/spanien/barcelona/forum/8421.aspx/spanien/barcelona/forum/8421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2012-10-09 01:27
MESSI.CORLEONE

Mm tycker ändå inte att jämförelsen mellan Villa/Pedro och Alves känns rättvis. Anledningen är då jag alltid hade känslan att dessa båda alltid gjorde sitt bästa och kämpade och slet som alltid, samma känsla har jag inte med Alves. Han känns inte lika "proffsig" i sin attityd som Pedro och Villa - så det handlar inte bara om formsvackan. Hade det bara varit så, då hade jag haft mer tålamod. Det känns helt enkelt som att det är fel på Alves inställning.

Gör så, tack detsamma. Bona nit!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-09 01:22
Gabriel

Bra kamrat. Jag håller med dig. Vi får ej glömma Pedros formsvacka förra säsongen o David Villas usla höst innan skadan. Dessa män är trots allt människor som har bra och mindre bra dagar i sina respektive liv som jag tror i sin tur påverkar deras jobb. Hur som helst. Nu är det sent o jag tackar för en skön diskussion Gabbe :) Godnatt!!
Barcelona Gabriel
2012-10-09 01:20
På tal om madridistas och ignorans, idag hade jag en personlig diskussion med en madridista som påstod att Pep drog ifrån Barcelona för att han kände på sig att Barcelona höll på att bli sämre medans Madrid höll på att bli bättre och att han blev rädd för Mourinho.

Haha, visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Sen avslutade han allt med att säga att Barcelona basically ändå inte behöver bra backar eftersom våra starkaste kort ligger i mittfältet och anfallet. Hans poäng var då att det spelar ingen roll att Puyol, Pique och Abidal saknades igår.

Hehe.
Barcelona Gabriel
2012-10-09 01:15
MESSI.CORLEONE

Självklart är Dani fortfarande världens bästa högerback. Det är viktigt att du inte missförstår mig nu, jag älskar Alves! Som jag sa, han är en av mina absoluta favoriter pga hans karraktär, personlighet och spelstil. Innan vi köpte honom tjatade jag minst i 3 år om hur mycket jag önskade att få se honom hos oss så du kan inbilla dig hur sjukt glad jag blev när vi köpte honom, eller hur?

Allt det du säger är jag medveten om. Samspelet med Messi, hans otroliga fysik och allt det där. Men jag säger bara, oavsett hur tufft det är att låta en personlig favorit dra vidare i karriären så är det så det funkar. Det är upp till Dani själv, kan han komma tillbaks till sin normala form då är han lika given som Messi i startelvan. Men han kan inte leva på sitt namn för det håller inte. Så som han har spelat på sistone har han absolut inget att göra i Barcelona, så jag hoppas att det är en liten formsvacka han befinner sig i då.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-09 01:11
Gabriel

Jag fattar din poäng men ey, Dani är världens bästa högerback eller hur? Vi snackar inte om en kille som är en av de bästa, utan den absolut bästa. Han är dessutom bara 29 bast och har en fysik lik en oxes. Hans samarbete med Leo är magisk. Vi vet vad dessa två herrar är kapabla till.
Montoya i all ära, men är för ung fortfarande o har framtiden för sig, han ska vara nöjd med ungefär 10 start och kanske 15 inhopp denna säsong tycker jag.
Jag tror Dani är bara lite okoncentrerad men han ska nog komma tillbaka. Vill bara inte se honom bära andra färger förutom blå-gul-grön da.
Barcelona Gabriel
2012-10-09 01:00
MESSI.CORLEONE

Den sentimentala känslan jag har för att Messi ska avsluta sin karriär i klubben är mycket större än att Alves gör det. Du kan inte göra den jämförelsen. Messi är fostrad i klubben likt Xavi och Iniesta - de ska alltid stanna här. I slutändan är jag culé och vill det bästa för laget, ingen fan boy av någon spelare i klubben. Sen sa jag inte att det var definitivt att jag ville sälja honom, utan bara att man inte ska utesluta den möjligheten totalt - det beror mycket på hur han spelar denna säsongen. Sen ska du veta att Dani är en stor personlig favorit hos mig - men jag har sett många favoriter lämna/lägga skorna på hyllan. Ronaldo, Pep, Rivaldo, Luis Enrique och Eto'o.

Hellre drar jag in 35-40 mille från en klubb som PSG för Alves när tiden är inne än att se honom bli sämre och sämre i klubben och få in 2 miljoner för honom som Inter fick för Maicon.

Helst av allt hoppas jag han når upp till sin normala nivå, men all things come to an end.
Barcelona tribente_magico
2012-10-09 00:25
" El Pasillo | 32 y 9 "

Ni måste väl fatta att killen är ironisk när han säger att barca spelar defensivt.
Det är ju som att säga att Real Madrid spelade offensivt mot oss igår.
Efter allt han skrivit så går inte det att ta han på allvar längre. Skulle kunna tänka mig att han enbart diskuterar fotboll framför datorn och i Puertan för det är de ända stället folk inte skrattar åt honom, iförsig gör en del det även där.

Det skulle inte gå att köra en diskussion live med honom, man skulle garva sig igenom den från början till slut, kan ni tänka er?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-08 23:59
Gabriel Kan du säga samma saker om Messi oxo när denne är 34 bast o kanske är i samma nivå eller t.o.m sämre än sina dåvarande konkurrenter? Alves är bara ur balans. Kanske p.g.a privatlivet kanske något annat. Tag det lugnt mitt herrskap. Han ska ingenstans.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2012-10-08 23:58
@ALEX SONG:

Vet att Forlan gjorde ett 2005, han "snodde" skytteligavinsten från Samu i och med det.
Barcelona ALEX SONG
2012-10-08 23:43
Grabbar är det någon som vet en spelare har gjort hattrick mot Barca i Camp Nou
Barcelona ALEX SONG
2012-10-08 23:43
Grabbar är det någon som vet en spelare har gjort hattrick mot Barca i Camp Nou
Barcelona Gabriel
2012-10-08 23:40
Hetfield

Jag är beredd på att hålla med dig angående Alves, undra om det inte börjar bli dags att sälja honom för att tjäna in någorlunda bra på honom. Han har absolut inte varit sig själv på sistone. En försäljning kan man alltid diskutera och argumentera om, men hur som helst så tycket jag att Montoya förtjänar att få starta framöver - oavsett om Alves är skadad eller frisk.

Man kan inte leva på sitt namn.
s.eto
2012-10-08 23:32
Barcelonistas

Han är väldigt bra med fötterna håller med dig. Men jag tycker att Valdes inte spelat ut bollen med korta pass speciellt ofta denna säsong.

Kanske är det så att Tito vill komma ifrån den pressen som te.x Real och andra lag satt på backlinjen när uppspelen börjat från Valdes ut till någon av dom?
Barcelonistas
2012-10-08 23:00
s.eto

Mycket möjligt men varför? Är det något Valdes är världsbäst på så är det ju spelet med fötterna. Hur som helst så känns det som att det är dålig kommunikation mellan försvar och målvakt.

Känns som många i backlinjen har det lite för fritt och kör sitt eget race nu när Puyol är borta. Ronaldos 0-1 så befinner sig Alves på fel position, där ska han bara blockera Ronaldo så han inte får in skottet på mål. Samtidigt så ska Valdes göra det bättre där från den vinkeln så kan Ronaldo bara få skottet precis vid stolpen och det borde Valdes ha fattat.

Sen gillade jag hur Alba visade lite känslor och frustration vid 2-2 målet. Känns som han har kommit in i gruppen på ett bra sätt. Det enda som enligt mig var bra i försvaret, hoppas resten lär sig en läxa nu.
s.eto
2012-10-08 22:48
@Barcelonistas:

Det kanske har med och göra vilka direktiv han får från Tito. Jag tror Tito vill att Valdes ska tjonga upp bollen istället. Men vem vet egentligen? Förutom laget.
Barcelonistas
2012-10-08 22:41
Jag har alltid tyckt att Valdes i sina bästa stunder är topp 3 i världen, men den här säsongen så har han skämt ut sig själv. Fast och andra sidan är det inte bara hans fel det är försvarets fel (Masken framför allt). Är det bara jag men har ni märkt att Valdes numera aldrig passar någon i backlinjen, utan skjuter upp den direkt?.
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-08 22:41
Vi behöver nog inte spekulera kring en backvärvning då den aldrig lär bli av. Åtminstone inte denna säsongen.
Och ja, Bartra måste ges chansen nu. Se bara på Montoya! Han har tillåtits spela till sig viktig erfarenhet, genom att ta chansen när han får den. Idag är nog såväl tränarstab som vi supportrar bekväma med att spela honom i vilken match som helst... nu ser jag iofs inte Bartra varje dag, men jag tror att han kan komma att bli lika viktig för laget tämligen snart - om han bara får chansen.

Det vore guld värt - kanske bokstavligt talat - om Tito fick samma tilltro för honom centralt, som han har för Montoya till höger.
Barcelona Hetfield
2012-10-08 22:37
Jag håller fast vid att Montoya inte kommer att bli nästa Cafu eller något i den stilen, men jag anser att han är snart redo att börja starta ett par matcher. Det är snart dags.

Han spelar väldigt enkelt, och gör bra ifrån sig. Det är faktiskt imponerande att akademin har fått fram en bra högerback och en kommande bra vänsterback.
Barcelona Don A.Iniésta #8
2012-10-08 22:07
"Valdes had gave so much to Madrid specially to Ronaldo that even now when Ronaldo scores goals against Barcelona he dedicates his goals to Valdes forming with his fingers the letter "V" meaning to Valdes."

Heheheh
Barcelona Bàckis I #animsPuyi!
2012-10-08 21:57
Innan vi börjar spekulera och kräva en mittbacks-värvning av rang till vintern eller sommarn tycker jag vi skall ge Barta en ordentlig chans. Det är fan dags för Tito att släppa fram honom, inte sett honom spela särskilt men av det jag hört av flera här inne så skulle han absolut inte göra bort sig.

Vi kanske har vår nya Puyol/Pique på bänken, ge honom chansen !
Barcelona Valdés
2012-10-08 21:56
Dagen efter så är jag glad för ett oavgjort resultat i mötet mot världens dyraste fotbollslag, och detta eftersom vi är fortsatt 8 poäng före. En underhållande match och ett rättvist resultat efter hur matchbild och målchanser såg ut.

Svagt av Real Madrid att inte skapa fler målchanser när vi saknar tre av fyra ordinarie försvarare. Blir trött på att Real återigen skall få mål till skänks av Valdés och Mascherano.

Riktigt roligt att det fortfarande finns de som på fullt allvar påstår att Ronaldo är mer komplett än Messi. Utan frispelningar hade inte Ronaldo gjort många mål till skillnad från Messi som skapar målchanser ur ingenting.

Vill se Bartra få chansen, och tänker Tito annorlunda hoppas jag att man redan i januari värvar Ogbonna eller Yanga Mbiwa.

Förra veckans understatement – ”Carles Puyol har en hög smärttröskel”.
2012-10-08 21:40
För övrigt så vill jag inte se D. Luiz i Barca...

Mina kandidater just nu är väll typ Hummels och Sakho... Ingen kommer va lätt att få loss... O jag hoppas faktiskt på att det dyker upp en "doldis" som kan blomma ut...

Har dock inte sådär jätte bra koll på backar just nu... Men det ultimata hade väll varit Lescott eller Vidic typ hahah
2012-10-08 21:37
Barcelonistas

Vill verkligen inte bli av med Alves!!! Hoppas bara han har en liten form svacka för tillfället... Vi e alldeles för bortskämda alltså, vi kan inte förvänta oss att alla ska va på topp match efter match, år efter år... MEN han har ju sagt att han kan tänka sig att flytta vidare faktiskt, vilket jag inte hoppas på...

Tycker fakstiskt att Montoya är väldigt duktig och mogen, en spelare på rätt väg som kan bli nått för Barca i framtiden...

Detta med Alves dåliga form tror jag kan ha nått med alla dessa skador på backarna och all denna special träning som jag antar att de måste ha för de som ska ersätta Pique och Puyol, vilket i sin tur skulle kunna få honom att bli lite frustrerad och missnöjd...

Min första tanke/känsla när han klev av på det sättet han gjorde i matchen var faktiskt att han typ tänkte "fan det här håller inte jag kan inte spela såhär, lika bra o gå av innan jag tappar det helt o hållet alltså" typ... Hoppas dock inte det han e ju professionell liksom men de va lite det intrycket jag fick...

Anledning till att jag citerade dig var ju bara för att jag tyckte ditt inlägg var lite komiskt :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-08 21:35
Sluta kopiera inlägg från Puertan är ni snälla.. Hälften av dem som skriver där inne har inget med fotboll och göra. Skit i deras åsikter. Vill ni garva så kan ni kolla på Alan i två och en halv män aka Sandro Rosell.
Barcelona Bästelona
2012-10-08 21:33
Kanske någon har sagt detta skämtet innan men får väl ändå dra det.

När Carles Puyol dör så kommer det då stå på hans gravsten
'' Carlse Puyol 1979 - XXXX föddes bla bla bla. Han kommer tillbaka om 6-8 veckor'' HAHAHAHA SÅ JÄVLA KLOCKREN!! KING PUYOL!!
Barcelona Federer
2012-10-08 21:24
Sluta kopiera El Pasillo | 32 y 9 inlägg vem det nu än är. Vi är inte intresserade av att läsa skiten här inne.
SoN_Un
2012-10-08 21:24
anledningen till att vårt barca har snålat tror jag bara för att det koommer att handlas rejält nästa år, neymar och hummels tror jag kommer. hoppas verkligen inte på hummels, grym back men aldeles för seg. vill ha en snabb mittback hoppas på d luiz.
Barcelonistas
2012-10-08 21:08
Don A.Iniesta - Alves har inte varit på topp senaste matcherna, och du vill ha bort han nu direkt?. Den dagen Alves lämnar oss så kan jag säga dig att det kommer bli otroligt tufft att hitta en ersättare, finns ingen som gör det jobbet på kanten som Alves gör.
Barcelonistas
2012-10-08 20:55
Lionelmessi - Det roliga är att han inte nämner sitt Real Madrid som backar hem med hela laget och väntar på att Barcelona ska göra misstag så att dom sen kan köra sina kontringar. Det kallar jag en otroligt feg fotboll, inte det laget som hela tiden försöker hitta ytor och spela sig genom med ett fint passningsspel.

Vill ni ha bra fotboll bjud upp lite mer anfallsfotboll då och vänta inte på att vi ska tappa boll....
2012-10-08 20:54
Barcelonistas

"Började sluta läsa där..."

Haha du läste hela ändå eller ;P
Annons: