/spanien/barcelona/forum/8431.aspx/spanien/barcelona/forum/8431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2012-10-08 18:38
Haha, håller med nedanstående.

Skulle gärna villja se denna elva mot vår ordinarie:

Casillas
Essien - Varane - Coentrao - Marcelo
Khedira - Alonso - Özil
di Maria - Benzema - Ronaldo
Barcelonistas
2012-10-08 18:28
El Pasillo - för mycket hhääääääääschas eller? Skulle inte förvåna mig då du verkar vara beng 24/7.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2012-10-08 18:23
Ronaldo kommer inte vinna över Messi.

Aldrig. Säger det nu, är 100% säker. det finns ingen som är bättre än messi.

Wena
2012-10-08 18:15
El pasillo

Haha du är ett jävla skämt
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-08 18:05
El pasillo Din lilla katalysator. Sluta lek svensk maffia på SF. Du är en röd gurka. Vi slog er i SC i CN för mindre än 2 månader sen. Vi käkade er andra halvleken i SB med en man mindre. Igår var ni bättre första halvtimmen. Men sista delen av matchen da? Vare inte ni som hade akutbehov av 3 p? Varför var ni så fega o slutade anfalla?
Barcelona 7th Heaven
2012-10-08 17:57
Fan va man stör sig på folk som klagar på King Alves, han är och förblir en king världens bästa höger back, dra åt skogen med er som säger att han inte platsar eller e för kass ni verkar ha glömt vad han gjort genom åren i världens vackraste tröja. ooh sluta prata så mkt om Bartra ni har redan nu gjort han till maldini så lugna ner er de finns säkert en anleding till vf han inte får spela!!! lita på tito istället hans chans kommer puss :)
Barcelona Walee
2012-10-08 17:40
Jag ÄLSKAR Montoya av det lilla jag har sätt av han. Tycker han har bevisa mycket mer än vad Cuenca eller Tello har gjort. Sen har han fått hoppa in i jävligt otacksamma stunder.. Mot Real efter att Adriano fick rött och nu mot Real igen efter Ronaldos mål. De är ingen lätt uppgift tror vi har en lik stor talang som Pedro eller Busi på gång ..
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-08 17:34
Barca borde redan den här säsongen sålt Alvez till psg och lagt pengarna på Thiago silva. Han känns inte igen för den spelaren han va under Pep. Danis tankar verkar vara vänt mot andra håll. Vem vet vilka saftiga erbjudanden han lär ha fått under sommarens silly season. Om unga spelare som Witsel ocyh Hulk drar till Zenit då kan man förstå att lönen talar. Tills Alvez inte bevisar det motsatta har han inget och göra i Barca. Förnya truppen sakta men säkert gör den endast hungrigare.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-10-08 17:24
Den här bilden säger nog det mesta! Helt sjukt att han kan dominera matcher på det sättet han gör med denna bevakning.
s.eto
2012-10-08 17:13
Tydligen så har Real fansen börjat hylla Messi nu efter att Mourinho hyllat Messi. Snacka om att vända kappan efter vinden.
AndreD - General Pardon
2012-10-08 17:02
Shi

Ronaldo är verkligen inte en av de bästa någonsin, såvida du inte pratar om den riktiga Ronaldo.
AndreD - General Pardon
2012-10-08 17:00
Fan vad jag grämer mig att vi inte köpte Botía. Perfekta spelaren för oss som hade gjort det riktigt bra.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-08 16:30
Frågan är om man är lika förbannad den här gången jämfört med en månad sen när det var landskamper. Å andra sidan så får vi Pique tillbaka då och kanske Alves.
Barcelona B-Guden
2012-10-08 16:27
Vi behöver ingen världs back, En spelare som Botia hade räckt, det finns flera stycken där ute som kan koma hit och göra ett strålande jobb
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 16:15
Barcelonistas

Ja det är svårt för oss att avgöra då vi inte sett det hända ännu och kan bara spekulera :) Men Botia är ju bl a startman för Sevilla nuförtiden. Bartra lär hamna som startman i något annat topplag om vi inte ger honom chansen snart.
Real Madrid Shi
2012-10-08 16:08
Jag måste bara klargöra en sak. Ni köpte er Ronaldo, vi skapade vår Messi :)[/QUOTE]

All heder till er som lyckas fostra en så grym spelare! :-)
Barcelonistas
2012-10-08 16:02
Barca o Mort - Det är möjligt men jag kan bara inte se hur dom ska kunna hålla igen där back mot lag som Osasuna Ich dom här svåra borta matcherna. Dom har inte den erfarenheten.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-10-08 15:51
Hmm, vår käre Mascherano får mycket skit ser jag! =)

Håller med om att han blandar och ger. Men jag tycker dock att han har kvalitén för att hålla en startplats i laget.
Till hans försvar får man ändå säga att han aldrig heller får nån chans att bilda ett samarbete med övriga försvarare.
Vi pratar om hur Pique behövde Puyol för att prestera. Men hur är det då för Masken som ena veckan spelar med Puyol, nästa Pique, en annan med Song, för att sedan sluta med Adriano.
Ta Real och kolla hur de fått tid till att spela ihop sig i mittförsvaret där. Sist Pepe eller Ramos inte var tillgängliga var väl när Pepe hade sin långa avstängning för nån säsong sedan.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-08 15:50
Jag tycker att Tito gjorde det riktigt bra igår. Det är egentligen sjukt hur backlinjen kunde hålla mot Real. Är det bara jag som är lite trött på Alves? Vad fan är det som har hänt med honom? Han har varit värdelös i många matcher nu.. Hans inlägg är åt helvete, han markerar inte ens motståndarna längre och förstår inte varför han skiter i hem jobbet ibland.. Montoya har gjort det bra mot Real två gånger i år och båda gångerna har stackaren fått hoppa in bara så där, om Alves inte börjar skärps sig så är det bara köra med Montoya istället. Jag tror verkligen inte att han hade gjort bort sig.
Barcelona socccerfan1
2012-10-08 15:42
hallå.

SHI!

håller med dig, dem är otroliga, så sjukt viktiga för sina lag.. hatten av.

går inte att jämföra dem på riktigt, för att dem är OLIKA.

Säg vad ni vill men messi är bättre. kollar man bara på matchen igår så förstår man vad jag pratar om. Ronaldo är sjukt farlig när han får sina bollar.

Messi startar anfall, dribblar många, drar på sig spelare, öppnar upp, serverar, sticker in mm.mm.mm.. sen har vi frisparkar.. två elclasssico två sjuka mål på frispark..

kung leo. Ronaldo är sjukt bra också.
Barcelona The Reporter
2012-10-08 15:41
@Shi:

Jag måste bara klargöra en sak. Ni köpte er Ronaldo, vi skapade vår Messi :)
Barcelonistas
2012-10-08 15:40
Fais - jag har sagt det i några år nu är på forumet. Jag förstår inte hur vi kan ha en sån usel ledning? Seriöst vi är antagligen sämst när det gäller spelar köp...
Real Madrid Shi
2012-10-08 15:36
Jag som Real Madrid fan lärde mig något nytt efter gårdagens match.

För min del är det slut på jämförande av dessa två giganter, dessa monstruösa spelare, jag talar givetvis om Messi och Ronaldo.

Det vi bevittnar är historia, de två bästa spelarna någonsin när det kommer till klubblags fotboll.

Jag hoppas både vi madridistas och ni culés kan njuta av dessa herrar och sluta håna den ena eller den andra.

Respekt till både Messi och Ronaldo, två spelare som är flera nivåer över alla andra.
Fais
2012-10-08 15:34
Barcelonistas

Jag håller med att Masken inte håller klassen. Frågan är vem är det som styr upp lagen Masken elr Ledningen/Tito? Om han visade redan föra säsongen att han inte har det.
Varför insisterar man på att köpa ännu en mittfältare som är dessutom mer offensive än Busket/masken är och långsammare än båda 2?.

Nu måste jag dra fixa lite ärende hörs en annan gång. Tack
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 15:27
Barcelonistas

Botía får nog ses som en av de bättre backarna i La liga faktiskt. Bartra har imponerat varje gång han fått spela. Vet inte hur mycket du har sett honom men jag tycker att Bartra ligger före Montoya och han gjorde ju inte bort sig igår? Det inte bara B-lagsspelare vi snackar om.

Redan om Bartra hade fått spelat de mindre matcherna hade han kanske fått spelat igår, om inte så hade han minskat skaderisken för de andra iallafall då det hade blivit mera rotation.

Alla vill ha in spelare som Hummels, Silva, Vidic, Ramos. What the hell. Hur billiga tror ni dom är? Hur säkra är ni på att de kommer prestera bra i ett spelförande lag som oss där mittbacken har i princip lika bra teknik och passningar som vilken annan mittfältare som helst i världen.
Nej jag säger ge Bartra en chans, om inte värva för fan inte in en dyr mittback som vi gjort förr.

Ge mig hellre någon talang som har imponerat i typ Brasilianska ligan i något år (Dede?) isåfall eller någon mer diskret. Högst upp ligger Campagnaro, han är väl inte okänd men över 20M är han definitivt inte.
Barcelonistas
2012-10-08 15:24
Fais - Masken var ok föra säsongen men inte mer. Jag tycker ju mer tiden har gått så har det visat sig att Masken inte håller på sikt. Han kan göra nån bra match som MB men han är Alldeles för ojämn och har faktiskt senaste tiden skämt ut sig själv på den positionen. Om du ska vara MB för Barcelona gäller det att du har ett bra passningsspel, bra teknik, hyfsad snabb, men framför allt att man positions säker. Masken saknar flertalet av dom här egenskaperna för att kunna spela som MB för Barcelona. Masken är en brytnings säker spelare och det visade han under dubbel säsongen. Men han sattes aldrig riktigt på prov då vi var alldeles för överlägsna i allt.
Fais
2012-10-08 15:23
Hetfield.

Kan instämma en del där med Barta. Men det har varit lite väl skakigt nu början av säsongen för att kunna slänga in Barta tycker jag. Sen håller jag med dig att får han inte speltid i den här säsongen så ska han lånas ute omedelbart. Det borde vara olagligt för att en sån talang ska gå till spillo.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-08 15:19
Jag vill också gärna ha en mittback man verkligen kan lita på, problemet är att det inte finns så jättemånga världsbackar därute som är så lätta att få. Hummels är den jag kommer på, och han skulle vara riktigt dyr. Och vem säger att han skulle komma in och dominera? Det är väldigt svårt att vara bac i Barca då man ofta blir utsatt för kontringar där man blir ävlidgt ensam.

Grejen är att jagt tyckte Mascherano var grym förra säsongen. Hoppas det bara är en dålig period han har just nu. Piqué kommer komma tillbaka och hur mycket man än klagat på honom så är han även ur form en bra mittback. Ganska snabb trots sin storlek och framförallt spelskicklig. Puyol kommer komma tillbaka. Så tycker intd det finns någon anledning att oroa sig allt för mycket.
Fais
2012-10-08 15:16
Barcelonistas

Ju min vän Jag håller med dig att Puyol har kvaliteten (Vem diggar inte den krigaren)? Det gör jag. Men eftersom han har kommit till åldern så går han sönder varannan vecka. Ledningen/Tito behöver inte vara genier för att kalkylera ut det.

Pique- Jag tyckte att han var en av de bästa för 2 säsongen sen. Om fallet är så att det var pga av Puyol han presterade så tycker jag att han åtminstonde borde höja sig när Puyol är inte med eller håller samma nivå som han hade för 2 säsongen sen. Men nej nej till med Masken presterade bättre än honom föra året tycker jag.

positionsspel=Pique. Hmm Det är väll självklart att han borde ha det med tanke på att han är renodlad mittback. Dessutom måste du komma ihåg att masken är inte renodlad mittback.
Barcelona Federer
2012-10-08 15:15
Pepe (Real Madrid): "Cristiano is a far more complete player than Messi, especially at set pieces."

Haha jag dör av skratt. Skjut mig någon.
Annons: