/spanien/barcelona/forum/8429.aspx/spanien/barcelona/forum/8429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-01-19 00:56
För er som är nya och inte har sett regeln här inne så är det absolut förbjudet att jämföra och att ens tänka på att nämna Iniesta och Özil i samma mening.

Ha de gott cules
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-19 00:29
Tror fan ingen är lika bra som Iniesta o själva spelet. Killen är en talang och begåvning utan dess like. Han är dom små ytornas mästare! Så länge iniesta är på plan så känner jag mig trygg! Han är Barcelonas Zidane och jag vågar fan säga att han till och med är underskattad!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-01-19 00:24
Özil är duktig men Iniesta klass är han absolut inte. Jag tror att Özil hade visat sin värde om han hade fått spela med en bollskicklig lag som är kreativa. I madrid måste han slå raka passningar som en idiot på Ronaldo. Det exakt vad sneijder gjorde i Inter för mourinho på ett tillslag. Özil run, run, run from mou!!!!
Barcelona koeman92
2013-01-19 00:24
Mäktiga Messi

Helt rätt! Äntligen någon som sa som det är, kunde inte ha sagt det bättre själv!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-18 23:41
snälla grabbar kan ni vara vänliga o sluta jämföra özil med iniesta . de känns inte rättvist . özil lever i sin fantasi medan iniesta är en utomjording som spelar fotboll i en egen klass för sig själv . de som dag o natt . de som jämför özil med iniesta är fan helt jävla dum i huvudet och begår självmord
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-18 23:40

Barcelona had planned to offer goalkeeper Victor Valdes (31) a contract renewal until 2018 worth 10M gross a year. [intereconomia]

Tackar man nej till detta?
Barcelona Barca-nist
2013-01-18 23:40
se och njut. Mycket sevärd video!
Barcelonistas
2013-01-18 23:16
Det sjukaste anfallet jag någonsin sett, drivet från Iniesta och sen den där fantastiska chipen till Messi. Den dagen Özil presterar på en så här hög nivå kan ni komma och snacka. Vilket aldrig kommer hända då den nivån Iniesta besitter är på en helt annan nivå. Özil kan kanske bli lika bra som Thiago men mer än så blir det inte.

Asså detta anfallet jag vet inte vad jag ska säga?

Finns flera mittfältare som jag håller högre än cyklop ansiktet özil. Thiago,Götze,Lampard,Reus är alla bättre.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-18 23:09
Vilka sjuka räddningar Valdes har bjudit på mellan åren. Hans reflexer är inte att leka med. Kommer sakna honom den dagen han lämnar. Det må kanske finnas några bättre målvakter där ute, men kanske inte just för Barca..
Barcelonistas
2013-01-18 23:04
Baronen - Iniesta är den spelaren som enligt mig är bäst rent spelmässigt i världen. Hans passningar, genomskärare och det där drivet med bollen där bollen sitter klistrat på fötterna gör honom till världens bästa mittfältare. Under trippel säsongen så snackade alla om Messi och Xavi, men för mig var Iniesta den som imponerade mest på mig, han är och var så otroligt överlägsen i spelet, och han tappar nästan aldrig bollen.

Visst han gör inte så mycket poäng men vem har sagt att allt handlar om det? När han väll gör mål och assist så är det i dom allra största matcherna och i viktiga skeden av matcherna. Hans berömda mål mot Chelsea 2009, även i Cl finalen mot United så var han enligt mig bäst på planen, tom Rooney gick ut och sa att Iniesta är världens bästa spelare efter finalen. 2010 gjorde han även ett riktigt bra VM där han var inblandad i 95% av spaniens mål och han avgjorde även VM finalen på tillägstid.

Iniesta gör mål och assiterar i dom viktiga och största matcherna, 5-0 mot Real Madrid så är det Iniesta som öppnar upp allt med en fin genomskärare till Xavi som sätter 1-0. Mot Arsenal i åttondelen så är det Iniestas lilla chip passning till Messi som öppnar upp det hela, och även i Semin mot Madrid på Camp Nou så gör han nästan en kopia på 1-0 målet ( under 5-0 matchen). Sätter en sjuk genomskärare till Pedro som sätter 1-0 bakom Iker. Iniesta blev även utsedd till EMs bästa spelare i sommras.

Iniesta har varit en stor bidragande faktor till både Spaniens och Barcelonas framgångar, både spelmässigt ( där han har varit bäst) men även poäng mässigt. Det är ren fakta, och den som inte kan se det har följt Barcelona/Spanien och Iniesta väldigt dåligt. Och den här säsongen så har Iniesta varit Barcas bästa spelare rent spelmässigt, och leder assist ligan, han har i vissa matcher tom överglänst självaste Messi faktiskt.

Özil? haha snälla jämför inte den trasan med världens bästa mittfältare.
Barcelona grande jw
2013-01-18 23:00
Rolig bild med Pep från bayernforumet:

hahahahah
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2013-01-18 22:42
3-2 till Espanyol nu efter att de har legat under.

Inte helt fel om lillebror klarar kontraktet. En kort bortaresa och 6 givna poäng är bra.
Barcelona AndreD
2013-01-18 22:02
H.Alavi - Magico!

Pinto har förnyat till 2014.
Barcelona B-Guden
2013-01-18 21:57
Finns en anledning till varför Iniesta blev Bästa playmaker i år och EMS Bästa spelare och 3a i balon. För han är så jävla grym trots ett enda poäng i EM var han Spaniens överlägset bästa spelare.
och här i Sverige sitter folk och jämför honom med ÖZil...
Barcelona grande jw
2013-01-18 20:53
En målvakt som man bör hålla koll på är denna oslipade diamanten. Mattia Perin som spelar i italienska nykomlingen Pescara. 20 år gammal född 1992. Kolla dessa räddningar när han höll nollan mot Fiorentina förra veckan. Fyfan vilken talang!

Fanns en bättre highlight-video med ännu mera räddningar från matchen om någon hittar så länka gärna. Verkar vara borttagen.
Barcelona grande jw
2013-01-18 20:52
dubbel
Barcelona Dvärgen
2013-01-18 20:22
trots att han svek sitt hjärtas klubb iom övergången till Bayern München valde Neuer att flytta inom ligan trots anbud från utländska klubbar. Tämligen säker att Neuer inte är intresserad av en flytt. Ter Stegen däremot, en mycket ung och talangfull spelare som nuvarande spelar i ett medelmåttligt lag, skulle nog inte banga om han fick chansen. Finns inte direkt någon klubb för honom att flytta till inom Bundesliga, nästa naturliga steg i hans utvecklng torde vara en klubb av yttersta klass.
Real Madrid BB-Barceloneta
2013-01-18 20:16
H.Alavi - Magico! Svar ja, vi måste verkligen värva in en ny målvakt för att ersätta Valdes. B-lagsmålvakterna Oier och Masip håller för mig en alltför låg nivå och är inte särskilt unga heller och därmed inte något att satsa långsiktigt på. Av de yngre målvakterna som närmast knackar på underifrån så har vi Banuz och Ondoa, födda -93 respektive -95 men ingen av dessa är ännu aktuella för A-laget. Vad gäller Pinto så har han ju nyligen kritat på ett nytt kontrakt som sträcker sig till 2014 och då tror jag också att han stannar kontraktstiden ut. Det finns ingen anledning att försöka göra sig av med honom i sommar då det knappt går att få pengar för honom genom en försäljning.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-01-18 20:14
PInto har förlängt kontraktet till sommaren 2014 så det behövs bara en keeper. Har ingen superkoll på målvakterna i Athletic men det är ju tre stycken dugliga målvakter, samtliga födda 1989, Masip, Ruben och Oier Olabazal. Den sistnämnde är den som är närmast A-lagsspel men han är knappast någon ersättare till Valdes.
Barcelona Baronen
2013-01-18 20:08
YYEA

Ja, eller ett konstverk/vattenmålning som flyter runt utan att stelna. Han rinner förbi sina motståndare. Det ser så brutalt enkelt ut. Passarna han gör när han dribblar sig ned till förlängda mållinjen och slår dem snett tillbaka är inte av denna värld. Fattar inte hur han gör med sina ben, och hur han kan se allt så makalöst bra.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-01-18 19:38
Måste vi verkligen köpa in en ny målvakt när Valdes försvinner? Jag menar, vi har ju några i B-laget. Någon som har koll på dem?

Pinto försvinner ju efter denna säsong(?) så två nya målvakter måste in.
Barcelona YYEA
2013-01-18 19:37
Baronen

Iniesta är en konstnär, i små utrymmen rinner han igenom flera motståndare och som en efterrätt på det leverera en dödlig assist till en medspelare är skönt att se.

Alltid spelbar, sällan tappar boll, flyttar laget när han vill.
TIll skillnad från Ronaldo och Messi gör Iniesta allt de gör och ändå utför defensiva uppgifter.
Barcelona Baronen
2013-01-18 18:50
YYEA

Helt fantastiskt. Hade det inte varit för Messi och hans brutala poängskörd, och Ronaldos, så hade Iniesta varit världens bästa spelare. Det där klippet visar att han t o m är bättre än Zidane.
Barcelona Judge Holden
2013-01-18 18:35
Ronaldo sjunger en låt direkt till Messi.
Barcelona Baronen
2013-01-18 18:32
Är medveten om att man inte ska blanda in vad som försiggår inne på Puertan här men kan inte låta bli. Det finns en kille därinne, "Cigge" som inger mig djupaste respekt - om du hör mig, hatten av!
Riktigt objektiv supporter med väldigt fina värderingar. Han försvarar Iniesta mot en kille eller tjej vars resonemang måste vara taget ur en tomburk.

Ur ett par Barcelonaögon så har Iniesta denna säsong, för mig, i synnerhet de sista månaderna, varit vår bäste spelare. Han dominerar och gör precis vad han vill ute på planen, på ett sätt jag inte vet om jag sett någon göra förut.
Ser man enbart till vad han, kontra Messi gjort på planen (bortsett poäng), så har Iniesta varit klart mycket bättre.
Sett till effektivitet, assists och mål är Messi självklart på en helt egen nivå. I själva spelet dock är Iniesta världens bäste spelare, i mitt tycke.
Barcelona YYEA
2013-01-18 18:25
Iniestas magnifika insats den här säsongen, sevärd.
Barcelona L!VOZ
2013-01-18 18:20
googla pepe...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-18 18:17
@Jonas - tots units fem força:

Förmodligen Ondoua, han spelar redan för Barcelonas Juvenil-lag.
Född -95 och en av de som hämtades från Etoós ungdomsprogram 2009.
Barcelona FCB_Messi
2013-01-18 18:09
Ever banega: Madrid gnäller om domarna under en hel vecka och när det är matchdags, ja då ser ni.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-01-18 18:03
Hörde att någon här på ramblan snackade om en ung, 17 årig, talangfull keeper från Kamerun. Vet någon vad han heter?
Annons: