/spanien/barcelona/forum/8398.aspx/spanien/barcelona/forum/8398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Golden Barca
2012-10-16 16:01
Dani Alves är kvar i Barcelona. Det är verkligen BEDRÖVLIGT hur otroligt dåligt uppdaterade många är på den här ""FC Barcelona sidan""
Barcelona Mido
2012-10-16 16:00
Idag är det 8 år sedan Messi gjorde debut i la liga grattis Leo Messi
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-16 15:50
Barca - King / Busquets Tactical Genius (Barcelona) Tackar.
Barcelona LeoMessi
2012-10-16 15:19
Taher (Barça-Red) (Barcelona) Vill bara tacka för en jävligt bra artikel! Fortsätt på den inslagna vägen:-)
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-10-16 15:06
DM1982

Tack själv! Nästa vecka kommer det mer!

Kollar på Brasilien just nu. De spelar mycket bättre nu än tidigare...

Visca!!
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-16 14:45
Snarast i Januari kommer Abi aka rocky tillbaka. Kaka ler igen skönt och se.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-16 14:42
Någon som vet när Abirey kommer tillbaka? Jag saknar Abidal och han behövs i försvaret.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-16 14:36
brassarna löser straff efter att Kaka och Adriano samspelat. tycker det är sjukt fult att fira att man får en straff. Osportsligt!
2012-10-16 14:33
kaiser just det, adriano är på hans plats idag. har gjort det bra hittills och stängt ner sin kant. Brassarna leder rätt oförtjänt imo, det är japanerna som har boll och hittar varandra snyggt med olika kombinationer - skitkul att se på.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-16 14:23
Stream till Japan - Brazil
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-16 14:21
1.70-ligan & el Kaiser/

Det gör verkligen ont att Garcia inte fick en chans i B-laget. Han känns som en up-and-coming tränare med möjligheten att utvecklas. Med Eusebio får man inte den känslan alls.

Jag längtar efter att få se Òscar Garcia i en klubb i en av de stora ligorna.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-10-16 14:20
Alves är väl skadad? Han utgick ju mot Madrid.
2012-10-16 14:19
Adriano startade just mot Japan på kanal 10. Har inte set till Alves.
2012-10-16 14:18
Hetfield/

Jag är rädd för att det inte handlar om att erbjuda jobbet till någon för att han råkar vara en vän eller en nära bekant eller vad det nu må vara. Det jag fruktar är att styrelsen vill göra sig av med allt som har med cruyffismon att göra och att det var därför Garcia fick gå.

Som du själv är inne på, det här stinker och det skulle inte förvåna mig om det finns en hel del skit begraven bakom kulisserna.
Barcelona Hetfield
2012-10-16 14:04
el Kaiser

Det är faktiskt rätt så enkelt. Eusebio är vän med många i styrelse, och han är väldigt nära Zubi, lägg till hans status som spelare i klubben.

Det hela luktar bara illa. Jag gillar inte den här typen av "han är en av familjen, därför ska han få sitta här oavsett".
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-10-16 13:46
el Flaco/

Kul för Oscar Garcia att det går bra. Trist för oss att vi tvingas sitta kvar med blindstyret Eusebio.

Fattar verkligen inte vad ledningen ser hos honom.
Barcelona koeman92
2012-10-16 13:45
Ska Liv'pool ha Alexis så måste de nog pumpa ut minst 35 miljoner pund, vilket jag tvekar på att de har råd med. Vad gäller Sergio så har Barca redan sagt klart och tydligt att han inte är till salu. Dessutom har han en ordinarie plats i laget och är älskad bland fansen, så det behöver ingen vara orolig för.

Personligen tycker jag att det vore en bra lösning att sälja Sanchez och Villa nästa sommar och ersätta de med Falcao och Neymar. Vi behöver minst en renodlad anfallare. Om man inte får Falcao så kan man ha Aguero som plan B.
Barcelona Riiio!!
2012-10-16 13:40
Någon som ligger på bra stream till Brasilien matchen nu mot Japan? Finns vissa experter här på forumet som alltid har koll på detta :P
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-16 13:36
El flaco B-laget kan vara ett första delmål. Jag hade gärna sett garcia ta över a-laget när Tito ger sig av... En stor förlust när han gav sig iväg. Ofattbart att man inte erbjöd honom en ny roll
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-16 13:29
barca_joe

02:05 World Cup (S.American Qualif.): Chile - Argentina
2012-10-16 13:29
Tydligen så gör Òscar Garcia succé under sin tid som tränare för israeliska Maccabi Tel Aviv. Laget är delad etta med fem segrar och en förlust på de inledande sex matcherna och har gjort flest mål i ligan, 13 st.

Garcia har försökt applicera Barcelonas spelsystem och filosofi med bland annat 4-3-3 och försöka kombinera sig fram med ett snabbt passningsspel.

För att sätta det i kontext så slutade Maccabi sexa i tabellen förra säsongen och laget hade inga spelare i det israeliska landslaget. Efter de här inledande omgångarna har fyra spelare blivit uttagna till landslaget.

När man läser om allt det här går det inte att låta bli att tänka på vad som hade hänt och hur det hade gått om styrelsen hade gett Garcia jobbet som tränare för B-laget, vilket var det mest logiska alternativet hur man än vrider och vänder på det.
Barcelona barca_joe
2012-10-16 13:26
Spelar Argentina ikväll/inatt? isf vilken tid och mot?
Barcelona LeoMessi
2012-10-16 12:36
älskabarcelona (Barcelona) Tackar:-)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-16 12:26
Inte för att det var fel att Fontas lånas ut, han får ju ändå inte spela, men har ni tänkt på en sak? Barca har stor försvarskris med flera spelare på skadelistan, Tito tvingas välja mellan en mittfältare och en vänsterback om vem som ska spela mittback i el clasico. Då går klubben utan att blinka med på att låna ut just en mittback. Bra planering där. :P
Barcelona älskabarcelona
2012-10-16 12:24
Nej sami . Ut med Villa nästa säsong och in med Neymar. Även om Sanchez har varit en besvikelse så här långt så har han vissat sina kvaliter ibland. Han är dels väldigt ung . Kommer han igång på allvar så har Barca ett drömanfall flera år framåt med Sanchez , Messi , Neymar , Pedro och Deulofeu . Samt Tello , Cuenca och Dongou .
Barcelona älskabarcelona
2012-10-16 12:18
LeoMessi
se länk
Länktips: www.sport.es/es/
Barcelona LeoMessi
2012-10-16 12:06
älskabarcelona (Barcelona) Var har du läst det?:-)
,Sami
2012-10-16 12:01
Liverpool kan gärna få Sanchez.
Ut Sanchez
In Neymar. Finitooooo
Barcelona älskabarcelona
2012-10-16 11:46
City ute efter Busquets och Liverpool ute efter Sanchez . Dream on !!
Barcelona NoGo™
2012-10-16 10:55
@Barca - King / Busquets Tactical Genius:

Ja han är skadad, han opererade sitt knä för några månader sen, vi får vänta ett tag till på hans comeback.
Annons: