/spanien/barcelona/forum/8444.aspx/spanien/barcelona/forum/8444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 01:21
Gabriel, nu måste jag sova. Tack för ditt utförliga svar. Jag tror faktiskt inte du insåg att du gjorde mig en stor tjänst med detta svar du skrev :). Svarar dig "imorgon". :)
Barcelona Gabriel
2012-10-03 01:18
När du bedömer Villas prestationer hos oss kan du inte stirra dig blind på hans målfacit, det funkar inte så, just eftersom han inte används på samma position som han hade i Valencia. Hos oss används han som en ytter. Det gäller att pressa, försvara hemåt, vara målfarlig samtidigt som man klarar av passningsspelet. På alla dessa punkter tycker jag han har gjort det helt klart över godkänt. Barcelona vill spela på det sättet, vi vill ha målfarliga ytterspelare som pressar backlinjen och klarar av passningsspelet. Vi använder oss inte utav traditionella "wingers" som ska slå inlägg, hela den biten skippar vi. Vilken annan spelare bortsett från Villa hade kunnat göra det bättre än han på den position han spelare hos oss tror du? Antagligen bara Neymar. Sätt Benzema, Higuain eller vem sjutton som helst på Barcelonas kant och jag kan garantera dig att de inte kommer göra bättre ifrån sig än Villa.

Så man kan sammanfatta det med att säga att om man ska göra en rättvis bedömning på Villas prestationer i Barcelona så är det inte rättvist att bedömma han enbart på hans målfacit, just eftersom han främst inte används som en måltjuv på samma sätt som när han var i Valencia. Snarare får man ta hänsyn till andra saker också, precis som jag nämnde tidigare. Sen har du absolut rätt i att han inte gör lika mycket mål I Barcelona, just eftersom han inte spelar på sin naturliga position. Men då är alltså frågan som jag ställde dig tidigare, vad är bäst för Barelona som klubb. Det är rätt så svårt att argumentera för att Messi inte ska spela där han just nu spelar när han slår in 50 ligamål på en säsong. För oavsett hur vass Villa än är på den positionen som Messi har så tror jag inte ens du tror att han hade gjort lika mycket mål som Messi. Alternativet hade då varit att inte köpa Villa alls, för att undvika att "förstöra" honom som du menar på att klubben gjort. Det du måste förstå är att uppoffringar alltid måste göras om man vill vinna något på det, inget kommer gratis. Och i Villas fall var det just att anpassa sig till Messis storhet. Han tog beslutet att gå till en klubb som aspirerar på allvar att vinna de största titlarna, titlar han saknade, då gjorde han valet att offra sin naturliga position och bli en lagspelare istället som bidrar med massa andra saker.

Försök att förstå det.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 01:14
Gabriel, jag har tidigare skrivit väl om den nivån du besitter. Är det svaret verkligen värdigt dig? Ni köpte alltså in en målkung inte för hans främsta uppgift nämligen göra mål. Nej, nej, hans uppgift var tydligen anpassa sig efter Barcelonas spel och på så sätt hjälpa Barcelona vinna titlar. Märker du inte hur löjligt det hela låter :)? Tror du själv på vad du skrivit :)? Vi skippar sk-tsnacken och skriver som det är. Anpassa är ett finare ord än underkasta sig Messi. Det kan jag förstå.

Han är nog inte besviken över att ha vunnit titlar. Det påstår jag inte heller. Dock kollar han nog säg i spegel och tänker fan en gång var jag en av världens främsta striker nu slickar jag kant som en dåre. Om ni ville ha en kantlöpare varför köpte ni inte just en kantlöpare? På din beskrivning låter det inte som en striker utan en kantlöpare. Det finns bättre kantlöpare än Villa. Spendera man så mycket pengar på använda så lite av Villas kapacitet?
Barcelona Siempre Barça
2012-10-03 01:10
Var fan är mod kan ni inte bara spärra han pajas sär qardi?? VI VILL INTE HA DIG HÄR!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 01:02
@Barca-nist:

Haha. Skön du är. han är väl från balkan? Jag är kurd. Dock är Kaljics skön även om jag inte håller med honom om många saker. Framför allt om medelmåttiga Gago :). Kaljics är väl Madridista som älskar sitt Madrid. Det kan jag inte påstå att jag gör. Jag är betydligt närmare Barcelona fotbollsideologisk dvs sättet Barcelona spelar fotboll på än Real. Dock har jag svårt för att många blundar för de konsekvenser det sker när ett lag underkastar sig en spelare oavsett. Ni saknade förra säsongen en riktigt striker. Även om Villa skulle vara frisk hela förra säsongen skulle det inte hjälpt ett smak. Det sättet ni har omformat er spel efter Messi gör att en striker inte kan komma till. Har Barcelona underkastat sig någon spelare som man underkastar sig Messi? Det som faktiskt är skönt är att av de offensiva krafterna hos Barcelona är det Iniesta som vågar spela sitt spel fullt ut. Alexis i Udinese är inte samma sak som i Barcelona. Även han har jag svårt känna igen. Alla som kommer till Barcelona måste underkasta sig Messi och blir på köpet en annan spelare. Fråga Ibra eller kanske läs hans bok? :)
Barcelona Gabriel
2012-10-03 01:02
Qendil-R.I.P Morosini!

Angående Villa så verkar du inte förstå att han inte köptes för att vara den som gör mest mål. Han köptes snarare in för att anpassa sig till Barcelonas sätt att spela fotboll och hjälpa laget att vinna titlar, något som han första säsongen gjorde strålande även om jag rent personligen hade önskat en lite mer effektivitet i hans avslut. Personligen tror jag inte han är alltför besviken med beslutet om att gå till oss, han har trots allt vunnit både ligan och CL med oss, något som aldrig hade hänt i Valencia.

Sen visst gör han inte lika mycket mål som han gjorde i Valencia, men det handlar om att vara så professionell som möjligt för att se till att man får ut det bästa av laget, och när det kommer till den här biten har han varit exemplarisk. Vad hade du föreslagit att man skulle göra? Lägga ut Messi på kanten för att Villa skulle göra mer mål? Visst han hade säkerligen gjort på Messis position men då måste man också kräva att han skulle göra mer än 50 ligamål. Är det troligt tror du? Vad är det som gynnar laget FC Barcelona mest. Messi som anfallare, eller Villa som anfallare - det är frågan du måste ställa dig.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 00:53
Unicef, ja, Villa har varit dålig. Riktigt medelmåttigt pga att han används fel och får underkasta sig Messi. Karim är en spelare som är betydligt mer involverad i Reals speluppbyggnad än vad Villa är i Barcelona. Ändå gör den sist nämnda fler mål och assist. Vet du varför? Ju, Karim kan ha utgångsposition från kanten och han kan vara involverad i Reals speluppbyggnad utan det påverkar hans målkörd. Karimvar den anfallaren som gjorde flest assist i CL förra säsongen och en av dom som gjorde flest mål också? Varför jämför jag med Karim? Eftersom den spel som Barcelona påtvingar Villa spelar Karim oftast med bravur. Ni har värvat fel spela på den positionen. En Karim typ hade givit er större glädje. Om ni då vet att ni får mest ut från er anfallare målmässigt genom att spela honom centralt. Varför spelat ni honom inte centralt? Är det för att underkasta Messi så det blir lättare för Messi komma till avslut :)?
Barcelona IlTriplete
2012-10-03 00:51
Qendil

Jag har ingenting emot dig, tyckt att du alltid kommit med vettiga grejer här inne. Men du har gått över gränsen, och det sedan en lång tid tillbaka. Förneka hur mycket du vill men du provocerar andra här inne och bidrar till en dålig stämning i forumet.

Var god och lämna forumet, du kommer inte övertyga någon.
Barcelona Barca-nist
2012-10-03 00:46
Qendil-R.I.P Morosini!

Du och kaljics verkar vara kusiner, nåt har gått fel vid födseln verkar det som!
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-03 00:45
Såg inte matchen då jag var på kundevent med jobbet, men just nu skiter jag i att vi vann. Alla dessa skador tar fan kål på mig! Inte puyol igen... Har sagt det innan, vi behöver en back in helst i vinter för detta håller inte
Barcelona Unicef
2012-10-03 00:43
Villa gör inte lika många mål på kanten som centralt, är de din poäng? Kan man spela anfallare/ytter om man bara gör 20mål per år? Är man kass för laget om man gör färre? Kan man göra en bra match fast man har noll ass och noll mål? Skapar Villa ytor åt sina medspelare och gör nytta på de viset? Messi kanske gör dom extra 30 målen för att Villa Alexis Pedro löper rätt?
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 00:37
@Grande Barca:

Buhu. Är det så lätt få Les Rambles att gå bananas :)?
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 00:34
@LionelMessiTheHandOfGod:

:) En fegis skriver sådant offentligt för få Rambo-klapp av "gemenskapen". En som menar det kontaktar den berörda. Cyber hot biter inte på mig. Bör inte moderatorerna kanske ge herr Rambo en varning? :)
Barcelona Grande Barca
2012-10-03 00:33
Qendil-R.I.P Morosini!

Veeeeeeem fan bryr sig om dina åsiikter asså? vem vem vem ?! 10 -15 åringarna på gården eller? vafan gör du på det här forumet om det inte kokar avundsjuka i dig?

minns dig från tidigare inlägg när du skrivit att du varken är messi eller barca fan, ändå lägger du ner så mkt tid o energi på dem när du kan göra det på en annan klubb, wtf? fucking pajas.. som sagt ingen bryr sig om vad du tycker eftersom det inte kommer något vettigt ur din mun. Andra här inne har REDAN dumförklarat dig mycket bra flera gånger, det borde räcka för dig!

Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 00:32
@B-Guden:

Om jag ska ta dig på allvar så kanske du kan sluta ljuga. Vart har jag skrivit att jag hatar Barcelona? Har jag gjort antydningar på att jag hatar Barcelona? I så fall citera mina ord. Jag har aldrig skrivit någonstans att jag avskyr Barcelona. Gör om och gör rätt. Vad du tror dig veta behöver inte vara detsamma som sanningen.
LionelMessiTheHandOfGod
2012-10-03 00:31
Qendil-R.I.P Morosini!

Fan hade velat bryta nacken på dig din snorunge, stick härifrån!!!!!!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 00:29
@Barca-nist:

Jag struntar blankt i primadonnan C. Ronaldo. Om du tror att du med de raderna satte mig på plats. Applåderar jag dig för att du är kvicktänkt. :)
Barcelona B-Guden
2012-10-03 00:25
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Vad vill du fucking komma fram till ? Vi vet att du hatar Barca, Messi osv.?
Ska vi va ledsen över att du tycker messi får för mycket space ?
Messi har blivit världens bästa 3 år i rad, vunnit CL Skytte liga 4 år i rad, Legat bland topp 3 i Skytte och Assistliga de senaste 4 åren i Europa. Stora fotbolls profiler hyllar han, han jämförs med Legendarer.

Ska vi bry oss i att en legosoldat som Zlatan fick lämna ?, eller att Villa gjorde 18 mål istället för 25 ?
Nej, för vi har vunnit 14 titlar av 19 möjliga på 4 år, jag som supporter är väldigt nöjd. Det har diskuterats bland dom största profilerna i fotboll, om Peps barca varit det bästa laget genom tiderna.

Vi skiter i om messi gör 70 mål eller 10, bara framgångarna fortsätter, det gäller att anpassa sig till laget bästa, och är laget bättre med Messi i Centrum än Villa ja då kör vi på det, och villa klagar inte han heller.

Så du kan dra nu för vi skiter i vad du tycker, Att ens lag diskuteras bland det bästa genom tiderna gör en verkligen stolt
Barcelona Barca-nist
2012-10-03 00:25
Qendil-R.I.P Morosini!

Cristiano bajsar på hela Real Madrid med sina uttalande och Messi är en diva!

gå tillbaka till din lilla koja, här är ingen intresserade av dina åsikter!
Barcelona Riiio!!
2012-10-03 00:23
LÅN LÅN! Kan vi inte bara låna in en mittback i januari och ha som backup när sånt här inträffar, eller ge Bartra en riktig chans nu!! Vem vet, vi kan låna någon sådär lagom bra som även får registreras fr CL spel i vinter och OM killen gör det bra så kan man ju eventuellt köpa i sommar. Tänker främst på Lovren som det redan ryktats lite om men varför inte bara någon helt ok mittback från något lag i Primeran. Flintisen i Mallorca =), Inigo Martinez eller Amorebieta eller någon. Masch får helt enkelt förbereda sig för spel som mittback hela året ut, även om något skulle hända med Busq
Barcelona Bopi
2012-10-03 00:21
enligt Spansk Radio ------ Inget fastställt.. Ur led = 2-3 veckor
Brutet = över 2 månader
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 00:20
AndreD - General Pardon, samtliga. Jag såg också när divan Messi skällde ut Villa då den för en ögonblick glömde underkasta sig honom :). Real ska nog vara glada att Tito fortsätter bänka Villa.
AndreD - General Pardon
2012-10-03 00:18
Qendil-R.I.P Morosini!

Hur mycket har du sett av Villa denna säsongen min vän?
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 00:17
@Barca o Mort!:

Vad är det för skitsnack? Villa har varit dålig och anledning vet alla som följt Villa i hans tidigare klubbar och nu i Barcelona. Man brukar säga att spanska landslaget använder sig av Barcelonas spel på mitten. Vilket jag delvis kan hålla med om. Hur kommer det sig att han är målkung där? Ge mig ett ärligt svar och inga dåliga undanflykter. Ja, lag parkerar också spelarbussen när dom möter spanska landslaget. Tro inget annat.

Bra passningsfot och har gjort en del viktiga mål? Låt mig små le. Så låter en som inte har något och komma med. Ska vi döma en anfallare efter antal mål och passningar de senaste säsongerna så hamnar både Benzema och Higuain högre upp i listan enbart i La Liga. Många fler passerar Villa. Återigen inte pga att Villa är dålig, utan att han spelar för fel lag. Ni förvandlade en målkung till en medelmåttig spelare. Bravo!
AndreD - General Pardon
2012-10-03 00:09
¡Barca! - Crèma Catalana

Två ord. Carles Puyol.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-03 00:08
Xavi the king ! , ju, jag är nog ett skämt då jag till skillnad från dig och din vän använder fakta. Ska vi ta upp hur många mål Villa gjorde? En Higuain som också kom tillbaks från skada gjorde det bättre än Villa. Då tampas han ändå med Karim om speltid. Trots den speltid Villa har fått har målproduktionen varit tämligen svag. Inte pga att Villa inte kan göra mål, nej, det har aldrig varit hans problem. Hans problem stavas Barcelona och deras spelsystem som går ut på underkasta sig Messi. Du nämner själv att samma Villa oavsett i landslaget gör bra ifrån sig. Kan det bero på att där finns ingen Messi att underkasta sig?

Sluta dra upp Real kortet. Börjar allvarligt tröttna på de billiga försöken somliga av er försöker med. Hur gammal är du förresten? Av ditt Ronaldo och Messi kort att döma så tror jag inte att du är byxmyndig.
Barcelona Josep Guardiola
2012-10-03 00:04
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Käften och gå härifrån, det enda du har gjort är att ha retat gallfeber på oss barcelona supportrar. Något du inte är, stick nu din provocerande människa!

Puyol, du är alltid med oss i våra hjärtan. Att se dig spela är en inspiration för alla som någonsin har idrottat och följer sporten. Du kommer tillbaka, starkare än du redan är.

Höll på att fälla en eller två tårar efter skadan, det är så fel! Så jävla orättvist!!!
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-03 00:03
Namn: ¡Barca! - Crèma Catalana

Denna regel gäller bara Puyi och Abidal

Trumanski

Ja det återstår att se om den jävlas i framtiden. Men just armbågen tror jag var en av lindrigaste ställena att få den på som fotbollsspelare.

Qendil

Kan hålla med om att Villa inte är lika farlig som i Valencia där han fick spela på sin vassaste position. De har också rakare spel och lag parkerar inte bussen mot dem.
MEN Villa har absolut inte varit dålig. Han har ändå spottat in viktiga mål och har en bra passningsfot för att vara anfallare samt viktigt djupledsspel.
Nämn en anfallare förrutom Eto'o, Aguero och möjligtvis Falcao som hade gjort ett lika bra jobb på hans position?
Barcelona Xavi the king !
2012-10-03 00:02
Qendil du måste va ett skämt ? David villa dålig ? Han kom till Barca men det betyder inte att han är dålig eller gjort ett dåligt val ?. Låt mig gissa du är typisk en madrid fan ?, killen gör fortfarande mål bara att han har varit skadad en hel del förra året i landslaget fortsätter killen göra mål ? Fan lägg ner bara då kan jag ju lika bra säga att Ronaldo är dålig ?. Bara för att han inte vinner lika många titlar som Messi gör ? Vi får acceptera en grej ? Messi gör vad han vill i Barca så enkelt är det ! Men att villa är dålig fan det är ett skämt !
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-10-03 00:00
Sitter och tittar på Busis utvisning och blir mer och mer förbannad för varje repris!!! Vafan får han kortet för, visst lite högt knä men han träffar ju bollen. Möjligen möjligen frispark...men RÖTT KORT!?!?

Dessutom tycker jag det är grymt stort av honom att först ta bort Alba från benficapslaren och sedan utan minsta lilla protest gå av banan. Kan lova att inte många hade klarat av att göra det efter att ha känt sig så orättvist behandlad och feldömd..
Annons: