/spanien/barcelona/forum/8437.aspx/spanien/barcelona/forum/8437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-06 17:29
"Carles Puyol asked me after tests in Lisbon confirmed a dislocated elbow "You mean I won't be able to play on Sunday?
I was speechless."

- Juanjo Brau
AndreD - General Pardon
2012-10-06 17:29
Skönt att det går bra för Afellay. Ett mål och en assist.
Barcelona Éluc
2012-10-06 17:20
L.A.M Nr 10

Visst förlorar vi Alves offensiva löpnar och kombination med våra anfallare, men även i en 4-3-3 så skulle han nog inte kunna få trycka på speciellt ofta eller långt med tanke på att hans huvudansvar matchen igenom kommer att vara att markera Ronaldo, något han gjort väldigt bra i föreågende matcher mot Real. Vi såg ju hur lätt Ronaldo kunde komma förbi sin spelare i den senaste matchen när Alves inte fanns på plan.

Om Cesc fortsätter på sin inslagna väg (2 matcher visserligen, men ändå) så skulle en 3-4-3 passa oss alldeles utmärkt i förhållande till en 4-3-3 med Song och Mascherano som mittbackar. Han får då förmodligen en fri roll centralt i banan (Xavi - Cesc - Iniesta) och kan kombinera med Messi likt många andra gånger vi spelat en 3-4-3.

Om vi dock ser till hur Tito valt att spela sin "trebackslinje" i våra vändningar den här säsongen så finns det en del ändringar gentemot Peps formation.

Medan Guardiola förmodligen hade spelat Xavi - Cesc - Iniesta framför Busquets och sedan Pedro - Messi - Alexis längst fram så har Tito snarare kört en 3-2-5 efter sina byten som resulterade i vändningar mot bland annat Sevilla och Spartak. Isåfall blir det snarare något likt detta;

Xavi Busquets
Cesc Iniesta
Pedro Messi Alexis

Alltså med två kreativa spelare bakom tre anfallare istället för tre centrala mittfältare. Det ger oss en betydligt större förmåga att penetrera försvar men å andra sidan något svårare att hålla i bollen eftersom denna formation ger upphov till ett rakare spel en Peps 3-4-3. Något att fundera kring bara.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-06 17:09
Éluc

Det kan stämma, för det löser också problemet med Cesc vs Alexis. Som du säger lär då Alba få börja på bänken med mittfältet bestående av Busquets, Xavi, Iniesta och Cesc, och sedan Messi, Alexis och Pedrito i anfallet. En nackdel då är att vi förlorar Dani Alves dimension i det offensiva spelet, för om han startar som en av tre backar lär han inte få många möjligheter att komma upp så högt i planen.

Även om inte det är en av mina favoriter av alla Peps drag så hade jag inte haft något emot det imorgon. Om det är någon gång vi ska spela 3-4-3 i El Clàsico så är det nu.
Barcelona Éluc
2012-10-06 17:03
Vilanova is considering to play 3-4-3 against Real Madrid tomorrow, with Busquets moving between defense and midfield. #fcblive [md]

Om inte Piqué hinner tillbaka så ser jag faktiskt hellre att vi spelar med en trebackslinje, för oavsett vad så kommer vi släppa in minst 2 bollar. Då lär ju i och för sig Alba förpassas till bänken och Tito lär istället mönstra en backlinje med Alves - Mascherano - Adriano.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-06 17:02
Sjukt taggad för Clàsico imorgon. Det verkar tyvärr som om Piqué inte kommer kunna hinna tillbaka, han hade behövts. Nu lär Real få flera bra chanser och jag tror de inte kommer gå mållösa. För oss gäller det att göra fler mål än dem helt enkelt, något fotboll egentligen går ut på. Och jag ser stora chanser att det kommer hända. Messi är inte i målform men gjorde två fina assister mot Benfica och även två(?) mot Sevilla. Sánchez gjorde en grym match senast, Pedro har inlett säsongen väldigt bra. Cesc har hittat målformen. Vi har gjort mål i 25 raka ligamatcher och har gjort 17 mål på de 6 första matcherna i år. Så offensiven är det inget fel på. Det är som sagt defensiven vi lär ha problem, och där får ytterbackarna och Sergio viktiga roller att hjälpa till.
Barcelona LeoMessi
2012-10-06 17:00
Fcbarcelona#10 (Barcelona) Dom har varit bra den här säsongen. Det enda bra motståndet som jag har sett dom möta i PL är Arsenal. Och jag måste säga att Arsenal var lite bättre än dom den matchen och borde egentligen ha vunnit. Sen så hoppas jag att dom ger fan i falcao! Trött på att pl köper upp hela la liga. Äckliga jävla horliga!!! Fan vad jag hatar dom
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-06 16:47
Någon som kollar på Chelsea eller? Dom är väldigt stabila framåt och även i januari om dom nu kommer att köpa Falcao som det verkar som. Kan bli tufft att möta dom i CL om vi får det senare.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-10-06 16:33
Affelay mål !
Barcelona LeoMessi
2012-10-06 16:32
Kollar lite på Chelseas match. Är det inte PL-lag som har otroligt bra försvar i jämförelse med la liga? Tycke Chelsea rinner igenom väldigt lätt och det är inte bara den här matchen. Väldigt många matcher ser jag hur lag lämnar otroligt stora ytor där motståndaren bara kan slå en passning och ett friläge uppstår
Barcelona Unicef
2012-10-06 16:29
De är vell de enda tillsammans med 3backslinjen som man kan risa Pep för, Eto'o hade så otroligt mycket mer att ge i Barca tröjan!!! Grande Eto'o!!!
Barcelona rob.BARCA
2012-10-06 15:37
Jag hoppas verkligen inte att spelarna går in med samma inställning som många härinne har "vi saknar våra ordinarie mittbackar, vi kommer förlora" strålande inställning ni har, jisses...
Barcelona Lionelmessi
2012-10-06 13:49
Lite El Clasico statistik för er som gillar statistik.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-06 13:21

Samuel Eto'o (Anzhi): "My favourite for the Ballon d'Or is Messi, followed by Iniesta and Xavi." [aljazeera via marca]

Eto'o: "The clasico is the greatest game. One of my best moments in my career was when I missed a penalty and then scored minutes later."
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-06 12:17
Haha asså varför blir ni arga när Mourinho gråter ut i Media för Ronaldo? De är desperata och svartsjuka för om Messi vinner sin fjärde guldboll i Januari så blir det tyst i Madrid. Det är inte Mourinho som utser vinnaren och inte heller Platini som diggar Messi mer. Det är tränarna och kaptenerna. Förra året fick Messi dubbelt så många röster som Ronaldo.
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-06 11:13
Detta har säkerligen redan spridits men vilket jävla skämt Murinho och Tristiano är. Hoppas Messi vinner Guldbollen vilket jag gör innerligen. Då kan Tristiano flytta till PSG.

"I don't know the exact reason behind Cristiano Ronaldo's unhappiness. All I can say is that he is a great player who has had an absolutely fantastic season," Mourinho told CNN.

"Iniesta is a superb player, too. There's no doubt about that. However, he did not have such a great season to be honest.

"He was great at Euro 2012. He won the Euros, but we should not forget that it's a competition that lasts only three weeks.

"So I do think that Cristiano had a good reason to be upset with Uefa's decision."
Barcelona Qanii
2012-10-06 11:00
fan vad dåligt man skriver från mobilen då! ursäkta stavfelen.
Barcelona Walee
2012-10-06 10:59
Real kan spela precis som de vill antingen med hög press eller backa hem med kontringar., Hur dem än spelar så är vi tyvärr sårbara eftersom vår backlinje är löjlig. Song och masken kommer säkert gå bort sig frågan är hur effektiva Real kommer vara imorgon. Jag är långt ifrån positiv!!
Barcelona Qanii
2012-10-06 10:54
längtar till clasico men samtidigt är jag orolig för back situationen. Gerard hinna tillbaka? är värt att riskera honom för "en" match ? real har listat ut hur vi spelar och dom kommer backa hem med alla spelar förutom Ronaldo och parkera bussen. vi måste slå bollen på djupled och överraska dom. jag är trött på att vi alltid ska spela runt hade varit kul om man tog skott utanför likt villas mål i super copa... sen är det komiskt att real säger att Ronaldo gjort 6 mål på dom senaste clasicon medans Messi gjort 2. kan det ha att göra med att Messi alltid har minst 2 gubbar på sig, och att han blir nedsparkad varje gång han tar sig förbi någon?? Ronaldo är ju inte alls lika hårt markerad! jag tycker vi ej ska gå på för fullt real har allt att vinna samtidigt som de har allt att förlora. tycker vi ska spela smart och akta os för deras kontringar.
Barcelona LeoMessi
2012-10-06 05:48
LionelMessiTheHandOfGod (Barcelona) Det var en sån Facebookuppdatering från en sportrelaterad sida. Där dom dagligen lägger upp rykten, citat och andra saker. Det behöver inte vara sant men det förvånar mig inte om han sa det. Jämför aldrig dessa två! Xavi är bättre på i stort sett allt, snabbare, mer teknisk, rörligare, bättre passningsspelare och kreativare. Vad är Xabi bättre på? Krossbollar? Isf det bara och jag är inte säker på att han är så mycket bättre än xavi på det.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-10-06 03:34
Så nu ligger den tredje delen av "Måndag hela veckan" uppe. Den är helt fokuserat på el Clásico. Efter tre timmars jobb hoppas jag den blev bra.

Ha det bra alla och Viscaaaaaaaaaaaaa!!
AndreD - General Pardon
2012-10-06 02:54
LeoMessi

Xabi kan jämföras med JDS. De är på ungefär samma nivå.
LionelMessiTheHandOfGod
2012-10-06 01:16

Leo Messi källa tack?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-06 01:05
LeoMessi

Inte ens Xabi.
Barcelonistas
2012-10-06 00:06
Leo Messi - vi lever i en värld full av psykoser...
Barcelona LeoMessi
2012-10-06 00:01
Läste att Ronaldo sa: Khedira är bättre än xavi. Haha det var det löjligaste jag har hört haha! Går inte att jämföra dessa två då dom inte ens är samma spelartyp. Jämför Xabi med xavi istället
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-10-05 23:56
Pique y Puyol och till de som är intresserade:

Som jag lovade kommer jag att skriva min artikelserie "Måndag hela veckan" idag. Jag kommer resa bort imorgon så jag har inte haft tid på hela dagen. Ska börja nu, så ha lite tålamod under ett par timmar så kommer det att publiceras... :)))))))))

Visca!!

Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-05 23:29
Jag tror Iniesta kommer att vinna guldbollen faktiskt. Han har varit magisk i Barcelona och i landslaget och avgjort mycket.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-10-05 23:29
Palamós

Välkommen!!
Barcelona LeoMessi
2012-10-05 22:43
Ja em är bara i tre veckor men iniesta var bra hela året:-) Vad ska Ronaldo vara ledsen över? Han har en guldboll vilket iniesta inte har:-) Han får nöja sig med den
Annons: