/spanien/barcelona/forum/8412.aspx/spanien/barcelona/forum/8412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fais
2012-10-08 15:16
Barcelonistas

Ju min vän Jag håller med dig att Puyol har kvaliteten (Vem diggar inte den krigaren)? Det gör jag. Men eftersom han har kommit till åldern så går han sönder varannan vecka. Ledningen/Tito behöver inte vara genier för att kalkylera ut det.

Pique- Jag tyckte att han var en av de bästa för 2 säsongen sen. Om fallet är så att det var pga av Puyol han presterade så tycker jag att han åtminstonde borde höja sig när Puyol är inte med eller håller samma nivå som han hade för 2 säsongen sen. Men nej nej till med Masken presterade bättre än honom föra året tycker jag.

positionsspel=Pique. Hmm Det är väll självklart att han borde ha det med tanke på att han är renodlad mittback. Dessutom måste du komma ihåg att masken är inte renodlad mittback.
Barcelona Federer
2012-10-08 15:15
Pepe (Real Madrid): "Cristiano is a far more complete player than Messi, especially at set pieces."

Haha jag dör av skratt. Skjut mig någon.
Barcelona Federer
2012-10-08 15:15
Barcelonistas
2012-10-08 15:14
Botia-Bartra-Muniesa Är folk allvarliga eller har ni rökt braaaaG eller?. Dessa tre har inget att göra i en klubb som Barcelona JUST NU. Jag är glad att Tito inte tänker som er.
Postat via SvenskaFans-appen
s.eto
2012-10-08 15:10
Jag håller med er som säger att vi behöver en ny mittback.

Men om ett par månader har vi ju Abidal också som jag tror kommer spela både mittback och vänsterback. Då har vi ju allså Pique, Puyol ,Abidal och Mascherano som mittbackar.

Det borde räcka. Abidal har ju stått för väldigt bra instatser som mittback förut

EDIT: glömde Bartra
Barcelonistas
2012-10-08 15:10
Petersays - Mannen vad ska dom tillföra? Dom är långt ifrån Barcelona kvalité.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 15:08
Fais

Precis, men skulle Bartra ha fått chansen att hoppa in mot mindre lag och kanske även startat denna säsong och imponerat hade han antagligen startat igår också.
Det är det jag försöker säga, alla skriker efter en ny mittback medan jag skriker efter att låta få den vi har få speltid då han inte gjort något annat än imponerat :P

Vi hade knappast fått betala en billig peng för Silva, sen förstår jag inte heller köpet av Song då vi har mittfältare, men visst var det ändå en bra värvning.
Ganska billig peng i dagens transfermarknad för en så pass etablerad spelare plus att han har gjort bra ifrån sig då han får spela på sin riktiga plats.

Hade vi bara gett Bartra chansen från början hade våra mittbacksproblem inte varit lika illa. Ha sen i tanke att det är inte ofta tre mittbackar blir skadade på samma gång, lite otur har vi haft med skador.

EDIT: Petersays

Åkte inte Muniesa på en ganska otäck skada som höll honom borta från spel ganska länge då? Håller med annars.
Barcelona petersays
2012-10-08 15:08
@Hetfield:

Instämmer helt och hållet! Ingen av akademins "talanger" får/fick en vettig chans. Botía, Bartra, Muniesa..
Fais
2012-10-08 15:01
Barca o Mort!!

Ju Jag håller med dig att Barta ska få chansen. Jag blev imponerad av honom på försäsongen. Men skulla jag låta honom spela igår mot Real? Nej. Han har ju inte äns komma in när vi möte de mindre lagen.

Nej jag tycker inte att man ska lägga pengar på någon okänd mittback som kostar 50M. Utan Jag blir arg att vi inte klippte Thiago Silva stället för att köpa Song för att det var inte där vi hade problem med föra säsongen utan det var mittbackarna som svek. Håller du inte med?
Barcelonistas
2012-10-08 14:59
Fais - grejen med Puyol är att han håller rent kvalitémässigt för att starta i Barca, men kaptenen går sönder så fort han sätter sin fot på en fotbollsplan... Vad det gäller Pique så har han svårt att prestera på topp utan Puyol vid sin sida. För 1-2 säsonger sen var Pique världens bästa på sin position, nu är han inte i närheten av den formen. Trots det så är han väldigt viktig för oss, han har något som heter positionsspel något som Masken saknar.
Barcelona petersays
2012-10-08 14:57
Man kan ju undra vad som krävs för att bli talangscout åt en klubb med tanke på de senaste 5 årens värvningar... Är det bara att blunda, snurra och peka eller?
Barcelona Hetfield
2012-10-08 14:56
En mittback behöver erfarenhet, det är vad de lever på. En mittback kan inte utvecklas på samma sätt som en anfallare eller mittfältare där det räck med 20 min.

Om Bartra hamnar bakom Adriano som mittback, då kan man väl lika gärna låna ut honom till ett annat lag så att han får speltid. Jag vill inte se Bartras talang försvinna.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 14:53
Fais

Jo men håller inte du med om att det vore smartare att kanske ge Bartra en chans iallafall före man går och splashar 50M på en värdig mittback som kanske inte ens kan spela vårt spel? Tänk om Bartra gör succé.

Sen har vi haft jävligt onödigt med skador iår.
Fais
2012-10-08 14:47
Barca o Mort!

Jag säger att vi behöver en mittback till förutom Barta som inte äns har testats mot La liga konkurrenterna. Pique har tyvärr inte varit sig själv sen han träffade waka waka. Vad har vi mer? Ja Puyol, men tyvärr Puyol är inte 25 år längare.
Nej jag räknar inte Masken som mittback eller Song för den delen.
Min slutsats är att vi behöver en renodlad mittback.

Barcelonistas ! Jag håller med 100%. Men du måste Barca värva en mittback som är värdig dem.

petersays
Så tråkigt att ledningen/Tito tagit dessa tråkiga beslut.
Okay om Song hade fart i benen och kunde hinna ifatt en och en annan. Men men verkligheten är en annan.
Barcelona petersays
2012-10-08 14:46
Ser gärna mer av Montoya framöver! En hedervärd insats!

Däremot så måste det rimligen värvas en mittback. En riktig mittback. Jag tycker varken Song eller Mascherano känns rätt för uppgiften (uppenbarligen inte Tito heller eftersom Adriano startar till förmån för Song). Busquets ska ABSOLUT inte flyttas ned med tanke på hans insats se senaste matcherna. Han är givet i DM-positionen. Och ynglingarna får ju heller aldrig chansen så man får anta att de inte heller kan anta uppgiften. Då återstår bara att värva - men det komemr SÅKLART inte hända eftersom man står där med miljoners miljoner utpumpade på Mascherano och Song. Kritiserar varken Mascherano eller Song som spelare - utan hur tusan ledningen har valt att sätta samman truppen. Nu kunde man såklart inte räkna med skador på Pique och Puyol (eller kunde man det med kaptenens senaste skaderika tid?), men det känns som att varken Song eller Mascherano är givna på någon position - och då blir det bara ett gäng halvarslade lösningar. Allvarligt talat Pique-Puyol har varit skakiga många gånger senaste säsongen. Vill man se Puyol-Mascherano? Nja. Puyol-Song? Nja. Pique-Song? Tror inte det. Pique-Mascherano? Känns inte heller så kul.

Återkommer alltid alltid till hur jag saknar en mittback med lite fart i benen och med en riktigt bra uppspelsfot.
Barcelonistas
2012-10-08 14:34
På dom tre senaste matcherna har vi släppt in 6 mål vilket är under all kritik. Matchen igår så gör vi det bra med tanke på omständigheterna, vi möter det starkaste laget när det gäller omställningar. Och helt ärligt vad skapade Real Madrid i första förutom Benzemas stolpskott?. När lag som Sevilla och spartak ( med all respekt) skapar ett hav av chanser mot oss så var jag väldigt orolig inför gårdagens match. Men vi lyckades stoppa Real Madrids omställningsspel med ett brö försvar... Jag kan säga så här, hade det varit vice versa när det gällde skadeproblem i backlinjen och vi bara hade kryssat så hade jag varit väldigt orolig. Nu är det ett Clasico kvar och våran statistik där är faktiskt skrämmande, 1 förlust sedan 08 och den kom i supercupen. Är jag orolig inför den matchen? Nej vid den tid punkten är vi ett helt annat Barcelona där vi även kommer med ett bättre försvar. 8 Goa och härliga poäng :).
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 14:34
Fais

Men läser du inte vad jag skriver? Säger att Bartra borde få spelas in så behöver vi inte en ny. Jag såg matchen lika mycket som du. Vi behöver inte en NY om Bartra får chansen. Har sett han i b-laget och försäsongerna, han är redo att få chansen lika mycket som Montoya.

Sen ska jag berätta för dig att Song var bra mycket billigare än T.Silva. Som vi inte ens vet om han hade varit bra i vår tröja. Vi har sett bra mittbackar komma till oss och floppa totalt.

Vi har en mittback i Bartra som inte får spela men vi måste köpa en ny? Jag ser inte logiken att inte ge honom chansen först och om han är dålig så köper vi en ny.
Fais
2012-10-08 14:19
Barca o Mort!

Menar du fullaste allvar?
Tito vågar inte äns testa Barta 5 min när vi möter mindre lag. Jag vet inte om du missade matchen igår. Om du gjorde det så ska jag berätta för dig att Adriano spelade som mittback.

Den andra mittbacken var masken som är en dm som de har försökt skola om nu i 2 år. Om en av de skulle gå sönder igår så hade Tito Song som är reserv.

Om vi skippade Song och köpte Thiago Silva då kunde masken vara reserv som mb/dm. Har vi inte överflödigt med mittfältare? Song som var en av premier leagues bästa offensiva mittfältare får sitta nu och ruttna på bänken.
Det är galet säger bara, det är galet.
Barcelona Corazon
2012-10-08 14:10
och jag kan inte sluta va en gnutta missnöjd med resultatet visst vi kunde lika gärna förlorat men vafan 11 poäng hade gjort stor skillnad tappar vi en match nu så är d inte långt ifrån ändå..

Barcelona 7th Heaven
2012-10-08 13:59
Fy fasiken va stolt man e över detta lag så här dagen efter :)
SoN_Un
2012-10-08 13:51
Don A.Iniésta #8

jag håller verkligen med dig, in med en mittback till eller vad jag skulle göra är att satsa på bartra på allvar, för han har potential o blir hur bra som helst.

alexis sanchez jag säger bara äntligen!! nu tar han för sig.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 13:45
Fais

All ära åt Thuram men han var riktigt dålig i Barcatröjan. Innan det en av världens bästa mittbackar. Tycker inte det behövs en ny, behövs att Bartra får chansen att visa vad han går för.

Det är inte så jävla lätt att hitta en back till vårt lag. Räcker inte att köpa in en bra back och förvänta sig att han ska vara bra. Vi har sett många backar flopp förr, vi behöver en som kan spela vårt spel. Hade gärna sett Hugo Campagnaro Napoli's högerback som även kan spela mittback. Ser killen som Serie A's bästa back. Ja bättre än Chiellini.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-10-08 13:42
Jag måste bara säga en grej som många verkar ha vart inne på, Alba! Vilken spelare! Han löper upp och ner och är snabb som in i helvete, älskar hans aggressiva spel, hur han trycker åt Real spelarna lite då och då. Jag var lite orolig över hans defensiv innan han kom men den tanken är är långt borta nu. Nu har vi säkrat vänsterbacksplatsen 8-10 år, vilken fynd! Grande Jordi!
Barcelona S91
2012-10-08 13:31
Skrev nyss detta på Zanders blogg. Han skriver om att alla är glada över El Clasico. Saknas något i texten tycker ni? Och ja, det jag skriver är ju obvious (för de flesta här inne :) )

Det som är intressant om det här med "alla är glada och belåtna"-aspekten är ju när detta sker. När har Real Madrid, under Mourinhos ledning, uppfört sig på ett sportsligt sätt när de förlorar mot Barca? Kanske en gång, inte mer. Annars har vi fått se konspirationstal, petade ögon, vansinnestacklingar i slutet, osv.

När dock Barcelona inte vinner så är allt frid och fröjd, varför det? Dels ligger förklaringen i att Barca vet hur man uppför sig som en god förlorare, men dels också för att de inte har en gangsterattityd som innebär att man tar ut saker på allt och alla när saker inte går ens väg.

Filmningar fanns det en handfull av igår också, ett exempel som jag kommer på nu är när Pepe regelrätt blir av med bollen så att Barca får ett omställningsläge. Han lägger sig som om han blivit skjuten, och domaren är feg nog att blåsa där. Fler filmningar fanns nog bland bägge lagen som jag just nu inte kommer på. Poängen är: det är Mourinho, ingen annan, som förstört, och kommer att förstöra (när han torskar), El Clasico.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-10-08 13:26
Barca - King / Busquets Tactical Genius

Tycker du överdriver aningen när du talar om att Real spelar fegt och defensivt.
Kan hålla med om att det finns stunder då de agerar mer passivt. Däremot tycker jag att de pressar relativt högt och anfaller med fler än bara Ronaldo, Di Maria och Benzema.
Blev dock förvånad att inte Modric fick hoppa in. Tror de har större nytta av honom i omställningar jämfört med Khedira.

Aja, nästa gång får vi hoppas att vi kan ställa upp med en gedigen backlinje som har lite mer att sätta emot!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-10-08 13:21
En intressant sak om man jämför Dani Alves med Montoya är att brassen är bra mycket bättre fotbollsspelare men Montoya spelar enklare för laget i övrigt.

Lite samma sak som när Sergio konkurrerade ut Yaya. Touré var då en bättre spelare än Sergio men när Touré gärna ville trampa på bollen och vända och vrida så spelade Sergio på ett, max två tillslag och skapade en välbehövligt flyt i Barças spel.

Dani Alves är en av de spelarna i spanska ligan som har flest touch på bollen alla kategorier. Förmodligen har detta att göra med att han så bollsäker och inte hamnar i någon tidsnöd. Montoya däremot, spelar ofta (liksom Busquets) på få tillslag vilket ofta gynnar flytet i vårt spel. Katalanen är även mer direkt på inlägg och crossar. Alves brukar ofta i de lägena slå en passning bakåt till mittfältet.

Jag tror inte att Alves är slut, utan han är fortfarande en helt fantastisk högerback/winger. Men däremot skulle jag inte ha något emot om han kunde sluta kladda på bollen och spela med färre touch.
Barcelona S91
2012-10-08 13:15
Kul att se alla haters gå bärsärk efter Sams blogginlägg -.-
Barcelona rob.BARCA
2012-10-08 13:15
är det bara jag eller älskar goal.com real?
Barcelona Walee
2012-10-08 13:08
Förstår inte ens varför den där Adriano får spela han är bokstavligen sääämst mot Real. Att han springer i djupet när de inte finns en chans att nå Ronaldo är löjligt ..
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-08 12:56
Vad jag tar från kvällens match.

Madrid entrade Camp nou trots fullmanskap spelar de fegt och defensivt för att tekniskt är de mycket sämre än Barca. De har även börjar spela på sina styrkor mer taktiskt. Genom Murinhos psykningar om Barcas fördelar kan madrid nu lägga sig som små f*ttor och filma mycket mer. Samt backa hem enbart för att kontra.

Backlinjen summerade ihop hela matchen. Att man inte kunde ta hem Botia bara och sälja Fontas som har inget och göra i Barcas A-lag. Det gör mig så jävla förbannad att vi ska släppa in mål mot madrid genom försvarsmisstag. Kan de inte få kämpa för ett jävla mål för en gångs skull?

Så fort vi ledde med 2-1 spelade vi ut de som skolpojkar. Tyvärr när resten av laget försöker ställa offside. Väljer adriano att gå i djupet och ställer penaldo onside.

Finns så mycket mer att gå in på men det har redan många påpekat och man kan inte känna något annat än en bitter eftersmak.

När Messi och Pedro kom fria mot pepe och jag vet ej vem den andra va. Om passningen hade suttit bättre fyfan!!!!!!!!!!!

Puyi och pique på plan hade vi inkasserat 3 poäng kan jag lova.
Annons: