/spanien/barcelona/forum/8445.aspx/spanien/barcelona/forum/8445.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
barca#1
2012-10-07 03:23
Svårt att sova en natt som denna. Har inte skrivit härinne på länge, men inför en sånhär match måste man ju skriva av sig lite.
De senaste veckorna har varit upp och ner för mig. Mycket tankar om både dåtid, nutid och framtid har plågat min skalle, men vägen för att hålla modet uppe är fotbollen. Den är alltid en ljuspunkt i tillvaron och min stora passion. Matcherna mot real är förstås alltid viktiga men, just denna matchen känns extra viktig.

Nog om mitt känlomässiga flummande. Jag tror att matchen imorn blir väldigt jämn. Hoppas för allt i världen att Pique kan spela, känner mig inte säker med Song som mittback i ett el classico. Cesc har inget i startelvan att göra enligt mig, även om han spelat upp sig något det senaste. Han är en perfekt joker att kasta in för förändra matchbilden men kan känns oerhört arrogant på planen över 90 minuter. Villa ska starta. Hans rutin behövs i dessa matcher. Pedro får bli supersub, medans Alexis får starta. Kör vanligt 4-3-3 så tar vi detta.

God natt alla supportervänner på Les rambles. Vi har en stor match framför oss.
VISCA BARCA!!!!!!!
Barcelona Smogen
2012-10-07 03:10
Respekt till madridpubliken för att dom gjore bågot sådant och bland det häftigaste jag sett i fottbollsvög. Han har ju gjort en del magiska mål den killen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2012-10-07 02:50
Fan va jag saknar Ronaldinho, kommer ihåg när Madrids publik stod upp å applåderade åt hans andra mål, gåshud!
Barcelona grande jw
2012-10-07 01:52
Ronaldinho visar culétakter och gjorde nyss hattrick för sitt Atletico Mineiro :) Någon som vet varför han gråter och tittar upp mot himlen vid 1-0 målet?

Edit: Iniesta Shekha lite snabbare ;)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-07 01:47
Ronaldinho gjorde hattrick nyss. ;)
Barcelona Bästelona
2012-10-07 01:42
Jag vet när de kommer :), betan kommer den 19 och de innebär att man nästan får hela spelet, dock måste man ha beställt spelet via fmsweden,(kanske också bara via cdon) demot kommer nog ut samma dag fast då kan man bara spela en halv säsong. Själva spelet kommer ut 3-4 november
Barcelona Grimaldo
2012-10-07 00:53
@Siempre Barça:

Runt slutet av oktober och början på november.
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-10-07 00:53
Siempre Barça (Barcelona) Jag har sökt lite hit och dit men det sägs att den 19 oktober släpps det. Så du kan nog köpa det då. Kolla bilden längst upp och det står den 19/10.
Barcelona NoGo™
2012-10-07 00:52
After the test at training today, it is unlikely, based on what he felt, that Pique will play against Real Madrid. #fcblive [rac1

Fan då! Håller tummarna ändå.

Siempre Barça/

2 November.
Barcelona socccerfan1
2012-10-07 00:47
Grabbar. Jag älskar Barca. Driver med blancos för att dem alltid säger att vi filmar och omringar domaren!! Trodde ni skulle se ironin!! Visca barca
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-10-07 00:43
socccerfan1

Eller den när di maria försöker sänka en motspelare, missar totalt med vänsterkrocken för att sedan med hjälp av xabi filma sig ur situationen...

klass..
Barcelona Siempre Barça
2012-10-07 00:42
vet nån när kommer FM13??
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-07 00:30
barca!54

Bara så du vet är Messi lika "kort" som Hazard och Mata

EDIT: "barca!54" Nej! varför tog du bort ditt inlägg. Du skulle låta de stå så alla här kunde se hur dum du är.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-10-07 00:27
Imorn är det Real som verkligen har pressen på sig vilket jag tycker ger oss ett övertag men samtidigt när man tänker på backlinjen så pirar det i magen tämligen rejält!
Aja inte mycket kvar till matchen! Vamos Barca y Catalunya 3
Barcelona barca!54
2012-10-07 00:26
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-07 00:20
Kommer ni ihåg när Ronaldinho rullade en boll under muren mot Werder Bremen? Han har gjort det igen.

Två drömmål i en och samma match. Ronaldinho är i en fantastiskt form!
Barcelona socccerfan1
2012-10-07 00:13
socccerfan1 (Barcelona) 2012-10-07 00:12 Kolla här grabbar.. Så typiskt Barcelona. Först filmar Busquets, medans han ligger ner tittar han mellan fingrarna för att se om domaren blåst.. Sen så springer HALVA Barca laget och omringar domaren, protesterar vilt och vill ha varning på spelaren som sparkat ner honom.. Så typiskt Barca.. Att dem inte skäms! Tss.. ;)
Barcelona socccerfan1
2012-10-07 00:12
Kolla här grabbar.. Så typiskt Barcelona. Först filmar Busquets, medans han ligger ner tittar han mellan fingrarna för att se om domaren blåst.. Sen så springer HALVA Barca laget och omringar domaren, protesterar vilt och vill ha varning på spelaren som sparkat ner honom.. Så typiskt Barca.. Att dem inte skäms! Tss.. ;)
2012-10-07 00:11
Här hittar ni målet.
2012-10-06 23:57
Oh Jesus. Menezes sade för några timmar sedan att Ronaldinho kan återvända till landslaget. Hur svarar Ronaldinho på det? Genom att göra ett drömmål mot Figueirense. Han lägger sig sedan ner och brister ut i tårar.

Otroligt fin och känslosam sekvens.
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-06 23:23
En gammal skön video för alla som vill minnas. Så här får vi gärna spela imorgon :D

Helt jävla sjukt hur salgado hänger på Ronaldinho som en mygga, Han bara viftar bort honom och resten av madrid.
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-06 22:32
Fyfan vilken klass det är på spanska spelare. Spanjorerna valsar in på premier league och styr hela showen. Snarare alla Latin Amerikanska spelare. Speciellt de från La liga. Även Yaya Toure som utbildades i spansk fotboll i Fc Barcelona.

Hoppas trenden på den här negativa ekonomiska krisen vänder samt att Barca och Real delar mer på inkomsterna i spanska ligan. Vår liga och fotbollen som spelas där är världens bästa fotboll.

Om Mata och Santi Cazorla kan spela som Messi. Då vågar jag inte tänka på vad Iniesta, Messi och många därtill även hos våra rivaler i Madrid skulle ha gjort i PL.

Man vill ju att spansk fotboll alltid ska vara på toppen.
Barcelona Guardiola_Pep
2012-10-06 22:01
kommer inte ihåg vilken match men det var någon denna säsongen då vi spela typ 4-2-1-3 med messi som ( 1 ) och framför var det alexis,pedro o tello tror jag och det funkade faktiskt bra ju, vad tycker ni om att köra den mot real?
Barcelona Pep, The Creator
2012-10-06 21:56
Nu är jag mitt i ett dilemma har aldrig streamat el clasico . Brukar det finnas bra stream under just den matchen? Eller borde man köpa den via csports?
Barcelona koeman92
2012-10-06 21:18
@Barca - King / Busquets Tactical Genius:

Hmm... Det är som att säga så här:

Casillas blev bara vald till FIFA:s världslag 2010 för att han var bra i VM, vilket är en turnering som spelas i "bara" 4 veckor, för egentligen var han en sopa under hela säsongen 09/10.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-10-06 20:58
Piqué kan börja på bänken.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-10-06 20:57
@Barcelonistas:

Alves och puyi också tyvärr år puyi borta.
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-06 20:57
Men om Pique minsta lilla skulle hämnas av skadan, är det bättre han inte spelar. Då har jag hellre en fit Song på planen...
Barcelona Bästelona
2012-10-06 20:48
Fcbarcelona#10 , snälla sluta länka din blogg :)
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-06 20:32
Någon som kollade på Arsenal i dag? Någon som såg Cazorlas mål? Det var magiskt, riktigt fint vänsterskott. Hoppas han gör sådana mål lite oftare allt, älskar att se fina mål :)
Annons: