/spanien/barcelona/forum/8418.aspx/spanien/barcelona/forum/8418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
s.eto
2012-10-07 22:08

Jag tycker att Alves ska säljas i Januari redan, han verkar ju vara intresserad av att gå till PSG själv. Lika bra och casha in medans det går.

Abidal är ju tillbaks då också då blir det Adriano/Montoya på högern och Abidal/Alba på vänstern.
Barcelona El Legado Pep
2012-10-07 22:07
Jag är väldig nöjd med resultatet. Utan ordinraie backlinje var Barca ändå nära att ta alla tre poäng. Det säger verkligen mycket om fegheten hos Mourinho och Barcas kvalite. Var mycket stolta grabbar och tjejer. Vi vinner ligan.
Tror att en annan tränare hos Real Madrid hade vunnit matchen ikväll.
Barcelona DM1982
2012-10-07 22:04
@H.Alavi - Magico!:

Kan bara hålla med, mycket slött och konstiga ingripanden av honom. Jag tror att börjar se slutet med Alves-tiden i Barcelona, känns inte helt omöjligt att han säljs efters säsongen.

Montoya borde kunna ta över den platsen, jag känner mig inte alls orolig över det.
Barcelona Blaugrana91
2012-10-07 22:03
Mycket underhållande match måste jag säga, kan tänka mig att neutralla tittare uppskattade det.

Jag tycker vi gör en riktigt bra match, jag menar vi saknar våra ordinarie mittbackar och lyckas ändå spela så bra.
Efter första halvlek hade jag varit nöjd med ett kryss, nu är det lite blandade känslor. Visst är det skönt att vi behåller vårt stora försprång på 8 poäng och det var ju trots allt Real som verkligen hade behövt vinsten.

Men efter vår andra halvlek tycker jag vi förtjänade vinsten helt klart, väldigt imponerande andra halvlek gör vi. Real hade verkligen inte mycket att komma med under 2a.

Men på det stora hela är jag nöjd.

Ska man lyfta fram någon spelare så blir det självklart Messi, tycker även Alba imponerade!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-07 22:02
Frodo

Haha, lika klockrent som vanligt.

Har också märkt att Özil blivit skitgrinig i Real. Inte för att jag förljde honom jättemycket tidigare förutom VM, han kanske alltdi varit så. Men han är så lugn på planen, man trodde hans personlighet skulle vara mer åt Iniestahållet. Istället är han sjukt aggresiv vid varje litet tjafs från planen. Vem glömmer när han ville slå sönder Villa förra året efter Marcelos tackling på Cesc?
Barcelonistas
"Vi skapar chanser hela tiden. med lite tur hade det stått 0-3 i halvlek bara."

El Pussy levererar ännu en gång! Mannen vilka chanser snackar du om? haha snubben måste va hög to much Amsterdam ye?
Barcelona NoGo™
@H.Alavi - Magico!:

Det är bara att hålla med, så jävla trött på hans nonchalanta spel den sista tiden. Bänka han tills nästa match! Montoya gjorde en grym match!
Barcelona Blaugrana80
2012-10-07 22:01
Nöjd med 2-2 vi gör en bra match! Valdes borde ta på sig första målet.. Dags för tito ta peta alves o ge montoya en chans som verkligen gjorde en bra match.. Domaren var sämst!! Mourinho var otroligt nöjd med domaren..
Barcelona Mch
Det känns som Real gick på full fart ikväll medan vi gick på 70-80 procent. Vi skulle haft en elvapoängsledning sett till matchbilden.
Ska bli intressant att se när vi kommer upp i hundra procent med ordinarie backlinje.
Barcelona Barcadinho.
Lite blandade känslor för min del. Hoppades på vinst innan matchen och efter 2-1 målet. Men med tanke på hur starten på matchen såg ut och en del andra saker så är det ändå ok. Vi lyckades inte "halvdöda" ligan ikväll men så är det.

Montoya gjorde ett bra jobb, kanske något för Tito att fundera på när det gäller Bartra. Han bör tro på honom. Montoya är också ung utan lång a-lags erfarenhet..

Messi är numera nästan på samma nivå som Ronaldino vad det gäller frisparkar. Nyttigt för laget.
Barcelona MVP - 2011
@I.Cuenca:

Haha, inte på långa vägar...
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-07 22:00
Jag börjar bli less på Dani Alves. Karln låter ju vem som helst skjuta ostört. Det är inte första gången vi ser honom släppa situationen och låta en spelare komma in och avsluta. Vi såg det mot Seviilla också.

In och släng dig, täck skottet för i helvete. Kämpa! Montoya gjorde en otroligt bra insats.
Barcelona B-Guden
2012-10-07 22:00
@papillon:

Vad ska han göra, ? han är på väg framåt vi tappar bollen, mer Iniestas misstag faktiskt, bollen kunde han rensats iväg från början :/
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-07 21:59
Barcelonistas

Js, det tycker jag också. Men även Real hade en situation där Mascherano tacklade Özil, så domaren tänker såklart smart, han kommer undan bäst om han friar båda. Men enligt mig skulle Iniesta ha straff, inget att älta nu dock.
Barcelona I.Cuenca
2012-10-07 21:59
Nu är GULDET nära
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2012-10-07 21:58
Att Alonso inte fick rött kort visar bara hur korrupt ligan är. Han borde fan ha fått 4-5 gula kort idag. Även Özil borde ha blivit utvisad. Rätt sorgligt att se hur Mourinho förvandlat en spelare med elegans och finess till en thug. Det kanske mest komiska var att Arbeloa fick sitt gula kort i den 89:e minuten.
Real Madrid Shi
2012-10-07 21:58
Bra match av er och bra match av oss, skönt när inga domar misstag avgör matchen.

Tror ni ligan är avgjord eller lever den än?
Barcelona papillon
2012-10-07 21:57
Mascherano gör tyvärr bort sig på andra målet. Fan vad synd!
AndreD - General Pardon
2012-10-07 21:56
Pique y Puyol

Vilken match såg du?
Barcelonistas
Förövrigt är det bara jag som tyckte att Iniesta borde fått en straff i andra?! Har inte sett repriser än så kan inte säga allt för mycket.
Barcelona Smogen
Barcelona!!

Se B-Gudens svar. Hade Abidal varit frisk tror jag han skulle han gå före Alba i en match mot Real Madrid.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-07 21:55
B-Guden Xabi är Spaniens mest skyddade spelare av domarkåren. Han är slö som en finlandsfärja i vändningarna och därför drar han på sig så mycket frisparkar och borde få fler kort.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-07 21:55
@elbraco - SiamoCalcio:

Tyckte att hans mottagningar var dåliga så de flög åt alla håll vilket resulterade till farliga kontringar för toalett papperna. Fast du har rätt, jag gjorde lite fel han kan få en fyra men en femma tycker jag att han inte är värd.
Barcelona barca show
2012-10-07 21:54
tycker vi gjorde klart vår bästa match. Vi kontrollerade och styrde matchen. Backlinjen får +++ . Varför de får det är för de inte är samspelta och adriano mittback som säkert aldrig testat det förr. Alves är den ända besvikelsen. Men tycker det är bara montonya som borde spela nu. fantastiskt spel av han. Mancherano mycket bra spelat. vann nickduellar trots korta längden. Alba lätt en av matchens bästa. löpte som en lejon både upp och ner. älskar när han gör offensiva löpningar. defensivt satte han di maria på plats. mittfältet var också bra men iniesta kan bättre. sergio han är vår kung fy fan vad han e stark och fotbollskunnig och kvick. messi inga komentarer gör det super spec ruschen från egen halva fram till reals straffområde. snacka om att marcelo köpte korv. pedro var bra. hjälpte till bra i defensiven. men bättre borde han va i offensiven. cesc osynlig. dåliga passningar men riktigt viktiga löpningar och rörelser. Sanchez mycket bra inhopp imponerar mer o mer i vänster kanten. där ska han va. och kolla på hur pepe köpte korv när han klack stoppade bollen eller snurrfinten som alonso o massa andra förrvirades med. kungligt av oss. nöjd med en poäng för vi ligger fortfarande 1 samt 8 poäng före. VISCA BARCA
Barcelonistas
2012-10-07 21:53
Att man inte klarar av att hota mer rent offensivt när vi saknar båda MB paren ja då har man fan allvarliga problem i offensiven.

Detta Barcelona idag är på långa vägar inte i sitt fulla max. Ser verkligen framemot kommande matcher!.
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-07 21:52
Det blev inte direkt en sådan match jag förväntade mig tyvärr. Men Messis frispark var ju sjukt snygg.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-07 21:52
Jävlar vilken match. Ser man till 90 minuter så var det nog ändå ganska logiskt. Men stora delar av andra halvlek spelade vi helt fantastisk fotboll och 2-2 känns just nu surt då vi hade de bästa chanserna att vinna i slutet. Montoyas ribbskott, fan. Vilken match han gör. För tillfället är han bättre än Alves.

Ronaldo gör helt klart två världsklassavslut, killen gör mål på beställning. MEN, idag får vi ännu en gång beviset vem som är bäst. Var det någon som såg Ronaldo förutom vid målen? Messi var dominant, speciellt i andra halvlek. Han går förbi backar hur enkelt som helst, han slår de finaste genomskärarna. Han skapar spelet.

Såg att många berömde Busquets i halvtid. Måste säga att det här var en av hans sämsta matcher jag sett honom göra. Tappade väldigt mycket boll och slog många slarviga passningar. Det var på ett av hans misstag han var tvungen att ta en varning och det var efter ett av hans misstag han KUNDE fått ett till. Dock ska nog ingen säga något där då Alonso borde varit utivsad sedan länge. Roligt när Busquets glidtacklar bakifrån och stoppar ett farligt anfall får han gult, medan Alonso gör exakt samma sak och får ingenting(det var på den tacklingen Messi gjorde mål, så det kanske var nog med straff ändå). Påminner om när Lass på något sätt fick vara kvar på planen när Messi fått gult kort för något mycket lindrigare ett par minuter tidigare.

Men, väldigt underhållande match. Och som sagt var kryss rätt logiskt. Dock är man knappast nöjd med det. Med spelet vi visade i slutet borde vi avgjort, samtidigt som vi spelar på Camp Nou och ska sträva efter tre poäng varje match. Satsa på kryss är till för Mourinhoklubbar.
Barcelona Zamboza
2012-10-07 21:51
Resultatet är rättvist. Är så glad över att vi klarade oavgjort med Mascherano som helt går bort sig vid 2-2 målet och Adriano som mittbackar. Fan vad man saknar Puyol. Det här gynnar helt klart oss, då real var tvugna att vinna, men misslyckades. Vad ska man säga om Messi, 2 dröm frisparkar redan mot real när säsongen bara är 2 månader gammal och 4 mål sammanlagt. Ett mål till och han är jämsides med Di Stefano som bäste målskytt i el clasico sammanhang.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-07 21:51
Pique y Puyol

vad har du rökt egentligen? Busquets ska ha en 6:a.

Haha, upptäckte just att Atletico leder La Liga. Oväntat!
Inte oroad direkt, snart kommer den återkommande "Atletico-svackan", det sätter jag min högra pungkula på.

B-Guden

håller med, det är ett fullständigt mysterium. Jag är fullt seriös när jag tycker att Xabi borde ha samlat på sig tre klockrena gula idag.

Montoya var f.ö. klasser bättre än Alves idag.
Barcelona B-Guden
2012-10-07 21:50
Är det bara jag som blir gråhårig av att Alonso gång på gång lyckas komma undan med ett gult, han skulle haft minst 4 denna match.

Sen hoppas jag Montoya får fler chanser, Alves har varit på hal is rätt ofta denna säsong. Glad att Tito gav honom chansen och inte stoppade in Song och flytta ut Adriano på högerbacken

Barcelona!!

Om Abidal är tillbaks tror jag han kommer gå före Alba iaf om han är i den form han va innan leveroperationen och det hade han ju varit om han inte blivit tvungen att operera sig.
Annons: