/spanien/barcelona/forum/8449.aspx/spanien/barcelona/forum/8449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mike79
2012-10-04 13:10
Hola cules!! Ny på forumet, ville ba hälsa alla osv.
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2012-10-04 12:35
Men herregud... sa jag att Barca skulle värva någon av dessa? Jag räknade bara upp några av de bästa mittbackarna Gabriel inte tagit med.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-04 12:13
Barcelonitas Pedro går före Alexis enligt mig i din startelva. Alexis är helt värdelös på högerkanten.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol !
2012-10-04 12:08
Så jävla tungt Tifo/Mosaic det blir på Söndag ! Katalanska flaggan över hela Camp Nou med " Barca " i blå text på ena långsidan.

Blir fett, tänk vad det gör ont i ögonen på alla Madrid-anhängare :)
Barcelonistas
2012-10-04 12:03
Vi är favoriter på söndag, vi har tagit full pott i både Cl och ligan. Och spelet blir bara bättre och bättre efter varje match. Real Madrid o andra sidan har imponerat spelmässigt senaste 2 matcherna, Dock så har motståndet varit Deportivo och Ajax... Inget att stoltsera sig med direkt. Startelvan Alves-Pique-Mask-Alba Xavi-Busi-Iniesta Sanchez-Messi-Villa Kommer vi upp till den nivån vi hade senast i Clasicot på camp nou så vinner vi.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-04 11:08
@petersays:

Visst är det så. Det gäller nästan i samma utrsträckning Benfica fast Porto är så klart värst.

Trots det håller jag med dig sen tidigare, eller rättare sagt jag har kommit till insikt. Vi borde fan ha gått all in för David Luiz tidigare innan Chelsea fick upp intresset för honom. Han hade varit som klippt och skuren i la Liga.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-10-04 10:55
Tw Pinto: "Good morning, taking part in a bicycle race with @CuencaIsaac Have good hope to catch him!!! ;P

Fyfan vad skön han är Pinto!
Barcelona xoro international
2012-10-04 10:51
Dom är snäppet sämre än Arsenal antar jag
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-04 10:46
@xoro international:

Det är damlaget som spelar.
Barcelona xoro international
2012-10-04 10:38
Arsenal - Barca idag vilken årskull ? Eller e D damer?
Barcelona Myrran
2012-10-04 10:01
Rambla sa det igår, Barca har knutit till sig en 14/15 årig brasse. Youngcules på twitter skriver om honom i länken.
Länktips: t.co/FrRaIPr2
Barcelona Katalano
2012-10-04 09:08
Mch

Jag rekommenderar dig att läsa reportagen från Simon Bank och Erik Niva. Enda anledningen till att jag faktiskt går in på aftonbladets hemsida.
Barcelona petersays
2012-10-04 09:06
@Rambla~ el chico dorado:

Så fort en spelare i Porto, Sporting, Benfica eller Braga visar sig i en Europamatch så höjs priset till minst €30M.
Barcelona Walee
2012-10-04 09:00
David Louis hade vart jätte bra,vem som helst hade vart bättre än de vi har nu!!
Barcelona Walee
2012-10-04 08:57
Song och Masken igen i mittlåset ååå herregud jag får huvudvärk!!! Real kommer få minst 2-3 lägen på grund av positions fel.. Så jävla tråkigt för vid en vinst hade vi haft 11p. För första gången på jävligt länge så är jag nöjd med ett kryss. De här med mittbacks problemet är så jävla löjligt näst intill skämmiga att vi agerar på detta vis. Skyller inte på Tito bara, utan det var Pep som börja med dessa experiment av att lägga en mittfältare som mittback. Tror att han inte ser hur jävla viktig en mittback är. För hade de Pep sätt allvaret. Så hade 36 miljonerna vi köpte Alexis för kanske gått till Thiago Silva istället ...
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-04 08:46
Luiz hade varit en helt ok värvning ändå tycker jag!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-04 08:40
David Luiz till Barca? Sämsta skämtet.
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2012-10-04 08:35
Gabriel Det finns bla Vermaelen, David Luiz, Sakho
Barcelona Mch
2012-10-04 07:36
En riktigt läsvärd artikel, Federer.

Det känns som det var längesedan man läste en sådan. De svenska "journalisterna" är sedermera före detta "Se&hör" anställda.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-04 07:17
Barca mot Wolfsburg i Next Gen turneringen, 5-0 till Barca. Titta på 4 och 5-0 målen. Riktiga dröm mål.
Barcelona grande jw
2012-10-04 04:37
Pique had double training session at the gym on Wed. On Thu and Fri he'll speed up his recovery, trying to get ready for the clasico [sport]

Vamos Pique! :))
Barcelona Gabriel
2012-10-04 02:24
Satt och funderade lite på mittbackar och hela den frågan förut och faktum är att det är jävligt svårt att komma på någon bra, tillgänglig mittback som finns att köpa f.t. Det känns som att Madrid och City har alla, och PSG i Thiago Silva då. Det kanske bara är jag men det känns som att det fanns fler högklassiga mittbackar i fotbollseuropa förut. Nu är det nästan underskott på det. Vilka finns egentligen?

Hummels (räknar in honom då många andra gör det, trots att jag knappt sett han själv), Thiago Silva, Ramos, Pepe (som är en bra mittback trots hans äckliga personlighet), Puyol, Kompany. Vilka mer finns det? Du har Vertonghen som gjort det bra i Tottenham, sen då? Jag vettefan alltså...

Vart finns alla Ayala:s!?
Barcelona Gabriel
2012-10-04 02:18
Det är också en väldigt otacksam roll Mascherano har fått ta på sig. Han är ingen mittback, han är en defensiv mittfältare och en förbannat bra sådan. Men där har vi Busquets och han rubbar ingen på så enkelt är det. Med ett fungerande mittlås utan skador hade Mascherano suttit på bänken och agerat back-up till Busquets, men skadorna har gjort att han fått spela som mittback istället. Vad jag däremot har svårt att förstå är värvningen utav Song. Missförstå mig inte nu, jag tycker att Song har gjort det bra hitills så detta är inget klagomål på honom egentligen, men jag förstår inte värvningen helt enkelt när man kunde lagt pengarna på en mittback istället.

Det om något är ju faktiskt ett tydligt tecken på att man litar på Mascheranos egenskaper även som mittback, och det i sig kan tyckas vara väldigt konstigt då han faktiskt inte är bra som mittback. Hur som helst så är det inte hans fel att han gör bort sig som mittback, han är inte bra där men han tar sin uppoffring för lagets bästa utan att klaga på att han inte vill/kan spela bra där. Han är på det sättet ett föredöme.

En sista sak, vi alla glömmer hans otroligt viktiga brytning för två år sen mot Bendtner på Camp Nou. Den var direkt avgörande!

Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-04 01:52
Federer Tack, mer sådant:D
Barcelona Federer
2012-10-04 01:14
Grymt bra läsning!
Fais
2012-10-04 00:57
Barcelonistas

Hehe nej, Det är inte bara du som märkt det. Faktumet är att han är inte mittback, Jag tycker han gör sitt yttersta för att klara av rollen han blev tvingad på men tyvärr :(, han håller inte Barca-klass som mittback.

Inte för att Pique gör det heller sen han träffade Shakira. Men säg mig snälla vem skulle hålla sig om du hade match imon eller samma dag och Shakira börja dansa waka waka?? vem, vem, vem? Inte jag kan jag lova dig.

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-04 00:51
Alves Song Masken Alba
Sergio
Xavi Iniesta
Fabregas
Messi Sanchez

Jag hoppas att Valdes gör en grym match. Vi kommer att få problem där bak. Ronaldo har gjort 6 mål i senaste två o Benzema idag var på Falcao nivå.
Barcelonistas
2012-10-04 00:40
Lite slarvfel i inlägget sorry!.
Barcelonistas
2012-10-04 00:40
Är det bara jag som tycker Masken har blivit sämre? Seriöst varenda jävla boll som kommer in i vårat straffområdet, så ska den ALLTID studsa lite halv farligt på Masken. Det är nära att Masken göt själv mål varje gång en boll kommer in i hans område... Annars är jag rätt nöjd med hur vi spelar, Iniesta is back och vi vinner matcherna vilket är det viktigaste.
Barcelona Siempre Barça
2012-10-04 00:16
Är det helt säkert att pique missar el clasico??
Annons: