/spanien/barcelona/forum/8410.aspx/spanien/barcelona/forum/8410.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-10-08 09:29
Man måste ju ändå älska Tito's svar igår på Pepe's uttalande om Iniesta.
Portugisen måste ju vara medveten om alla klipp som finns på honom och hans rabies-liknande attacker på diverse anfallare, för att inte nämna de skrattretande filmningar han själv ger sig på..

Visst hade man gärna sett en vinst igår, men vi måste vara nöjda med att inte ha tappat avståndet i alla fall. Även om det såg virrigt ut ibland i försvaret så gjorde de en helt OK insats.
Tycker också det är kul att se Messi ge sig ut på lite dribblingsräder igen!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-10-08 09:23
Smogen Missade att det stod i ligan haha var för tidigt på morgonen för min del :-D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2012-10-08 08:51
Fantastisk match igår fantastiskt feg domare!

Har en spelare gult kort ska bedömningen inte höjas och det ska inte vara svårare att få sitt andra gula.Arbeloa samt Ramos levede som vanligt farligt men tilläts tack vare domaren.

Det är som det är man är van.

Tycker Alba var riktigt bra under matchen raderade ut Di Maria fullständigt han hade inget på en hel match och det är minsann inte lätt.

Montoya gör också ett bra jobb går bort sig någon gång mot Özil men läser spelet fint och bryter riktigt bra vid ett par tillfällen.

Han är ju dessutom nära att avgöra hela tillställningen.

Jag är så trött på dessa eviga skador minns inte senast vi ställde upp med bästa manskap mot Madrid.De har ju aldrig skador förutom när det är landskampsuppehåll då brukar ju Pepe,Marcelo och Ronaldo passande nog få en sträckning.

Koeman 92 ger man Ronaldo dom ytorna som han fick mot oss då är det inte helt lätt att vara målvakt.Vore kul med någon avgörande räddning men det var inte hans bästa kväll.Inte en ny målvakt men en stark konkurrent till honom vore nytti´gt.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-08 08:48
Det enda jag undrar är vad fan Cristiano har gjort med sitt hår... vilken pajas.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-10-08 08:43
@koeman92:

Revansch till vadå? som sagt vi vann mot Real hemma så sent som första super cupen, ta reda på fakta först innan du gapar om revansch!
Barcelona Smogen
2012-10-08 08:29
¡Barca! - Crèma Catalana

Jag antar att koeman92 med sitt "inte vunnit i ligan", menar att vi inte vunnit hemma just i ligan. :)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-10-08 08:17
Vi vann väl hemma i supercupen mot real för bara nån månad sen?
Barcelona koeman92
2012-10-08 08:04
En sak till. In med en ny målvakt!
Barcelona koeman92
2012-10-08 08:02
Det pinsamma är att vi inte har vunnit en hemma el clasico i ligan sedan 5-0 matchen... Men nu skiter jag i! En ny mittback måste värvas och sen måste vi vinna nästa clasico! Och ja, jag skiter fullständigt i att den spelas på Bernabeu! Jag kräver revansch!
Barcelona Don A.Iniésta #8
2012-10-08 07:15
God morgon!

Kan väll skriva vad jag tyckte om matchen då...

Kaos i backlinjen, men ändå bra med bara 2 insläppta, det var ju trots allt real vi mötte... MEN som jag sagt 100 gånger och även ni andra här, VARFÖR VÄRVA VI INTE EN MITTBACK? Song i all ära, men killen får ju inte ens spela back... okej visst, han har inte haft tid på sig att komma in i det ännu... Men killen har väll tillräckligt med rutin för att kunna spela där och ändå göra en okej match eller?

Båda målen vi släppte in kändes som om det va backlinjens fel, DEFINITIVT det andra iaf, en springer up, en springer ner, alla sprang åt olika håll, det blev ju en öppen gata för özil att lägga bollen på cristiano Bögen...

Men det var skönt att se Iniesta igen, Messi visade god form och klass, gillade den rushen han gjorde i början av andra halvlek hela vägen fram förbi alla, och som han blängde efter Fabregas tror jag det var när han tog fel löpning när Messi sen passade... Vilket bara tyder på att killen är jätte hungrig och med andra ord är det kört för real madrid...

ALEXIS SANCHEZ, ÄNTLIGEN!!! Han ser äntligen ut att trivas på planen, och spela som han själv vill. Vilka ned tagningar och finter han bjöd på, snart släpper det för honom på riktigt ska ni se!!!

Jag tycker det såg bra ut förutom backlinjen såklart, med ordinarie backar så hade de aldrig haft en chans enligt mig...

Mäktig match dessutom det där pupliken gjorde när det slog 17 nånting var ju inget skämt, MÄKTIGT! El clasico som annars börjar bli en helt normal match 6st per år liksom :P
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-10-08 04:04
Nu när jag tittar på Iniestas straffsituationen så undrar jag fanimej om det ändå inte domaren borde ha blåst straff. När jag såg den under matchen så tyckte jag inte att det var straff. Men notera hur Pepe faktiskt ändå ramlar efter att han är på Iniesta.

Hur kan man ramla utan att det är kontakt? Måste väl ha varit en kollision.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-08 03:48
Gabriel

Hahaha vad du fick mig o garva mitt i natten, TACK!

SoN_Un

Håller med. Jag är trött på Valdes också. Okej, han är egen produkt och har spelat de största matcherna i vår historia, lyckats bra i de mesta. Men numera är han inte top 10 tyvärr. Känns förjävligt varje gång motståndarna går till anfall. Litar inte på honom längre.
Go PINTO
SoN_Un
2012-10-08 03:40
han slänger sig inte helhjärtat ens
SoN_Un
2012-10-08 03:30
grabbar en fråga bara, vad har hänt med victor valdes? dags att värva en talang för konkurrera kanske? sjukt vad han har tappat
Barcelona Gabriel
2012-10-08 03:08
Pepe: "Dom är så där, mycket teater. Det är beklagligt."

Barcelona Xavi the king !
2012-10-08 02:52
Fais Du måste skämta ? Ena gången kritiserar du Macherano sedan så säger du att han är bra ! ? Macherano är bra som mittback hans brytningar är viktiga han har svagpunkter det har han, men med tiden bättras han, det är ett skämt att folk här inne säger att han inte håller det gör han !
Barcelona Keite
2012-10-08 02:15
Jag gör det gärna för. Jag startar med mitt bud-lön:

100 kr efter varje match!
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-10-08 02:13
MESSI.CORLEONE

Killen som har tagit hand om det har tyvärr slutat. Vet du någon som vill ta över så får du gärna kontakta mig.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-08 02:00
Basaric

När ska ni upptadera skytteliga sidan?
Barcelona papillon
2012-10-08 01:51
Fais

Jag håller med, adriano var helt ok idag men hoppas att detta var första och enda gången som han spelar mittback.

Masken hm. Istället för att lägga pengar på song så borde man använt pengarna på en "riktig" mittback. Masken hade då kunnat vara back-up till både sergio och mittbackarna och fått bra med speltid.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-10-08 01:47
Nöjd med 1 poäng, vi var utan tvekan det bättre laget och förtjänade att vinna men samtidigt...vår backlinje och Real gjorde ''bara'' två mål. Hade det varit tvärtom hade matchen slutat med tennis-siffror. Real hade pressen på sig o vinna och det gjorde dem inte, haha!

Betygsätter spelarna från min synvinkel (1-10)

Valdes 5
Alves 2
Mascherano 6
Adriano 5
Alba 9

Xavi 7
Busquets 8+
Iniesta 7-

Pedro 8
Cesc 5
Messi 10
___

Alexis 7-
Montoya 8

Nu ska jag sova, bona nit. Som-hi Barca!
Barcelona papillon
2012-10-08 01:40
Inlägget var riktat till "LionelMessiTheHandOfGod" men hans inlägg verkar vara borta nu?

Ja, det räcker nu. /mod
Fais
2012-10-08 01:36
papillon

Jag sa inte att Adriano ska spela mittback utan jag sa att han gjorde bättre match än Pique har gjort de senaste matcherna när han var frisk. Men som sagt jag anklagar inte honom det minst för det dådet för att han är inte back och har aldrig spelat mittback.

Nu om masken. Jag håller med dig att han gjorde jävlig bra föra året med tanke på att han har skolats om för två år sen. Men när det väll gällde som matcherna sem-finalen mot chealse och sista el clasicon mot real där de avgjorde ligan. Masken och Pique .
Neeej säger bara. Trotts alla tabbar föra året så köpte man inte någon mittback. Det är en gåta jag ej har löst än.

Jag tycker att dagens barca med det mittfältet/messi förtjänar bättre backar än dessa... det är allt min vän
Barcelona papillon
2012-10-08 01:05
Fais:

Nä tycker absolut inte att adriano borde ha spelat mittback trots att han iof gjorde det helt ok idag.

Mascherano har räddat oss många gånger och har även gått före våra "ordinarie" mittbackar, det får man inte glömma. Men jag hade faktiskt föredragit en renodlad mittback på den platsen. Idag stod han för ett riktigt "juniormisstag" vid 2-2 målet.
AndreD - General Pardon
2012-10-08 01:04
Pepe - Hjärndöd på plan, hjärndöd även utanför
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-08 01:01
Masken spelade från start bredvid Pique som mittback mot United i finalen 11. Masken är mittback. Punkt slut. Men han är i en sån keff form nu så det svider.
Barcelona papillon
2012-10-08 00:59
LionelMessiTheHandOfGod:

Lugna dig där du sitter bakom din skärm!

Mascherano har spelat mittback i princip sen han kom till Barca och gjort det bra långa perioder. I vissa fall har han t.o.m gått före pique. Alves startade matchen. Alba är nr1 på sin position och var enligt många EMs bästa vänsterback. Adriano ska egenligen bara bort.

Vi startade trots allt med en 3/4 intakt backlinje men man kan säga att vi avslutade med en halv.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-10-08 00:52
"They are both brilliant players. But in my opinion Cristiano is the more complete player, above all from set pieces. For me, he's the best player in the world." - Pepe

Mm, visst. Det enda som talar för Ronaldo är att han är betydligt bättre än Messi. Men ändå så så gjorde dom lika många mål med huvudet förra säsongen.

Frisparkar ska vi inte ens gå in på. Messi är överlägsen där.
AndreD - General Pardon
2012-10-08 00:46
Adriano: "Madrid complaining about referee? It was penalty on Andres, and foul on Andres before their second goal. Nothing more to say."

Adriano: "We just want to play football, we don't complain. They kick you the whole time, and then they even go and complain about referee."

En till som svarar på äcklens kommentarer. Häääärligt
Barcelonistas
2012-10-08 00:45
Adriano var ok varken mer eller mindre, men Masken fortsätter att vara katastrofal som MB. Snälla köp för helvete in en riktigt MB så vi slipper spela med en DM blir så jävla lack!.
Annons: