/spanien/barcelona/forum/842.aspx/spanien/barcelona/forum/842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep - El Míster
11/24/2016 23:33
Sa diktatorn själv ja.. Fakta? Fakta är väl att Barcas mittfält idag inte har kontroll på bollen i samma utsträckning längre. Eller på matchen för den delen. Eller är delaktiga i sista tredjedelen lika mycket. Eller att passningstrianglarna är färre. Eller har jag fel? Har gärna fel :) Visa isåfall gärna på den fakta som jag uppfattar att du själv vill se. Ledarskap och ledningsteorier? Chilla nu mannen. En del luftar sina åsikter och tankar angående vårat gemensamma favoritlag. Vilken nivå förväntar du dig egentligen att ett simpel forum i lilla svedala skall hålla? Varför läser du ens om du får huvudvärk och väljer att ta seriösa beslut som att bojkotta? Chilla igen plzzzz. Gå med i något forum med katalanska fotbollsdoktorander då istället för att gnälla på oss dödliga som vill tjöta lite fotboll. Jag skriver väldigt sällan men läser desto oftare. Försöker ta all "skit" här inne med en klackspark och istället uppskatta den lilla procent av intressanta och personligs inlägg som skrivs ibland. Men vi funkar alla olika. Att folk sen överdriver ang. mobiltelefoner osv håller jag med om till fullo. Klubben är dessutom mer återhållsam än de flesta klubbar på sociala medier upplever jag - även om det tummas mer och mer på det också(läs Bieber). Men det är en naturlig utveckling i vår digitala värld och kommersalism.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
11/24/2016 23:28
Segura: "The objective for Marlon is to be promoted to the first team." [catradio] Segura: "The development of Marlon is super positive. He has a great attitude, personality and shows great abilities on the pitch." :D
11/24/2016 23:23
Barça could have made contact with Chelsea player Branislav Ivanovic (32) as Aleix Vidal's replacement. His contract ends in 2017 [ser] MD skriver samma sak. Ett skämt?
Barcelona Ribohn Fan
11/24/2016 23:19
Barcelonito / LE 21 Håller med i allt! Barca är den proffsigaste klubben, vad gäller attityd, karaktär, sportmanship och inställning till fotbollen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
11/24/2016 22:42
Hahaha bryter min bojkott mot detta forum för att säga att det är så många som låter som feta diktatorer. Att man mellan raderna kan se stor brist på egenskaper som ledarskap och ledningsteorier i kommentarerna är en sak. Men om man hade samlat ihop allas krav(gnäll) hade Barcaspelarna behövt sluta andas mellan matcherna.

Barca är redan nu ett av de lagen med hårdaste interna regler, väldigt sällan privata samtal eller privatliv läker ut, väldigt sällan våra spelare gör bort sig i media, väldigt sällan de kritiserar domarna öppet, väldigt sällan de anses vara så kaxiga som de faktiskt borde vara, väldigt sällan de gör något de inte fått tillåtelse att göra. Kolla bara på andra lags stjärnor för guds skull. De hämtar med sig privata frisörer till derbyn i England. Vad babblar ni om?

Sluta överdriv om precis allt!
Men fortsätt gärna ordbajsa om mittfältsspel och bollinnehav. Kolla dock aldrig på fakta.

Jalla, bojkott igen.
11/24/2016 22:09
Iniesta70 Exakt. Suarez är alltid Suarez. Han behöver och ska inte dribbla och bjuda på skönlir. Han sliter och gnabbas. Gör mål och skapar straffar. Så ödmjuk. Älskar honom. Snart lättar hans tunga ben och vips så bjuds det på yttersideavslut, bisacletas, volley, nickmål etc. Han har ett fruktansvärt avslutsregister. Hans tunga ben oroar inte mig det minsta om jag ska vara ärlig. Min åsikt ang. mobiltelefonen på bänken är väl också att det är oproffesionellt. Väldigt. Bör finnas regler på sådant. Vad i detalj som försigick igår där nere på bänken vet vi men tycker inte vi ska måla fan på väggen här också. Händer det vid upprepade tillfällen så javisst. Men vi ska absolut inte bli överkänsliga bara för att spelet ragglar. Jag litar på att det var en engångsförteelse i en match vi leder och där vi är klara gruppettor. Jovisst, oavsett match, resultat oså... Men men....
Barcelona neymar JR
11/24/2016 21:57
Att pique använder telefonen är ett litet problem, att det beteende tillåts däremot är ett större problem.
Barcelona Barcadinho.
11/24/2016 21:50
Pique fick rasande kritik för två/tre år sen för att tiita på mobilen under en match. Det var inofficiell match, katalanska cupen mot Espanyol, men kritiken spridde sig ändå rejält. Konstigt om han håller på med samma sak igen.

Det stämmer det jag säger hemma o på jobbet. Mobilen är värre än en drog.
Går inte få kontakt med folk i bussen, kaffepausen, i vardagsrummet, mm, alla är så "höga". Marx skulle säga - "mobilen är opium för folket".
Barcelona Iniesta70
11/24/2016 21:06
Pep-El Mister
Väl sagt! Vi har krav , vi är ju cules av en anledning.
Jag har också tänkt lite på Suarez. Han har ju fått lite kritik och muttrande här och där.
Men , visst , han kanske ser tyngre ut , han kanske inte pressar lika hårt som förut , jag vet inte , jag har ju haft mina gnälliga , kritiska , destruktiva ögon nån annanstans.
Men visst avgjorde han mot Sevilla? Visst kvitterade han mot Valencia och fixade straffen som avgjorde den matchen? Visst fixade han straff mot Celtic? Och han var väl avstängd mot Malaga?
Ser väl inte då där fruktansvärt illa ut? Inte statistiskt i alla fall? Eller när det gäller att kliva fram i rätt läge?
Där ser ni ! Nu visar jag mitt positiva jag.

Sen vill jag bara nämna en sak. Apropå att få "bägaren att rinna över" Bieber på träningsanläggningen+ mobiler på bänken. Jag stannar där. Jag säger inget mer....
11/24/2016 20:25
Jäfla gnäll göbbar! Hehe. Ne, men klart man har krav på Barca! Vi är ju alla cules av en anledning. Som vi alla är överens om så är vårat mittfält största problemet nu. Vi blir involverade i nån jävla hawaiifotboll för ofta nu. Fler mål släpps in då motståndarna skapar fler chanser än tidigare säsonger. Men helt ärligt så vet jag inte :) Har någon koll på insläppta mål jämfört med tidigare säsonger vid samma tidpunkt av säsongen? Det är nog också inte lika tydligt på mittfältarna då dom mestadels sliter, och har den uppgiften uppenbarligen, men deras form och självförtroende är nere ett par snäpp. Busquets har fått en roll där han ska föra boll mer då han saknar sin bästis Iniesta vilket skapar fler bolltapp från han. Hans främsta(bäst i världen) egenskap är ju lugnet, spelförståelsen och hans en-två touch till sina medspelare men Gomes och Rakitic har inte den förståelsen med Busken. Förhoppnigsvis hittar dom formen igen snart. Nu behöver vi bara haka på och inte tappa mer mark upp till marängerna i La Liga. Om MSN nån matvh är ineffektiva spelar vi tyvärr lika eller förlorar. Messis toppform och Neymars briljans räddar oss just nu. Men snart är Umtiti, Iniesta och Suarez tillbaka och den sistnämde kommer alltid börja leverera. Då blir det andra bullar. Btw, Marlon ja! Såg han mot Liverpool live på Wembley i sommras och under försäsongen. Tyckte redan då mig se en spelare som borde kunna ta plats på bänken istället för Marlboro. Tror mycket på han! Våran högerfotade Umtiti. ¡Visca!
Barcelona Reymar
11/24/2016 19:56
@100% AntiMadridista:

Det är alltså Pique och Alba som är med på bilderna två spelare som startade men byttes ut så jag gissar på att det här är i slutet av matchen. Oprossionellt hade varit att ta selfies i början av matchen inte slutet. Dock kan det ha varit så att Denis hade smugglat med sig mobilen till bänken och isåfall vad tycker Lucho om detta? Som Lion24 så fint skrev det så är spelarna "deltidsproffs".
Barcelona neymar JR
11/24/2016 19:54
Image: Singer Kevin Roldan has borrowed a famous line from Pique for his promotional material. #contigoempezotodo (it all started with you) Haha lite småkul är det allt :).
Barcelona Dengus
11/24/2016 19:08
Hej folket! Hoppas att det finns någon hjälpsam själ här på forumet? Jag undrar hur jag smidigast och billigast kan få tag på två biljetter till El Clasico som spelas snart? Tack! :)
Barcelona DM1982
11/24/2016 17:52
[QUOTE=100% AntiMadridista]Så jävla oproffsigt!!! [/QUOTE] Kan bara hålla med. Skulle bli arg om min son på 9 år höll på med luren på bänken under match, vuxna män ska inte fjanta omkring med telefon.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
11/24/2016 17:52
@Ribohn Fan:

Jag vet, men jag är verkligen nyfiken på vilka är dessa gånger du menar med att när Messi åker på fula tacklingar så blir han tjurig och slutar spela.

Handen på hjärtat, jag minns inte en enda gång av alla dessa 10 år jag tittat på Messi. Jag kanske har glömt några matcher.

Nej, jag blev bara nyfiken.
11/24/2016 17:50
Iniesta70

Låt den "griniga gubben" härja fritt för att det underhåller oss.
Som du uttrycker det så finns det många exemplariska skribenter och gamla rävar som spottar delar ut krut och honung här då och då.

Visst har det varit mycket gnäll inne men jag måste erkänna att alla har skött sig och vädrat sina tankar utan att tappa ansiktet. De enda gånger jag brukar sluta läsa här inne är när vår rival intill oss spelar. Då dyker de "riktiga griniga gubbarna" enligt mig .
Barcelona Ribohn Fan
11/24/2016 17:45
^^^Free

Du behöver inte be om ursäkt!
Du har din åsikt, jag har min!
Barcelona 100% AntiMadridista
11/24/2016 17:43
[QUOTE=neymar JR]Det har kommit upp bilder/selfies från Celtic matchen som spelarna har fotat själva. Får dom verkligen ha med sig mobiltelefoner till bänken? [/QUOTE] Så jävla oproffsigt!!!
11/24/2016 17:41
Ribohn Fan

Förlåt, kunde inte hålla mig.
Messi blir tjurig och sluta spela? Du skrev så.

Jag har kollat på Messi sen han började A-laget.
Är det nånting som inte biter på Messi så är det alla fula tacklingar och efterstäng, armbågar, boxar och gud vet vad.

Om det är någon gång Messi aldrig backar så är det när det folk försöker psyka honom med alla knep som finns i boken.

Du fick det låta som att Messi har tjurat och slutat spela varannan match senaste 10 år. Jag reagerade bara för att jag aldrig har set de egenskaperna som du påstår att Messi besitter.

Barcelona Ribohn Fan
11/24/2016 16:02
Normalt hade man tyckt att gårdagens oviktiga match hade varit en stabil dag på jobbet. Men med denna start på säsongen, väntar man på förändringar till något mycket bättre hela tiden. Mittfältet ser fortfarande väldigt tungt ut. Alla tre har väldigt svårt att flytta boll på tom yta, motståndaren hinner nästan alltid in i mellan och ta boll. Försvarsmässigt är dem nästan alltid tvåa på boll. Robertos form gör mig orolig. Det var ett tag sedan han spelade bra. Helst försvarsspelet fungerar dåligt, kommer ofta fel och ser ofta ut som ett rundningsmärke. Offensivt borde han våga gå mer framåt, för ytor finns när Messi kliver in i plan. Positiva igår att Alba var tillbaks stor spelglädje och kvalité. Mascherano, Messi och Neymar bäst i Barca på nytt. Dessa tre har hållit en hög nivå hela säsongen. Mascherano gör nog sin bästa säsong på länge. Det här med Neymar och hans karaktär. Skriver jag igen att jag föredrar Neymars karaktär. Att han protester och blir förbannand, när han gång på gång blir ned sparkad. Än som Messi tjurar, blir ledsen och slutar spela. Så som det hände på Mourinhos tid i Real, när han kommenderade Ramos och Pepe att fälla honom hela tiden, på så sätt få honom ur matchen. Men igår gick Neymar för långt. Jag gillar verkligen inte att man tar medvetna gula kort, så som Neymar och Rakitic gjorde. Det tycker jag borde granskas i efterhand och ge fler än en match avstämning.
Barcelona Iniesta70
11/24/2016 15:30
Katalano

Ja , förstår precis , bra poäng.
Jag kom på mig själv att jag lät som en hackande vinyl skiva.
Man bidrog egentligen inte utan man var helt enkelt destruktiv.
Det är ju alltid enkelt att vara destruktiv , så även på plan , men hädanefter siktar jag på att vara konstruktiv. Men Barca har ju inte gjort det lätt för en blivande "grinig gamal gubbe" , det ska gudarna veta. Men jag ska gräva djupare i mitt glada jag.
Barcelona Kröjff
11/24/2016 15:00
Jaha, så var det kanske nästa barcaikon till "rakning", vad gäller skattebrott....
Barcelona Katalano
11/24/2016 14:42
Iniesta70

Tänkte bara flika in med något som jag känner igen mig i från ditt senaste inlägg. Ju mer jag har att "klaga på", desto mer aktiv är jag i diskussionerna här. När saker flyter på enligt mitt tycke så njuter jag mest vid sidan och läser andras inlägg :)
Barcelona neymar JR
11/24/2016 14:40
Det har kommit upp bilder/selfies från Celtic matchen som spelarna har fotat själva. Får dom verkligen ha med sig mobiltelefoner till bänken?
Barcelona Iniesta70
11/24/2016 13:40
Free your mind..

Ja, va säger man , jag bugar och bockar ...tack. Men jag bleknar i jämförelse med en hel del skribenter hör på forumet , det vimlar av extremt bra skribenter på detta forum helt klart.
Just nu är man hemma och vabbar , Lill grabben har feber och själv lider man av nån form av "gnällapåBarca" bakterie som jag inte riktigt kan skaka av mig.

Jag har blivit den där " griniga gammla gubben" som jag själv alltid har föraktat , ni vet , den som alltid tycker att det var bättre förr.
Neymar drar iväg ett skott som folk jublar över ALLA jublar , den går rakt upp i krysset , men jag sitter och muttrar längst bak " Hmmfh ..Ronaldinho , han kunde minsan dra upp dom i krysset" det där skottet får målvakten ta på sig".

Man kanske bara sitter och letar fel just nu , för att det är det enda man letar efter.
Det finns kanske massor av kombinationer , spelmönster som jag missat , för att jag sitter och letar fel?
Man kanske heller inte uppskattar MSN storhet till dess fullo , för att man bara ser Suarez missar och Neymars brist på karaktär?

Den där "griniga gamla gubben" har börjat smyga sig in hos mig....Men jag tror att Barca snart motar ut han igen.
Det finns ju hopp. Igår kom ju Marlon in. Så från och med nu så ska i alla fall jag sikta in mig på det positiva......så det finns ju en risk att jag inte dyker upp här på forumet , i alla fall inte lika frekvent:)
11/24/2016 12:45
Sälj Mathieu i vinterfönstret. Bort med hans lön, bidrar med noll. Mathieus lön är mer än dubbelt så stor som Umtitis.
11/24/2016 12:43
@Iniesta70:

Alltid lika roligt att läsa dina inlägg. De är så underhållande att man börja tycka att du borde börja skriva krönikor. Du skulle spaka med huvudet före fisar som Patrik Sjögren på aftonblaskan. Finns ju många andra bananer som är där genom sina kontakter.

Det roliga med dina inlägg är att du matar oss varje dag från morgon till kväll. Jag kostar mig på ett och annat leende och njuter. Man har nästan blivit beroende av dem. Hoppas du inte börjar ta betalt snart.

Måste bara påpeka en liten sak om ditt inlägg. Jag läste ordet "genomskärare".

Vad betyder det?

Ja, juste!! Det var så länge sen Barca mittfältet slog någon genomskärare så att man har glömt bort vad det betyder :-P.

Om jag hade 10 händer skulle jag ge dig 20 tummar upp.

***********************Keep the good work.******************************************
Barcelona Soko
11/24/2016 12:43
Messi är först någonsin att göra 100 mål i internationella tävlingar.
Barcelona Bosketts
11/24/2016 12:04
@neymar JR:

Verkligen hur kul som helst. Att han visat upp potential lär ju inte undgått ledningen, men att han fick chansen (i Luchos Barca där steget från B till A blivit enormt) är verkligen fantastiskt roligt.

Med Pique/Umtiti/Mascherano/Marlon där bak har vi verkligen råd med någon backskada i framtiden, utan att behöva slänga in den ständigt hopplöse Mathieu eller någon ny Vermaelen.

Skulle dock vara spännande att se Umtiti och Marlon bredvid varandra någon cupmatch eller så. Känns som att de kan vara lite för lika varandra i spelstilen, men vi får se.
Barcelona Bollinnehavet
11/24/2016 11:44
@El Pistolero #9:
Det är förjäkligt att jag inte ens kan säga emot ett sånt påstående. Det kan mycket väl ligga något i det du säger.
Annons: