/spanien/barcelona/forum/8424.aspx/spanien/barcelona/forum/8424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2012-10-08 14:34
På dom tre senaste matcherna har vi släppt in 6 mål vilket är under all kritik. Matchen igår så gör vi det bra med tanke på omständigheterna, vi möter det starkaste laget när det gäller omställningar. Och helt ärligt vad skapade Real Madrid i första förutom Benzemas stolpskott?. När lag som Sevilla och spartak ( med all respekt) skapar ett hav av chanser mot oss så var jag väldigt orolig inför gårdagens match. Men vi lyckades stoppa Real Madrids omställningsspel med ett brö försvar... Jag kan säga så här, hade det varit vice versa när det gällde skadeproblem i backlinjen och vi bara hade kryssat så hade jag varit väldigt orolig. Nu är det ett Clasico kvar och våran statistik där är faktiskt skrämmande, 1 förlust sedan 08 och den kom i supercupen. Är jag orolig inför den matchen? Nej vid den tid punkten är vi ett helt annat Barcelona där vi även kommer med ett bättre försvar. 8 Goa och härliga poäng :).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 14:34
Fais

Men läser du inte vad jag skriver? Säger att Bartra borde få spelas in så behöver vi inte en ny. Jag såg matchen lika mycket som du. Vi behöver inte en NY om Bartra får chansen. Har sett han i b-laget och försäsongerna, han är redo att få chansen lika mycket som Montoya.

Sen ska jag berätta för dig att Song var bra mycket billigare än T.Silva. Som vi inte ens vet om han hade varit bra i vår tröja. Vi har sett bra mittbackar komma till oss och floppa totalt.

Vi har en mittback i Bartra som inte får spela men vi måste köpa en ny? Jag ser inte logiken att inte ge honom chansen först och om han är dålig så köper vi en ny.
Fais
2012-10-08 14:19
Barca o Mort!

Menar du fullaste allvar?
Tito vågar inte äns testa Barta 5 min när vi möter mindre lag. Jag vet inte om du missade matchen igår. Om du gjorde det så ska jag berätta för dig att Adriano spelade som mittback.

Den andra mittbacken var masken som är en dm som de har försökt skola om nu i 2 år. Om en av de skulle gå sönder igår så hade Tito Song som är reserv.

Om vi skippade Song och köpte Thiago Silva då kunde masken vara reserv som mb/dm. Har vi inte överflödigt med mittfältare? Song som var en av premier leagues bästa offensiva mittfältare får sitta nu och ruttna på bänken.
Det är galet säger bara, det är galet.
Barcelona Corazon
2012-10-08 14:10
och jag kan inte sluta va en gnutta missnöjd med resultatet visst vi kunde lika gärna förlorat men vafan 11 poäng hade gjort stor skillnad tappar vi en match nu så är d inte långt ifrån ändå..

Barcelona 7th Heaven
2012-10-08 13:59
Fy fasiken va stolt man e över detta lag så här dagen efter :)
SoN_Un
2012-10-08 13:51
Don A.Iniésta #8

jag håller verkligen med dig, in med en mittback till eller vad jag skulle göra är att satsa på bartra på allvar, för han har potential o blir hur bra som helst.

alexis sanchez jag säger bara äntligen!! nu tar han för sig.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 13:45
Fais

All ära åt Thuram men han var riktigt dålig i Barcatröjan. Innan det en av världens bästa mittbackar. Tycker inte det behövs en ny, behövs att Bartra får chansen att visa vad han går för.

Det är inte så jävla lätt att hitta en back till vårt lag. Räcker inte att köpa in en bra back och förvänta sig att han ska vara bra. Vi har sett många backar flopp förr, vi behöver en som kan spela vårt spel. Hade gärna sett Hugo Campagnaro Napoli's högerback som även kan spela mittback. Ser killen som Serie A's bästa back. Ja bättre än Chiellini.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-10-08 13:42
Jag måste bara säga en grej som många verkar ha vart inne på, Alba! Vilken spelare! Han löper upp och ner och är snabb som in i helvete, älskar hans aggressiva spel, hur han trycker åt Real spelarna lite då och då. Jag var lite orolig över hans defensiv innan han kom men den tanken är är långt borta nu. Nu har vi säkrat vänsterbacksplatsen 8-10 år, vilken fynd! Grande Jordi!
Barcelona S91
2012-10-08 13:31
Skrev nyss detta på Zanders blogg. Han skriver om att alla är glada över El Clasico. Saknas något i texten tycker ni? Och ja, det jag skriver är ju obvious (för de flesta här inne :) )

Det som är intressant om det här med "alla är glada och belåtna"-aspekten är ju när detta sker. När har Real Madrid, under Mourinhos ledning, uppfört sig på ett sportsligt sätt när de förlorar mot Barca? Kanske en gång, inte mer. Annars har vi fått se konspirationstal, petade ögon, vansinnestacklingar i slutet, osv.

När dock Barcelona inte vinner så är allt frid och fröjd, varför det? Dels ligger förklaringen i att Barca vet hur man uppför sig som en god förlorare, men dels också för att de inte har en gangsterattityd som innebär att man tar ut saker på allt och alla när saker inte går ens väg.

Filmningar fanns det en handfull av igår också, ett exempel som jag kommer på nu är när Pepe regelrätt blir av med bollen så att Barca får ett omställningsläge. Han lägger sig som om han blivit skjuten, och domaren är feg nog att blåsa där. Fler filmningar fanns nog bland bägge lagen som jag just nu inte kommer på. Poängen är: det är Mourinho, ingen annan, som förstört, och kommer att förstöra (när han torskar), El Clasico.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-10-08 13:26
Barca - King / Busquets Tactical Genius

Tycker du överdriver aningen när du talar om att Real spelar fegt och defensivt.
Kan hålla med om att det finns stunder då de agerar mer passivt. Däremot tycker jag att de pressar relativt högt och anfaller med fler än bara Ronaldo, Di Maria och Benzema.
Blev dock förvånad att inte Modric fick hoppa in. Tror de har större nytta av honom i omställningar jämfört med Khedira.

Aja, nästa gång får vi hoppas att vi kan ställa upp med en gedigen backlinje som har lite mer att sätta emot!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-10-08 13:21
En intressant sak om man jämför Dani Alves med Montoya är att brassen är bra mycket bättre fotbollsspelare men Montoya spelar enklare för laget i övrigt.

Lite samma sak som när Sergio konkurrerade ut Yaya. Touré var då en bättre spelare än Sergio men när Touré gärna ville trampa på bollen och vända och vrida så spelade Sergio på ett, max två tillslag och skapade en välbehövligt flyt i Barças spel.

Dani Alves är en av de spelarna i spanska ligan som har flest touch på bollen alla kategorier. Förmodligen har detta att göra med att han så bollsäker och inte hamnar i någon tidsnöd. Montoya däremot, spelar ofta (liksom Busquets) på få tillslag vilket ofta gynnar flytet i vårt spel. Katalanen är även mer direkt på inlägg och crossar. Alves brukar ofta i de lägena slå en passning bakåt till mittfältet.

Jag tror inte att Alves är slut, utan han är fortfarande en helt fantastisk högerback/winger. Men däremot skulle jag inte ha något emot om han kunde sluta kladda på bollen och spela med färre touch.
Barcelona S91
2012-10-08 13:15
Kul att se alla haters gå bärsärk efter Sams blogginlägg -.-
Barcelona rob.BARCA
2012-10-08 13:15
är det bara jag eller älskar goal.com real?
Barcelona Walee
2012-10-08 13:08
Förstår inte ens varför den där Adriano får spela han är bokstavligen sääämst mot Real. Att han springer i djupet när de inte finns en chans att nå Ronaldo är löjligt ..
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-08 12:56
Vad jag tar från kvällens match.

Madrid entrade Camp nou trots fullmanskap spelar de fegt och defensivt för att tekniskt är de mycket sämre än Barca. De har även börjar spela på sina styrkor mer taktiskt. Genom Murinhos psykningar om Barcas fördelar kan madrid nu lägga sig som små f*ttor och filma mycket mer. Samt backa hem enbart för att kontra.

Backlinjen summerade ihop hela matchen. Att man inte kunde ta hem Botia bara och sälja Fontas som har inget och göra i Barcas A-lag. Det gör mig så jävla förbannad att vi ska släppa in mål mot madrid genom försvarsmisstag. Kan de inte få kämpa för ett jävla mål för en gångs skull?

Så fort vi ledde med 2-1 spelade vi ut de som skolpojkar. Tyvärr när resten av laget försöker ställa offside. Väljer adriano att gå i djupet och ställer penaldo onside.

Finns så mycket mer att gå in på men det har redan många påpekat och man kan inte känna något annat än en bitter eftersmak.

När Messi och Pedro kom fria mot pepe och jag vet ej vem den andra va. Om passningen hade suttit bättre fyfan!!!!!!!!!!!

Puyi och pique på plan hade vi inkasserat 3 poäng kan jag lova.
2012-10-08 12:40
Hetfield

Jag kan bara hålla med dig om att Alvez tid börjar ta slut i Barca. Han utstrålar inte samma passion och glädje för laget och det är synd. Det är nog dags för honom att fylla fickorna någon annanstans där han kan tjäna betydligt mer.v
Fais
2012-10-08 12:31
Xavi the king!

Min vän! Läs om vad jag har skrivit.
Om du inte förstår ska jag förklara för dig. Anledningen jag berömmer Masken är att han visar hjärta när han går inte i dueller och försöker försvara så gott han kan. Kort sagt så gillar jag hans inställning och kriga-mentalitet.

Däremot har vi konstaterat att han ej håller samma klass som Barca-mittbackar har haft. Thuram, Marques, Abidal och Puyol som är i ålderns höst just nu.
Därför så kritiserar jag ledningen och Tito som inte har köpt en värdig back till vår kära älskade lag.
Märkte de inte att mittbackarna kostade oss titlarna föra sässongen?
Ändå så köpte de Song som reserv till mittbackarna.
Barcelona papillon
2012-10-08 12:22
Barca-nist

Agerade inte alves på ett liknande sätt mot sevilla? Fast ännu värre har jag för mig. Hur som helst så ser det helsjukt ut när han inte ens försöker täcka skott :-/
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Hetfield
2012-10-08 12:18
Några punkter från igår:

* Jag insåg igår att slutet är nära för Alves. Han visar inte samma glädje eller entusiasm som gjorde honom så bra, jag vill inte att han försvinner, men jag börjar inse att om PSG kommer med ett bra bud,så har jag svårt att se Alves och Barcelona tacka nej till det. Montoya känns rätt så redo att ta det ansvaret.

* Man måste bara gilla Adriano. Han får spela som mittback mot ligans svåraste motståndare, och han gör det bra utifrån förutsättningarna. Han är ingen Maldini, men att sättas i den sitsen och komma ut från matchen med hedern i behåll, det är bara beundransvärt. En väldigt mångsidig fotbollsspelare.

* Busquets måste få en roll som nya Clint Eastwood. Han är så lugn i pressade lägen.

* Messi är en bättre frisparksskytt än C.Ronaldo. Jag behöver inte gå in på varför, det är så tydligt.

* Ännu en gång så får Bartra sitta på bänken, och en ytterback kom före den här gången. När ska han få speltid? Om man ändå inte litar på honom, varför lät man inte honom få regelbunden speltid i b-laget, de kunde gott och väl behöva en mittback.

* Om det här inte är en väckarklocka att en mittback behövs, så har jag svårt att tro att något kommer att väcka Tito. Man måste ändå ge Tito lite beröm för att han spelade så modigt, det där kunde ha slutat illa, men han vågade och det gick nästan med en vinst.
Barcelona Barca-nist
2012-10-08 11:46
Alves gjorde stort tabbe vid första målet när han lämnade cristiano fri mot valdes, men valdes borde täcka den sidan av målet betydligt bättre!
Barcelona Golden Barca
2012-10-08 11:46
Det är enbart dumhet och inkompitens och ett bevis på att du såg inte matchen !! ""Tvi Wale"". Att lasta Valdes för baklängesmål är som att ge publiken skulden för resultatet. Försvaret i den mån det nu existerar ser ut som en samling förvirrade bisonoxar jagade av hungrga lejon. Bisinoxarna stirrar åt alla håll medan lejonen springer solokvist mot mål. När en hygglig striker som CR7 får prominera igenom gång på gång finns det ingen målvakt i världen som kan göra något.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-10-08 11:40
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!] /

Håller med till 100% om Valdés.

Alla har rätt till sin egen åsikt, visst. Men att på allvar diskutera en försäljning av Valdés är ju på gränsen till löjligt. Jag tror inte att man i hela världen hittar en målvakt som passar så bra i Barças filosofi som Valdés.

Självklart är inte Valdés på något sätt immun från kritik och han bör nog hålla första stolpen vid Ronaldos 0-1-mål men låt det då vara konstruktiv kritik och inte helt dödfödda kommentarer som "öh, sälj sopan!"

Victor kom till Barça som 12-åring, är die hard-culé, har vunnit allt som går att vinna på klubblagsnivå och räddat oss fler gånger än vad man kan räkna.

Show some goddamn respect!
Barcelona Walee
2012-10-08 10:44
Båda två målen var inte omöjliga att ta men de var heller inte lätta.. Men Valdes behöver en konkurrent utan tvekan..
Barcelona LeoMessi
2012-10-08 10:12
Måste bara säga att jag verkligen älskar Alba! Killen ä fenomenal. Han är mycket bättre i defensiven än man tror, ingen abidal kanske, men ändå väldigt bra. Han är snabba yttrars mardröm! Ett exempel är när han totalt plockade bort Navas. Det är ingens speed han inte kan matcha
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-10-08 10:04
Det finns flera anledningar till varför jag och många andra inte är aktiva. Ni diskuterar på allvar om valdes förtjänar att vara kvar. Det ni verkar vilja se är en målvakt som aldri släpper in mål. Gör målvakten i fråga en tabbe någon gång i klubben ja då förtjänar han inte att vara kvar. Snälla väx upp och förstå att alla fotbollsspelare inte är som Messi och Ronaldo dvs överlägsna. Valdes är en kung som förtjänar livstidskontakt. Killen är från la masia och en top målvakt i världen. Vad kräver ni?
Barcelona Mido
2012-10-08 09:40
Jag kortfattar min beskrivning om matchen: 1. En ny backlinje måste skaffas snabbt 2. En back borde få minst skador, var ligger felet? 3. Messi är igång 4. Mittfältet var strålande! 5. En ny målvakt? Njaaa, vi kan vara överens om att en målvakt är beroende av backarna, right? 6. Tummen upp för Titos lugn Bäst på plan: Messi xavi pedro Sämst: Alves, montoya är redo! Kalkon: Ronaldos frisyr Tack för mig
2012-10-08 09:35
Pepe är ett djur utan dess like.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-10-08 09:29
Man måste ju ändå älska Tito's svar igår på Pepe's uttalande om Iniesta.
Portugisen måste ju vara medveten om alla klipp som finns på honom och hans rabies-liknande attacker på diverse anfallare, för att inte nämna de skrattretande filmningar han själv ger sig på..

Visst hade man gärna sett en vinst igår, men vi måste vara nöjda med att inte ha tappat avståndet i alla fall. Även om det såg virrigt ut ibland i försvaret så gjorde de en helt OK insats.
Tycker också det är kul att se Messi ge sig ut på lite dribblingsräder igen!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-10-08 09:23
Smogen Missade att det stod i ligan haha var för tidigt på morgonen för min del :-D
Barcelona Deulofeu
2012-10-08 08:51
Fantastisk match igår fantastiskt feg domare!

Har en spelare gult kort ska bedömningen inte höjas och det ska inte vara svårare att få sitt andra gula.Arbeloa samt Ramos levede som vanligt farligt men tilläts tack vare domaren.

Det är som det är man är van.

Tycker Alba var riktigt bra under matchen raderade ut Di Maria fullständigt han hade inget på en hel match och det är minsann inte lätt.

Montoya gör också ett bra jobb går bort sig någon gång mot Özil men läser spelet fint och bryter riktigt bra vid ett par tillfällen.

Han är ju dessutom nära att avgöra hela tillställningen.

Jag är så trött på dessa eviga skador minns inte senast vi ställde upp med bästa manskap mot Madrid.De har ju aldrig skador förutom när det är landskampsuppehåll då brukar ju Pepe,Marcelo och Ronaldo passande nog få en sträckning.

Koeman 92 ger man Ronaldo dom ytorna som han fick mot oss då är det inte helt lätt att vara målvakt.Vore kul med någon avgörande räddning men det var inte hans bästa kväll.Inte en ny målvakt men en stark konkurrent till honom vore nytti´gt.
Annons: