/spanien/barcelona/forum/8411.aspx/spanien/barcelona/forum/8411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-10-11 12:14
el Flaco

Thank god för Txiki. Jag hade nog inte varit kvar som Culé om en psykopat som Pepe spelade i laget..

Jag menar, hur kan man respektera eller ens vilja ha en spelare i sitt lag, som sparkar och trampar på liggande personer?
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-11 12:11
Tydligen ska Jorge Mendes ha erbjudit Txiki, då denne var sportchef, att köpa Pepe från Porto för endast åtta miljoner euro, men Txiki tackade nej.

Txiki fortsätter att vara en av de mest underskattade arkitekterna inom klubben de senaste 10 åren.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-11 12:04
@Koemam92, skriver från mob så kan inte citera. det.är sant det du säger, och det var av den anledning som jag med "madrid lägret" syftade på själva klubben Madrid, och inte puertan för dom går ju inte o ta på allvar och verkar inte vara sk. fotbollsfans. antagligen är de bara den nya generationens brats som måste hata allt överlägset och av den anledningen lägger inte fokus på dom.
Väl mött!
Barcelona Barcadinho.
2012-10-11 09:35
På tal om filmningar - det har gått upp i halsen för de ansvariga i PL och nu har problemet nått de ansvariga i Fifa. Stark reaktion av Boyce som kallar filmningar för "Cancer mot sporten".
De ansvariga börjar fundera på hårda bestraffningar, tom i efterhand, och jag tror att många fans vill ha det så.

Det som båda Pepe och Mou har missförstått är att de allra flesta i dagens fotboll filmar (eller förstärker) mer eller mindre. Tom målvakter filmar efter missade luft närkamper.
Det finns inte en enda spelare hos marängerna som inte filmat eller förstärkt och samma sak kan man säga om de flesta lagen. Vissa överdriver förstås väldigt mycket som Suaraz.

Det kommer att bli svårt och bedöma filmningar och graden av filmningar. Men jag tycker att man kan köra med bestraffningar i efterhand när filmningarna är så otvivelaktigt tydliga och dessutom påverkar resultatet eller leder till en total annorlunda matchbild.
Jaha. låter inte precis så tydligt min beskrivning, men något åt det här håller...:-)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-11 09:12
H. Alavi Just i Busquets fall har det dock blivit smått tragikomisk hur alla haters överdriver hans filmande - i betydligt större utsträckning än vad han själv överdriver ute på plan. Jag är den förste att kritisera hans agerande genom åren men jag ser också en klar förbättring. Han håller inte på med sånt lika mycket som innan! Många har fortfarande kvar gamla cl-mötena med real och Inter i närminnet. Han verkar aldrig kunna sudda bort stämpeln som "den äckligaste filmaren", men idag finns det många som är på en nivå över honom. Både i Barca och andra klubbar. Hans värsta filmningar kom olägligt i tid - och han blev offer för det hat alla avundsjuka fans var tvungna att få ur sig när Barca spelade hem allt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2012-10-11 08:38
" Stäng av spelare i efterhand plus grova böter. Det är den enda lösningen mot filmning. Blir så trött på skiten."

Har också tänkt det som en möjlig lösning. Problemet är ju bara de spanska domarnas kompetens, skulle säkert sluta med att fel spelare blir bötfällda av fel orsaker.
Barcelona koeman92
2012-10-11 07:56
@*hjärta* Valdes flint:

Det beror nog på att mer än hälften av de i Puertan började hålla på madrid när de gjorde sina miljardköp sommaren 2009 i form av CR9, Kaka etc.
Barcelona koeman92
2012-10-11 07:50
Grabbar vi behöver nog inte Neymar eller en ny mittback, Messi och Pique ska ändå få barn ;)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-11 02:33
Stäng av spelare i efterhand plus grova böter. Det är den enda lösningen mot filmning. Blir så trött på skiten.

Finns stunder under matcherna då jag önskar att Busquets får kliva av då han ibland är jävligt löjlig. Alexis har dessutom tagit det hela till en ny nivå. Det är sorgligt och det förstör tyvärr fotbollsunderhållningen när något sådant hamnar i fokus istället för Ronaldo och Messis fantastiska prestationer.
Barcelona Don A.Iniésta #8
2012-10-11 01:56
Vad är problemet?

Pepe är den äckligaste fotbolls spelaren som finns. O som real spelare så måste han ju snacka, de e ju som en epedemi i Real (att klaga och skylla på annat lixom)... Dom kan inte vara sämst, måste nog ha nånting med Facist mentaliteten som fanns när laget skapades...

Men detta visste väl redan alla?
Barcelona Barca-nist
2012-10-11 01:37
Pepe försökte filma även vid 1-1 målet, han snubblade inte, han kom inte ens i kontakt med nån, han hoppade på Xavi och låtsades att han blev knuffad!

Vad hände sen, jo han missade bollen och Messi fick chansen att måla :)
Barcelona tarrak
2012-10-11 01:35
@petersays:

På något sätt tror jag ändå att du missade dagens topic: själva grejen är att Pepe gått ut och klagat på att bollförande Iniesta ramlar, samtidigt som han själv faller som att han blivit skjuten av den samma kollision som han själv ansvarar för. Det är själva dubbelmoralen och inkonsekvensen som retar mig och de flesta andra.

För att förtydliga: Om Iniesta filmade, så filmade Pepe och därmed är det Pepe-sjukt att han springer runt och klagar på att Iniesta filmar.
Barcelona Barca-nist
2012-10-11 01:32
Det bästa kommentaren jag har läst på goal, efter Vilanovas: We could make a video of all Pepe's fouls against us

"Make a video and than show it on Animal Planet.
Pepe should really be in a cage in Barcelona zoo."
Barcelona petersays
2012-10-11 01:29
Iniestas "straffsituation" är alltså topic of the day även i dag. Jag säger så här: han förstärker - det är illa nog. Och det fanns det gott om spelare i båda lagen som gjorde. Straff? Jag är glad att vi inte fick straff efter Iniestas krampanfall i luften. Sånt jag skulle vänta mig från Busquets, men absolut inte från Iniesta.
Barcelona petersays
2012-10-11 01:27
"För att han nästa sommar endast har ett år kvar på kontraktet som heller inte lär förlängas med klubben. Har väldigt svårt att se att Rosell inte väljer att casha in för honom och istället låter honom gå som bosman sommaren därpå. "

"Casha in" på en skadebenägen 32-åring med ett år kvar på kontraktet? Vi ska vara glada om någon ens accepterar hans lönekrav så att han kan lämna klubben. 1. Han borde inte ha värvats. 2. När han väl värvats borde han ha sålts absolut senast i somras, vilket tyvärr gick åt skogen pga skadan 3. Man skulle kunna sälja honom till vintern - men vem vill ha en långtidsskadad 31-åring som inte ens får speltid? 4. Alltså lika bra att behålla fanskapet och låta honom gå som bosman 2014 - alternativt ge honom ett år till nästa sommar om han håller sig hel och kan ta börja starta några matcher.

Har man tagit fan i båten får man ro honom i land! Ett av klubbens sämsta köp de senaste 10 åren. Avsevärt mycket sämre än Zlatan-köpet t.ex.
Barcelona FCB_Cule
2012-10-11 01:14
När tror ni messis son debuterar i barcas a-lag ? 10 :P ?
Barcelona Hyder
2012-10-11 00:47
Om jag hade träffat Pepe idag hade jag endast frågat:

Om Iniesta nu filmade, vad gjorde att du snubblade i samma situation? Om du inte nuddade honom, fanns där någon osynlig apa som du snubblade på eller filmade du helt enkelt själv?

Pepe hade sedan stått där, helt tyst, och jag hade skrattat honom rätt upp i ansiktet och gått därifrån för att visa ryggtexten på min tröja som lyder: INIESTA.

Nog om detta nu.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-10-11 00:38
Jag skrev det igår och jag skriver det igen - jag förstår fortfarande inte varför Madrid gick för segern. Barcelona kommer aldrig att vara lika sårbara som de var i söndag i ett clasico den här säsongen.

Intressant när man tittar på matchen återigen. De använde Di Maria som ytterback, Arbeloa flyttade in centralt, Pepe som libro (känn på den - LIBRO), Ramos centralt och Marcelo som vänsterback när Barcelona hade bollen.

Detta är alltså, vad de nämner sig själva som, världens bästa lag. Tillåt mig att skratta.

Mourinho efter matchen: "Det borde vara förbjudet att jämföra Messi och Ronaldo. Två fantastiska spelare". Så lät det inte förra säsongen. Så låter det när man inte vill erkänna att den ena är bättre och likställer de.

Vilanova: "Vi kommer aldrig mer att få se en spelare som Messi" och "Kanske ifall Messi inte var i samma ålder eller om de spelade i olika tider hade Ronaldo varit mer uppskattad"
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-10-11 00:33
Kan vi inte bara dra ett streck där nu, förstår att det är komiskt när en person motsäger sig själv, men fokus bör ligga någon annanstans.

Trodde aldrig att Abidal skulle komma tillbaka efter 2 jpbbiga operationer mot tumören, men Abidal kommer ut ur den striden och försöker nu komma tillbaka till fotbollen, det ska fan disskuteras mer om honom och Puyol än "to whom we do not mention" i detta forum!

Kan ni tänka er, Abidal och Puyol på planen tillsammans?

Får rysningar bara av tanken över att höra publiken skandera deras namn :-)
Barcelona MQUC
2012-10-11 00:20
Jag orkar igentligen inte bry mig, men kan Pepe bara hålla käften och va glad att han ens får spela! Största '''ungen man någonsin skådat på en fotbollsplan, jävla smuts asså.

Något roligare; man blir fan tårögd när man ser Abidals vilja och hjärta, jag unnar honom allt, fraförallt en stabil hälsa, sen om han lyckas göra comeback så är det bara en bonus.

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-11 00:02
När Pepe säger så där om Iniesta då tror jag verkligen på att domedagen närmar sig. Av alla personer så ska han yttra sig om filmning när han själv och alla hans lagkamrater har vunnit flera Oscar. En vidrig människa.

Skulle jag se honom i verkligheten så skulle ja skjuta honom den jäveln. Hoppas han bryter nåt så han aldrig får spela mer den h****.
Barcelonistas
2012-10-10 23:46
BB-Barceloneta - tror knappast att Barcelona är intresserade av ännu ett fail köp i det här fallet Llorente. Vi har redan sett att den typen av anfallare helt enkelt inte passar in i vårat spel, som anfallare för Barcelona så måste du va kvick och snabb samt bra på små ytor. Ett sådant köp hade gjort att vi tappat flera dimensioner i anfallsspelet.

CuleAK - jag ser likheter och jag står för mina korrekta åsikter.
Wena
2012-10-10 23:41
Den där Pepe är en skam för fotbollen! Fyfan vilken vidrig spelare. Hoppas någon gör payback på honom och bryter hans båda ben.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-10 23:34
Vad gäller snacket om Llorente och Neymar så är det ju helt klart så att klubbledningen aldrig kommer att värva båda, just nu så är ju Neymar helt klart närmast till hands då det florerat rykten kring honom och Barcelona väldigt länge nu. Även om uttalandet om Paris häromdagen var lite mysko. Men det känns faktiskt väldigt troligt att han till slut kommer att hamna här, både för att han förmodligen skulle vara en stor framtidsinvestering (och en möjlig ersättare till Villa?) och för att han redan nu har kvalitéer som jag tror han kommer långt på i Europa. Llorente har jag däremot svårare att se i en Barcelona tröja till nästa säsong, den största anledningen till det är att jag inte ser någon plats för honom i dagens Barcelona. Inte skulle han ju ta en plats i startelvan och jag tror (utan att veta till 100%) att han skulle kräva en ganska hög lön, det känns då onödigt att värva en sån spelare som ett andra alternativ eftersom att när han ska in så måste man helt bryta spelmönstret och anpassa spelet efter honom för att få ut max av hans kvalitéer. Just nu spelar Messi centralt även om han har en väldigt fri roll där han kan flyta omkring lite var han vill. Men det innebär fortfarande inte att Barcelona spelar med någon renodlad central forward utan det är Messi som är där uppe tillsammans med två oerhört starka djupledslöpande, lite bredare, anfallare, oftast i form utav Pedro, Alexis eller Villa. Och det är glasklart att Llorente inte passar in i den ekvationen.
Barcelona CuleAK
2012-10-10 23:26
Snälla sluta jämföra Mourinho med Hitler då du antagligen inte kände en tusendel av den smärtan som folket då upplevde. Det är bara barnsligt, hur Mourinho än är som person.
Barcelonistas
2012-10-10 23:16
Är detta en filmning? Jävlar vad färgade dessa patetiska Mandriler är när ska ni sluta skämma ut er själva?. Förövrigt så är det klart att psykopaten tycker att det är filmning, för enligt hans regelbok så måste man få en spark på bollarna eller bryta båda fötterna för att det ska resultera i straff.

Mourinho har lyckats med sitt verk vilket var att gråta ut i media och skylla på precis allt. Nu vågar inte ens domarna döma regelrätt, då dom är medvetna om att portugis fjollan kommer gråta ut och skylla på domslut. Vi såg det föra säsongen där vi ser det denna säsongen allt är i sin ordning med andra ord. Skillnaden den här säsongen är att han nu skickar fram hunden Pepe för att köra snackaet. ( Pepe och Mourinho är för mig 2000 talets Himmler och Hitler). Vi visste ju sen tidigare att psykopaten var galen under Juande Ramos samt Schuster, nu kan jag inte föreställa mig hur det måste vara att ha Mourinho som tränare när man heter Pablo.

Kände att jag behövde skriva av mig lite och säga mina åsikter.

Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-10 23:05
Barcelonistas

Nej, Hummels lär aldrig ersätta Alves, med tanke på att han är mittback ;)

Eluc

Nej, givetvis ska man inte köpa (eller vadå köpa, han är gratis) Llorente för att ha honom som en plan B. En sådan bra spelare måste användas mer än så. Och jag tror faktiskt han skulle kunna göra det bra i vår spelsystem - och för att dra till med en klyscha - tillföra ytterligare en dimension. Llorente är inte ovan Barcas spelsätt. Han har prövat på något liknande både i landslaget och under Bielsa i Athletic.
Det finns inga garantier för någon spelare att lyckas i Barca, men jag personligen hade tyckt det vore jäkligt spännande att se honom här och tror på allvar det hade kunnat bli riktigt bra. Kan helt ärligt säga att jag är mycket mer sugen på Llorente än Neymar.
Barcelonistas
2012-10-10 22:42
1.70

För att få en bredare trupp så kanske humlan är ett bra köp, men inte för att ersätta världens bästa Alves. Kanske på sikt men just nu är Alves på en helt annan nivå och är ohotad etta på sin position.

Att försvaret suger just nu är väll knappast Alves fel, spelare ingen roll hur bra du är när du har MB kollegor som heter Song och Masken så tappar man hoppet.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-10-10 22:42
Drömvärvningar till nästa säsong ?

Falcao & Hummels. Man måste ju får drömma :)
Barcelona Éluc
2012-10-10 22:39
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Att köpa in Llorente endast för att ha en "plan B" är inte logiskt enligt mig. Vi behöver ingen plan B, och kommer aldrig heller att göra det. Vi behöver endast bli mer effektiva framför mål, för chanser skapar vi oavsett om laget heter Chelsea eller Almería.
Annons: