/spanien/barcelona/forum/8404.aspx/spanien/barcelona/forum/8404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2012-10-09 22:56
H.Alavi - i ligan var vi usla så hela säsongen. Däremot Cl så var det inte Chelsea som slog ut oss, utan det var Barca själv som gjorde det. Vi var överlägsna Chelsea spelmässigt, och vi skapade ett hav av chanser som vi missade.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-09 22:31
Verkar som att Hleb är lite bitter över att han inte fick speltid av Pep. Han hävdar att vem som helst skulle klara av att vinna titlar med spelarna som Barcelona har och att Guardiola inte ens är topp fem i världen vad det gäller tränare.

Verkligen? Varför vann inte Barcelona La Liga eller Champions League förra säsongen då? Skippa skitsnacket. Ingenting är enkelt inom fotboll. Inte ens med den trupp vi har tillgodo.
Barcelona MVP - 2011
2012-10-09 22:31
Det är omöjligt att inte få tårar när man ser Ronaldinho gråta...

Grande Dinho 3
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-09 21:39
Repris på 11 minuter med Kungen Ray Hudson :)
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-10-09 21:33
Angående frisparken. Helt rätt av Messi. Hade inte klagat om Ronaldo hade flyttat bak bollen heller. Vi pratar om en halvmeter, en meter. En mur går oftast fram så mycket också.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-09 21:29
Messi vs Real Madrid ;)
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-09 21:24
Barclasico

Det där händer dock 4/5 frisparkar i varje match :P
Barcelona Barclasico
2012-10-09 21:21
hahaha kiiing.. där har vi glidaren . älskar han !
2012-10-09 21:21
Var det inte Madrids ungdomsverksamhet som nu, med tanke på att de lyckades ta sig upp till segunda, var så jädrans mycket bättre än våran?

Skillnaden när man diskuterar med Madridssupportrar är att de sällan använder sig av fakta.

Bara två spelare från Madrid är uppkallade. Medan Barcelona har fem spelare. Montoya, Batra, Planas, Sergi Roberto, Tello och Deulofeu. Notera: Deulofeu är bara 18 år!
Rivaldo Ferreira
2012-10-09 21:09
0:23 Cesc i Pique såklart
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-09 21:02
Just det, Piqué är ju tillbaka. Det gör ju saker enklare. Piqué-Mascherano är ändå ett bra mittlås om man jämför med de senaste matcherna, och Song är en bra pivote. Sen om några veckor kommer Puyol tillbaka, och om jag inte har fel så missar han inte några jättetuffa matcher förutom El Clásicot då. Så det är inte så farligt som det känns just nu egentligen.

Undra när Abidal kommer tillbaka. Han tränar ju varje dag för att bygga upp muskler igen, om ett par månader känns det som han kan komma tillbaka på planen. Helt sjukt egentligen, men inget förvånar mig med Abirey längre.
Barcelona Abbe.
2012-10-09 20:59
Riktigt härliga bilder på Abidal när han är ute i och motionerar i naturen.

För er som är intresserade av basket så gästar Dallas Mavericks Barcelona och Palau Sant Jordi. Uppkast vilken minut som helst. Länktips!
Barcelona Abirey
2012-10-09 20:52
Nån som kommer ihåg när Abidal senast spelade en match?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-09 20:45
DM1982

Mjo, det kan nog stämma. Helt sjukt domslut bara, är väl det man stör sig på. Nåja, ändå lite positivt att Song får spela på sin bästa position - och kanske öppnar det även för Bartra som mittback. Jag har fullt förtroende vår båda dessa spelare på respektive position.
Barcelona DM1982
2012-10-09 20:36
@1.70-ligan:

Jag är inte helt säker men jag tror att två matcher är standard för ett direkt rött kort.

Nu skulle det inte vara kort öht men straffet är det samma.
Barcelona DM1982
2012-10-09 20:36
@1.70-ligan:

Jag är inte helt säker men jag tror att två matcher är standard för ett direkt rött kort.

Nu skulle det inte vara kort öht men straffet är det samma.
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-09 20:27
Men en betydligt roligare sak att ta upp. KUNG ABIDAL är fanimej påväg tillbaka. Han kör för tillfället stenhård försäsongsträning i Pyrenéerna
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-09 20:15
LAM nr 10

Det är väl fullständigt givet att spela Song som pivote när Busquets är borta. Om vi inte använder oss av av honom nu, kan man ju verkligen fråga sig varför man köpte en av världens bästa defensiva mittfältare, och inte en renodlad mittback.

Pique är säkerligen tillbaka. Spela honom med Mascherano, eller helst Bartra, så har vi ett ganska bra mittlås och mittfält ändå.
Det är surt att alla dessa skador ska drabba oss, och dessutom toppas av felaktiga avstängningar - men det är inga dåliga spelare vi har att ta in istället. Även om det vore gött att ha bästa elvan tillgänglig, vill man ju samtidigt att spelare som Song och Bartra ska få speltid.
2012-10-09 20:09
Barcelonistas

Jag tycker att min ilska är befogad.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-09 20:08
Ja, problemet blir ju backlinjen nu när Song kommer spela DM i dubbelmötet med Celtic. Eller Tito kanske vågar spela Xavi, Iniesta och Cesc på mitten? På Camp Nou hade det kanske funkat. Annars borde Bartra få chansen om nu Song ändå får spela som pivote. För jag tror inte man fortsätter med Adriano där.
Barcelona Riiio!!
2012-10-09 20:08
inget mera "will try 2 recover" för Puyols del. som jag förstått det är detta en skada som lätt går upp och då är det bättre att det tar en extra vecka men att han kommer tillbaka i bra skick!! ser lite positivt i busquets avstängning. Nämligen att Song äntligen får visa upp sig på sin naturliga position samt att busq äntligen får lite vila. brukar spela mest matcher tillsammans med Messi och valdes..
AndreD - General Pardon
2012-10-09 20:04
DM1982

Gissar att han är tillbaka om 3 veckor :)
Barcelonistas
2012-10-09 20:04
H.Alavi - mannen chilla, du får det att låta som ett mord har skett haha. Hmm många svar, återkommer lite senare.
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-09 20:02
Två matcher för Busquets? Galet är ordet! Ett jäkla avbräck, han hade nog behövts mot Celtic, som imponerat såhär långt i gruppen. Det enda rätt man kan göra nu är väl att spela in Song på sin rätta position och ge Bartra chansen ifall inte Pique/Mascherano pallar att spela varje match. Det blir rätt starkt ändå, Song är grym som DM - men med tanke på Busis form i år, ÄR det ett avbräck. För att inte tala om hur surt det känns. Var väl knappt ens gult?

Och de kallar oss Uefalona...
2012-10-09 19:57
För Guds skull. Rött kort för vadå? 2 MATCHERS AVSTÄNGNING FÖR VADÅ?!

Fy fan vad less jag blir på åsnor i dessa förbund. Gäller samtliga i hela världen. UEFA, FIFA, RFEF, FA och så vidare...

Ursäkta. Jag blir bara så ofantligt förbannad. Det är tråkigt att gamla gubbar förstör för oss andra.
Barcelona DM1982
2012-10-09 19:55
Barcelona captain Carles Puyol, who was expected to be out with a dislocated elbow for 8 weeks, will try to recover in 5 weeks. [sport]

Kungen.

Det var ett skumt rött kort som Busquets åkte på men nu spelar det inte så stor roll med tanke på att Barcelona har ett dubbelmöte mot Celtic. Hemma ska det vara tre pinnar alla dagar i veckan, borta kanske de kan ställa till det men det tror jag inte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-09 19:05
AndreD

Sjukt. För det första är det inget rött kort, hade dte varit i Spanien så hade det varit skandal om man inte drog tillbaka avstängningen men i Uefa gör man inte så. Men nu får han alltså en extra match, vilket är skumt.

Hur som helst spelar det ingen roll då vi bör slå Celtic alla dagar i veckan, speciellt på Camp Nou.
AndreD - General Pardon
2012-10-09 18:55
Uefa have suspended Sergio Busquets for 2 games for his red card against Benfica last week. He will miss the two games against Celtic. [md]

Fattar fortfarande inte varför han fick rött...
Wena
2012-10-09 18:27
L.A.M Nr 10

Kan det inte vara så att Alves fått en defensivare roll nu när vi har Jordi / Adriano som spelar på andra kanten och är väldigt offensiva.
2012-10-09 17:34
Angående el Clasico.

Minns ni förra säsongen då Barcelona låg hela sex poäng bakom Real Madrid. En vinst för Madrid i klassikern och ligan skulle vara över?

3-4-3 med Busquets som falsk mittback och Barcelona var överlägsna över hela planen. Där har vi skillnad. Förstår än i dag inte varför Madrid inte satte press på vår backlinje eller försökte vinna matchen. Kanske är det den fega Mourinho eller att deras lag fortfarande är underlägsna att de måste ha 6-7 man på egen planhalva när Barcelona har bollen.

På deportes cuatro så visade de bilder från när Messi fick bollen och snabbt var de tre spelare (Khedira/Alonso, Ramos och Pepe) som formaterade om sina positioner) på honom. Skillnad på Ronaldo som oftast möter en spelare.
Annons: