duell och således verkligen ger upp att försöka vinna bollen eller ta sig förbi sin motståndare på ett regelrätt sätt. Det är ju verkligen att spotta laget i ansiktet eftersom det verkligen blir direkt destruktivt för vårt spel.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-30 12:20
När thiago debuterade för Barca under några matcher så gjorde han det mycket bra. Det är tråkigt att han ska åka på en sådan skada. Vi får inte glömma att medel drog i messi annars skulle det stå 1-0 till oss. Han förtjäna gult på gult och rött.i REAL MARICONES pratar inte om hugos spark och di divers UFC tackling när de möte sevilla. Det svider när de förlorat och när laget som de älskar och hata vinner.
Barcelona Andrés V
Man får inte vara enögd när det gäller Medel vs Fabregas incidenten, för mig är det en klockren filmning av Fabregas som överdriver enormt, precis som Alexis igår som bara lägger sig efter en farlig kontring från Sevilla.

Jag har alltid ogillat filmningar oavsett om det är laget i mitt hjärta eller om det är ett litet pisslag, är vi världen bästa lag ska vi inte behöva vinna på domarens misstag eller ett par filmningar som resulterar i rött kort för motståndaren.
LionelMessiTheHandOfGod
Glömde länk.
Barcelona Éluc
2012-09-30 12:19
Jag har tidigare hört att en foul för hands endast avblåses om någon av följande två faktorer stämmer in;

1. Söker handen bollen eller tvärtom? Vid Thiagos situation så ligger handen helt stilla så domaren kan således inte blåsa hands utifrån denna aspekt.

2. Är handen i en onaturlig position vid vid kontakt? Hans arm hänger ju bara rakt ned och sticker inte ut på något sätt. Återigen kan domaren inte blåsa hands för detta.

Nu är jag dock helt övertygad att Lahoz från en bättre vinkel hade blåst hands oavsett, eftersom man i Spanien gör det så fort den ens nuddar armen, oavsett om det är medvetet eller inte.

Angående utvisningen kan man ju inte annat än att skratta lite hånfullt mot Medel som alltså först väljer att springa iväg med bollen (grov maskning, gult kort) och sedan kasta iväg den (inte ett andra gula men ändå) och väljer därefter att gå in med huvudet före mot Cesc (ett potentiellt andra gula) som självfallet förstärker situationen grovt och ska ha ett gult kort för det. Det går helt enkelt att vända på det och ändå argumentera för en utvisning på Medel men på andra grunder.
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-30 12:19

Grymt att göra en sån stor snackis efter matchen Garå.

Men vart var du förra säsongen då Madrid fick alla sina fördelar och Barca rånade på solklara straffar som var avgörande i många matcher?

Bra jobbat Garå men du får gärna skriva sådana fina artiklar om ditt kära Madrid också.
2012-09-30 12:14
Jo. När det gäller "medial collateral ligament in his left knee" så snackar vi korsband och annan skit. :(
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-30 12:13
Är ingen expert, men är inte ligamentskador i knät typ det värsta som finns?
2012-09-30 12:03
Jag kan förstå att utvisningen på Medel väcker känslor, tyvärr så är de spanska domarna väldigt dåliga att gå på känsla i dessa situationer. Huvuddomaren såg inte själva händelsen utan det uppmärksammades antignen av 4:e-domaren eller av den assisterande ute på kanten, så det kan förklara saken. Oavsett vilket, Medel tar med sig bollen och springer iväg med den när Barca jagar mål och det är grov maskning. När han sen även slänger iväg den när Cesc vill åt bollen är bara det nära en utvisning.

När det gäller handssituationen är det bara att skratta åt idioterna som skriker fusk. Vadå fusk?`Bollen studsar upp och nuddar Thiagos hand. Det är knappast så att han tar bollen med sig med handen. Det är upp till domaren att göra en bedömning. Istället för att vara så jävla bittra är det bara köpa domarens beslut. Speciellt med tanke på att domaren i en situation tidigare valt att fria när sevillaspelaren Kondogbia medvetet med handen blockerar en passning från Messi. Domaren valde även där att inte blåsa frispark. Han är åtminstone konsekvent. Så vad fan är problemet för alla gnällspikar?

Till er alla som gapar om att Villa ska spela från start och helst hela tiden. Ni kanske borde ägna någon minut eller två och läsa någon av de intervjuer med Tito där han nämner just Villa. Tito återkommer till samma sak. Villa är fortfarande inte redo att spela 90 min och framför allt inte flera gånger i veckan. Det tar tid för honom att komma in i fullt matchtempo efter en sån svår och långvarig skada. Hur svårt kan det vara att förstå detta?
Coach pep.
2012-09-30 12:01
Hur kommer det sig att världen är enad om att Fabregas filmade ut medel igår? Av det man kunde se från reprisen såg det ut som att Medel träffade honom med skallen. Har Cesc erkänt att han filmade?
Barcelona El Legado Pep
2012-09-30 11:59
Helt otroligt, vilken match det var! Jag sov gott i natt.
Hur många matcher har Barca vänt och vunnit i denna säsong? 3-4 matcher inklusive Champions League. Det är underbart att se på sådana matcher. Det är så man vinner ligan. Är väldig optimistisk så här tidig på säsongen.
Pressen på Real Madrid nu.
Barcelona Barcelona!!
2012-09-30 11:56
Så sjukt go vändning igår!! Dock är jag lite orolig för Valdes form, han har gjort en del tabbar i inledningen på säsongen och hans ingripande vid 1-0 igår kändes inte helt hundra... Hoppas Thiago kan spela mot Benfica så Xavi får vila. För övrigt måste Villa få spela mot real, Alexis är ju helt ur form...
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-30 11:33
Man måste imponeras av den vinnarinställningen och krigarmentalitet som spelarna visade upp igår. Är övertygad om att vi inte hade lyckats vända en sån här match förra säsongen. Det är just såna här segrar som definierar en mästare.

Jag är kanske den som kritiserat Cesc mest av alla sedan dag ett, men igår gjorde han det han skulle göra; ta sig in i straffområdet i andra vågen och kombinera med Messi. Hoppas detta släpper för honom nu. Och va ska man säga om el Guaje? Detta kan låta opportunistiskt nu, men jag har alltid trott på Villa och att han kunde komma tillbaks i gammal god form. Saknaden av hans mål förra säsongen var en stor anledning till att vi tappade ligan och inte lyckades ta oss till finalen i Champions.

Och så till slut Messi, han spelar på en helt annan nivå. På en så-där-dag står han för två assist och är även inblandad i det första målet. Unik.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-09-30 11:30
Helt sinnessjukt att Tito fortfarande envisas med att starta Alexis Sanchez på David Villas bekostnad, förstår mig inte på snubben hur han kan vara så där frusen och helt ur form! Sinnessjukt som sagt att han startar varje match fortfarande, David Villa ska starta varje match från och med nu, vi kör så här David Villa---Messi----Pedro!
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-30 11:29
Alla här snackar om att Juventus fuskade osv... men ingen nämner att Roma och Inter också gjorde det och kom undan med det. Juventus tog ansvar och erkände att de hade fuskat men inte Roma och Inter.

Angående Fabregas filmning... jag tycker att det var ett rött kort när man fick se repriserna från början när Medel sprang iväg med bollen och sedan kastade iväg den när Cesc ville ta den. Cesc överdrev faktiskt inte med filmningen utan han skallade honom och han höll för hakan och gick därifrån, hade det varit Alexis, Busquets, Ronaldo, Di Maria eller Pepe skulle de rulla ett par varv i gräset.

Thiagos handboll tycker jag att domaren borde ha sett, han står en meter ifrån honom... men, men, han kanske inte såg det och alla gör misstag
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-09-30 11:19
Tjena grabbar (och tjejer)!

Snart kommer matchrapporten, jobbar på det nu.

Vilken match igår och som vanligt hamnar domarna i fokus igen...

Hursomhelst, snart kommer matchrapporten för de som vill läsa :)

Visca!
Barcelona barca_joe
2012-09-30 11:04
ÄLSKAR att vi vann. HATAR att det är domaren som hamnar i fokus och inte vändningen i sig. Grejen är att Real fansen ska vara tysta. Hade alla deras filmingar lyckats i alla matcher så hade dom andra haft 5 röda kort och real 4 straffar per match.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-30 11:00
DM1982

Enligt MD är han "osäker" inför el clasico. Det låter åtminstone bättre än de skräckscenarion man målade upp igår kväll. Fast det står dock också att dem domen gäller "för nu" och man ska undersöka honom mer under dagen.

EDIT. Samtidigt rapporterar SPORT om ligamenten i knät....
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-09-30 10:53
Härlig match igår alltså! Intensivt från början till slut.
Måste faktiskt berömma Songs insats även om han stundtals verkar lite förvirrad.
Killen går in i mittlåset direkt, anpassar sig förvånansvärt snabbt och bryter kontringar vid flertalet tillfällen som kunde resulterat i mål.
Han lyckas även behålla lugnet de gångerna han sätts under press från Navas och co.
Frågan är väl om man vågar riskera att spela honom mot Real om inte Puyi eller Pique blir fit. För Bartra lär vi ju knappast få se i den mathen iaf...
Annons: