/spanien/barcelona/forum/8409.aspx/spanien/barcelona/forum/8409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2012-10-09 16:35
När jag säger Cafu eller Maldini, så är det snarare att jag syftar på världsklass än att spelaren ska bli som de. Det är klart att de är unika.

Det jag syftar på är att Montoya blir kanske inte den där världsbacken som alla lär hylla, men han kommer att göra sitt jobb. Det är allt jag kan kräva.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-09 16:16
Dani Alves har tappat motivation, det är hur tydligt som helst. Han har nog inte tappat kvalitét men när han är som bäst lever han mycket på intensitet och aggresivitet, vilket känns som han har 0 av nuförtiden. Jag är för att Montoya får starta nu, inte bara någon enstaka match utan vara "ordinarie" ett tag så Alves fattar att han måste höja sig flera snäpp. Jag tycker Mourinho har gjort det bra med Higuaín och Benzema, nu har båda pushat varandra och presterat riktigt bra, båda måste vara på topp varje match. Jag gillar även hur Tito startat lite med Adriano som vänsterback och visat Alba att han måste spela på 100 % av sin förmåga.

Jag ser även att Montoya ger Alves den här konkurrensen. Antingen kommer Alves tillbaka bättre än någonsin, eller så spelar Montoya bättre än brassen och tar över platsen permanent. Båda alternativen är bättre än att Dani Alves går runt på planen just nu och inte gör ett skit.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-09 16:12
Fredde

Det stämmer. Jag tror knappast de har satt matchdatum eller klockslag ännu. Du får nog vänta någon vecka till. Skulle gissa på till efter uppehållet.
Barcelona Fredde_
2012-10-09 16:09
Är det någon kunnig här på biljetter till Barcamatcher som kan tänka sig att svara så hade det varit perfekt.

Ska ner till Barcelona den 3e november och ska givetvis försöka se Barcelona - Celta Vigo den 4e nov, isåfall medan man är där. Har sett guiden och tittat på Barcelonas hemsida, men där finns det endast ströplatser som man kan köpa. Är det för långt i tid tills matchen är eller varför kommer det inte upp fler alternativ? Tippar att det är långt ifrån uppbokat?

Fråga 2: Matchen spelas antingen 3e eller 4e november, är det någon som vet på ett ungefär när speldatumen brukar bli bekräftade?

Tack på förhand!
2012-10-09 16:00
Hetfield

På rak arm, hur många nästa Cafu kan du räkna upp efter det att denne lade skorna på hyllan? (obs, var inte menat som något drygt nu). Vi kan alla vara överens om att nästa Cafu inträffar kanske en gång på 30-40 år. Det jag vill ha sagt är att man inte kan ha de kriterierna när man ska bedöma en högerback. Cafu var ju unik.

Jo, det var ett reportage om Montoya som levde tillsammans med sin pappa. Hans mamma hade gått bort. Fick fan tårar av det reportaget.

Barcelonistas

Tvärtemot dig så tror jag att Tito har väldigt stort förtroende för Montoya. Det borde två matcher mot Real Madrid denna säsong vara ett bevis på. Är Dani Alves frisk, så startar han alltid, åtminstone 9 av 10 matcher, det är en självklar sak. Dock så kan jag garantera att Montoya ses som vår nästa högerback, eller i alla fall en två i en framtida trupp. Dessutom så borde Dani Alves skärpa till sig. Han har de senaste månaderna slappnat av alldeles för mycket enligt mig, speciellt i defensiven.
Barcelona tribente_magico
2012-10-09 15:55
Har det här forumet stängt för icke barcafans?
Barcelona B-Guden
2012-10-09 15:40
Nån som kan kolla hur många mål Ronaldo gjort mot barca när vi startat med.
Alves Pique Puyol Abidal ?
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-09 15:17
@Barca o Mort!:

Busi slog igenom 08/09 - som 20/21-åring. Det är ungt.

Förövrigt är jag jättenöjd med Montoya. Han jobbar stenhårt och har snabbheten hjärnan och konditionen för att spela i Barcelona. Verkligen vår framtida högerback.

Det är inte lätt att komma in oförberedd i ett stekhett el clásico och ha som uppgift att ta hand om Cristiano Ronaldo. Speciellt inte när man är så ung.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-09 14:56
Barcelonistas

Han behöver inte floppa för det. Iniesta var ingen startspelare före 24års ålder. Busi var inte han heller jätteung när han slog igenom. Tålamod :)
Barcelona Barcaholic
2012-10-09 14:50
Barcelonistas

Montoya är högerback, ingen mittback?
Tito kunde ha valt att ta in Song som mittback och flytta Adriano till höger när Alves skadade sig men valde att satsa på Montoya och det säger väl att han litar på honom tillräckligt mycket för att vara kvar. Montoya som högerback gör det mycket bättre än vad Song & Mascherano gör som mittbackar, och nu när Alves är skadad är det perfekt tillfälle för honom att få regelbunden speltid.
Barcelonistas
2012-10-09 14:41
Rambla - så här är det, det vore bara slöseri med tid att ha han kvar i laget. Vem som helst fattar väll att han just nu inte kan konkurrera med dom övriga spelarna. Bättre att låna ut han så att han kan Utvecklas åtminstone, eller du kanske vill att han ska sluta upp precis som Bojan ( som föröver skämt ut sig själv sen flytten). Hade Montoya ingått i Titos planer så hade han ju fått speltid tidigt på säsongen. Framför allt nu när det är kris i backlinjen, när Tito dessutom föredrar att spela en DM i backlinjen ja då bör man förstå att Montoya inte ingår i projektet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-10-09 14:31
Om jag inte minns fel så dog Montoyas mamma rätt så tidigt och hans pappa jobbade i en bensinstation. Han har visat och sagt hur mycket han uppskattar allt han har.

Han brinner nog mer för klubben än vad andra högerbackar i världen gör, för mig räcker det gott och väl. Han lär aldrig bli nästa Cafu, men nog kan han bli Barcelonas nästa högerback på sikt. Han är inte lika teknisk eller snabb som Alves, men han spelar smart och enkelt. Sen skadar det inte att han är ödmjuk och jobbar hårt.
2012-10-09 14:29
@Barcelonistas:

Spelar ju knappast någon roll vad du tycker. Montoya lär stanna i Barca åtminstone i några säsonger till.
Barcelonistas
2012-10-09 14:27
Rambla - spelar ingen roll för mig är han inte Barcelona kvalité. Visst han gjorde det ganska bra mot Real Madrid men jag tror inte att han kommer klara av pressen i det långa loppet. En match säger mig ingenting.
2012-10-09 14:21
@Mike79:

Faktum är att Montoy stoppade fler omställningar som såg riktigt farliga ut än vad han gick bort sig. Jag antar att du missade det.
Barcelona Hetfield
2012-10-09 13:56
Tito lär väl inte köpa en mittback, det lär vara samma snack om att Song är bra som mittback och att de får lite på ungdomarna. Samma snack som vanligt.

Jag tror väl att man väntar till nästa sommar där man går in för Hummels. Dortmund känns inte lika vassa längre, det lär bli lättare att locka Hummels.
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-09 13:55
Mascherano

"I’m not the first choice centre-back. I am here so that when something happens, I can go out and do a job."

Goal.com
Barcelona Mike79
2012-10-09 13:16
@FCB_Cule:

DU har helt rätt, det är inte lätt men så är det i toppen, är det inte Ronaldo är de Hazard, är det inte Hazard är det Ribery.. faktum kvarstår att vår käre Montoya, fasktiskt gick bort sig flera gånger.
Barcelona Hyder
2012-10-09 13:15
Tycker att vi kan vara mer än nöjda med lagets prestationer hittills den här säsongen. När jag såg laguppställningen i söndags tänkte jag direkt att ett oavgjort resultat vore både överkomligt och acceptabelt. Sedan var ju vi närmast 3 poäng, det säger en hel del om hur Titos mannar jobbar som ett kollektiv.

Två av planens giganter var Jordi Alba och Sergio Busquets. Den förstnämnda var överallt på vänsterkanten. Han påminde mig starkt om Dani Alves 2008. Riktigt bra offensivt och väldigt stabil defensivt. Han måste vara en av de snabbaste spelarna i La Liga. Sergio blandade magiska dribblingar med djupledsbollar och klockrena brytningar. Om mina vänner som håller på Real Madrid tar upp Busquets prestation utan att jag gör det först, då har han gjort det väldigt bra med tanke på att han inte är den mest älskvärda av våra spelare (för utomstående dvs).

Sedan ska publiken ha en fet jävla eloge. Vilken stämning det var på arenan! Man märkte verkligen att matchen inte bara handlade om fotboll. Därav var det lite bittert att Montoyas skott inte gick in i slutet. Vill inte ens tänka på hur stabila vi hade varit med en ordinarie backlinje eller om vi hade spelat mot ett decimerat Real Madrid.

Det viktiga nu är att fortsätta hålla 8 poängs-ledningen även om vi har ett par tuffa bortamatcher som väntar efter uppehållet. Jag tror att både Sergi Roberto och Marc Bartra kommer få sina chanser nu när den första fasen av säsongen går mot sitt slut. Skälet till varför Bartra inte har fått chansen är nog för att man vill skola in honom sakta men säkert. Jag hoppades på motsatsen i princip men jag tror att Tito vet vad killen går för. Vi kommer nog inte få se ett nytt Fontás-fall här. Får han speltid, och gör det bra, vinner han förtroende hos Tito och kanske kommer han att få spela lite viktigare matcher när det krävs senare under säsongen.

Visca!
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-09 13:05
MD skriver att Tito ville ha en mittback i somras (you dont say?!). Thiago silva var länge drömmen, sen blev det Javi Martinez, och när även han blev omöjlig så köpte man Song - en väldigt duktig spelare men ingen mittback man uppenbarligen har tilltro för i de stora matcherna. Artikeln avslutas med att man fortfarande saknar en mittback... Vågar man hoppas på ett köp? Det finns ju faktiskt möjlighet att göra ett fynd i vinter, i Mbiwa.
Barcelonistas
2012-10-09 12:23
Guardiola pep - med den uppställningen som vi hade så var vi helt överlägsna Madrid.
Barcelona FCB_Cule
2012-10-09 12:08
Mike79: du kan inte säga att montoya gick bort sig flera gånger . Han hade Ronaldo emot sig , hur lätt är det ? Jag tycker han var en av planens bästa spelare när han kom in .
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-09 11:39
Tycker villa har fortsatt att vara rätt så direkt och klinisk i avslutslägena nu efter skadan. Alla hans mål har kännetecknat en typisk striker - inga krusiduller. En rätt skön kontrast till många andra anfallare vi har, även om de också är bra att ha. Vi behöver olika spelartyper
Barcelona Bàckis I #animsPuyi!
2012-10-09 11:10
Guardiola_Pep Håller med, vi hade en helt annan dimension i anfallet när David Villa var i form och gjorde mål regelbundet. Känns som att hand roll förändrats sen dess, eller iallafall hans spelstil. När han kom var han en grym målskytt och djupledslöpare. Nu är han ju mer en ytter som inte alls får lika mycket boll eller målchanser. Tycker det är synd, samtidigt har hans skador och vikande form också påverkat. Saknar hursom både den uppställningen och den gamle gode El Guaje.
Barcelona Grande Barca
2012-10-09 11:02
hoppas la masia upptäcker honom

http://www.youtube.com/watch?v=dMt3ADgEnic
Barcelona Mike79
2012-10-09 10:38
God morgon spekulanter!

1. Är så jävla besviken på Fabregas.. hans insats mot Madrid gav mig magsår.

2. Montoya, ung, bra på att läsa spelet och bra med fötterna, men han måste verkligen bättra på defensiven gick bort sig flera gånger i söndags.. han kommer säkert bli bättre med tiden men att han ska ersätta Alves i dagsläget finns inte på kartan.
Barcelona Guardiola_Pep
2012-10-09 09:59
Är det bara jag som saknar våran guld uppställning från 10-11 säsongen??
Alves-Puyol-Pique-Abidal
----------XBI---------------
---------PMV--------------
Vi var oslagbara med den! om man kollar 5-0 mot madrid så inser man hur viktig david villa i form är! kolla hans fenomenala löpningar mot dem! speciellt 3-0 målet!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-09 08:06
@Don A.Iniésta #8:

Då måste Messi göra en bandroll med Casillas och Pepes ansikte på
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-09 01:56
Idioter ska bara hålla käften! Alla vet att Barca är världens offensivaste lag. Maricones ska alltid hem och krympa ihop skinkorna för att för mycket öppen yta kommer Barca sätta ditt en eller två i baken på de. Speciellt vid 2-1 målet saknade vi vårt ordinarie backlinje! Annars hade penaldos mål aldrig kommit. Alla såg hur vi playade ut maricones så fort de slutade upp med att leka svårfångade. Saknar hur vi raderade ut penaldo varje match för att det va ingen slump kan jag lova. Pep va inte bara en jävlans grym tränare utan en motiverare utan dess like. Han hade karisma, utstrålning och det fick spelarna att följa honom. 5o procent av hur ett lag spelar ligger alltid hos tränaren. Samtidigt ska man inte vara naiv Alves kanske inte känner samma motivation längre. Man blir för bekväm som människa vid saker o ting och glömmer hur nytt och spännande det kändes som i början. Det gäller alla spelare och människor.
Barcelona Gabriel
2012-10-09 01:27
MESSI.CORLEONE

Mm tycker ändå inte att jämförelsen mellan Villa/Pedro och Alves känns rättvis. Anledningen är då jag alltid hade känslan att dessa båda alltid gjorde sitt bästa och kämpade och slet som alltid, samma känsla har jag inte med Alves. Han känns inte lika "proffsig" i sin attityd som Pedro och Villa - så det handlar inte bara om formsvackan. Hade det bara varit så, då hade jag haft mer tålamod. Det känns helt enkelt som att det är fel på Alves inställning.

Gör så, tack detsamma. Bona nit!
Annons: