/spanien/barcelona/forum/8422.aspx/spanien/barcelona/forum/8422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ~Més que un club~ ?
2012-10-05 15:34
VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN THIAGO ROCCUZZO MESSI! ALL LYCKA I VÄRLDEN!
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-05 15:32
Längtar så mycket tills söndag alltså. Men är lite nojjig angående mittbacks positionen. Spekulerar runt lite i mitt huvud om vilka jag skulle kunna tänka mig som mittbackar, funderar på att om man kanske ska ner med Sergio på mittbacken och Song på deffensiven. Men Sergio gör så mycket i det tysta på den deffensiva rollen så måste även ha honom där.
Barcelona Hetfield
2012-10-05 15:30
Jag är inte särskilt förtjust i Zubi som sportchef, det har jag gjort tydligt flera gånger. En sportchef måste ha fler alternativ i backfickan, vilket Zubi inte verkar ha.

Så tanken var att man skulle värva Martinez eller Thiago Silva under sommaren, men man hade ingen backup plan. Trodde de att Milan eller Bilbao skulle sälja de för kaffepengar? Vad förväntade de sig? Lider det verkligen brist på mittbackar? Är det så svårt att köpa en mittback? Jag kan på rak arm nämna minst 10 mittbackar som skulle passa i Barcelona, och jag har inte ens yrket som sportchef. Sen så är det förstås inte bara Zubis fel, det är ju även Tito som är envis. Men som helhet, jag är inte särskilt imponerad av Zubis köp, han köper spelare för överpris. Den dagen Zubi kan hitta en spelare för ett par miljoner och göra honom till en stjärna, den dagen erkänner jag att han är en duktig sportchef, tills vidare så väljer jag att se det som att Zubi har den rollen pga svågerspel, dvs. att han har fått jobbet för att han är en Barcelona legend.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-05 15:17
Att köpa Song - en DM som nyss omskolades till en offensiv spelare i Arsenal, och omskola honom ännu en gång till CB - känns jävligt korkat. Det var flera år sedan han spelade mittback i Arsenal och förra säsongen spelade han mer offensivt än defensivt på mittfältet. Jag gillar Song som spelare, han är duktig med boll, versatil och en "matnyttig" spelare och det är inte hans fel att backlinjen har sett ostabil ut när han spelar men jag blir lack när Tito väljer att spela han som en defensiv kugge.

Väljer Tito att köra Song & Mascherano i backlinjen på söndag så tror jag satt mina pengar på ett Real Madrid som såg JÄVLIGT spelsugna ut mot Ajax. Kaka var bra, Ronaldo lekte, Benzema gjorde drömmål etc. Nu kommer vi knappast bjuda på samma ytor - det var korpenklass på Ajax i vissa perioder - men ändå.
Barcelona den närkingska älgen
2012-10-05 15:06
Barcasuff skriver att Piques chanser till spel på söndag bedöms till 50/50. Han kommer inte att spela på smärtstillande om det finns risk för ett bakslag och således ännu längre frånvaro.

Börjar mer och mer ställa in mig på att det blir Song och Masch som bildar mittlås på söndag. Känns som att vi måste göra tre framåt för med den backlinje vi förmodligen mönstrar och sett till Reals offensiva krafter blir det minst två bakåt.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-10-05 13:25
Men herregud! Klart som fan att Song inte skulle slänga upo en bild på FB med Messis nyfödda son, låter absurt...
Barcelona Walee
2012-10-05 13:22
Förstår inte vad våran så kallade ungdoms akademi är till för. Jag antog att vi skulle kunna ta spelare där ifrån vid stora behov. Ja mena Batra kan väl ändå inte vara så dålig?? Montoya var väldigt bra det lilla jag såg av honom i klassikern. Han gick inte bort sig istället valde vi att spela Adriano som höger back som till slut blev utvisad. Vi måste kunna lita på våra talanger i försvaret också.. Jaa nu lär vi se Song och Masken har aldrig vart oroligare innför en klassiker..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-05 13:17
@Andresito:

Mascherano la upp en bild på en barnvagn nyss på FB. Jag vet inte om det är till hans egna barn eller om det är till Thiago Messi.

Haha Thiago Messi. Det låter faktiskt coolt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-05 13:07
Det känns som att vi får spela utan Pique om man läser de spanska tidningarna idag. Han kör fortfarande i gymmet enligt de. Fan vad arg man blir egentligen. Inte på Pique men mest på ledningen. Om de inte köper en mittback i Januari så kan de avgå (eller det kanske blir bättre om de gör det redan nu, då jag är 110 % säker på att vi inte lär få se en mittback). Song-Mascherano mot Real? Jag vet inte om jag ska gråta eller skratta..
Barcelona Andresito
2012-10-05 12:50
@westinho - Sergio #16:

Med tanke på att hans förnamn stavas Alexandre, så är det högst troligt att det är fake, om han nu inte är efterbliven och inte kan stava till sitt egna namn :)
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-05 12:42
note: there's is no confirmation about messi's son being born tonight, a picture going around is therefore most probably fake #fcblive

Är det där verkligen Songs officiella facebooksida?
AndreD - General Pardon
2012-10-05 12:32
Vår nya anfallsstjärna :)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-05 12:12
Off-topic, men känslosam reklamfilm som Sporting de Gijón eller en grupp av fans har spelat in där de uppmanar sina supportrar att donera pengar för att bygga en staty till Manolo Preciados minne. David Villa och Quini, en ex-Barçaspelare under 80-talet, deltog i videon. Gillar när man hyllar gamla hjältar.
Barcelona Walee
2012-10-05 11:59
Backlinjen kommer vara den bidragande faktorn till vinst eller förlust.. Vi går hoppas att Song och Masken har sin bäst dag på jobbet på söndag. Annars lär de bli åka av..
,Sami
2012-10-05 11:33
Mourinho (coach Real Madrid): "Our objective is to win the Liga. The clasico is just another league game, with only 3 points in play" [bein]

Någon låter lite rädd:) Only 3 points?? Vinner Barca då är det mycket poäng som Real får ta in.
2012-10-05 10:45
Jordi Alba Ramos #18 /

Jag tror inte det. Inte vad jag vet i alla fall. Jag vet bara att hans kontrakt går ut i 2013 och i artikeln jag länkade ryktas det om att den kan komma att förlängas till 2015.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-10-05 10:17
@el Flaco - Loco-Motive:

Har inte Puyol ett kontrakt som gör att han får lägga av när han vill? Jag vet inte om det stämmer men jag har hört det ryktet.
Barcelona fiskfot
2012-10-05 10:05
@smogen hörde också det grattis till honom i så fall. Det borde ju förresten betyda att Messi spelar på söndag?
Barcelona fiskfot
2012-10-05 10:05
@smogen hörde också det grattis till honom i så fall. Det borde ju förresten betyda att Messi spelar på söndag?
Barcelona Myrran
2012-10-05 09:33
Han är ju en sån krigare. Finns ju anledningar till varför han är favoritspelaren i Barca.

Puyol har snittat närmare tre skador per år under tolv år. Men inte har han gått ner sig i kvalitet än då. Hans stora styrka (mentaliteten) rår ingen skada på.
2012-10-05 09:11
Enligt Miguel Rico från MD ska någon i styrelsen ha sagt följande kring Puyols kontraktsförnyelse: "Hans agent vet att Puyol kan komma förbi när han vill och skriva under. Vi vill att Puyol fortsätter spela för Barça tills han vill längre".

Verkar som att denna senaste skadan inte har ändrat styrelsens åsikt i det temat. Och med all rätt. Puyi förtjänar att själv bestämma när hans era i Barcelona har tagit slut.

Barcelona Smogen
2012-10-05 08:57
Det RYKTAS att Messi blivit pappa inatt!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-05 00:20
Messi vs Benfica
s.eto
2012-10-04 23:48
@Barcelonistas:

Jo det håller jag med dig om att han kan vara omjämn, men dom två senaste matcherna har han målat 3 ggr.

Sen tycker jag Pedro inledde säsongen bra men har gått ner sig lite igen. I och för sig brukar han ju alltid måla i stormatcher också men jag tror mer på Cesc på söndag faktiskt.
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-10-04 23:42
Aik torsk, gjorde min dag:)
Barcelona Josep Guardiola
2012-10-04 23:27
Jag oroar mig väldigt mycket i fasta situationer och vill därför ha Adriano från start som har lite längd tillskillnad från Alba,Macherano och Alves.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-04 23:12
Hur mycket jag än älskar AIK och Råsunda så kunde jag inte låta bli att skratta när Jens Fjellström sade något i stil med "Är vi på Camp Nou?" när Henok Goitom satte in ledningsmålet innan paus.

---

Que golazo de Atletico!
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2012-10-04 23:06
Sersari

Min största farhåga är just att vi släpper in ett tidigt mål.

Typ Valdes står och sover, Real tar avsparken och skjuter i mål...
Barcelona Sersari
2012-10-04 23:01
Mina stora önskningar inför söndag är:

*SLÄPP INTE IN ETT TIDIGT MÅL!

*Försvara som ett LAG! Det gäller alla, även Messi.

*Gör det första målet för en gångs skull!

*Ge oss en match att minnas där vi under 93 minuter spelar en koncentrerad, hungrig och motiverande fotboll och visar världen hur man skickar hem Mou och Madrid med 11 poäng i röven.

*Gör Puyol stolt.

*Gör oss stoltare.

*Vi älskar er. Forca Barca!
Barcelona Keite
2012-10-04 22:54
Jävlar vilket mål av Cristian Rodríguez för Atlético Madrid i verkligen sista sekunden!
Annons: