/spanien/barcelona/forum/8430.aspx/spanien/barcelona/forum/8430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-01-22 19:49
"men det är rätt så nyligen som han har blivit en erkänd världsmålvakt"

Valdes har varit världens bästa målvakt sedan 08/09 säsongen. Den enda som varit i närheten var VDS.

Buffon-Casillias etc. var alla usla.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-01-22 19:45
Hetfield/

Som sagt, jag blev också grymt besviken när jag fick höra nyheten, men att skriva de sakerna som har skrivits om Valdés de senaste dagarna är oacceptabelt. Visst har klubben stöttat honom, först Rijkaard, sen Guardiola och nu Tito, men Valdés har också gett tillbaka och vi har vunnit Championstitlar tack vare hans räddningar.

Det är främst de artiklarna som jag läste förra veckan i Sport som gjorde mig äcklad. Han fick utstå mördande kritik. Sånt skit förtjänar inte Valdés. Lite mer tacksamhet och förståelse skulle man kunna visa.
Barcelona Hetfield
2013-01-22 19:41
Jag gör det tydligare. Det finns en skillnad mellan att vara en stabil målvakt och att vara en erkänd världsmålvakt.

En stabil målvakt är en målvakt som man vet var man har, en erkänd världsmålvakt är den som får rubrikerna och som får beröm av fotbollsvärlden.
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-22 19:38
Sorry för OT men Newcastle håller ju på med LÖJLIGT bra värvningar nu.
Först köper dom Sissoko från Tolouse som alltid har varit en stor talang (även om han är 23 nu) och någon som heter Haidara. Sen köper dom Yanga-Mbiwa, som har jagats av Milan och diverse andra storklubbar, för typ 7m euro. Han köpte jag till mitt Milansave på Fifa och han utvecklades till 89 i ranking haha ;p
Det senaste är nu att Gouffran från Bordeaux är klar för 1.5m euro.

Kombinera dessa unga förvärv med det faktum att Alan Pardew sitter på typ ett ÅTTA ÅRS kontrakt med Newcastle så har man ett riktigt spännande projekt.
Go Magpies!

Hetfield

jag håller faktiskt inte med dig, jag tror nog den generella bilden är att Valdés har varit en stabil målvakt (d.vs. utan de förbannade tabbarna) de senaste åren.
2013-01-22 19:38
@papillon:

Precis, euro. Glömde nämna det i inlägget, men när jag skriver siffror gör jag det nästan alltid i euro-sammanhang.
Barcelona Hetfield
2013-01-22 19:36
el Flaco

Jag kritiserar inte Valdes lika mycket, men jag kan förstå besvikelsen. Valdes har varit stabil, men det är rätt så nyligen som han har blivit en erkänd världsmålvakt.

Han har tagit emot väldigt mycket kritik och han har ett starkt psyke, men det är klubben som har gjort honom till den han är idag. När Valdes radade upp ett par tabbar om året och när en stor del av fansen ville byta målvakt så hade Valdes kunnat hamna i ett mittenlag i Spanien om inte klubben stod bakom honom. Dessutom så lämnar han klubben i en svår sits där det inte finns en klar ersättare till honom. Jag respekterar hans beslut för att det beror snarare på motivation än pengar, men jag är fortfarande lite besviken.
Barcelona papillon
2013-01-22 19:35
el Flaco - Loco-Motiv

Av vad man har fått höra så ville han inte ens veta vad klubben tänkte erbjuda honom (5 år och 10 miljoner per säsong)

10 miljoner Euro per säsong?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2013-01-22 19:31
Hetfield/

Jag är också besviken att han har bestämt sig för att lämna, men jag respekterar hans val och anser inte att han överger klubben, som Sport publicerade på sin förstasida för några dagar sen.

Han har gett allt för Barça och tvingas utstå en hel del, mer än vad många andra hade orkat stå ut med. Han är nog den spelaren i A-laget som har fått svälja mest skit genom åren. Hans psyke är bland de starkaste jag har sett.

Och han har varit en stabil målvakt i flera år nu så det är inget nytt fenomen direkt.
Barcelonistas
2013-01-22 19:15
Hetfield - Valdes har senste säsongerna varit världens bästa målvakt. Det var bara under Frank som han gjorde dom där skit tabbarna.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2013-01-22 19:12
Ska ni int eskriva mer om Valdes röran än det som står under "Måndag hela veckan?"
Barcelona Hetfield
2013-01-22 19:02
Jag tror att problemet som folk har med Valdes är att just när han börjar bli en erkänd världsmålvakt så vill han dra, det är lite otacksamt.

Klubben har stått bakom Valdes genom åren trots han tabbar, när folk skrek om att köpa en ny målvakt så stod klubben bakom Valdes och stöttade honom trots alla tabbar. När han börjar bli en stabil målvakt så vill han dra, jag kan respektera det till en viss gräns, men fortfarande vara besviken.
2013-01-22 18:48
Gabriel/

Håller med dig om Valdés. Har ogillat starkt majoriteten av det som jag har läst från olika journalister där nere i Barcelona. De har fullkomligt slaktat Valdés och det är nästan så att man tror att de vill att publiken på Camp Nou ska bua ut honom.

Valdés förtjänar mer respekt än så. Av vad man har fått höra så ville han inte ens veta vad klubben tänkte erbjuda honom (5 år och 10 miljoner per säsong) och han har inte ens något konkret deal med något annat lag den dagen han lämnar Barça. Det sista skrev Miguel Rico, en pålitlig journalist.

Håller även med om det sista du skrev om hur vi behandlar våra spelare och hur vi framför allt tar farväl av de. Ingen är lika bra som oss när det gäller att välkomna spelare, men ingen tar heller farväl av sina spelare på ett sämre sätt än vad vi gör.
Barcelonistas
2013-01-22 18:45
el Flaco - Självklart sitter 2-2 matchen mot Espanyol 06/07 färskt innan för pannbenet. Men att jämföra dagens Barcelona med den upplagan under Frank är som att jämföra en Opel vectra med en Ferrari F12berlinetta. Sån stor skillnad är det faktiskt, anledningen till att laget då kollapsade beror på flera olika faktorer. Det kommer absolut inte drabba Titos lag det kan jag garantera, här prioriteras Fc Barcelona bara, under frank var det Disco och brudar...

Den upplagan under Frank plockade max 65-75 poäng, den här ligger uppe på 95-100 poäng. Tror det räcker som förklaring.

Men som sagt jag respekterar gamla rävar som du och Gabriel. Gillar dock inte det där snacket där man överdriver.
Barcelona Gabriel
2013-01-22 18:38
el Flaco - Loco-Motive

Personligen tycker jag inte att Valdes förtjänar någon kritik eller skit. Han har varit och kommer att fortsätta vara en viktig kugge för att nå framgångar, och förmodligen är han den bästa målvakten för just vårat lag. Man måste på något sätt acceptera och även respektera hans beslut av att lämna, även om vissa kanske inte förstår det. Jag tycker det är synd att man kastar sån kritik mot en spelare som varit en sådan viktig spelare för oss i 10 år nu. Det är också en del jag hoppas att vi som klubb (fans, tidningsjournalister, klubbdirektiver osv) bör utvecklas på. Vi har inte alltid varit speciellt bra på att hedra våra legendarer, inte på samma sätt som många andra klubbar har gjort.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-01-22 18:28
Gissa vem som nätade för Lorient i Franska Cupen? Jo, ingen annan mindre än Ludovic Giuly.
2013-01-22 18:27
Gabriel/

Förresten, va anser du om de krönikorna och artiklarna som kom ut förra veckan om Valdés i de katalanska tidningarna? Tycker du inte att de angrepp honom lite väl hårt och att Valdés inte förtjänade allt det skitet som skrevs om honom?
Fais
2013-01-22 18:22
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Klart att han vill köra det bästa laget men om du vill slänga in D.Villa vem ska du bänka?

Om du bänkar Pedro, vem ska spela på hans position? (säg inte Alexis bara, han räknas inte).

Jag har kommit fram till att han ska vara med startelvan. Om man tittar hur många mål han gjort med tanke på hur många matcher han har spelat.
Barcelona Gabriel
2013-01-22 18:18
el Flaco - Loco-Motive

Spoken like a true culé!
Fais
2013-01-22 18:17
Barcelonistas

Visst, Jag skulle offra Pedro också på högeryttern men hur ofta har D.Villa spelat på den positionen??

P.s läste att du redan tycker att ligan är över.
Hur kommer det sig?? (kan du se in i framtiden) Om fallet är så vill jag tippa lite.
Villa du hjälpa mig??
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-22 18:15
Tror personligen att Tito kommer köra det bästa laget mot Malaga och i stället vila ett par spelare hemma mot Osasuna i ligan.

Därför kommer Villa som mest få ett inhopp på torsdag, och det är väl rätt rimligt med tanke på att han inte spelat på en tid.
2013-01-22 18:12
Barcelonitas/

Med all respekt så föredrar jag att inte korka upp champagneflaskorna än. Precis som Gabriel har jag varit med om en hel del och trots de åtta poängen ner till Atletico och femton ner till Madrid vägrar jag ta ut ligasegern i förskott.

Minns 06/07 säsongen när vi kollapsade helt under våren och gav bort guldet till Real Madrid eller under trippelsäsongen då vi också hade en bekvämlig marginal ner till Madrid och ändå åkte vi ner till den spanska huvudstaden i aprilmånad piskade att vinna.

Och jag anser inte att detta tänkande gör mig och Gabriel till svaga culés. Jag tror på det här laget och att de är kapabla att vinna ligan, men jag har lärt mig av tidigare erfarenheter att inte ta ut en seger i förskott.
Barcelonistas
2013-01-22 18:11
Fais - Pedro ska bänkas snubben har slagit världsrekord vad gäller missade målschanser. På torsdag vill jag se ett anfall bestående av Iniesta-Messi-Villa, tror dom kommer göra lite som dom vill mot Malaga. Iniesta kommer ju inte bara vara på kanten utan han har ju en fri roll där han kan röra sig fritt.
Fais
2013-01-22 18:07
Kul att Abidal får spela igen. Vem kunde tro det?

D.Villa, Muniesa, Cuenca är tillbacka med. Äntligen goa nyheter.

En jag sak jag inte kan klura ut är. Om vi ska se till att David Villa ska spela på Torsdag. Vem ska vi bänka stället för honom??

Vem? Vem ska skulle ni Bänka ??
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-01-22 18:00
Eric Abidal, who is recovering after a liver transplant last year, is expected to get the medical green light in the coming week. [md]
Barcelonistas
2013-01-22 17:56
el Flaco - man behöver knappast vara någon raketforskare för att inse att ligan är avgjord. Vi ligger 15 poäng före Real Madrid och 7-8 poäng för Atletico, som även kommer kollapsa under säsongens gång.

Lägg därtill att vi är helt överlägsna spelmässigt vilket inte gör det lättare direkt för övriga lagen.
Barcelona Gabriel
2013-01-22 17:47
el Flaco - Loco-Motive

Pay it no mind hermano. Jag försökte för nån dag sedan och blev kallad för "den svaga typen av culé", haha.
Barcelonistas
2013-01-22 17:44
FCB_Messi - det är inte frågan om Tito kan, utan han kommer uppnå det Pep gjorde det kan jag lova er.

Det har börjat ganska bra va? Elr vad sägs om en liga titel där laget har slaktar hela La liga man spelar i sin egen liga och det har man gjort sen 08/09 säsongen. Vad gäller CDR så kommer vi på torsdag ta stora kliv mot finalen, tror inte Malaga har mycket att säga emot, då dom kommer ställas mot hungrigt Barcelona.

Och Cl så skall det mycket till för att vi inte ska vinna titeln. Föra säsongen så var det bara våra usla avslut som hindrade oss från att vinna Cl. Ett rättvist resultat i första rundan i semifinalen hade varit 1-4 elr något, finns inte en chans att något lag ska ha den turen igen mot oss.

Jag kan redan se trippeln framför mig, och hur laget kastar upp Tito i luften.
Barcelona FCB_Messi
2013-01-22 17:40
Puyol, vad ska man säga. Han är ledarnas ledare , legendernas legend. En vacker dag hoppas jag han tar över som tränare , och efter tränar karriären ta över som president för Barca . Sen blir jag inte förvånad om han ser till så att Katalonien blir ett självständigt land och han är presidenten. Grandeeee capitanooooo puyiiiii !!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
2013-01-22 17:36
@Barcelonistas:

Redan vunnit ligan? Har jag missat något?
Barcelona FCB_Messi
2013-01-22 17:31
Jag hade fortsatt med Tito tills dagen det börjar gå neråt. I dagsläget hade jag velat ha kvar Tito före pep om jag fick välja. Tror Tito kan uppnå samma statistik som pep gjorde .
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: