/spanien/barcelona/forum/8425.aspx/spanien/barcelona/forum/8425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2012-10-07 20:49
Cesc är under all kritik som vanligt i alla stormatcher. Ser så jävla bakis och disträ ut.

Skriver detta här nu för att varje gång jag klagar på karljäveln här på forumet så blixtrar han till och tystar ner mig... :-)
Raffe Alcantara
2012-10-07 20:49
"In med Alexis" VEM SOM HELST förutom Alexis
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-10-07 20:48
In med Villa nu föehelvete kanske inte direkt, men efter 15-20 min.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-07 20:47
rambla precis som benz gjorde på volleyskottet och Ronaldo vid målet. det märks att backlinjen inte är samspelt, det kan man säga utan att överdriva...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-07 20:47
Lite surt att Reals 1-0 mål kommer pga ett indivduellt misstag från oss. Å andra sidan kan jag inte säga att det var orättvist. Vi måste ta tag i detta nu, och oavsett resultatet, måste ledningen ta sig en ordentlig funderare över om den backuppsättning man har tillgodo idag håller. Kom igen nu Barca!
Barcelona Walee
2012-10-07 20:46
In med Villa fan jan kan skjuta utifrån!!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-10-07 20:46
funkar inte med cesc på plan, in med alexis eller villa!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-07 20:45
Första 20-25 var det väldigt mycket felpass. Cesc väldigt mycket, till och med Xavi och Busquets såg lite darriga ut. Det var en period efter Reals mål och deras dubbelchans det såg katastrofalt ut. Men som sagt, sista kvarten hade vi full kontroll.
Barcelona Jónathan
2012-10-07 20:44
Undrar om Messis klubbmålrekord gjort honom mindre hungrig på att näta. Känns som dag och natt mot tidigare säsonger då han ALLTID gått mot mål och skjutit. Tycker inte det nödvändigtvis är något negativt då han ofta passar fram sina lagkamrater till avgörande lägen, men jag saknar ändå hans mördande avslut utifrån!
Barcelona B-Guden
Innan matchen börja och jag såg att Adriano skulle lira mittback, så kände jag mig mer lugn med det än om Song spelat.
Sen är det lite pinsamt att Real inte kan utnyttja vår svaga backlinje på ett bättre sätt än kontringar.

Och Adriano har varit helt okej där i mitten, tänkt om han fått dom matcher Song fått där vad säker han hade varit, eller så hade han väl varit skadad då i och för sig.

Men Busquet vilken lirare!!!
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
Varför är det inga Madridistas inne och fjantar sig här ikväll? Är forumet låstför andra lags supportrar?
AndreD - General Pardon
2012-10-07 20:43
Fan vad vi hade spräckt detta horlag med ordinarie backlinje
Barcelona BB-Barceloneta
Helt okej första halvlek trots allt. Busquets har varit fullständigt dominant samtidigt som Cesc varit raka motsatsen i stort sett.
Barcelona barca show
mycket nöjd första 45min. vi håller boll. är lugna och kommer att antingen få 1 poäng eller 3. men förlust tror jag inte på. men måste "kritisera" både alves som jag tycker inte är sig lik längre och valdes som måste ta såna bollar som kommer drssutom i samma stolpe han står vid. Skärpning. Men tycker alla gör det bra spec mittlåset som agerar enkelt och bra trots ovana positioner. ja för adriano då
Barcelona Rambla~ el chico dorado
Såg ni reprisen nu på hörnan? Vem fan markerade Ramos? Får stå helt ensam ju.
Barcelona Vampíro
2012-10-07 20:42
Sergio har varit fantastisk och städat allt på mitten. Fábregas däremot blandar för mycket, han löper bra och lyckas t.o.m komma till lägen i straffområdet men han slår bort för många passningar och rör sig dessutom som ett kylskåp, ibland tror man att vi har Kim Källström på mittfältet. Vill inte döma ut honom än, hans form är på väg uppåt och det känns som att han behövs. Vill dock ha in en av Sanchez eller Villa så vi behöver fler spelare som hotar i djupet.
Barcelona Andresito
2012-10-07 20:41
Domaren utnyttjar ju de tomma ytorna bakom/mellan Reals försvar bättre än Barca..
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Tycker Cesc bör bytas ut mot Villa i andra
Barcelona L.A.M Nr 10
Tycker det är en jämn match. Real började bra och kunde gjort 2-0. Spelmässigt tyckte jag dock inte de dominerade då. Däremot efter vårt något turliga mål så har vi allt. Inte jättemånga chanser men de har knappt bollen då. Hoppas vi fortsätter så. Dock måste vi få fler avslut på mål.
Barcelona Bästelona
Har Fabregas slagit nån passning rätt idag? Han har ändå varit OK men passningsspelet är dåligt. Ut med han och in med Villa.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Busquets har varit hur bra som helst, Messi, Xavi, Pedro har varit bra. Fábregas & Iniesta kan mycket mer, Så jävla synd att Alves skadade sig man såg hur förstörd han var på bänken. Vad är det för jävla förbannelse som villar över backlinjen.
BTW så tyckte jag att det var svagt agerande av Valdés vid flickans mål, han kunde har gjort bättre där
2012-10-07 20:40
Snälla Tony, Barca har ingen backlinje i kväll så sluta dryga dig.
Barcelona Zamboza
Inför varje el clasico där real är tvugna att göra mål eller vinna brukar vi vara skakiga i. Det här är en sån match. Jag tycker dock vi gjort det bra hittills. Dem här tidiga ledningsmålen för real börjar dock bli för mycket bara. Det tär på ens psyke.
Atlético addeh
Klart godkänd första halvlek. Offensivt ser det bra ut. Lite för lite skapade målchanser men det är ändå ganska fantasifullt. Märks dock att vi saknar en anfallare på vänsterkanten.

Bakåt har det varit svajigare, men jag tycker faktiskt det har blivit lugnare sedan Montoya fick hoppa in. Noterbart även att Messi nätade efter att Montoya kom in även i Supercupen på Bernabéu i augusti. En så kallad Montoya-effekt, helt enkelt. Apropå den unge högerbacken tycker jag han skött sig exemplariskt.

Busquets klart bäst på plan. Vrider och vänder som han vill på Madrid-spelarna, vinner boll, fördelar vidare. Han är ett monster.
Barcelona Xavi the king !
Sergio klart bäst ! Men vill gärna se mer löpningar i djupet öppna upp Real ! Messi mer i box !
Barcelonistas
2012-10-07 20:39
Alves-Pique-Puyol-Abidal

alla är skadade, försvaret som vi hade i 5-0 mot Real, 3-1 mot man united....

Tider de):
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-07 20:38
edit dubbel.
Barcelona Walee
Seriöst är dommarn rädd för Real spelarna?? Özil solklart gul kort !!!!
Jag tar nuvarande ställning som slutresultat utan att blinka. :P
Barcelona 1.70-ligan
Busquets är helt enorm. Vilken spelare! Ganska nöjd med resultat. Önskar det vore slut nu :P

Vi måste snacka ihop backlinjen i halvtidsvilan! Egentligen inte missnöjd med någon där bak, de gör så gott det kan. Inte det lättaste att hoppa in på ovana positioner, i en helt nykomponerad backlinje, mot Real Madrid... hoppet lever om poäng! Sen vill jag höra Titos förklaring av val av backlinje efteråt :P
Annons: