/spanien/barcelona/forum/8401.aspx/spanien/barcelona/forum/8401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-10-12 01:19
El capitano[Culee]- Faris (Barcelona) Fan vad härligt att han log åt dig :P Adriano verkar vara ganska ödmjuk av sig och jag gillar att han inte klagar på speltiden han får samt att han får byta position ibland
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-10-12 00:59
Jag fick uppleva något speciellt idag när Irak mötte Brasilien, Adriano skulle ta inkastet intill där jag satt och då passade jag på genom att jag skrek allt jag kunde Visca Barca till honom.

Och jag fick världens goaste leende från honom! Fyfan vad glad jag blev!

Grande Adriano!
Barcelona Gabriel
2012-10-12 00:41
På tal om Kaka så måste han väl ändå räknas som en av tidernas största floppar? Jag menar, Madrid jagade honom i flera år innan de lyckades med den värvningen, när han sedan äntligen kommer blir det en total nedgång i hans karriär. Personligen vet jag mer madridistas som var lyriska över Kakas värvning än C.Ronaldos.
AndreD - General Pardon
2012-10-12 00:33
With his goal against Real Madrid, Messi has scored more direct free-kicks than David Beckham (6) in the Spanish league #fcblive [via opta]
Barcelona Federer
2012-10-12 00:21
Håller faktiskt med. Såg Kaká mot Ajax och han var riktigt bra. Spelar han istället för överskattade Özil så kommer det gå mycket bättre för Real. Men man får hoppas på att Özil fortsätter spela.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-12 00:00
Jag tycker faktiskt om Kaka. Hade han fått spela och kommit igång ja då hade han lätt varit Reals bästa spelare. Han är bättre än både Özil och Modric tillsammans.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-11 23:49
Kaká var grym den säsongen, men jag tror Barcelonistas menar att han fortfarande lever på det. Det var ju inte längesedan Realfansen fortfarande trodde att han skulle bli en nyckelspelare för dem, trots att han inte varit riktigt världsklass sedan 06-07, och där håller jag definitivt med honom. Annars är det en duktig spelare som fortfarande gör bra matcher och snygga mål/assist. Men han kommer aldrig komma i närheten av sin peak igen.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-10-11 23:27
Barcelonistas

Om man påstår att Kaka är världens mest överskattade spelare genom tiderna var man varken fotbollsintresserad eller mentalt friskförklarad säsongen 06/07. Då var Kaka verkligen bäst i världen. Glömmer aldrig ett mål han gjorde mot Man United i en match jag såg på TV hemma, se länktips. Han förtjänade verkligen sin Ballon D´or som han fick efter den säsongen. Så dominant som Messi & Ronaldo är idag var Kaka då.

Precis som Pique y Puyol säger, bara för att det är en maräng man pratar om måste man kunna släppa macho-anti-real stilen och inse hur bra en spelare är utan att vara partisk.
Barcelonistas
2012-10-11 23:22
Gabriel - Zlatan vet om att han gick miste om något väldigt stort, att spela för Barcelona framför allt dagens så blir du ihågkommen i många år. Han försöker nu få ut sin frustration på något sätt, det kan inte vara lätt att spela i franska ligan och PSG, där han aldrig kommer vinna Cl.
Barcelona NoGo™
2012-10-11 23:16
Underbar video med Puyi!
Barcelona Gabriel
2012-10-11 23:07
Barcelonistas

There ya go.
Barcelonistas
2012-10-11 22:54
1.70-ligan

Nej du är inte ensam mannen, jag tyckte det var jävligt skumt att han inte ens fick komma in i Clasicot. Kanske vågar Tito inte riskera något? Ja menar en långtids skada på Villa har vi verkligen inte råd med om vi ska vinna ligan och Cl. Men jag tror nog att han kommer få speltid dom kommande matcherna, han har sedan han kom tillbaks presterat och gjort några viktiga mål för oss.
ragnarök
2012-10-11 22:50
Pique y Puyol

Bra är Kaka i alla fall inte. Han har inte producerat ett skit sedan ankomsten till Real. Han bör dra till något mindre lag där han är en av de större spelarna. Jo han har fått chansen många gånger men visat att han inte duger på denna toppnivå. Han är kass och platsar inte i Real helt enkelt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-11 22:47
En sak som faktiskt är lite smått oroväckande - om man nu verkligen ska leta efter sånna saker - är att Villa inte fått spela mer än vad han har fått göra. Jag köper att Tito vill skynda långsamt, men man har via ett antal intervjuer med både Villa själv och andra personer, underförstått att han är lite missnöjd med att inte ha fått spela mer. Nu börjar det ändå bli dags att matcha honom normalt igen snart. Men istället har han ästan spelat mindre på sistone. Han har t o m inte fått komma in som supersub, trots att han gjort mål nästan varje gång han har bytts in så.

Man kan tycka att jag letar efter problem om inte finns, och det är inte min mening. Det är nog ganska lugnt än så länge... men varför håller Tito så enormt hårt Villas speltid - och hur länge kommer Guaje själv gilla läget?
Fais
2012-10-11 22:47
Namn: mes gue un club

Angående Om Eto affären.

Jag personligen trodde att det mer handlade om att han och Pep inte kom överens. men det är bara vad jag tror. Jag minns den säsongen att det kändes som att Eto firade inte lika mycket när Messi gjorde mål (kolla upp det på youtube).
Om fallet var så att han ville ha mer betalt än Messi och han ville gå. Hur kommer det sig att man betalade Inter för att han ska gå över??? Varför???

Är det nån av er som vet vem som tog hand om den affären??
Barcelonistas
2012-10-11 22:46
Gabriel - källa?.

Kaka är visst överskattade vare sig vad ni tycker så är han det. Han har inte levererat sedan Ronaldinho var världens bästa fotbollsspelare, ja ni hör själva 6-7 årsen....
Barcelona Gabriel
2012-10-11 22:40
Haha tydligen så är vi ett mediokert lag enligt Zlatan. Jävlar vad usel han måste vara då eftersom han blev ratad av ett mediokert lag.
Barcelona LeoMessi
2012-10-11 22:33
Kaka är inte en överskattad spelare. Jag är mer rädd för honom än för t.ex. Özil. Han är inte lika bra som han en gång var och många verkar tro att han är samma spelare som i Milan. Nu blandar han och ger, han kan vara riktigt jävla bra till att seriöst vara kass. Han är inte lika jämn i sitt spel som förr. Iofs så är inte Özil så jävla jämn heller.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-11 22:30
@Barcelonistas

Skit ner dig!! Kaká överskattad spelare?? Han är en av Brasiliens bästa mittfältare genom tiderna och än kan han, men det är bara sopan Mourinho som inte ger honom speltiden.

Bara för att han spelar i Real Madrid betyder det inte att man ska vara enögd...
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-11 22:26
Piqués bästa match i sin karriär!
Grande Piquenbauer!
Rivaldo Ferreira
2012-10-11 22:23
Deulofeu!
Rivaldo Ferreira
2012-10-11 22:17
5-0 Isco
Barcelonistas
2012-10-11 22:06

Världens mest överskattade spelare genom historien gjorde precis mål för sitt Brasilien. Haha helt sjukt hur mycket Kaka lever på Cl guldet med Milan 2007 där han var magisk förvisso men vad har han presterat sen 07?.
Är det något som Madridistas är bra på så är det att överskatta Real Madrids spelare. Özil är en annan spelare som jag tycker är överskattad han saknar jämnheten och den där tungden att kunna dominera matcher på ett mer imponerande sätt. Nej jag är inte alls imponerad, en spelare som är i den absoluta toppen ska enligt mina kriterier kunna ta laget till en otroligt hög nivå ( Messi-Ronaldo-XavIniesta-Zlatan.

Sen har vi " The Special One" eller inte. Mourinho är även han otroligt överskattad, med tanke på hur han målas upp av Mandrilerna. Semifinalen mot Bayern så åker Real ut mycket tack vare Mourinho då han inte låter laget spela den fotboll dom är bäst på, efter 2-0 på SB så väljer han att försvara istället för att öka på, i två semifinaler i rad så har hans destruktiva fotboll misslyckats ( Barcelona 2011) där han och laget väljer att parkera bussen framför målet på hemmaplan haha vem fan gör det liksom? Älska hur Pep hade förberet allt "Vill ni inte spela fotboll fine, vi sköter det" haha lite så var det :).
Rivaldo Ferreira
2012-10-11 22:06
Rodrigo fyra målskytt
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-11 21:39
Tycker att den här krönikan "Sanningen gör ont" var vackert skrivet, du förtjänar en klapp på axeln Sam!
Men det är så tråkigt att en massa Madrid supportrar och flera andra Barca - hatare inte kan hålla en civiliserad och hög nivå!

Tycker inte att man ska ha kommentars funktionen öppen när det är såna krönikor om något så känsligt som just Pepe och Iniesta incidenten.

Men annars en bra krönika!
Bona nit!
Barcelona LeoMessi
2012-10-11 21:30
NoGo™ (Barcelona) Tack ännu en gång:-) Grimaldo kan inte ha allt för lång tid kvar innan han får vara med i u-21 :-)
Barcelona NoGo™
2012-10-11 21:28
@LeoMessi:

Yes och Deulofeu.
Barcelona LeoMessi
2012-10-11 21:28
Montoya ser alltid så förvånad ut haha
Barcelona LeoMessi
2012-10-11 21:18
Är Roberto med på bänken? Han kan behöva lite speltid. Älskar den spelaren
Barcelona LeoMessi
2012-10-11 21:13
NoGo™ (Barcelona) Tackar! Han verkar vara en duktig målskytt:-)
Annons: