/spanien/barcelona/forum/8413.aspx/spanien/barcelona/forum/8413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
3/12/2013 15:41
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
3/12/2013 15:34
Intressanta elvor som både Sport och Mundo Deportivo spekulerar i. Båda tror på 3-4-3 med Alves som ytter och Messi som släpande anfallare bakom en spjutspets. Känns som ett vettigt sätt att få bättre djupledsspel, med fler spelare i boxen.

Sports elva:
Valdés
Puyol Piqué Alba
Busquets
Xavi Iniesta
Messi
Alves Villa Pedro

MD har samma fast Mascherano, Alexis och Tello istället för Puyol, Villa och Pedro. Själv föredrar jag Sports, vad anser ni?
Barcelona The Reporter
3/12/2013 15:34
Inspiration
Barcelona Deulofeu
3/12/2013 15:25
Rambla~ el chico dorado minns den sjuka matchen som igår ; )

gamla skyttekungen Juan Antonio Pizzi ; )
Barcelona Baronen
3/12/2013 15:23
Fy vad man våndas. Himmel eller fortsatt helvete. Det går inte att gör annat än att apatiskt sitta och stirra.
Nyckel blir första 15-20 minuterna, så är det bara. Får vi hål på dem, finns alla chanser till avancemang.
Barcelona barca de Corazon
3/12/2013 15:22
känns som idag e det dagen då vi kommer gå vidare och att hela barca rycker upp sig som dom alltid har gjort
BARCA-més que un club
3/12/2013 15:20
Bara inte Roura spelar Iniesta på topp då vet jag inte vad jag ska göra .

han ska spela på mitten punkt slut .

Vamos Barca!!!!
Barcelona barca de Corazon
3/12/2013 15:16
känns som idag e det dagen då vi kommer gå vidare och att hela barca rycker upp sig som dom alltid har gjort
Barcelona Rambla~ el chico dorado
3/12/2013 15:15
Här kan vi snacka om en riktig Remuntada. Idag är det 16 år sen Pizzi slog in 5-4 och avgjorde matchen. Barcelona låg under med 3-0 och 4-2 mot Atlético i finalen av Copa del Rey. Ronaldo, den riktiga, gjorde hat-trick i denna match. Sir Bobby Robson på bänken. Galen match.

Macanudo Pizzi!
Barcelona påfågeln
3/12/2013 15:10
The Reporter (Barcelona): Chelsea spelade större delen av matchen med Ramires-Bosingwa-Ivanovic-Cole, problemet var ju bara att hela backlinjen gjorde sitt livs match. Om Milans backlinje +mittfält gör sitt livs match defensivt och samtidigt har en del tur (för det hade Chelsea) så finns det ingen chans att Barca går vidare. Förhoppningsvis så kommer Mexes ihåg sist han var på Camp Nou och förstår att han är en begränsad och temperamentsfull mittback, och kanske gör en idiottackling efter fem minuter och blir utvisad. Eller ännu hellre spelar hela matchen och gör en plattmatch. Abate kan ju inse att han brister lite defensivt och De Sigilo att han inte är redo. Zapata bör minnas att han förra säsongen föll ur La Liga med Villareal. Allegri verkar gjort ett bra jobb och fått fram spelarnas bästa jag, cred till honom för det, men ikväll hoppas jag han missar något, eller att Tito plockar fram ett ess ut bakfickan, likt Pep när han bytte till trebackslinje i halvtid mot Real.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
3/12/2013 14:59
Viktor Kassai är en bra domare, håller en jämn stabil nivå. Han dömde CL-finalen -11 och har dömt Milan när de slog Arsenal 4-0. Jag tror absolut inte på några konspirationsteorier, men som någon skrev på Milanforumet, om Milan ska ligga lågt och spela tufft så kommer hela innermittfältet med möjligtvis något sega Ambrosini i spetsen, samt troligtvis några backar få gula kort när de kommer sent in i situationer. Att något rött ska uppstå är inte alls otroligt, till exempel Messi och Iniesta med fart är otroligt svåra att stoppa utan ojuste medel. Jag hoppas dock att Barca bara spelar ut som man kan och lyckas ta total kontroll över matchen, är Milan griniga och någon åker ut vill jag inte att det helt dominerar mediarapporteringen, som det brukar gå...
Barcelona The Reporter
3/12/2013 14:52
Enligt mig handlar det inte om att vi inte kan göra 2 mål eller inte. För det är jag nästan säker på att vi kommer göra. Vi gjorde mål mot Inter och mot Chelsea, och detta Milan är ju inte ett bättre lag än vad dem två var. Jag menar, spelare som Lucio,Maicon(då), Samuel och Chivu är klasser bättre än Abate-Zapata-Mexes-Costante, det gäller även Ivanovic, Terry, Cahill och Cole.

Det viktigaste enligt mig är att hålla Nollan. Även om vi inte skulle få in första målet första 45, så har vi fortfarande chans, sålänge inte vi släpper in det dära målet jag snackar om. Vi kan mycket väl göra 2,3 mål, även fast första målet kommer 70.
Fais
3/12/2013 14:47
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal Vilken Beast han ärJackson Martinez! Kanske inte så ung dock...
christofferchristenson@hotmail.com
3/12/2013 14:45
Hej alla glada! Är inget barcafan men var på något sätt tvungen att skriva här.
1. Det har visst hänt förut att Milan eliminerats efter en 2-0 vinst i första mötet.
- 1995-96, UEFA Cup, Quarter-Final, Milan-Bordeaux 2-0 - Return: 0-3 - Milan eliminated.
2. Milan har fått otroligt billiga straffar men likaså har barca. T.ex. i det andra mötet förra året. Nesta klänger på en barcaspelare innan en hörna ska läggas. Puyol puttar nesta in i denna spelare innan hörnan har lagts och domaren blåser straff för andra gången i matchen.
3. Viktor Kassai från Ungern ska döma matchen. Han dömde även Barcelona - United 2011. Han gjorde väl en Ok match förutom linjedomaren miss på chicharitos offside vid Rooneys 1-1 mål...
4. Kolla länktipset på Zapatas "hands". Ser mer ut att ta på kinden!
5. Väl mött, lycka till!
Barcelona NoGo™
3/12/2013 14:34
@Barieta:

Viktor Kassai, vi hade han i CL finalen 2011.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
3/12/2013 14:29
I värsta fall så åker vi ut och då kanske ledningen inser att vi behöver en klassback som vi värvar till sommaren och då kommer vi på allvar slåss om CL. Det hjälper inte att vi har en sjuk offensiv när försvaret darrar som det gör. I cl kan vi inte släppa in två mål per match och gå vidare ur ett dubbelmöte. För mycket ansvar läggs på vår offensiv eftersom dom måste göra 2-3 mål minst i varje möte för att vi ska kunna ta oss vidare. I gruppen släppte vi in flera mål mot lag som inte borde kunna göra mer än ett mål mot oss. Som tex Celtic och cska Moskva
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
3/12/2013 14:26
Mitt i all uppladdning så stötte jag på det här klippet, classic! Vill fan inte se Valdés lämna i sommar, ser inte vart han ska ta vägen eller vem som ska ersätta honom för den delen heller.
Barieta
3/12/2013 14:22
Någon som vet vems om dömer matchen?
Barcelona Deulofeu
3/12/2013 14:15

Vamos Blaugrana

Det var inte min avsikt att vara så hård... jag vill så gärna att Messi och company inte åker ut ikväll

Han har ju de senaste åren satt galna rekord men någon gång spricker det ju såklart men inte ikväll.Åker Barca ur vinner garanterat Ronaldo skytteligan...
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
3/12/2013 14:15
Vi har saknat rörelse i dom senaste matcherna. Det är därför vi har varit så dåliga på att producera målchanser och om vi får igång spelet så som det var vid juluppehållet så har vi all chans i världen att ta oss vidare. Kom ihåg att vi har mött bussar i ligan som är minst lika jävliga som milans och ändå har vi lyckats att sätta 4-5 mål. Vill se skott utifrån eftersom det kan skapa returer som Messi eller någon annan kan snappa upp. Och Messi ska ligga högt upp i banan och pressa ner milans backlinje
Barcelona Deulofeu
3/12/2013 14:13
Barcelona's greatest comeback came on March 12th 1997 (16 years ago today), when they came from 3-0 down to beat Atlético 5-4. A good omen?

Vamos Blaugrana

Jag förstår vad du menar håller till viss del med framförallt tex Fabbe som säger så mycket och gör så lite...
Barcelona Vamos Blaugrana
3/12/2013 14:11
Jag brukar aldrig vara negativ, men jag är så trött på allt med remutada och alla tomma ord som sägs i media.

Vi har haft ett par matcher efter Milan matchen och allt snack om att de skulle rycka upp sig osv har vi inte sett något bevis på.
Barcelona Deulofeu
3/12/2013 14:10
Vill se en aktiv Roura ikväll som inte sitter på hela kvällen.

Jag hoppas vi startar med en fyrbackslinje märker vi hur Milan backar hem och inget skapar kan vi plocka ut en back eller trycka upp båda ytterbackarna maximalt.

Anfaller de med en man behöver vi inte mer än två backar kvar hemma.

Det viktiga är att vi har speeden där bak så Mascherano,Adriano,Alba hade jag inte haft så mycket emot att se på planen.

Vill även se mycket skott Abbiati är en bra målvakt men han boxar gärna ut bollen och lämnar en hel del returer.

Vill inte ha Messi för långt ned där han bara söker passningsalternativ till vänster utan ha han längre upp i plan med tanke på målfarligheten hos övriga spelare.

Hoppas få se Thiago också som är expert på insticksbollar och både kan dribbla och skjuta.

Snabbt passningsspel,Bredd i spelet mycket djuped samt skott så ordnar det sig ska ni se.

Barcelona Deulofeu
3/12/2013 14:00
Vamos Blaugrana sånt kan du tänka ine skriva gå och lägg dig!

Så himla onödigt alltid lika negativ?

Glaset är halvtomt osv

Ryck upp dig vi tror och hoppas på en magisk kväll!
Barcelona påfågeln
3/12/2013 13:59
Vamos Blaugrana (Barcelona): Att spelare som Leo Messi och Andres Iniesta finna i laget tyder på att Barca kan vända. Andra matchvinnare är David Villa, Alexis och Puyol. Nog kan underläget hämtas upp alltid.
Barcelona Corazon
3/12/2013 13:57
Får en bild i huvudet hur puyol klappar igång och skriker vamos vamos efter att vi släppt in ett mål , hoppas vi har gjort fyra innan då.
Barcelona Canaletes
3/12/2013 13:56
Kan Deportivo vända 4-1 underläge kan Barca! ;-)
Barcelona Vamos Blaugrana
3/12/2013 13:53
No team before has turned around a 2-0 loss from the first leg in Champions League knockout stage history #fcblive
Haha och det finns inget som tyder på att vi blir det första..
Barcelona I.Cuenca
3/12/2013 13:43
Underbart med så mycket positiv energi inne på forumet idag:-)

Alla verkar super laddade
Barcelona Piqué y Puyol
3/12/2013 13:36
Xavi on average created 4.2 chances per Champions League game this season, more than any other player in the competition [via @whoscored]
Annons: