/spanien/barcelona/forum/8446.aspx/spanien/barcelona/forum/8446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-02-02 14:23
Titos hälsa kommer först. Han får ta den tiden han behöver för att kunna bli frisk och slippa gå igenom det där.

Det är ingen mening i att stressa fram behandlingen så att han kan komma tillbaks snabbt. Jag tror nog att Tito har koll på laget även från New York.
Alexis Sanchez
2013-02-02 14:19
hahaha är det så illa
Barcelona grande jw
2013-02-02 14:18
Idag står det i Mundo Deportivo att Tito Vilanova kommer stanna i New York till slutet av Mars för sin cancer-behandling. WTF!?

Känns som detta kan bli ödesdigert för vårt lag när de stora och viktiga matcherna ligger runt hörnet och väntar...
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-02 14:16
Alexis

Du har större chans till att ersätta Reinfeldt än att sälja tröjan här.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-02-02 14:11
Alexis sanchez

Förstår varför han vill sälja den.
Alexis Sanchez
2013-02-02 13:51
Tjaa.. en vän har en Alexis Sanchez tröja. Original Storlek L. Någon som är intresserad?
Barcelona B-Guden
2013-02-02 13:33
@Fais:

det är bara sorgligt jo domarna är rädda för världens "bästa tränare", Mourinho är en loser som kan lyckas med sitt spela för han skrämt upp domarna, dom vågar inte döma mot han för då får dom skit i tidningarna även om dom gör rätt
Barcelona AGM
2013-02-02 13:21
Diar Iniesta Shekha

Ifall inte Bartra får speltid nu när vi har 2 matcher i veckan så kommer han ju aldrig få det. Nästa säsong värvas troligtvis in en ny försvarare och då kan vi glömma att Bartra blir den vi hoppades på.

Väldigt tråkigt. Känns som att de ända som kan "lyckas" i barca nuförtiden är yttrarna som roteras friskt.
Barcelona Zamboza
2013-02-02 13:11
@Fais:

Såg klippet och känner samma hopplöshet. Xabi. Arbeloa, Callejon och Carvalho borde alla utvisats och Ronaldo borde fått en varning för sparken på Alves. Kolla hur han efteråt bara går därifrån utan några protester. Han vet att han gjorde fel. Madrid sen Mourinhos tid har blivit ett äckligt kräklag. Som storlag har real alltid fått fördelar, precis som oss, men numera tillåts dem att spela över gränsen också gång på gång, speciellt mot oss, eftersom dem känner sig underlägsna oss. Situationen mellan barca och real idag påminner mig mycket om hur det var mellan United och Arsenal i slutet av 90 och början av 2000-talet. Det blev ofta bråk lagen emellan. United vann mest och Arsenal vann då och då. Martin Keown som spelade i Arsenal då, sa att man då kände en frustration gentemot United som vann dem flesta bataljerna lagen emellan. Han såg samma mönster mellan barca-real under Mous första säsong i real.
Barcelona NoGo™
2013-02-02 13:03
Grattis till Pique och Shakira som båda fyller år idag!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-02 12:56
Är Bartra skadad? För återigen så hamnar han utanför truppen. Jag är jävligt trött på det här.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2013-02-02 10:32
Men efter en hörna.
Barcelona Maykii
2013-02-02 10:12
Basaric, real gjorde inte mål på en hörna.
Barcelona påfågeln
2013-02-02 09:22
Enligt spanienredaktionen har Deportivo värvat två Kaka, och den ena skulle då vara Reals Kaka. Hoppas Kaka lyckas i Deportivo i så fall, han var väl inte välkommen i Morinhos Madrid mer eftersom han är en gentleman. Synd på karriären att han råkade ut för det han har gjort i Real, men förhoppningsvis så kommer han visa världen vilken spelare han kan vara med kontinuerlig speltid.

Det verkar dock som att de endast värvat en mittback med samma namn...
Barcelona socccerfan1
2013-02-02 09:01
Sen så har jag för mig att Jose gjorde något liknande när han tränade Chelsea..

Om ni kommer ihåg att han och några från chelsea ankladade rejkard för att ha varit i domarens omkläningsrum? Detta har ju visat sig vara helt falskt och att dem gjorde det under jose's direktiv för att få barca ur balans.

är ganska smart att hålla på så..

Sen så får dem ju messi ur balans med allt detta dem gör mot honom verkar det som? han gjorde många dåliga saker under matchen, tänker fräst på den kontringslöpningen när han gick tillbaka för att sedan vara i offside när han väl skulle ställa om och aldrig hinna riktigt..

i vilket fall som, skit i vad som skrivs, sålänge skoborsten och igen annan säger något så tror tyvärr inte många förutom puertan på deras uttalande..

Så jag förstår mer alla som försvarar messi, jag menar man kan inte säga något i denna kalibern och tänka sig att folk ska tro på det utan något konkret..

Läs denna också, hittade den på goal för 2 kvällar sen, men efter drygt 15 min var den borta från framsidan.. och hittade inte den, som tur så sparade min data sidan och jag hittade den under historiken.

Visca barca.
Barcelona socccerfan1
2013-02-02 08:44
socccerfan1 (Barcelona) 2013-02-02 08:42 Tänkte på en sak.. Kollar man på matchen igen, och bilder efter matchen så ser man hur dem flesta i Barca håller om Cristiano eller skakar hand med honom efter närkamp. Men allt real spelarna gjorde mot Messi var att mucka typ, snacka och hålla på.. Stor skillnad just där. Har inte skrivit om matchen alls, men vi måste bli mer effektiva. (Mobil cp stavning) Visca Barca!
Barcelona socccerfan1
2013-02-02 08:42
Tänkte på en sak.. Kollar man på matchen igen, och bilder efter matchen så ser man hur fem flesta i Barca håller om Cristiano eller skakar hand med honom. Men allt real spelarna gjorde mot Messi var att mucka typ, snacka och hålla på.. Stor skillnad just där. Har inte skrivit om matchen alls, men vi måste bli mer effektiva. Visca Barca!
Barcelona true_barca_fan
2013-02-02 06:39
Alba: "Madrid press promote Arbeloa-Messi row? I didn't see anything. Team was annoyed, but Leo was calm as always. We just went to the bus"

Apart from denying stories when asked for comment, Barcelona have for now decided not to react to Madrid's smear campaign against Messi [md].???

Fais
2013-02-02 05:08
basaric - "el guaje"

Det stinker om det!!

Jag är medveten om att de spanska domarna håller samma klass som skojarna i svenska korpen. Om man däremot analyserar hur mycket domarna var emot oss föra säsongen i La Liga och sen lägger till hur passiva domarna var i den här matchen mot Madrid så stinker det.

Om domarna dömde fel mot båda lagen som de gör i övriga spanska lag skulle jag bara säga Ääh, spanska domare är sämst.

Lägg till också att de dömde bort Valencia den första matchen och hur de lätt madrid spelarna göra vad ville i matchen mot oss. För mig är det tillräckligt bevis så att det stinker om det. Kom ihåg mina ord.

Jag förstår din poäng men frågan är hur många gånger missade domarna misshandel på barcaspelarna. 1 till 3 gånger kan man säga är mänskligt. Kom ihåg, det är mer en domare på planen med.

När de låter Madrid spelarna komma undan var enda spark,doppar, boxar och laveter. You name it. var enda en.
Kan då ärligt säga till mig att det inte stinker??
Kan du??

DET STINKER!!
Jag köper inte teorin att spanska domarkåren/fotbolls-förbundet är rädda för Morinho.
Jag konstaterar bara hur domarna öppet och klart visade vilka som köper tjänster från dem.

Tack för att du delar med dig.
Fridens

Barcelona basaric - "el guaje"
2013-02-02 04:44
Fais

Nej, jag vet inte riktigt. Tror mer att det handlar om att den spanska domarkåren/spanska fotbollsförbundet inte vågar ta kritik ifrån Mourinho. Portugisen är ju känd för att kritisera allt i hans väg så fort resultaten inte stämmer för han och hans lag.

Folk anklagar oss för att filma, falla lätt, överdriva och jag vet inte vad, men det räcker med att titta på den senaste matchen för att förstå hur det verkligen ligger till. Real Madrid tillåts att spela smutsigt hela tiden. Det gynnar dom, det missgynnar Barcelona. I vanliga fall hade spelarna som gått över gränsen ett par gånger börjat tänka på att gå försiktigare in i nästa duell, men så är det inte med Real Madrid. Domarna låter dom spela över gränsen hela tiden. Barcelona tappar så mycket i sitt spel på grund av detta, Real Madrid får så mycket ut av det.

Att Messi inte ens reagerar här visar hopplösheten bland våra spelare. I vanliga fall hade Arbeloa fått syna det gula kortet direkt, i detta fall blev det inte ens frispark.

http://www.youtube.com/watch?v=cAyca8--4rI

Man måste sätta stopp för det här. Det händer varje gång som dessa lag möter varandra. Real Madrids "spelstil" är oacceptabel. Det spanska fotbollsförbundet måste vakna.

EDIT: Nu framstår det som om att jag kritiserar domarna för att dom är mänskliga och missar vissa situationer. Det är absolut inte så. Det är fullt normalt att vinka för felaktig offside ibland, det är fullt normalt att missa någon hörna eller frispark.

Men det är absolut inte normalt att tillåta Real Madrid spela på detta sätt.
Fais
2013-02-02 04:23
basaric - "el guaje"

Hela matchen luktar Mutor som inne i helvete. Är det någon i de spanska tidningarna som har tagit upp domarnas skumma beteende ???

Har sett många skumma matcher. Men den här var värst.
*
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-02-02 04:11
Seriöst, Mourinho och hans spelare har fått mig attt tappa all intresse för fotbollen..
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-02-02 03:37
Real Madrid har den grisigaste, smutsigaste och äckligaste backlinjen. Visst, man kan fortfarande vara alla dom sakerna men ändå vara sportslig. Man kan spela hårt någon gång under matchen och sedan gå vidare. Be om ursäkt och sluta bete sig så osporsligt. Men Real Madrid spelar likadant 90 minuter i varje match mot Barcelona.

Det Sergio Ramos, Pepe, Arbeloa, Coentrao, Carvalho och Marcelo gör är oacceptabelt. Hur kunde tex Carvalho vara kvar på plan i 90 minuter senast? Han borde ha blivit utvisad fyra gånger. Arbeloa likaså.

Visst, Tom Henning Övrebö i all ära men att domaren kunde missa så mycket i det senaste mötet är konstigt.

Ett av många exempel: Messi dribblar bort halva Real Madrid. Kommer nästan fri med Diego Lopez innan Carvalho väljer att ta bollen med handen. Domaren står nära situationen, men istället för att blåsa frispark för Barcelona och visa ut portugisen låter han spelet gå vidare. Real Madrid kontrar. Puyol hamnar i en duell med Cristiano Ronaldo, och Puyi ser till att Cristiano styr ut bollen till inspark. Domaren står en meter ifrån händelsen men pekar mot hörnflaggan. Pang. Real Madrid kvitterar på hörnan.

Ta en titt på den här videon. Man måste göra något åt Real Madrids "spelstil" och domarna i Spanien.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jGS-X1ZMhMc
Barcelona AGM
2013-02-02 02:49
Barca King

Som du säger tror jag också på att detta blir Villas sista säsong. Inte bara för att han blir "missnöjd" med för lite speltid utan även för klubbens ekonomi som inte har råd med att ha en spelare på bänken som tjänar en utav de mesta i laget.

Håller också med dig om att Alexis var nog tänkt som en framtida startspelare men på grund av hans underprestationer den här säsongen tror jag och även hoppas på att det blir hans sista säsong här för att ge andra spelare större plats.

De spelare jag syftar på är Tello och Cuenca samt vår supertalang Deulofeu. Tror inte vi kan göra alla tre nöjda utan med tiden kommer vi få se vilka som förtjänar att satsas på och vilka som inte håller måttet.

Jag precis som de flesta här är jävligt sugna på att Neymar kommer hit. Det ända jag är lite rädd för är dock att spelare som Thiago kommer knappt få speltid. Ni tänker nog "han spelar ju inte ens på samma position". Men skulle Neymar värvas skulle han utan tvekan starta som ytter som i sin tur skulle leda till att Iniesta flyttas ner och Cesc får sitta på bänken. Detta leder då till att en spelare som Thiago som redan sitter på bänken blir inte ens första val som inhoppare hos mittfältet.

Ni förstår vad jag försöker komma fram till. Jag har försökt att hitta en lösning där alla parter blir nöjda med hur jag än vrider och vänder på det så kommer någon spelare som alla vi gillar förlora på det.

Så frågan är inte ifall vi vill ha Neymar eller ifall han skulle passa in,Frågan lyder är ni villiga att förstöra en av våra kanske mest talangfulla spelare karriärer i klubben som leder till att han kanske lyckas i en annan storklubb.

Mitt svar är faktiskt är "VET INTE" jag är rädd för att mista kanske en av de största talangerna någonsin men samtidigt rädd att förlora en spelare som är fostrad hos oss under flera års tid och som kan bli något stort.
Barcelona Gio Style
2013-02-02 00:57
Haha vi säger så ;)
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-02 00:34
hahah ne då skiter vi i de. vill inte ta i från dig din lön ;)
Barcelona Gio Style
2013-02-02 00:32
Hahahah SUPERBUSQUETS snälla. Om du ska kritisera så kan du ta fram bra fakta. Kan slå vad om hela min månadslön att Villa löper offside oftade än Alexis per spelade minuter!
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-01 23:58
Njaa kan tyvärr inte hålla med dig! D villa e bättre än Alexis presic på allt och han ska stå före han i kön gällande spel tid
Barcelona Thiagooo
2013-02-01 23:51
Om det är någon som är offside nästan hela tiden så är det nog david villa SUPERBUSQUETS!
Barcelona AndreD
2013-02-01 23:43
enkos

2014
Annons: