/spanien/barcelona/forum/8408.aspx/spanien/barcelona/forum/8408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-15 18:42
Golden Barca

Cuenca tror jag kommer få en hel del speltid när han är tillbaka. Mer än förra säsäongen , där han trots en debutsäsong ändå fick starta väldigt många matcher. Kolla på Tello, han har fått mycket matcher i inledningen av säsongen. Det är Pedro, Alexis, Villa, Tello och Cuenca som konkurrerar om två platser, och det kommer naturligtvis komma skador.

Bartra tror och hoppas jag får mer speltid senare i höst. Jobbigare dock för Muniesa och JDS, de är jag orolig för. Fast Muniesa är väldigt ung, yngst av alla talangerna i truppen just nu, och hans tid lär komma. Förhoppningsvis nästa säsong. För JDS vore en utlåning bäst, men tyvärr tror jag inte han har en framtid i Barca. En av mina favoriter men han är 22 år och får fortfarande knappt speltid, han lär definitivt inte ta en startplats, som max truppspelare, och då hade han kunnat få en betyldigt bättre karriär någon annanstans.
Barcelona påfågeln
2012-10-15 18:38
Fontas fick ju spela DM i Kataloniens landskamp för ett tag sedan, och gjorde det bra efter vad jag hörde. I ett lag med inte fullt så höga krav på passningsförmåga som Barca kan säkert Fontas med sin defensiv samt fina passningsspel utgöra ett bra alternativ på DM
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Golden Barca
2012-10-15 18:19
Frågan är varför Fontas skulle få chansen. Dos Santos nobbas, Bartra nobbas. Cuenca kommer skickas ner permanent i B laget runt jul & nyår när han är frisk. Marc Muniesa gissar jag får bita i surt äpple även han. Ty Tito vill kapa lönekostnader och i stället sälja/hyra ut spelarna. Ty Neymar som kommer till klubben kommande sommar kommer svälja en helvetisk massa euro.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-15 17:04
Mojito Ja Fontas nämnde ju själv på presskonferensen att han kan spela på båda positionerna så det är mycket möjligt att det är något dem pratat om parterna emellan. Det skulle ju också vara logiskt eftersom det är Joao Victor, en defensiv mittfältare som åkt på en långtidsskada.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-15 16:50
Mojito

Tror Piqué bör vara tillbaka efter uppehållet då han ju inte var långt ifrån att starta El Clásico, även om det hade varit på smärtstillande.

Puyol är nog borta flera veckor till. Dani Alves är jag osäker på.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-15 16:47
Eftersom Mallorca först egentligen ville låna dos Santos (han ville dock inte lämna) kan man tänka sig att Fontás kommer agera både som defensiv mittfältare och försvarare i Mallorca.

Angående Pedros insats för Spanien så kan man bara applådera.
Han hade lite av ett mellanår förra säsongen, men nu kan man se att han är på gång igen i båda klubb- och landslag.
Verkar som att han fått lite större utrymme att dribbla under Titos ansvar än tidigare, vilket passar honom bra.
Han framstår (åter) mer och mer som det självklara valet bredvid Messi, och Villa & Alexis får slåss om den sista platsen i anfallet tillsammans med Cesc.

Med detta i minnet är det inte svårt att förstå att klubben valde att låna ut Afellay.

Förresten, hur är det med skadeläget i försvaret? Har varit utomlands i tre veckor, så jag har lite dålig koll.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-15 16:21
Dock så har ju Mallorca lagkapten Nunes borta en längre tid pga skada vilket minskar konkurrensen men fortfarande så kan det bli tufft.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-15 16:18
Det ska bli intressant att se om Fontas lyckas knipa en plats i mittförsvaret hos Mallorca, han kommer ju trots allt till det lag som släppt in näst minst antal mål den här säsongen. Ett imponerande facit, detta trots att dem tvingats rotera lite pga avstängningar. Nu är det ju möjligt att det finns någon deal klubbarna emellan att han ska få en viss mängd speltid men det är ju ohållbart om han inte presterar. Det ska onekligen bli mycket intressant att följa.
Barcelona påfågeln
2012-10-15 15:46
1.70: Regeln har använda förut, åtminstone då Malaga fick tillåtelse att värva en målvakt i februari 2011 när Asenjo söndra knät. Asenjo var inlånad för att ersätta den sedan tidigare skadade Malagamålvakten och när även han skadade sig fick de tillåtelse att värva, valet blev då Willy från segundan. Willy som sedan visat hålla hög La Liga-nivå :)
Barcelona Napao
2012-10-15 15:15
¡Barca! - Crèma Catalana nej jag skrev till "Mascherano" för han var så glad att Marcelo var skadad.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-15 15:12
Bra att Fontàs lånas ut. Vi klagar på att Bartra aldrig får spela, då är det ingen som ens tänker på Fontàs som lugnt sitter på läktaren och inte har någon lust att lämna den. Känslan var att han var ok med att aldrig spela men vara kvar i klubben, nästan för bekväm, men nu har han alltså gått till Mallorca. Vet inte riktigt hur deras försvarssituation ser ut, men känslan är att han borde kunna ta en ordinarie plats då han är en rätt duktig back i grunden.
Barcelona Messimessimessi
2012-10-15 14:56
Vad tycker ni om Pedros prestation senast i Spanien då? Galet!
Barcelona Éluc
2012-10-15 14:46
Konstigt att Ebwelle inte nämns, men annars en bra artikel som ger en överskådlig bild över våra absolut största talanger.
Barcelona Essienesque
2012-10-15 13:41
Vet inte om denna nyhet har varit uppe här men Kamerun missade igår att kvalificera sig för afrikanska mästerskapen vilket betyder att Song inte försvinner i januari.
Barcelona Barcadinho.
2012-10-15 13:34
Väldigt svårt att avgöra åldern när grabbarna är under puberteten. Vissa blir grova och muskelära tidigare än andra. Jag själv jobbar med ungar kring den åldern och deras framväxt skiljer sig mycket. De som är tidiga med allt detta har fördelen jämfört med andra eftersom fotbollen är en fysisk sport.
Och de afrikanska i vår klubb ofta är tidiga med sin kroppsbyggnad. Svårt att säga om det beror på gener eller fiffel. Men jag kan säga att det hörs skvaller runt omkring om det sistnämnda.
Så jag försöker avgöra min åsikt i resp fall genom att försöka läsa deras intellekt. Vi har t ex en väldigt stor, snabb och stark forward från Afrika som är 14 år enligt papperna. Han ser äldre ut men han pratar och beter sig allmänt som en ung kille.
Oavsett så är hans papper det som ska gälla när spelarlistan och anmälningar ska skickas hit o dit.
Barcelona LeoMessi
2012-10-15 13:09
La Armada Blaugrana (Barcelona) Jag tror faktiskt att han är 17 år gammal:-) Killen är inte direkt som chelseas lukaku som var typ 1.92 och 95 kg muskler när han var 16 år:-) Känner 14 åringar som är 1.80 och väger typ 83 kg så jag förstår inte varför dongou inte skulle kunna vara 17 år. Han är inte direkt övernaturligt stark eller stor för sin ålder. Fast man vet ju aldrig som sagt:P
Barcelona Hetfield
2012-10-15 12:34
Jag skulle nästan vilja se Bartra lånas ut, men med tanke på att få spelare får spela i A-laget efter att de lånas ut, då blir man lite tveksam. Men hade varit bra för Bartra.

Jag säger det igen, när ska han få speltid? Han får ju inte ens spela mot Granada, så är det meningen att han ska nöja sig med CdR?
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-15 12:27
(Official) Fontas will be loaned out to Mallorca till the end of the season. He will undergo medical tests today. [sport
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-10-15 12:06
Det har varit väldigt mycket snack på senare tid om den här Dongou som tydligen är så bra. Är det bara jag som blir skeptisk när jag ser hans ansikte, killen ser ut som en 25 åring men är tydligen "bara" 17. Det luktar skumt, jag tror attt det rör sig om en typisk afrikansk värvning där föräldrarna manipulerat passet genom att muta någon korrupt tjänsteman.

Jag vet inte hur många här på forumet som är tillräckligt gamla för att minnas Haruna Babangida, han var en nigerian som enligt passet var 15 år när han värvades till FC Barcelona, det intressanta är att på den obligatoriska läkarundersökningen fastställde läkaren att hans biologiska ålder var 20.

Babangida skulle aldrig komma att spela en enda match för Barcelona trots en mediehype som man aldrig tidigare skådat i spansk media.

Notera hans ansike i länken jag bifogar (pdf), där skall han tydligen ha varit 16, jo tjena ;)))
Barcelona El Niño Maravilla as9
2012-10-15 11:52
Hoppas fontas lyckas för blommar han ut så har ytligare en från la cantera , dax för fontas att blomma ut och skaffa rutin
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-15 11:17
Väldigt konstig regel att Mallorca fick tillåtelse att värva Fontas mitt under säsong pga att man råkat ut för en skada. Eller jag har åtminstone aldrig hört talas om den regeln innan. Lycka till Fontas!
Barcelona Deulofeu
2012-10-15 10:42
Jobbig sits för Jonathan som inget annat vill än att lyckas i Barcelona.Jag tycker han gör rätt i som stannar till Januari iallafall.

Jag har för mig att han inte ens suttit på bänken hittils i år men som backup till Thiago är han rätt ok.Dock har Tito kallat S.Roberto istället.

Får han inte ens chansen i copa del rey innan vinterfönstret skulle det förvåna mig om han stannar.Jag gillar verkligen att han är tålmodig till skillnad från hans bror men det får finnas gränser.

Kollar man på Fontas så fick tex Adriano spela mittback då skulle hag också dra.
Atlético addeh
2012-10-15 10:31
Ett helt rätt steg för Fontás att gå. Han behöver inte flytta överdrivet långt, till en klubb som just nu mår ganska bra, i alla fall spelmässigt. Jag tror han kommer passa in bra i Mallorca. Med deras filosofi kommer hans tyngd, styrka i luftrummet och passningsskicklighet bli perfekt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-15 10:30
Fontas kommer lånas ut till Mallorca resten av säsongen.

När till och med Adriano går före som mittback har han väl förstått att han inte har någon framtid i klubben. J2S lär väl också lämna i vinter. Eller?

(Official) Fontas will be loaned out to Mallorca till the end of the season. He will undergo medical tests today. [sport]
Barcelona Deulofeu
2012-10-15 10:29
Klart och bekräftat Fontas utlånad till Mallis!

Skönt och kul.Spännande att se honom i la liga.Otroligt duktig spelare med fin fot men alldeles för långsam för oss.
Barcelona Deulofeu
2012-10-15 10:26
Kul att det uppmärksammas hur bra Dongou var när han fick chansen i matchen från start i heögen.

Det sägs bla att vi inte går på Llorente är att vi försöker att inte låsa vägen för Dongou.Han kommer nog redan i år få debutera i a-laget.

Jag hoppas dock att han blir första valet i b-laget inom kort.Han har en underbar spelförståelse och samarbete med Deulofeu.

Det står också fortsatt mycket om Neymar.Svårt att sia om hur vårt anfall ser ut men om något år är jag ytterst tveksam om att Villa är kvar han försvinner nog så kommer Neymar.Frågan är bara vad som händer med Deulofeu.Kommer Neymar blir det oerhört svårt för honom för att inte tala om Tello samt Cuenca.

Sen ska Dongpu in också relativt snart.Oerhört spännande.Pedro känns ju stabil och rejält på gång.Även Alexis måste nog kolla sig i spegeln ett par gånger och skärpa till sig.

Skönt med match på lördag igen.Men först ska Frankrike spöas.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-15 10:20
@Pique y Puyol:

Villa Messi Pedro

(Alla tre skadefria och i storform)

Ryser bara vid tanken :P
Barcelona koeman92
2012-10-15 08:51
@FCB_Cule:

600 miljoner!? Då är det vettigare att köpa någon som Falcao istället. Man kan spela med Messi som falsk nia och med Neymar och Falcao framför honom.

Neymar Falcao

Messi
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-15 08:23
Neymar Messi Aguero

Ryser bara vid tanken :))
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-10-15 07:08
Napa Är Macherano skadad nu också?!
Annons: